Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Rendezvény-hangosítás (PA) hangtechnikái
Témaindító: sound.man, idő: Nov 25, 2007
Témakörök:
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata a 2,4Ghz-en üzemelő vezeték nélküli mikrofonokkal kapcsolatban? Elsősorban konkrét tapasztalatokra lennék kíváncsi, külföldi oldalakon elég megosztó vélemények vannak, van akinek bevált, van aki panaszkodik a WI-FI miatti zavarokra. Az AKG TETRAD rendszere tetszett meg, kompakt mérete és főleg ára miatt.
Szia. Mi a kolégámmal már vagy négy-öt éve használjuk az Audio-technica System 10-et. talán a megjelenése óta. Semmi, de semmi probléma nincs ezekkel egyáltalán. Van mikor egy-két sztár előadó hozza a sajátját a fesztiválokra falunapokra, egyik Sennheysert a másik Shure-t, azokkal sincs semmi gond, mármint a wi-fi sávosokkal. Amit viszont tudni kell az, hogy az EU területén többek közt hazánkban is betiltották a teljes E sávot mert felszabadították a DVB-T és a 4G számára. Annó mikor ez elindúlt egy napos előadáson voltuk ennek kapcsán fent Budapesten az Audmax kft-nél és ott sokmindent mondtak a törvényről illetve a változásokról. Ami tuti az hogy olyan 700-890, 900MHz-ig be is van tiltva a frekvencia tartomány, tehát ebbe a sávba eső vez.nélk. mikit senki se vegyen. Ezekkel tele van az összes hirdetős adok-veszek téma, mert ezek használhatatlanok és ami a legfontosabb be is vannak tiltva. Nekem nagyon komoly méreg drága vez. nélküli mikroportos és kéziadós rendszerem lett használhatatlan ezek miatt. Hálistennek az ismerős nagykernél a roncsprémium akcióban beszámolták őket és azóta a más szabványos sávs rendszerem van valamint Wi-fis is és nincs probléma. Nagyon tuti a wi-fi sávos is. Ha elég komoly, normális mikrofont szeretnél venni ami pl. programozható, az kiküszöböli az ütköző frekvenciákat így sosem lehet probléma a helyi wi-fi zavarral. Ha rámhallgatsz, nézzél szét az audio- technika mikrofonjai között, a SYSTEM 10 árban is és minőségben is kiváló alap. Ismeretlen dolgot ne vegyél, mert meg fogod szívni nagyon. Sokminden jót tudnék még mesélni (Írni) de napokig is írhatnék ezekről itt. Remélem sokat segítettem.
üdvözlettel. Attila A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2018
Üdv Mindenkinek!
Szeretnék segítséget kérni! Egy ilyen aktív hangfalat akarok venni, vagyis 2 darabot. Színpadon szeretném használni kontroll hangszórónak. Szeretném úgy bekötni hogy a 2 hangfal sztereóba szóljon mert ha nem kell kontrollnak akkor kifele kellene szólnia. Elég furcsa a leírása mert például RCA a képen nincs egy másik oldalon nem is írja hogy lenne. Na mindegy. megkérdeztem az eladót milyen kábel kellene hozzá. A keverőn a sztereó jel 2db monó 6,3mm-s jack csatlakozón jön ki. Az eladó azt mondta hogy mono jack Xlr papa kábelt vegyek hozzá de szerintem nem jó. Szerintem a vonal bemenet az a Jack csati. Az XLR csak mikrofon. Most akkor a line jack az sztereó és utána lesz belőle monó hang? Szeretnék valakivel közvetlen beszélni erről a bekötésről. Az lenne a legfontosabb hogy megmaradjon a sztereó hang a 2db hangfalon. Az se gond ha monó a 2 hangfal de csak akkor ha 2 sávból csinálja Köszönöm a segítséget! Üdv Pali
Nem írtad a konkrét tipust, az XLR csati az nem feltétlenül mikrofon bemenetet takar, és a egtöbb normális keverő jack kimenete nem sima mono kimenet, hanem szimmetrikus kimenet a profi technikában legalábbis Ebben az esetben viszont az eladónak maximálisan igaza van jck xlr kábel kell hozzá megfelelő szimmetrikus módon.
Bocsi
Bővebben: Link RH SOUND SQ-15ML Aktív Keverő: Behringer MX 1604A A keverő jobb felső sarkában van egy CTRL R Jack (L és R)kimenet eddig innen szólt a kontroll ezt szeretném használni. A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2019
Valóban érdekes a leírás. RCA-t nem látok rajta én sem. A vonal bemenet a jack csatlakozó. Arról, hogy keveri-e a sztereo jelet, vagy nem, nem találtam infót, de valószínűbb, hogy nem. Igazából mindegy, mert a mikrofonnál lévő jack biztos nem keveri, és akkor amikor "kifele kellene szólnia" akkor legrosszabb esetben oda kötöd be.
Általában a legjobb megoldás egy sztereo TRS Jack-XLR kábel (szimmetrikus átvitel, nincs zaj). DE! A keverőd kimenetei aszimmetrikusak tehát ez neked mindegy. Akkor jársz a legjobban, ha minél nagyobb jelet küldesz ki a kábelen, hogy a környezetből rárakódó zaj hozzá képest minimális legyen, ezért Jack-Jack kábelt (mindegy, hogy mono vagy stereo) ajánlok, a vonalbemenetbe csatlakoztatva (keverőn minél nagyobb, torzítatlan jelszinttel, hangdobozon ha kell, letekerve a gain-t). Megj. 1: Színpadi kimenetként ezen a keverőn az Aux Send-eket a legjobb használni, akkor a hangszerek, mikrofonok hangját egyedileg ki lehet keverni monitorládánként. Megj. 2: Nem vagyok otthon az árakban ebben a szegmensben, de a BT is, MP3 lejátszó is pénzbe kerül, tehát a többi részre kevesebb jut. Ha ezek nem szükséges funkciók, lehet, hogy olcsóbban is kapsz ugyanilyen jól szólót/ugyanennyiért jobb hangút.
Csatlakozom részben az előttem szólóhóz., monitorként az aux send-et kell használni, ha kiegészítő pa-ként akkor lehet a controll room a fotó alapján az RHsound cuccon a line és mic bemeneten is van xlr de nem tudtam rendesen leolvasni, akkor a csatlakozó vezeték legjobb ha jack-xlr mivel az xlr-t tudod egyszerüen hosszabbbítani én mindig ugy használom. Rövid átalakító kábel és utána tetszóleges hosszuságú xlr-xlr. Sajnos a keverő leirása nem egyértelmü sajnos lehet, hogy nem szimmetrikus az összes kimenete akkor viszont nem szereti a hosszu vezetéket, ilyenkor szoktam használni a kimenet után rövid vezetékkel DI boxot utána tetszőleges hosszuságú xlrxlr -t
A DI-BOX ki is ment a fejemből kora reggel, az a legjobb megoldás. A manualban ezt találtam: Aux sends: Unbalanced 1/4" TRS sockets. Az RH-n Mic Input 1 és 2 van, de legalább szimmetrikus.
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2019
Akkor mindenképpen a di a jó megoldás amugy sok lehet a zavar és akkor egy sima mono jack jack amit gitárhoz is használunk utána di és utána jöhet a szabvány tetszóleges hosszuságú xlr-xlr és akkor csak egy kétcsatis di kell ami mondjuk 10 körül kapható meg két jack jack a keverő mellé fixre betéve és korrekt a dolog.
Lesz/van két darab aktív hangsugárzód és hozzá a hangkeverő.
Én a Jack csatlakozós kimenetét használnám a keverőnek, vagy a "MAIN" vagy az "XLR-MAIN" kiemeneteket. Ehhez két azonos Jack-Jack, vagy XLR-Jack kábel kell, olyan hosszú, ami a színpadi hangsugárzók és a keverő kimenetei között elég. A két külön aktív hangsugárzóba két külön kábellel bekötve a keverő megfelelő kimeneteit, megmarad a sztereó hang. A kontroll kimenet arra való, hogy ott a fejed mellett, ahol a keverőt kevered, legyen lehetőséged kontroll-erősítőt és hangsugárzót bekötni és hallani. - Tessék értelmezni az egyes csatlakozókat, hogy melyik mire való a felirata szerint és elolvasni a leírásokat, hogy hol, mekkora jelszint van és hová, mit lehet csatlakoztatni. A keverők leírásaiban elég szemléletesen le van írva, hogy mit, hova, hogyan. Ha valaki nem ismeri, akkor inkább keressen hozzáértőt, mielőtt szétlövi a teljes hangcuccát. Üdv!
Az eredeti leirás szerint az elsődleges fehasználás szinpadi monitorként....
Ebben az esetben a main kimenet az a PA -hoz megy
Nagyon szépen köszönöm a hozzászólásokat mindenkinek!
Talán a az a legjobb megoldás hogy külön külön bekötöm a ládákat jack-jack kábellel akkor megmarad minden. A kontroll kimenet azért tetszett mert azon minden kijön. Használtam már róla végfokot 2 passzív ládával de az csak kölcsön volt. Szépen szólt és külön lehet a hangerőt azon is állítani a keverőn. Mivel 99%-ban mp3 zene kell hogy szóljon a színpadra szerintem jó lenne így. A a terem rossz akusztikája miatt kell mert a kifele szóló top hangszórókat nem lehet normálisan hallani a színpadon. Zenekari erősítés nem szokott lenni azt csinálja más .Gyerekműsorok, egyszemélyes énekes aki hoz magával zenét és kb ilyenekre kell a cucc. Persze azért szeretném még mert kicsi hangosításnál nem kellene kipakolni a nagy hangszórókat erősítőket. Üdv mindenkinek. Pali
Két MAIN kimenet áll a rendelkezésére, plusz a "Control" - már ha tudja, hogy melyik micsoda.
- Igen Left = bal oldal, Right = jobb oldal, külön kábelezve és rendben lesz. Előbb, persze "be kell állni a cuccal", azaz a műsor előtt már a hangerő és a megszólalás, hangszín jól legyen belőve. Üdv! A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2019
Köszi szépen!
Sziasztok!
Új vagyok itt és segítséget szeretnék kérni, keverő beállítással kapcsolatban. amatőr szinten foglalkozom a témával és dolgoznom kellene egy ilyen keverővel: link1 Az lenne a kérdésem, jól gondolom-e hogy ez a keverő 4 db külön monitor utat tud kezelni, függetlenül a csatornahangerőtől? A 4 db aux send aljzat miatt gondolom, viszont a potmétereknél csak kettő send, a másik 2 return és ez elbizonytalanított... A segítséget előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2019
Köszi!
Magyarán csak az a kettő a csatornafüggetlen monitor út?
Azt nem tudom, hogy mennyi a csatornafüggetlen, tehát "pre-fade", lehet hogy van a négyből "post-fade" is ezt csak a próba vagy egy kézikönyv tudná megmondani, de 4 monitorutat ki tudsz belőle keverni, ha akarsz. Inkább arról van szó, hogy az AUX1-2 vissztérő ágát tették faderessé, tehát gondolom ez van effektezésre tervezve (logikusabb lenne, ha post-fade-k lennének). Az AUX3-4 kimenete a faderes, ezek lennének monitornak preferálva ez alapján.
Szia! Kaptál vkitől vmilyen anyagot? Nekem is szükségem lenne ennek az erősítenek a rajzaira, ha kaptál vmit küld el legyszives! Olyan problémám van h vmiert kiment 2csatorna az 5-bol és nemtudom h miért mert nincsen elégve semmi de meg sem kap áramlat az a két csatorna. Előre is Köszönöm! janagawa@gmail.com
A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2019
Kattints a kolléga nicknevére és látni fogod az aktivitását, régi hozzászólás esetén ez különösen ajánlott.
Igen látom h kb ennyire jött fel, de kitudja hat ha.
Más aki olvassa és találkozott hasonló problémával hat ha tudd ajánlani egy két dolgot mivel kezdjem a hiba keresést.
Ha választ vársz, akkor írd le: RCS VLA 240 C erősítőről van szó.
Még két praktikus tanács, ezen a fórumon a chat-ben használt rövidítések szabálysértők és ne írd ki a mail címedet a nyílt felületre! Sajnos ehhez a Thomann-hoz én sem találok doksit, az Erősítő mindig topicban megnézhetjük mit tudnánk vele kezdeni, a belsejéről készített képek alapján.
Lenne egy olyan kérdésem hogy SAL PA 50100 hangszórók kaphatóak még valahol esetleg valakinek elfekőben?
Sziasztok!
Van nekem 2db voicekraft LK-618-15 hangfalam. Ezt szeretném lecserélni 2db Skytec max 215-re vagy 2db Thunder audio PRO 215-re A skytec elvileg 1000W-ot tud, a thunder audio pedig csak 500W-ot viszont drágább. Van amelyiket tudnátok ajánlani? (Házibuli lenne a fő cél, erősebbet szeretnék a meglévőknél). Használttól félek, mert nem értek hozzá és mindenféle kókánybercitől nem szeretnék venni használt hangfalat... A 2 hangfal közül melyiket ajánlanátok? Vagy esetleg más márka, de árban nem szeretnék elszállni. Segítséget Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2019
Én maradnék a meglévőnél. A Skytec ipari hulladék.
Pontosan milyen téren kevés a mostani? Mennyi pénzed van a dologra?
Semmit nem nyersz a cserével, azok se jobbak, sőt inkább roszabb hangfalak...
Ne cseréld le, a többi még rosszabb.
Inkább spórolj és a gyengébb minőségű hangszóróidat majd lecserélheted jobb, profi gyártmányokra, ha úgy döntesz, hogy fejleszteni szeretnél. Üdv!
Szia!
Jók azok a Voice Kraft hangfalak nekem is van belőle. csak nekem Bővebben: Link a linken található van. én meg vagyok vele elégedve. Nekem tda7294-es erősitő hajtsa őket. Videó a Itt |
Bejelentkezés
Hirdetés |