Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
Az eredeti diódák között volt zárlatos? Diódahidat lekötve nem 'dübörög' a trafó? Az új diódák kisebb feszültséget bírnak, lehet zárlatosak lettek!
Híd nélkül nem próbáltam, majd megnézem. Amúgy a feszültség dologban lehet valami, kisebb fokozaton, és előtoláson még egészen elviselhető. Ahogy növelem valamelyiket egyre rosszabb.
Vásároltam egy hidat a cégtől, de ez már más, mint a régi.
Hogy kell bekötni? Ha jól gondolom a jobb oldali két kiálló csatlakozóra megy a trafó két vezetéke. A bal oldali piros festék pöttyel jelöltre a munkakábel?
Ezt egyfázisú géphez rendelted? Tudnál linket adni róla?
Szia!
Nekem is hasonló einhell bóvli gépem van, kivágtam belőle a gyári vezérlést, egy dilm mágneskapcsoló húzza a trafót, az NC kontaktján keresztül süti ki a kondikat 30 ohmon keresztül, kapott külön trafót a tolómű, meg egy rendes H hidas PWM vezérlőt, (ebayról, kb 900 forintért..) két 22000µF kondit, egy gázszelepet, meg egy euro csatit és rendes munkakábelt. Olyan gyönyörűen hegeszt, hogy elsírom magam tőle A gyári tolóműnek annyi baja van, hogy a leszorító görgő el tud hajlani a hajtógörgőtől, ezért a képen jelölt alakú lemezzel össze kell rögzíteni őket, és hibátlan lesz. Az akadozó, totál megbízhatatlan előtolás a gyenge motor és a kritikán alulian hűdeszar gyári munkakábel miatt van. A gyári kábellel lehetetlen volt vele kasztnizni, mert ha megmozdítottam azonnal máshogy hegesztett, hol átlőtte egyből a lemezt hol csak taknyolt. Így hibátlan, állítom hogy olyan jó hegeszteni vele, mint egy 200e körüli profi géppel.
Egy fázisú. A trakistól rendeltem 6800 Ft + 1900 Ft posta.
Ha érdekel emailban tudsz vásárolni tőlük. Bővebben: Link
Valaki segítsen! Hol a negatív a hídon?
Képet tegyél fel más pozícióból is.
Nekem első ránézésre ez nem graetz kapcsolásúnak néz ki, hanem középmegcsapolt trafóhóz dupla egyutas egyenirányítónak. (Ezesetben a mínusz a trafó középmegcsapolása lesz, a két jobboldali vastag a trafó 2 vége, a középső bal pirospöttyös a plusz)(a három vékony meg valami segédüzemi célú bekötés, mondjuk azt nem értem, hogy miért van megforrasztva a fastonapa része (bontott lenne?)). Kérdés, hogy neked milyen kell a gépbe? A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2019
Köszönöm. Ha esetleg szemből is tudnál képet mutatni, akkor lehet hogy rá jönnénk.
Sehol, ez egy kétutas egyenirányító. A negatív a trafóból jön és rámegy a fojtóra, a többi bekötés úgy van ahogy írtad.
Idézet: „a három vékony meg valami segédüzemi célú bekötés, mondjuk azt nem értem, hogy miért van megforrasztva a fastonapa része” Hát máshogy elég nehéz lenne a varisztorokat az aluhoz forrasztani.
Én egy kicsit láma vagyok ehhez, pedig szerelgettem már hegesztőt, de most eléggé megakadtam. Amúgy valóban a cég is azt írta, hogy két utas - én egy Régi Trakis- Hetra MIG 160 hoz rendeltem, de az eredeti totál máshogy néz ki. Holnap majd teszek fel róla képeket, és akkor majd kérdezek. Addig is köszi!
Abban kétutas egyenirányítás van gyárilag.
A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2019
A két vékony két kis Kondenzátornak van.
Én nem látok semmit a kivezetések között a fotózott szögből.
Ha meg fastont kell rátolni, akkor következésképpen már nem mondható új allapotúnak. Hiszen, ha új lenne, akkor tiszta ónmentes kellene legyen, úgy felmegy probléma nélkül a fastonanya (utána hogy még oda is forrasztják-e vagy sem, az mindegy). Persze ha varisztorok vannak most is odaforrasztva, akkor ok. De hogy kötekedjek is egy kicsit, az alu könnyen forrasztható ma már. : ) Közben az újabb képeken már látszik, hogy VDR vagy kerámiakondi van odabiggyesztve, szóval rendben van a dolog. A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2019
Egy linket esetleg tudnál adni elfogadható árú és minőségű munkakábel beszerezhetőségéről ?
Sima binzel mb15 klón kábel, ebayen lőttem a 3 méterest valami 11ezerért asszem. Az euro csati is onnan van, kb 3ezer lehetett.
Ezek a beépítős munkakábelek nagyon rosszak, egy ismerősömnek cseréltem a gépén, az új alig volt valamivel jobb mint a régi.. Nekem az mb15 és a gyári kábel között ég és föld a különbség..
Köszi, erre nem is gondoltam... Itthon 25-nél kezdődik az ára.(plusz az EURO is 4-5 ezer) Nem kapcsolták le a vámosok ?
Nem tudom hol nézted, de szerintem fele annyiért is lehet venni itthon.
A Jókapáson..., a piacon ami szerszámmal kezdődik és az Árukeresőn.
Bővebben: Link
Ennél olcsóbban is megvan kínaországból, viszont erre nem kell várni
Sziasztok valakinek lattam ilyen huzal tolót fent kerdeznem tőle nem e adna el ,vagy valakinek van e elado
Szia az elsö kepen lathato huzal tolo erdekelne az enyem elromlott nagyon kellene
Üdvözlet!
Adott egy a képen látható, a gazdája szerint nem mai gyerek Co2 hegesztő, aminek a huzaltoló motor sebességét a másik képen látható szintén nem mai gyerek huzal potméter szabályozta. De mint mondták,ez hol érintkezett,hol nem, vagy tolta a drótot mint a pusztulat ,vagy nem. Megvizsgálva a lemezeket, el is vannak kopva, valamint az érintkező lemezeket a tengelyre felfogató bakelit gyűrű is el van repedve és megforog a tengelyen. A motor ezen a potméteren kapta a 24v-ot, mikor megnyomták a pisztolyon a gombot. Tud valaki ez helyett egy bevált elektronikus kapcsolást ajánlani, ami tuti működik?
Lehet hogy ugyanilyen szabályzó ellenállásom is van valahol a raktár mélyén. Ha érdekel előkeresem.
Készítesz másik csuszkát danamid középrésszel és újabb 30 évig kiszolgál. Az ellenálláson néhány milliméterrel lejjebb vagy feljebb igazítod a pályát, ne a régi helyen koptassa.
Szia!
Köszönöm, de a tulaj azt mondta hogy ilyet ha lehet, nem szeretne látni benne. Mivel eddig nem volt benne vezérlő panel, csak relék,mágneskapcsoló, így teszek bele egyet, aztán használja úgy.
Köszi,de nem lesz rá szükség. Majd a gazdája elteszi emlékbe
Pedig ez ritkábban romlik el, mint az elektronika.
Többféle elektronikáról írogatunk itt, lehet választani. De azok többet is tudnak, többet is kérnek.
Fogod és építesz hozzá egy primitív áteresztős szabályozót, tettem fel régebben rajzot. Kell egy stabil feszültség, a poti, egy ellenállás, egy FET meg egy hűtőborda és ennyi. Csak előtte nem ártott volna megnézni, hogy mekkora az a feszültség amire szüksége van a motornak a legnagyobb előtoláshoz, mert arra kellett volna az egészet méretezni.
Példának okáért ha ha mondjuk kell max. 13V, akkor 15V-os stabkocka kell, és annak a feszültségét kell leosztani a potival, amit aztán lekövet a FET. A legolcsóbb, 150Ft-os fémházas potival is évekig jó lesz, és ha tönkremegy, akkor lehet bele venni másikat. Vagy ha sajnálod egy hegesztőben elfűteni azt a plusz néhány wattot, akkor építhetsz bele pwm szabályozást is a motornak, de én tök feleslegesnek tartom, meg csak zavart termel. |
Bejelentkezés
Hirdetés |