Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Régebbi írások szerint LE/35 uF, tehát a 40 jó lesz. De én nem értek hozzá.
A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2018
Köszi. Beletettem a 400/40µF-et csak lágyan búg. Gondolom az indító kondi is kéne, ezért vettem egy 80-100µF indítót holnap tudom csak kipróbálni.
Terhelve kell indulnia? Üresben el kellene egyből indulnia. Jó az a 40 µF-os kondi? Próbára beteheted a 60 µF-ost is. Kötést leellenőrizted rajzok közt találhatóak szerint?
Egy kompresszort hajt, nincs kedvem lekötni róla, tehát terhelt. Igen deltába kötöttem.
Plágium!
A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2018
Elindul de nagyon vontatottan megy és nem kicsit melegszik. Nem szorul.
Nem bír felpörögni a motor, a terhelés miatt. Üres-járásban próbáld ki, közben mérj áramot.
Hello
A mágneskapcsolomban 400V os tekercs van, egy fázissal tápláltam meg így nem is húzott be, hogy kellene bekötni vagy cserélném ki a tekercset 230V osra?
Leírtad
Kicseréled 230V-osra, vagy 2 fázis közé kötöd
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni... Szalagfűrész 3kW-os EVIG (VZ100Lh4 - 1440f/p, 380V Delta 6,8A) villanymotorját (meg magamat) szeretném ellátni valamiféle védelemmel. Ami eddig adott az egy 20A-es Ganz KK csillag/delta kapcsoló. Ezt szeretném kiegészíteni néhány biztonsági szerelvénnyel. Mit célszerű alkalmazni? Persze azért túlbonyolítani sem akarom, mert a gép nem napi használatban van. Háromfázisú kismegszakító + hőkioldó (motorvédő) kapcsolóra valamint egy vészleállító gombra gondoltam. Ez utóbbihoz meg kellene egy mágneskapcsoló is ugye? Egy kis ábrát tudnátok rajzolni, hogy hogy is kellene kinéznie a rendszernek?
Sziasztok,
Csillag - kettőscsillag Dahlander motor vezérlését kell megépítenem 3 mágneskapcsoló segítségével nyomógombokkal és keresztreteszelve. A vezérlésről megvan a rajz viszont a főáramkörrel gondban vagyok. Az egyik MK a gyors a másik a lassú fordulatszámot kapcsolja és van egy yy MK is ami csak a gyors MK-val egyszerre működik. Kérdésem az lenne hogy alakítsam ki a főáramkört a kapcsolóktól a motorig? Mellékelem a vezérlés rajzát is. Köszi előre is!
Sziasztok! Van egy ilyen motorom, de itthon sajnos nincs 3 fázis, lehet ekkora motort kondival 1 fázison használni egyáltalán? Ha igen akkor mekkora kondi kéne hozzá? Vagy ez a lóerőnként 35µF ez stimmelne?!
Lehet, mert kb. 2.5-3 kW nyerhető ki belőle, és 230 V-on deltában üzemel. Továbbiak a téma rajzai között/szerint.
Köszönöm a választ! akkor deltába kell kötnöm ezek szerint. Kondikat ha próbálgatom, azzal nagy gebaszt nem tudok benne tenni ugye? max nem indul el vagy melegszik esetleg?
Az indításához kell legalább 25 A-es kismegszakító, de még amellett is lehetséges, hogy szükség lesz a csillag-delta átkapcsolóra.
Akkor ez nagyobb falat mint gondoltam, sajnos a fő automatám is 20as... akkor egyelőre kár is vele vesződnöm ezek szerint...
pedig már kezdtem aliexpressen keresgélni a 200µF-os kondikat A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2018
Csillag-delta indítással meg lehet próbálni. Lehet, hogy kibírja a 20 A-es.
Sziasztok!
Adott egy nem mostanában gyártott villanymotor. Csatoltam képet a rajta lévő tábláról. Ez a villanymotor egy kompresszort hajt meg, de ez talán nem is lényeges. Ami biztos, hogy 230V-ról és 1 fázisról üzemel. Van rajta egy kondenzátor, ami az indításban segít be. Csatoltam két képet a kondiról és a bekötésről. A probléma, hogy induláskor a jobb oldalon lévő kis billegő, tekercses bigyula (sorry, nem tudom a nevét ) sokszor leragad/összeég és ilyenkor folyamatosan ráhúzva tartja a kondit, ami miatt néhány perc múlva a motor előtt lévő hőkioldó leold. Ezt a billegőt a múltban párszor cserélték, de egy idő után mindig előjött a probléma. A kérdésem, hogy ezt a billegőt ki lehet-e váltani valami modernebb megoldással? Át lehet-e esetleg alakítani valahogy, hogy üzembiztos legyen a dolog és az aknából ne kelljen állandóan felrohangálni, amikor indul a kompresszor? Köszi! Zsolti.
Van egy 4 kW motorom, amin a 380/220 tábla szerepel. Eddig 380-ra volt bekötve. Ez nem is gond, csak nekem nincs 380 V. De van a házon, amit vásároltunk 3 db villanyóra, amit most le is cseréltek, ebből 1 megy, a másik kettőn nincs fogyasztás. A kérdésem az lenne, hogy tudom üzemeltetni ezt a motort, milyen kialakítás kell hozzá, hogy 3x220 volt vagy 380 volt legyen. Ebben teljesen járatlan vagyok, biztos nem véletlen tették fel a három órát anno. Kérem, aki tud segítsen, hogy a motort hogy kell bekötni, és a villanyszerelő szakember, hogy tud nekem ebből valamit alkotni. Köszönöm.
Valami zavar van! Ti 3~sal vettétek meg a házat, a szolgáltató pedig önkényesen megszüntette a 3~ú szolgáltatást?!
Szia! Mindhárom villanyóra nappali mérő? Nem vezérelt (bojler) ugye? Lehet ilyen, régebben sok helyen tettek fel 3 db egyfázisú mérőt egy háromfázisú helyett. A tiéd is ilyen lehet. Semmi gond ezzel. tegyél/tetess fel egy háromfázisú dugaljat, és mindhárom órából vidd bele a fázist. Ugyanaz, mintha egy db háromfázisúd lenne. Jártam már olyan helyen, ahol 4 db egyfázisú mérő volt fenn. Egyik a vezérelt, három pedig a mindennapszaki három fázis. Azért egy képet tegyél fel a mérőszekrényről, ha tudsz.
Kérem segítsen valaki:
Sziasztok! Van egy villanymotorom: Ez az adattáblája: IMI Hz 80b-2; 380/220 V: 2,6/4,5A 1100 W 2845 1/p Három fázisú 4 pólusú csatlakozási lehetőségem van. Jelenleg a motoron levő kötés alapján nem találom egy vezeték helyét, illetve, ha ez a szabadonálló vezeték rákötendő a piros nyilas pólusra, akkor is hiányzik a védőföld bekötése. A hozzászólás módosítva: Nov 5, 2018
A bejelőlések nem mentek át. A sárga vezeték szabadon áll nincs rögzitőhelye a szabad rögzitőcsavaron a motortestről van egy direkt átkötés, amit leemeltem, nem értem, ha a szabad vezetéket is oda kell kötni.
Szia! A motor 380V-os , ott vannak a kivezetéseit. A csillagpont már el van kötve.
Köszönöm szépen, holnap lefényképezem. Nincs semmi sem rákötve, nincs éjszakai bojler. A Te válaszod életszerű, ez kb 100 éves ingatlan, de biztos volt benne néhány átalakítás és felújítás az idők során.
Nem szüntettek meg semmit, lejárt az óra kihordási ideje, ezért volt csere, az új, digitális kijelzésűre (ezt az előbbi hozzászólónak üzenem.)
Köszi a választ, de....
szóval a sárga vezeték a harmadik fázis? Miért nincs bekötő csavarja? A másik, ami a képen nem látszik, hogy a motortestről van egy fémes átkötés az üres csavarhelyre (ezt vettem le), ha visszateszem erre kell kötni a sárga vezetéket és a harmadik fázist is? ezt nem értem, más bekötési pont nincs!
Szia! Köszönöm a válaszod. Pontosan hol kellene keressem ezt a csavart?
Illetve ha cserélném ezt a relét egy újra, akkor milyen kellene erre a motorra? A jelenlegin már nem látok sajna semmilyen értéket. Köszi!
Az a kivezetés ami hajlékony vezetékkel van kihozva az valószínűleg letört és így lett pótolva. A három fázis arra a három szabad végre kötendő. A test az maradhat a szabad ponton. A hiányzó kötési pontot pótolhatod egy csokival.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |