Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Erősítő mindig és mindig
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd! I. A helyes tápfeszültségek megléte. II. A kimeneten van-e egyenfeszültség. Élesztés.
Lapozás: OK   2127 / 2522
(#) reloop válasza feky84 hozzászólására (») Dec 13, 2018 1 /
 
Szia! A POWER_DOWN-t hová kötötted? Úgy látom eddig DGND-t kapott egy optóról.
(#) feky84 válasza reloop hozzászólására (») Dec 14, 2018 /
 
Szia! Van az a bizonyos 3 láb az eredeti tápon (Amp vcc cont, Power down,Power hi in), ami nincs kötve sehova. Amerikai fórumon azt írták, hogy az amp vcc cont kapcsolná a +-43 voltot a végfoknak, a power hi in pedig a hdmi-re a feszültségeket. A power downról nem kaptam eddig információt. Szóval az a 3 láb eddig nincs kötve semmire. Gondolod, hogy le kellene testelni?
(#) latyakosa válasza feky84 hozzászólására (») Dec 14, 2018 /
 
A gyári SMPS tápegységen van egy 15 pólusú csatlakozó.
A 15-s pin a P_DOWN. Az vélhetően a processzor panel felé jelez vissza a kapcsolási rajz alapján. A rajz alapján testre húzza a egy optocsatoló tranzisztora a tápegység szekunder oldalán.
(#) reloop válasza feky84 hozzászólására (») Dec 14, 2018 /
 
A csatlakozó 3, 4 lábán található DGND-vel kösd össze a POWER-DOWN-t!
A GND-ket bekötötted maradéktalanul?
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2018
(#) strobi válasza reloop hozzászólására (») Dec 14, 2018 /
 
R25 és R28-on stabil 0,28V-ot sikerült mérnem. Azt a részét értem, az erősítő +-30 és +-40 között üzemképes. Viszont ha tovább növelem, már jóval több áram folyna a megengedett nyugalmi áramnál. Viszont a poti tekerésérenem reagál a kellő mértékben. A jelenleg is van a tranzisztorok alatt hőpaszta, ez a lapka elvileg néhány Watt teljesítményig használható, rendes üzemhez van természetesen szép nagy borda bekészítve.
(#) reloop válasza strobi hozzászólására (») Dec 14, 2018 /
 
A jelenlegi áramfelvétel, még nem a végtranzisztorok nyugalmi árama, amit 80 mA-re kéne állítanod. Azt majd az R35, R36 ellenállásokon eső feszültségből látod és 18 mV a beállítandó érték.
A tápfeszültséggel el kéne érned a ±30 V-ot, mert a 15 V-os Zener könyökfeszültsége miatt kevés az áram a nagyjelű erősítőben. Az R31-et, mint írtam cseréld ideiglenesen nagyobbra!
Melyik lapkára gondolsz?
(#) strobi válasza reloop hozzászólására (») Dec 14, 2018 /
 
Lapka, mármint az a fém idom, amire a fotón is rögzítve vannak a tranyók, Fet-ek. Kicserélem az ellenállást és tovább próbálkozom mert az bizonyára eldurranna.
Tehát élesztés után felkerülne a végleges hűtőborda
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2018
(#) mraulajos válasza reloop hozzászólására (») Dec 14, 2018 /
 
Hali!
Vissza térve ide. Az NE 5532 IC 7 es lábán az egyik oldalon 0.21mV, a másik oldalon 0,36mV ot mérek. A diódák 4X1N4007 es ek mind két oldalon, a mérés alapján jók.
(#) strobi válasza reloop hozzászólására (») Dec 14, 2018 /
 
Szuper! Jó lesz ez, Úgy néz ki túlaggódtam a dolgot. 2x1k(párhuzamosan, a teljesítmény érdekében), így nem különösebben melegszik. ±33V-nál, beállítottam a 80mA-t a FET-en, így a tápegységek 2x115mA-t adtak le. FET-ek 60fokig melegedtek 10 perc alatt, T10 is 50 fok körüli. El is kezdtem volna a saját tápegységével beállítani de a gaetz-el valami nem volt jó úgyhogy ez jövő hétre marad. Köszönöm az eddigi tanácsokat, sokat segített az erősítő életének megértésében.
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2018
(#) reloop válasza mraulajos hozzászólására (») Dec 15, 2018 /
 
Ezek szerint a hibásan működő clip LED valahonnan máshonnan kap áramot, kövesd le a LED-től a dióda hídig!
(#) mraulajos válasza reloop hozzászólására (») Dec 15, 2018 /
 
Ezek az értékek jók amiket mértem? Ennyi eltérés nem számít?
(#) feky84 válasza reloop hozzászólására (») Dec 15, 2018 /
 
Szia! A GND-k stimmelnek, megnéztem. Rákötöttem a Power_down-t, nem változott sajnos semmi, annyi történt, hogy a hdmi-panelen az első IC (IC1600 STM32F205ZGT6) nagyon melegszik.
(#) reloop válasza mraulajos hozzászólására (») Dec 15, 2018 /
 
Ettől a feszültségtől biztosan nem nyit ki a LED, sőt ott van még két dióda PN átmenete is. Legalább 3 V kéne, hogy innen eredeztessük a hibát.
(#) reloop válasza feky84 hozzászólására (») Dec 15, 2018 /
 
Ellenőrizd le az SM 91. oldalán található feszültségátalakítókat!
(#) mraulajos válasza reloop hozzászólására (») Dec 15, 2018 /
 
Köszönöm, majd méregetek tovább.
(#) feky84 válasza reloop hozzászólására (») Dec 15, 2018 /
 
Szia! Méregettem, a be feszültség mindegyiken megvan, ki viszont egyiken sem jön semmi. Nem tudom, hogy ki lehet-e mérni valahogy, hogy működnek-e?
(#) mraulajos válasza reloop hozzászólására (») Dec 15, 2018 /
 
Ezt most nem egészen értem. Üres járatban semmi gond. Be kapcsolom az erősítőt, a clip ledek felvillanak, mind, utána vissza mennek nullára. Ebben az esetben nem tudok mit mérni. Terhelés/hangosítás közben van az a gond, hogy clip ledek sokkal jobban ki jeleznek mint ahogy kellene. Lehet hogy valamit nem jól értelmezek.?
(#) latyakosa válasza feky84 hozzászólására (») Dec 15, 2018 /
 
A PWR_SW1-n (8-s láb) milyen jelszint van? 91 oldal szerinti DC-DC átalakítók.
A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2018
(#) reloop válasza mraulajos hozzászólására (») Dec 15, 2018 / 1
 
Eddig azon a nyomon haladtam, hogy mindig világít a clip LED.
A működési elvről már írtam, tehát a jelzés nem beállítás kérdése, hanem az erősítő határolását mutatja. Akár az áram, akár a feszültség fogy el, a LED világít.
A működés helyességéről méréssel tudsz megbizonyosodni, amihez műterhelés és szkóp szükséges. Itt jegyzem meg, hogy szkóp nélkül is nagyon pontosan érzékelhető a határolás. Nálam soros 120 Ω-os ellenálláson keresztül kialakított hangszórócsatlakozó van a műterheléssel párhuzamosan. Ahogy elkezd a szinusz teteje deformálódni az oszcilloszkópon, intenzíven hallhatók a mérőjel felharmonikusai.
Műsoranyaggal hallgatva az erősítőt, 5-10 % torzítást is képes a fül tolerálni, ha nagy a hangnyomás, tehát a mérést nem igazán kerülheted meg.
(#) reloop válasza feky84 hozzászólására (») Dec 15, 2018 /
 
Az IC1600 egy DC/DC átalakítóból kapja a 3,3 V tápot az olvasatom szerint, tehát van engedélyező jel valahonnan, hiszen melegedést észleltél. Az IC1401-et mérted? Bár ha nem megy a rendszervezérlő ezeknek a kapcsolható táp IC-knek tényleg kikapcsolt állapotban kéne lenniük.
Sajnos nagyon bonyolult ahhoz a készülék, hogy átrágjam magam a teljes kapcsoláson.
(#) feky84 válasza latyakosa hozzászólására (») Dec 15, 2018 /
 
Szia! Ha a 1406-os ic 8-as lábára gondoltál, ott nincs jel. Az 5-6-7-es lábán van 5 volt és annyi.
(#) latyakosa válasza feky84 hozzászólására (») Dec 15, 2018 /
 
Igen arra, de még a 1401-s ic is használja ezt a jelet, valamint hasonló funkciója lehet a 1405-nek a NET_PWR_SW.
Közben megtaláltam, ezek NET_PWR_SW, PWR_SW1, PWR_SW2 CPU kimenetek. Ezek kapcsolják a DC/DC konvertereket.
A 1605 kimenetén ott a 3.3V ? Mintha az táplálná a CPU-t.
(#) feky84 válasza latyakosa hozzászólására (») Dec 16, 2018 /
 
Szia! 1605-ön kifelé 1,32 volt van csak. A rajzon úgy látom, hogy a közepe lenne testelve, de nálam az gyárilag le van vágva és nincs kötve sehová. A be feszültség megvan az 5 volt, kifelé viszont nincs meg a 3,3 V.
(#) Blintux hozzászólása Dec 16, 2018 /
 
Sziasztok!

Van egy TV-nk, aminek nincs analóg hang kimenete, hogy az erősítőt rá lehessen kötni. A beépített hangszórók pedig nem valami szépen szólnak. Gondoltam kikötöm a beépített hangszórókat és csinálok helyettük két RCA kivezetést a TV-re, és arra kötöm az erősítőt.
Nos ez elméletben jónak tűnt, sőt a gyakorlatban is működik valamennyire, mert valóban hallani a műsorban lévő hangokat rendesen, csak ezen kívül folyamatos sistergő hangot is.
Gondolom a TV saját erősítője lesz a ludas. Esetleg közbe kellene még iktatnom kondit, ellenállást? Ha igen, milyen értékűek lehetnek megfelelőek?

Képen a TV egyik hangszórója, ami ki lett vezetve.
(#) mraulajos válasza reloop hozzászólására (») Dec 16, 2018 /
 
Köszönöm a kimerítő/hozzáértő tanácsaidat, de ez egy kicsit lehet túl haladja az én képességeimet. Tudom mi az a műterhelés. Lehet ilyet készíteni? Milyen paraméterekkel rendelkezik az?
(#) elektrorudi válasza Blintux hozzászólására (») Dec 16, 2018 /
 
Szia!
Elárulod mi a típusa? Érdekes, hogy nincs semmilyen csatlakozó rajta, hiszen már 30 éve is volt minden TV-n valami csatlakozás. Ha más nem, SCART vagy valami fejhallgató kivezetés.
Tökéletes hangot nem fogsz kapni így, de javulhat a helyzet, ha legalább fél / háromnegyed állásba felnyomod a TV-n a hangerőt, és a hangszóró kimenetet leosztod pl. tizedére. De ezt nehéz megmondani, hiszen nem tudjuk az erősítőd érzékenységét se, és a TV kimenő jelének nagyságát se.
Elsőre tegyél be egy 100 Ohm - 10 Ohm feszültségosztót. Ha így nagyon halk lesz, akkor a 100 Ohm-ot csökkentsd felére, vagy amennyire kell, hegy megfelelő legyen a szükséges hangerő.
(#) Blintux válasza elektrorudi hozzászólására (») Dec 16, 2018 /
 
Nincs rajta semmi extra kimenet sajnos, csak SCART.
Viszont próbálkoztam a SCART-al is első körben, de nincs hang azokon a kimeneteken, amiken lennie kellene. Ezért akartam más módon megfejni a hangot
Ami még érdekes, hogy a TV beállításaiban ki lehet választani hogy belső, vagy külső hangszórón szólaljon meg. Viszont ha a külsőt választom, akkor azt írja, hogy Failed, vagyis sikertelen.
Talán a software tudja, de hardware szinten ebbe nincs beépítve a hang kimenet.
De attól még a SCART-on jöhetne valami...
(#) mlaci989 válasza mraulajos hozzászólására (») Dec 16, 2018 /
 
Műterhelés lehet egy régi fűtőbetét. Én használtam villanytűzhely sütő fűtőszálat,lehet régi vasaló vagy akármi. Megméred hány ohmos. Ha mondjuk összesen 15 ohm,akkor a közepétől kicsit arrébb szétvágod. És már van is egy 8 ohmos műterhelésed. Ezt rákötöd az erősítő kimenetére jól megfogja terhelni. Vele párhuzamosan mint Reloop társunk is írta 120ohm ellenálláson sorba egy kisebb hangszórót. Így nem fog ordítani mivel korlátozva van ellenállással de meghallod a durva torzítást. De az oszcilloszkópos mérés a legbiztosabb.
(#) reloop válasza Blintux hozzászólására (») Dec 16, 2018 / 1
 
Szia! Készíts egy osztót 100 Ω és 10 Ω ellenállásokból. Ezzel elnyomod a hangszóróvezetékre rakódó zajt, valamint nagyobb jellel járathatod a TV erősítőjét, így javul a jel/zaj viszony.
(#) reloop válasza mraulajos hozzászólására (») Dec 16, 2018 /
 
Eddig csak egy alkalommal kellett többszáz wattos erősítőt mérnem, akkor vasalókat, rezsókat (szomszédét is ) addig párhuzamosítottam elosztók segítségével, míg ki nem jött az ellenállás 4 Ω-ra. Tíz-tizenkét eszköz lehetett.
Következő: »»   2127 / 2522
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem