Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
A mágneskapcsolók újak, csak pár órát üzemeltek, és első perctől kezdve fennáll a probléma.
Sziasztok! Van egy villanymotor nálam aminek az adattáblája sajnos olvashatatlan. A kötődobozában csak 3db kábelvég van. Bekötve 3 fázisra gyönyörűen teszi a dolgát. Jól gondolom, hogy ez így csillag kapcsolású?
Szia! Nem okvetlenül, de leginkább igen.
Helló! Fen áll még a hiba? Ha igen, akkor amikor nem indul fordíts a motor tengelyén egy kicsit kb. 1/8-ad nyit. Akkor mit csinál?
Azt próbáltad már, hogy kihagyod mágneskapcsolós megoldást? Ha így beindul akkor talán nem is kell mondani, hogy hol keresd a hibát.
Ilyen kis motoroknál is előfordul rúdszakadás a forgórészben, varrógép motornál is találkoztam ilyennel. Javítása nem egyszerű, könnyebben találsz belevaló forgórészt. A rúdszakadás beazonosításához legjobb, ha bejelölöd az ékszíjtárcsát ott, ahonnan el szokott indulni a motor és utána minden indításnál ide fordítsd a tárcsát, ha így mindig indul, biztos lehetsz benne, hogy ez a hiba.
Ui.: ati790731 -nek válaszoltam. A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2018
Helló!
Most, hogy ilyen hideg van, egyáltalán nem indul, csak búg, ha megemelem (nem hajt) a motort akkor egyből indul. Próbáltam fordítani is rajta, de úgysem akar indulni! Próbáltam mágneskapcsoló nélkül is, de úgysem megy. Arra gondoltam, hogy szétszedem, és megnézem az elkötéseket, nincs -e forrasztási hiba, vagy ilyesmi. Az esetleg nem lehet, hogy sok a 200uf startkondi, és túlkompenzál..?? Idézet: Az nem lehet, hogy valahol átmeneti ellenállás fordul elő időnként, ami kontakt hibára engedne következtetni? Csak Te tudhatod, hogy hol vannak a csatlakozási, kötési pontok kialakítva, esetleg kötésdobozban ahonnan a konnektor le van ágaztatva. Talán együttműködési áramfelvételre lehetne még gondolni, hogy akkor üzemel nálad ugyan azon a vezetéken más nagyobb fogyasztó és a motor nem tudja felvenni az indulási áramot. „van, hogy egész nap jó, de van, hogy 8-10 újraindulás után, megint nem bír elindulni.”
Helló! Erre akartam kilyukadni én is.
Szia!
Egyenesen, jön kb 20 méter 4-es mbcu/mt kábelen az órától, már mindent átnéztem, induláskor, kb 190-200volt-ra esik le a feszültség. Egy dolog van amit nem tudom okozhat -e ilyen problémát, félúton a kábel forrasztott kötéssel van összekötve, de nem melegszik az sem.
Szia! Sokan azt hiszik, hogy csak nagy motoroknál fordul elő ilyesmi.
Motorról vedd le a szíjat, úgy mit csinál (több indítás után), megnézni(pörgetni a tengelyt), hogy mit mondanak a csapágyak, hossz irányba van-e elmozdulás. A motort szétkapnám, van-e hátsó csapágy támasz? Szóval átvizsgálnám. Nagyon furcsa. Kérlek mindannyiunk okulására mindenképpen írd meg az eredményt.
A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2018
Újak a csapágyak, és minden más is!
Ha leveszem a szíjat minden indításra indul mintha minden rendben lenne...
Hát azt minden esetre meg kellene nézni ha nem Te forrasztottad, mert nem mindenki tud forrasztani és ha a sodrat elemi szálai oxidosak voltak és az lett megcinelve nem biztos, hogy nincs ott átmeneti ellenállás.
Újak a vezetékek, én forrasztottam, már csak a motorban gondolok valami problémára.
Akkor melegedne.
A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2018
Szerintem is ott lesz. Írtad, hogy 3~u volt a motor de át lett tekerve 1~ra. Ez mit jelent? Azt, hogy szét lett szedve a motor a réz kidobva belőle és teljesen új tekercsek 1~ra? Vagy csak a klasszikus átkötés 3~ról 1~ra?
1~ra? Nem lehet mégis anomália a tekercselésben? A fő és a segéd fázis tekercsvégei kivannak hozva, vagy a közös szál le van forrasztva a tekercsben? jó lenne néhány kép is a kapocs dekniről, hogy hogyan helyezkednek el a vezetékek.
A 4mm2 vezeték még rossz kontaktus miatt sem melegedne számottevően a kérdéses ponton ilyen rövid idő alatt, mint a kapcsolási idő. Áramfelvételi gondok vannak azért nem indul el a motor. Van, hogy egész nap nincs vele gond, majd többszöri feltermelés után egyszer csak nem indul. Na akkor kellene megkeresni azt, hogy hol melegedik valami csatlakozási, kötési pont. Talán áramfelvételt kellene mérni lakatfogóval.
Lakatfogó.. az nincs.
Szétkapom a motort, mert szerintem kizárásos alapon abban kell lenni a hibának.
Lakatfogó jó ötlet, de ha nincs, akkor nincs. Marad a végig tapogatózás. De ezt a jelenséget még akkor sem csinálná szerintem, ha alu lenne összekötve rézzel. Láttam egykét dolgot... Szerintem a motor lesz a ludas. Egy-két kép jó lenne a bekötésről, de hát nincs. Azért kíváncsi vagyok, mi lesz a megoldás.
Jut eszembe ez a mérésed:
Idézet: ezt hol mérted? A motornál vagy az óránál a dugvilla kapcsain, mert nem mindegy? Ha a motornál akkor a vezeték, kábel csatlakozási pontjait kell átvizsgálni, ha már a dugvillánál akkor már az óraszekrényben az elkötésnél, leágazásnál kell keresgélni. Ilyen mértékű feszültségesést nem volna szabad okoznia egy motor indulásának már a lakáselosztó szekrénynél. „Egyenesen, jön kb 20 méter 4-es mbcu/mt kábelen az órától, már mindent átnéztem, induláskor, kb 190-200volt-ra esik le a feszültség.”
Hát igen...! Valóban jó kérdés. De akkor már az oszlopig is mehet a hiba, ami nem is olyan képtelenség. Feltéve, hogy nem föld kábel. De még akár akkor is. De a képet azért ne feledje a kérdező!
A motor kapcsain mértem!
Ma szétszedtem a motort, minden rendben van látszólag belül! Próbáltam két startkondival is, forog, de nem pörög ki, megáll, ha lekapcsol a segédfázis. Már csak egy ötletem van: Számít, hogy a segédfázis melyik végén van a kondi? Vagy, számít a főfázis tekercséhez képest, a segédfázis tekercs kezdet-tekercs vég?
Igen. Multimétered van-e? Jó lenne kimérni a fő és segéd fázis tekercseket( nem válaszoltál hol van közösítve a két tekercs), a fő tekercs mindig a kisebb ellenállású a segéd mindig a nagyobb. Képeket miért nem teszel fel? Talán jobban értenénk mi van.
Szia!
A motor kapocstábláján van közösítve, nem lehet össze keverni, mert a főfázis vastagabb sárga, a segédfázis vékonyabb barna. Holnap csinálok képeket, ha sikerül. Multiméter van persze, azzal mértem a feszültséget is a motoron.
Akkor már csak valami mechanikai hiba lehet. De a feszültség mérés kombót csináld meg a mérőóránál. Valami nem oké! Az állandó kondira írod, hogy rosszabb a helyzet, próbálhatnád 16-25- 30µF kondival. Csak vigyáz nem mindegy a két kondi, állandó vagy indító.
Szia!
Mechanikai hiba kizárva, a nyáron próba képpen 13-Bar-ig feltermeltettem, majd nyomás alatt újra bírta indítani, pedig akkor még a fele betáp csak 3x2,5-ös mbcu volt, most nyomás nélkül nem bírja, jók a tekercsek minden rendben. Egy dolgot nem tudok: számít -e a tekercsek kezdete és vége felcserélése, a fő, és segédfázis között?
Igen, a forgás irányban. Valami módon szerez egy lakatfogót. Most már abszolút nem indul amikor terhelésen van, de a kompresszor nem termel? Teljes terheléssel minden indításnál elindul, egyszer sem indul nehezen, hanem kipörög amint az időkapcsoló át vált? Az időkapcsoló idejével próbálkoztál( nagyobb idő, mindig egy másodperccel vidd feljebb).
|
Bejelentkezés
Hirdetés |