Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   3 / 100
(#) tszaboo válasza Quantum hozzászólására (») Máj 1, 2006 /
 
Ez az oldal egy nagy humbug. Aki kicsit is tanult fizikát, az belátja, hogy amit az oldalon írnak, nem működik, pl:
"A vízautóban kis energiát befektetve a vízmolekulákat H2 és O2 molekulákká alakítjuk át, majd ezeket a molekulákat egy ismételten kis energia hozzáadásával újból vízmolekulákká alakítjuk vissza, a felszabaduló plusz energiát pedig mechanikai munkaként hasznosítjuk."
Namost egész egyszerűen azt a plusz energiár a nyomás megnöveléséhez kell fölhasználni, hogy szétválasszuk a vízmolekulákat, és ha veszteségekkel is számolunk akkor energiát vesztünk, és ettől még nem fog elindulni a kocsi. Egyszerűen valós adatokból egy kis hazugsággal vagy egyéb elhallgatásával ad meghökkentő választ. Én a helyetekben nem hinnék ennek az oldalnak.
(#) szabi83 válasza EcoPityu hozzászólására (») Máj 1, 2006 /
 
nekem a forgalmiba 17kw-t van.
(#) whisky válasza tszaboo hozzászólására (») Máj 2, 2006 /
 
Szerintem is kamu az oldal. Van pár használható gondolat, de olvasása közben találtam néhány "hibát" ami miatt erősen kételkedem, pl minek kell a vízhajtású elektrolízises motorhoz plussz levegő, mikor az ábra szerint bontás során egy térbe kerül a levegő és a hidrogén? égetéssel tökéletes vízgőz keletkezik...
a másik meg hogy szerinte a benzinmotornál is működik, hogy benzingőzzel kevet porlasztott benzin-levegő keverékkel 10-15%-kal lehet növelni a sima benzinmotor hatásfokát, pedig a benzingőz is elég, míg ezt párhuzamba vonja azzal, hogy vízgőzt párologtatva az égéstérbe lelassul az égés=>jobb hatásfok...
Ami leginkább szembetűnik, hogy sok a pofázás, és kevés a tény, a lényeg nagyon el van rejtve(ha van benne egyáltalán)
(#) EcoPityu válasza tszaboo hozzászólására (») Máj 3, 2006 / 1
 
Én nem tudom, miért kell , egy teljesen reális, kiszámítható, energiamegmaradási törvényen alapuló teljesen egyértelmű, korszakalkotó, természetkímélő, károsanyagot ki nem bocsájtó, nem kamu nullpontienergián alapuló érdekes és tanító jellegű témához abszolute hülyeségeket hozzászolnotok, amikoris ez egy elektronikával foglalkozó internetes oldal, és az egyenáramú nagyteljesítményű motor, egy kapcsolóüzemű teljesítményszabályzó, és mindenki által közismert sokszáz Amperórás akkumlátor valós, nem képzeletbeli vívmányai az elektromos iparnak...
Vagy ti annyira elszárnyaltatok a fizika hegyes-völgyes útvesztőjében, hogy még targoncát sem láttatok önállóan mozogni??? Nem a Knight Rideren kell felnőni, és utána pizsamában az ágyba bújni, hanem gondolkozni azon, hogy mi lesz ha elfogy a k...ott kőolaj..És ha lehet nemcsak elméleti síkon...
Egyébként aki látta a Spektrumon a "elektromos Szuperverda" című kisfilmet, az tudhatja, hogy elektomos autó hamarabb volt mint belsőégésű motorral szerelt, és Ford is először elektromos autót épített.../néha mást is kell nézni, nem csak a pornót/ lsd.: www.eliica.com...
(#) FLEXTER válasza EcoPityu hozzászólására (») Máj 3, 2006 /
 
ez az most megkapták.......hi
(#) szabi83 válasza FLEXTER hozzászólására (») Máj 3, 2006 /
 
így van :yes:
(#) Topi válasza szabi83 hozzászólására (») Máj 3, 2006 /
 
Ezer bocs a Trabantoktól!! Tényleg jó kis kocsi... Csinálni kell a Trabiból hotrodot...
Azért megnéznék egy 50kW-os motorral, akkora hangcuccal mint egy ház, és még ráadásul a hátsó üvegét kicserélni egy nagy TFT-re... Beleszerelni egy GPS-t + akkor már a fedélzeti számítógép rajta is tarthatja az úton...
Na jó komolyan. Én nagyon támogatom az elektromos autók fejlődését... Tényleg érdemes tovább látni a mánál. Igazából nagyon kis tudással bárki építhet elektromos autót... De egy komolyabb darab már kemény mechanika - elektronikai számításokat igényel. Meg jó vastag pénztárcát...
Merthát először is elektromos autó megvalósításának a mai helyzetben a legnagyobb akadálya a legfontosabb dolog a kocsiban. A motor.
Lehet kapni már azért jó kis motorokat (targonca motor 65-80V 25kW Trioda Kft) Gyárt a Lammers Hungary Kft

Szóval lehet azért kapni csak lehet hogy nem jön vissza olyan gyorsan a 200 000-es motor + kb még 300E forintért vásárolt akkumulátor ára benzinben olyan gyorsan... most még inkább benzines autóval közlekedem...
(#) whisky válasza EcoPityu hozzászólására (») Máj 4, 2006 /
 
Csak az oldallal van bajom, és nem az elektromos autókkal, szerintem is jó dolog, de azért nem kellene belekeverni a gravitációs mező tönkretételét...
meg a többi f***ságot...
(#) whisky válasza whisky hozzászólására (») Máj 4, 2006 /
 
(#) devnull válasza EcoPityu hozzászólására (») Máj 4, 2006 /
 
A villanymotoros autó használata ugyanúgy szennyezi a környezetet mint a többi, csak nem ott ahol az autó van, hanem ahol az erőmű. Erről mindenki hajlamos elfelejtkezni, azán meg marhaságokat írkál hogy villany=környezetbarát.
(#) Slope válasza devnull hozzászólására (») Máj 4, 2006 /
 
Igazad van, de nem teljesen.
Nem szabad elfeledkezni a környezetet nem vagy kevésbé szenyező energiaforásoktól.
Mindezek mellett pedig a villamos energiát nem a városok utcáin, a lakóházak között termelik. Szóval a városok levegője tisztább lenne, ami az egyik legfontosabb dolog (ha élni akarunk még egy darabig), hiszen itt éljük mindennapjainkat. Ebből eredően az erőművek környezetében erdősítéssel lehetne csökkenteni a levegőbe kerülő káros anyagokat, ami egy város utcáin megintcsak kivitelezhetetlen. Egy belsőégésű motorral hajtott gépjárműre hiába tesznek pl. katalizátort, attól még szennyezi a levegőt. Nagyobb szűrőrendszerek kiépítésére egy járművön nincs lehetőség, szemben az erőművekkel, ahol ez megoldható. Olyan sosem lesz, hogy az energia mindenféle környezetszennyezés nélkül jöjjön létre, valahol mindég bele fog piszkítani a világunkba, de mérsékelhető. Ezt pedig a közvetlen lakóhelyünk megtisztításával kell kezdeni!
Ha már erre a kényes területre tévedtünk megjegyezném, hogy a benzin még mindég túl olcsó! És az is marad mindaddíg, amíg az emberek kocsival mennek még a WC-re is, illetve míg minden autóban 1 ember ül, és állnak a dugóban, aminek a végét sem látni. Persze ami késik nem múlik...
(#) gulyi88 válasza Slope hozzászólására (») Máj 4, 2006 /
 
tessék free enerdzsíí

szennyezés nélkül
(#) eSDi válasza gulyi88 hozzászólására (») Máj 4, 2006 /
 
Áááá!

Ingyen energia........
badarság.......

ha végignézegeted ezt az oldalt akkor kiderül hogy ahoz hogy kinyerd ezeket az energiákat ahoz energiát kell bevinned, de még akkor se biztos hogy visszanyersz egy csepp energiát is.......

Két energia van ingyen a Nap és a Szél!

Na de ez nem ebbe a topicba tartozik.
(#) tszaboo válasza EcoPityu hozzászólására (») Máj 5, 2006 /
 
Nekem is az oldallal volt bajom, hiszen egy elérhető áru elekromos autó nagyon jó lenne. Amúgy a kínaiak megcsinálták, csak az meg 110km/h-t bír maximum. Amúgy annyira energiatakarékossági párti vagyok, hogy azt szinte el se tudnátok képzelni. Abban is biztos vagyok, ha elfogy az olaj, akkor itt bazinagy háború lesz. Nemis a motor a legnagyobb baj, hiszen aki ilyet akar csinálni, az simán elmegy külfölde egy motorért (hozatja). Az akksi. Oké, hogy lehet kapni 120Ah-s ólomakkut de az ha beszorzod 2A percenként tehát 24W, ha egy órát megy. Ez mondjuk kicsit kevés. Ha az előbb említett 25kw-os motort akarnám egy óráig menni látni, akkor mennyi akku kellene is hozzá? Plusz nembeszéltem a feszültségkülönbségről. Kösszünk párhuzamossan hatszorennyit, és akkor azt látjuk, hogy kell egy kiisebbfajta teherautó az akkuknak mögöttünk. Egy targona ritkán megy teljes nyomatékkal 35-40 km/h-val mi meg szeretnénk többel is menni. Az elica-ban meg li-ion akkumlátorok vannak, és naaagyon erős motorok. Namost haddnemondjam egy li-ion akku (7,2V 1400mAh) ára kicsit kevesebb mint 10.000 ft. Akkor mennyit is áldozzunk az autóra?
(#) EcoPityu válasza devnull hozzászólására (») Máj 5, 2006 /
 
Szélerőmű, napelem... bocs, de ez valóban nem ide tartozik, csak ha esetleg napelemmel hajtott elektromos autót építünk, de ha beborul akkor szopacs.
(#) whisky válasza EcoPityu hozzászólására (») Máj 5, 2006 /
 
Nem lenne butaság az összes lehetőséget kihasználni egyetlen autóban:

-Nagy akksi otthoni töltésre
-Napelem az autó tetején hogy mindenhol töltődhessen
-a fékeket kialakítani mágnesesre, ezért minden fékezés energiája újabb töltődést eredményezne
-a motor vegyes üzemű-benzin/elektromosság így minden körülmény közt tudunk haladni (persze két külön motor)

és máris nyerünk egy jópár percnyi kocsikázást!
(#) damatic válasza whisky hozzászólására (») Máj 5, 2006 /
 
Idézet:
„-Nagy akksi otthoni töltésre”
- OK.

Idézet:
„-Napelem az autó tetején hogy mindenhol töltődhessen”
- OK.

Idézet:
„-a fékeket kialakítani mágnesesre, ezért minden fékezés energiája újabb töltődést eredményezne”
- Fékeket mágnesesre?!?! Badarságnak hangzik, de ha arra gondolsz, hogy a meghajtómotor fékezéskor generátorként visszatölt az akkura, akkor erről szól a belinkelt troli motor, de ez nekem default.

Idézet:
„-a motor vegyes üzemű-benzin/elektromosság így minden körülmény közt tudunk haladni (persze két külön motor)”
- Vegyél Toyota Prius-t. (Szerinted olcsóbban meg tudjuk csinálni, mint a ferdeszeműek???)
(#) devnull válasza damatic hozzászólására (») Máj 6, 2006 /
 
Idézet:
„„-Napelem az autó tetején hogy mindenhol töltődhessen” - OK.”

Napocska 1kW/m2-t ad Földecskének, ha nincs felhő és 90fokra van a Nap (pontosan fejünk felett). Ez az esemény olyan ritka kis országunkban hogy nincsen is, merthogy túl messze vagyunk az Egyenlítőtől. Nameg jön az ősz, meg a tél, meg a reggel, meg az este és örülhetünk ha átlagban 30% eljut hozzánk. A sorozatban gyártott napelemek hatásfoka is csak kb. 15%, tehát maradt nekünk 50W/m2. Tehát ha valakit az a szerencse ér hogy talál valahol elhagyatva napelemeket, az inkább a házára szerelje, mert ott nem probléma hogy növeli a légellenállást...

Idézet:
„...a meghajtómotor fékezéskor generátorként visszatölt az akkura...”

Ennek már utánaszámoltál/gondoltál? Ha túl "óvatos" a visszatöltő akkor sok energiát hagy elveszni, ha túl "bátor" akkor megsüti az akksikat. Jól passzolna ide egy nanovarázslattal megsegített kondenzátor, csak hát az ára, ugyebár.
(#) devnull válasza Slope hozzászólására (») Máj 6, 2006 /
 
Idézet:
„Olyan sosem lesz, hogy az energia mindenféle környezetszennyezés nélkül jöjjön létre, valahol mindég bele fog piszkítani a világunkba, de mérsékelhető.”


Ha erőműből, autóból CO2 (nem holmi COx, NOx koktél) jön az nem környezetszennyezés, szerintem. A probléma abból van hogy gyorsabban égetjük el a szenet/olajat mint ahogy azt szerencsétlen Földgolyónk újra tudja alkotni. Lehet szőrszálhasogatásnak tűnik, de ha nem tudjuk pontosan megfogalmazni hogy mi a probléma, akkor esélyünk sincs megoldani. Tehát a villany/hibrid jármű (és ezek közül is csak az amelyik fékezéskor visszatölt) lokálisan el tudja kicsit tolni a problémát, de globálisan nem oldja meg.
(#) Slope válasza devnull hozzászólására (») Máj 6, 2006 /
 
Idézet:
„lokálisan el tudja kicsit tolni a problémát, de globálisan nem oldja meg.”


A mai technológia mellett, szerintem az időhúzás a legfontosabb. Így talán lesz esélye az eljövendő nemzedéknek teljsen megoldani a problémát.
(#) damatic válasza devnull hozzászólására (») Máj 6, 2006 /
 
Az elsőt (hogy napelem a tetőn) a jelenlegi technológia szerint modjuk úgy, hogy megettem. Egyébként személy szerint én inkább targa tetőt tennék egy ilyen kis elektromos autóra, vagy hővédő napfénytetőt, avagy a kettő kombinációját.

Idézet:
„„...a meghajtómotor fékezéskor generátorként visszatölt az akkura...” Ennek már utánaszámoltál/gondoltál? Ha túl "óvatos" a visszatöltő akkor sok energiát hagy elveszni, ha túl "bátor" akkor megsüti az akksikat.”


Csókolom, ha már egy enyhe motorfék üzemről beszélünk, akkor is működhet generátorként a motor. A megsütésről meg annyit, hogy két módon is kordában lehet tartani. Egyik a gerjesztőáram szabályzása, másik a töltés hagyományos (autókban használatos) szabályzása, akár akkunként külön. :nezze:

A másik meg: megette a fene azt az akkucsoportot, amelyik ha egy adott tömegű járművet mozgásba hoz, ugyanazon jármű mozgási energiájával ugyanazon motor generátor üzemben képes lenne túltölteni. Ez vagy ellenkezik az energiamegmaradás törvényszerűségével, vagy olyan xar az akku, hogy ugyanakkora töltőáramot nem képes elviselni, amekkorát le tud adni?!?!
(#) tszaboo válasza damatic hozzászólására (») Máj 6, 2006 /
 
Ez ellen tiltakozom, miszerint ugyanakkora lenne a töltőáram.Egy olcsó kisautó 15 mp alatt éri el a 100km/h-t. Namost egy fék ennél kicsit gyorsabban állítja meg az autót szerencsés esetben. Tehát az áramnak is nagyobbnak kell lennie.
Viszont lenne annyi előnye, hogy nem kellene abs a kocsiba, hiszen nem tudná mechanikailag blokkolni a tengelyt, csak lelassítani. +150k ft.
A mostani technikával a legmegfelelőbb megoldás szerintem a hidrogénmeghajtás lenne. Ilyen autót láttam is már, csak 4 hidrogénpalack volt a 4 üllés alatt, és nekem ez egy kicsit ellenszenvessé tette, ha emlékszünk az iskolai durranógáz kisérletre.
És a hajtóanyagról meg, annyit, hogy nem a mostani kőolajból való előállítás kellene, mert az ugyanaz, mint a benzin, csak van plusz egy szennyező gyár. És nem is a vízbontás, ami gyakorlatban nagyon sok energiát pazarolna. Meg mi értelme áramból hidrogént csinálni, ha az áram nagyrésze (kb 57%) fosszílis erőművekből van. A nagy csoda a vízbontóbaktérium létrehozása lenne. Süt rá a nap, és ez meg vizet bont. Nem elképzelhetetlen. Jó lenne az alföldet betelepíteni hatalmas hidrogén farmokkal.
Szerintem.
(#) damatic válasza tszaboo hozzászólására (») Máj 6, 2006 /
 
Hohó, bocsánat!

Tévedés habbal. Én nem azt mondtam, hogy motorral fékezzük vissza az elektromos járgányt, hanem azt, hogy töltsük vissza vele vissza az akkukat a maximálva a töltőáramot, esetleg belevariálni egy kis kondenzátoregységet (de nem feltétlenül), a felesleget műterheléssel is lehet kezelni, de ha figyeltél, akkor láttad, hogy a trolik fékezését sem bízzák csupán az armatúra-visszahatás jelenségére, van ott hagyományos fék is.
(#) devnull válasza damatic hozzászólására (») Máj 6, 2006 /
 
Idézet:
„vagy olyan xar az akku, hogy ugyanakkora töltőáramot nem képes elviselni, amekkorát le tud adni?!?!”


Nem az energia mennyiségével, hanem az áramlásának sebességével van a gond.
Spirácellás ólomakksi simán ad 500A indítóáramot. Ha valaki ennyivel akarná tölteni, hát, hamar eltünne az arcárol a mosoly, az biztos.
Ha nem akarjuk idő előtt nyugdíjazni az akksit akkor kb. ötöde árammal lehet tölteni mint amennyivel meríteni. Tehát ha a villanymotor felvett teljesítményéhez méretezzük az akksit akkor visszatölteni csak max. 20% hatásfokkal tudunk. És ekkor feltételeztük azt hogy a lassítás=gyorsítás, ami nyilván nem igaz. (100km/h, 35m fékút -> 2.5sec) Nyilván nem a satufékkel kell számolnunk, de 2-vel még simán eloszthatjuk azt a 20%-ot. Tehát a lehetőségek:
1, több akksi: nehéz
2, ultrakapcitás: drága (1kW, 10sec: >100kHUF)
3, megelégszünk a rossz hatásfokú visszatöltéssel: ez az egész villanyosdi lényege (hibrid ugyanannyit fogyaszt mint benzines, szennykibocsájtás mégis feleakkora)
(#) damatic válasza devnull hozzászólására (») Máj 8, 2006 /
 
Akkor semmi gáz...

úgy kell megcsinálni, hogy a fékpedál érintésekor kezdjen el visszatölteni mondjuk egy potméter állásának függvényében, de maximum 50A-rel akkunként a pedál 3 cm-es benyomásánál, és ott kezdjen el dolgozni a hidraulikus fék, aminek a szervójának egy kis légkompresszor szívó oldala biztosítana vákumot (persze csak fékezéskor).
(#) damatic válasza damatic hozzászólására (») Máj 9, 2006 /
 
Na mi van? Behalt a téma?

Ha igen, akkor azért, ha nem, akkor meg adalékként nézzétek meg ezt.
(#) Quantum válasza tszaboo hozzászólására (») Máj 13, 2006 /
 
Olvassátok bele egy kicsit jobban... nem humbug!

[link=http://fenykapu.free-energy.hu/]http://fenykapu.free-energy.hu/[/link]

Azért nem fejlődünk mert rengeteg ilyen kételkedő van... olaj ügynök vagy vagy mi? Nem lenne jó neked ha azok a dolgok amit az oldalon vanak megvalósulnának? Össze kell fognunk és kisérletekkel meg jó ötletekkel csiszolni amig működni fog. Az ötleteket szét kell kürtölni mert ha magadba tartod és arra hajtasz hogy majd egyszer meggazdagodsz nagyot fogsz koppanni amikor kopogtatnak majd a feketeöltönyösök....ez az oldal lényege hogy megosszuk amit tudunk igy nem lehet megállitani a tudás áramlását.:nezze:
(#) tszaboo válasza Quantum hozzászólására (») Máj 14, 2006 /
 
"A kerékpár mechanikai energiát sérthet. A kerék felső része a kerületi sebesség és a haladási sebesség összegével halad. A mechanikai energia képletében pedig a sebesség van a négyzeten."
Az ilyeneket komolyan be kellene szopnunk? Ne gyere már megint ezzel!
A hülyeséget én is elkezdem osztani: Láttam egy gyereket, aki tudott repülni, egy kerékpáron. úgy hívták Pán Péter.
(#) Topi válasza tszaboo hozzászólására (») Máj 14, 2006 /
 
Légyszíves fogd vissza magad. Káromkodás szintjéig ne süllyedj le!
Köszönöm.
(#) tszaboo válasza Topi hozzászólására (») Máj 14, 2006 /
 
Igazad van, ennyit nem ér meg az egész.
Következő: »»   3 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem