Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   178 / 196
(#) Istvan0825 hozzászólása Jan 15, 2019 /
 
Köszi szépen !! Remélem tudnak segiteni nekem !!
(#) VIM válasza Istvan0825 hozzászólására (») Jan 16, 2019 / 1
 
Szia! Egy hibakód olvasás sokat segítene. ....
(#) Istvan0825 hozzászólása Jan 16, 2019 /
 
Tudom de csak azt sajnos a hétvégen ha otthon leszek !!
(#) VIM válasza Istvan0825 hozzászólására (») Jan 16, 2019 / 1
 
Addig próbáld megtisztítani a MAP szenzort ha az koszos volna a hozzá való sprével vagy féktisztító folyadékkal. Ez a szívócső nyomás jeladója volna és együtt van az IAT, beszívott levegő hőmérséklet érzékelővel, ami egy dióda szokott lenni az esetek többségében. A főtengely jeladó jelének hibája is okozhatja ezt a jelenséget ami a gyújtáselosztónál alul csatlakozik lila-sárga, lila-kék és barna-kék vezetékekkel. Ott a csatlakozóban lehet még kontakt hiba az oxidált felületek miatt vagy laza a kapcsolódás a belül lévő hallos érzékelővel.
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2019
(#) Istvan0825 hozzászólása Jan 19, 2019 /
 
Szia halistenek haza értem vele !!! Rá tettem gépre és a lamdaszondát hozzta hibának benne kivetem a gyergyát belöle és az is azt muttatja szegény a keverék neki mert fehér a gyertya !! !! most szét huzttam a csatlakozot rajta és járok itthon vele vagy 2-3 napot így !! most eddig nem jelentkezet ha hiba megyen rendesen az autó!!!
(#) pizzas84 hozzászólása Jan 19, 2019 /
 
Üdv urak.

A videón látható jelenség hiba-e, és mi okozhatja?
https://youtu.be/gWj2krlOXgA

Jeges úton hirtelen balra jobbra kormány után jön elő mikor megcsusszan az autó, valamint ma vészfékezésnél is és leblokkoltak a kerekek.
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2019
(#) Szani27 hozzászólása Jan 19, 2019 /
 
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni.
Van egy Skoda Octavia Elegance 2.0 2002-es APK motorkoddal rendelkező autóm,213554km van benne.
Az lenne a problémám, hogy amikor teletankolom a számítógép órája 450km megtehető utat ír,és ennyit vagy kevesebbet szoktam vele menni.
Ha nyomom neki a gázt a pillanatnyi fogyasztás 56.8-at szokott mutatni
vagy többet,és olyan mintha elment volna belőle az erő.
Előre is köszönöm a segítségeteket.
(#) VIM válasza Szani27 hozzászólására (») Jan 19, 2019 /
 
Szia! Talán dús keveréket kap folyamatosan. Ez lehet motorhőfok érzékelő hiba, esetleg termosztát. A vízhőfok mérő az jó értéket mutat üzemmeleg állapotban?
(#) VIM válasza Szani27 hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
Még az jutott eszembe, hogy ha ILYEN típusú a légmennyiség és annak hőfok mérője akkor a videóban látott módon és az ott alkalmazott szerekkel lehet letisztogatni ezt az érzékelőt ha el van koszolódva. A durva szűrőjét is meg kell tisztítani, ha el van koszolódva, be van szöszösödve. Sokszor a szekunder légpumpa és annak mágnesszelepe, a tankszellőztető mágnesszelepének a hibás működése is ehhez a túlzott fogyasztáshoz vezet. Az alapjárattal minden rendben van?
(#) Szani27 hozzászólása Jan 20, 2019 /
 
Köszönöm a gyors választ és a videót ezeket mind megnézem.Az alapjárat valamikor ingadozik a mutató 9-10 között mozog.
(#) Kovabe hozzászólása Jan 20, 2019 /
 
Sziasztok

Nem kimondottan Octavia de Skodának Skoda, lenne egy 2004-es 1,2 fabiám ami minden előjel nélkül athoc módon lefullad alapjáraton. VAG commal olvasva hiba nincs (korábban volt az első lambdaszonda de az cseélve is lett). A lefulladást produkélja induláskor de van hogy a lampához érve 2-3másodpercig ketyeg és lefullad.
Esetleg van valakinek ötlete merre indujak el a keresgélésben?
(#) Szani27 hozzászólása Jan 20, 2019 /
 
Azt elfelejtettem írni hogy hibaolvasásnál szegényes keveréket írt,a lambda-szonda még nem volt cserélve.
(#) VIM válasza Kovabe hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
Szia! Mi a motorkódja?
(#) VIM válasza Szani27 hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
Mi volt annak a hibakódja?
(#) VIM válasza Kovabe hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
AWY vagy BMD a kódja? Milyen kórmányszervója van és van-e neki nyomáskapcsolója ott elöl a szervószivattyú körül a hűtő és a motor között bal oldalon. A kuplung és gázpedál kapcsolók jól működnek?
(#) Kovabe válasza VIM hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
Szia

AZQ a motorkód és 150e km van benne.
(#) Kovabe válasza VIM hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
Kormány szervó milyensége alatt mit értesz? Elektromos ha ez a kérdés. Nyomáskapcsolót még nem kerestem de lehet. A kuplung és gáz jól működik de a tolató lámpa idönként nem hajlandó működni.
Itt lehet valami összefüggés?
(#) VIM válasza Kovabe hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
A szervó nyomáskapcsolója HA van akkor az ITT van a képeken. A tolató kapcsolónak nincs beleszólása a motor működésébe.
(#) Kovabe válasza VIM hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
Olyan mostanság történt hogy a szrervó meghalt egy pillanatra de egy újraindítás megoldotta. Most nem tudom megnézni az autót de emlékeim szerint elektromos a szervó nem a hosszbordás hajtja.
(#) suszitibi hozzászólása Jan 20, 2019 /
 
Sziasztok
Szeretnék segítséget kérni, Fabia 1.9 sdi, kombi, 2001-es kiadás, hátsó ajtó zár problémára. A fogantyúban van egy nyomógomb, amit kimértem, működik. A zár elvileg csak a belső tér világítást kapcsolja, az jó. A lényeg, hogy a nyitó motorhoz, nem megy feszkó. A motor állandó testen van és a 12 voltot kapná, utána rugó tolja vissza a helyére. A nyomógomb viszont a testet kapcsolja. Ezért gondolom, hogy egy relé is lehet a körben, vagy valami elektronika. Sajnos nem találtam hozzá rajzot. Na ehhez szeretnék valami rajzot, vagy bármit, ami közelebb vezet a megoldáshoz.
Köszönettel: Tibi
(#) VIM válasza Kovabe hozzászólására (») Jan 20, 2019 / 1
 
EGR szelepes a motor amiről ITT olvashatsz. Ha nem elektromos hiba van akkor talán csak nem zár tömören és falsot szívhat abból az irányból. A többi az stimmel a perifériákkal kapcsolatban.
(#) Kovabe válasza VIM hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
Köszönöm

Elvileg EGR-es, akkor lehet csak egy takarítás kell neki, gyanus mert évi 4-5 alkalommal megy hosszútávot de szinte minden nap megy 5-8km itt a városban.
(#) VIM válasza Kovabe hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
Ezeket lehetne megnézni ha valamelyiknek nem volna megfelelő az értéke de azt mondod, hogy nincs hibakód ami fals levegőre is utalhat. Repedt levegős cső .... A tankszellőztető mágnesszelepe az működik rendesen? A fékrásegítő csöveinél nem látszik esetleg valami repedés? Üzemanyag szűrő volt már cserélve?
(#) Kovabe válasza VIM hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
Most beszéltem a szerelő haverral is, mondtam neki az EGR-t hogy lehetséges és már verte is a fejét a falba hogy , ez nem jutott eszébe.
Nekem is ez az EGR a gynus mert rövid távon a korom kébződés magas és ez az autó szinte csak rövid távra van használva.

A tankszellőztető jó, csövek meg lettek rángatva (nem kicsit) és nem produkált hibát, a fékrásegítőnél ha repedés van akkor felpörögne a motor mikor fékezel, üzemanyag szűrő 6e km-el ezelött lett cserélve de az üzemanyag nyomás jó mert azt mértük is.

Hamarosan ráfekszünk az EGR kizárására (így ki kell derüljön hogy az e a hibás) és ha hibás akkor jöhet a csere. Sajnos nincs a műhely polcon felesleges AZQ EGR szelep

Előre is köszönm segítségedet.
(#) Uviktor válasza suszitibi hozzászólására (») Jan 20, 2019 /
 
Üdv!
Ajtóátvezető gumiban vezeték törés vagy csatlakozó beázásra,esetleg bizti szakadásra tippelnék elsőre.
A mikrokapcsoló testet kapcsol a vezérlő elektronikának,ami a kp.zár nyitott vagy zárt állapotának megfelelően eldőnti,hogy ad-e +vezérlést a motornak.
Megnézem,van-e hozzá rajzom,de nem ígérem azonnal,türelmet kérek.
(#) pali78 hozzászólása Jan 21, 2019 /
 
Sziasztok!
Octavia 2006 1.6 8v BSE hidegebb napokon reggeli első indításkor szépen beindul, majd 1-2 másodperc múlva mintha csak 2-3 henger menne és a kipufogó is durrog. Aztán 8-10 másodperc után minden helyreáll és egész nap nincs vele gond és nyáron sem. Nincs hiba kód VCDS normál értékeket mutat hőfok jeladókra. Itt is és még külföldi oldalon is olvastam hogy valakinek szofver frissítés oldotta meg a hasonló hibát. Gondolom csak szakszervíz tudja ezt elvégezni. Fojtószelep kitisztítva, alapra állítva.
(#) Uviktor válasza suszitibi hozzászólására (») Jan 21, 2019 /
 
Van rajz,de olyan terjedelmes,hogy nem tudom egészben feltenni,hogy láss is valamit belőle.
Úgy van ahogy írtam,vezérlőegységbe bemegy a mikrokapcsoló,és ad vezérlést,nincs külső relé.
F60,5,49,31,4 biztiket ellenőrizd.
(#) VIM válasza pali78 hozzászólására (») Jan 21, 2019 /
 
Szia! Ha a szoftver frissítés nem oldja meg a problémát, akkor talán hidrotőke probléma is lehet. Azt csak Te tudod, hogy mikor és milyen minőségű olajat kapott a motor és azt milyen rendszerességgel cserélték le. Az olajszűrőt nem is említem, hogy az minimum kettős visszacsapószelepes kell hogy legyen.
(#) VIM válasza suszitibi hozzászólására (») Jan 21, 2019 /
 
Szia! Kettő komfort modul van benne amiből az '1'-s az az ajtó kp.zár helyzetét ellenőrzi és továbbítja a "2"-s modulnak ami működteti a megfelelő motorokat. Nekem nincs a Fábiához rajz de a VW és Seat ASY 1.9sdi típusokban így van megoldva. Azt kell figyelembe venni, hogy amelyik ajtó a legtöbbet van nyitogatva, ott az ajtóátvezető gumiharmonikában el lehet törve a vezeték ha működtetési problémák vannak. A motor saját magának állít engedélyt a megfelelő pozíció váltáshoz azaz polaritást vált az érintkezőivel de ha a szál szakadt akkor nem tud ellenőrzést küldeni a motor működtető "2"-s modulnak a polaritás váltáshoz.
(#) suszitibi válasza VIM hozzászólására (») Jan 21, 2019 /
 
Köszönöm a válaszokat, mindenkinek.
Ami kicsit félreérthető volt, a hátsó ajtó. Pontosítok, ez a csomagtér ajtó. Itt a zár csak egy fajta polarítást kap, amikor nyit és amíg feszültség alatt van, utána egy rugó tolja vissza a helyére.
Azt gondolom, a lényeget megtudtam. Tehát a fogantyúban lévő nyomógomb, ami a testet kapcsolja, egy központi elektronikának küld jelet, majd az elektronika adja a tápfeszt a motornak.
Ugye így van?
Ezek szerint, ki kell mérni, a kapcsoló és elektronika, valamint a motor és elektronika közötti összeköttetést. Gondolom, a nyomógomb szála mehetett el, mert az hajlik az ajtó nyitásakor, a motor pedig alul van, stabilan lefogatva.
Ezt az elektronikát hol találom?
Köszönettel: Tibi
Következő: »»   178 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem