Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Műhelyünk felszerelése, szerszámai
Téma, a műhelyünkben előforduló készülékek, anyagok, szerszámok, eszközök bemutatására, kitárgyalására.
Jobbat mondok. Cseréld le azt az Astra-t (ha ahhoz kell) valami olyanra amit nem kell állandóan bütykölni. Én is ezt tettem és nem bántam meg.
Szia!
A nagyobbaknál cserélhető a vágó él, ami csavarokkal van rögzítve az alap szerkezethez. A régi munkahelyemen is a sérült élű darabokat kidobásra ítélték, azokat el lehetett vinni. Házi használatra át lehetett alakítani.
Ha egy rossz szerszám miatt sikerül lecsavarni egy ilyen csavar legtetejét, már nem is lesz sok az a 20 EUR, igen cifra utána kiszedni
Elég sok autót szereltem, szerelek és az ilyen speciális kulcsnyílású fejekből csak a Beta illetve a Facom márkáiban bízok, a Beta azért jó mert, ha tarzan erős kulcs gyenge akkor vissza viszem és kapom a polcról a zsír új kulcsot
Fele az már megvan.
Szerintem a másik darab is jó lehet még valamire... Idézet: A lengéscsillapító 10 évet és 100 ezer kilométert bírt. Más autóban sem bírna sokkal többet, szerintem.„Jobbat mondok. Cseréld le azt az Astra-t (ha ahhoz kell) valami olyanra amit nem kell állandóan bütykölni. Én is ezt tettem és nem bántam meg.” Új korátón én vigyáztam rá, kevés kilométer van benne, kívül-belül újszerű állapotú. Ami van benne kár, azt a szervizeknek köszönhetem. Jól járna vele, akinek eladnám...
Most csak viccelsz ugye? Még a régi, hulladéknak titulált olasz autókban sem kellett úgy 250000km-ig hozzányúlni. Az XEP motor meg alapból hibás konstrukció, hengerfej, EGR és egyebek. Az enyémben (óra szerint) 86000km volt, és már 4 deci olajat megevett 1000km-enként!!! Olajcsere után hazamentem (20km) és már korom fekete volt benne az új olaj! A Skodával elmentem 10000km-t, és ugyanolyan világosbarna olaj jött le belőle mint amit beleöntöttem, és ami a lényeg, 1ml sem hiányzott belőle!!! Az Opel a német autóipar szégyene. Elment a teljes tápfesz a középkonzolról, emiatt nem volt se klíma semmi, a stabilizátor egyik gömbfeje kifordult a helyéből, és még sorolhatnám. Ekkor 7-8 éves volt még csak az autó. Vicc.
Mit csináltak ezzel? A törött másik darabja is megvan?
A törött az alatta lévő "maradványa". Ezt már nem én törtem el hanem ilyen volt.
Szia!
Még mindig ki akarod fúrni? Én már csináltam hasonlót, élesre köszörült vídia fúróval, álványos gépen, nagyon lassú fordulaton, állandó kenés mellett. Ja és nem egy fogásból, hanem több lépésben, az előtolást ne eröltesd, ha nem viszi akkor hagyjad. De lehet hogy egyszerübb a felfogatást hozzá alakítani... A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2019
Még nem. Előbb a műhely legyen meg ami most nincs. Van ugyan hátul egy zárható épület de nem áll szándékomba bármit kivinni oda. Amit vinni akarnak azt úgyis viszik.
Esetleg, mérlegelni kell, hogy jó ötlet-e, vissza lehetne lágyítani azt a pontot, ahol furatot kell készíteni. Meggypirosig izzítani, majd lassan hűlni hagyni. Ezután már fúrhatónak kell lennie.
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2019
Akkor már egyszerűbb lángvágóval fúrni rà lyukat.
Nem jó ötlet; vagy kilágyul az egész, vagy önedző, és túlkeményedik (reped). Valamint vetemedik (görbül).
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2019
Az tényleg drága dolog lenne, a kastásoknak felszerelni egy műhelyt, azoknak semmi nem elég... csak azt nem viszik el ami le van betonozva.
Kitartás, és fő a biztonság.
Sziasztok!
Fiókos alkatrész tárolókat nézegetek már egy ideje. A legtöbbnél olyan a fiók kialakítása, hogy elválasztó lapokkal több rekeszre lehet osztani, viszont ilyen elválasztókat sehol sem találok. Tudtok olyan tárolót ami alapból tartalmaz elválasztó lapokat is?
A lidlishez adtak egy rakással. Gondolom lesz majd még, mert már többször volt.
(az is lehet, hogy aldis, egykutya) A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2019
Ha jól emlékszem (több éve vettem), ehhez: Bővebben: Link gyárilag adnak elválasztó lapokat. A fiókok nagyon jók, az elválasztók eléggé gagyik. Több hasonlót láttam/fogdostam már, a felhasználó által "beszerelhető" elválasztók messze-messze rosszabbak, mint a gyárilag fix kis rekesszel rendelkezők.
Én biztos, hogy olyan fiókokat néznék amibe nem kell elválasztó (kellően kicsi és/vagy nagy).
Ha nem kötődsz a műanyaghoz, akkor én is ajánlok egy alternatívát. Ezt kimondottan elektronikai alkatrészekhez találtam ki korábban.
Ezt a típust néztem ki én is hestore-ról. Csak azért nem vettem még, mert majdnem duplája szélességben egy fiók mint pl ennél. A fiókok milyen jól illeszthetőek össze, az a műanyag sín nem lötyög nagyon? Végülis ha nem lesz a lidl-ben mostanába, akkor kipróbálom ezeket.
@Alkotó: Mindenképp a kis fiókok kellenek nekem, mivel most csavarok mennek bele. Azt könnyen oda tudom tenni a szerelendő gépre. A nagy fiókokat sokszor nincs hova letenni, ráadásul mindig útban lenne, leverem kiborul az egész, stb. Illetve nagyok a falvastagságok, több helyet elvinne. Inkább olyanban gondolkoztam, hogy fából csinálok nagyobb fiókokat és ilyen rekeszekkel osztom fel. Ennél találtam jóval olcsóbb rekeszeket is, de árban úgyis a gyári fiókos tárolók felett lenne...
Pontosan a tárolandó anyag mérete, választéka, és mennyisége alapján célszerű választani. Remélem sikerül megtalálni a megfelelőt.
Nem tudom idő közben változott-e az anyagminőség, de korábban én már találkoztam a LIDL-s tárolóhoz nagyon hasonlóval. A fiókjai áttetszőek, talán valamilyen ridegebb Poli-Etilénből készültek (ez nem biztos). Annál a kicsi mélység ellenére is a fülecskéjének nagy része már letört. Maga a dobozka pedig üvegszerűen összerepedezett, és pár év múlva szinte elporladt. Idézet: Egyáltalán nem lötyög, szinte úgy kellett összekalapálni őket, erre határozottan emlékszem. Annó nem jutott eszembe, hogy egy kis kenőanyagot használjak. „A fiókok milyen jól illeszthetőek össze, az a műanyag sín nem lötyög nagyon?”
Sziasztok!
A makita 6270d csavarbehajtónál normális, hogy a direkt fokozat és a még szabályzott között viszonylag nagy az ugrás? Azért kérdezem, mert van egy másik gépem, Makita df330dwe, aminél ezt nem tapasztalom. Nyilván ez egy jóval újabbkonstrukció. Kíváncsi vagyok, hogy az előbbi típusnál gyárilag ilyen a kapcsoló, vagy ez már a kopásból ered? A nemrég akcióban lévő Parkside 18 V-os gépénél is azt tapasztalom, hogy van egy nagy ugrás a fordulatában, amikor már majdnem tövig húzom a ravaszt. Egyébként mechanikát tekintve mennyire strapabíróak ezek a Parkside csvarbehajtók? Tisztán műanyag fogaskerekekből, vagy vegyesen fém- és műanyag kerekekből áll a hajtóművük? Súlyra talán a 18 V-os gép olyan nehéz, mint a Makita 6270d akku nélkül. Nem cserélném a gépeimet, csak érdekel, hogy ennyire olcsó konstrukciótól mit várhat az ember. A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2019
Típust nem ismerem, de a szabályozók zöme olyan, hogy teljes fordulatra ütközésig húzva az utolsó rövidke szakaszon egy mechanikus kapcsoló a teljes tápfeszültséget rákapcsolja, áthidalva a szabályozót. Itt ugrás szokott lenni a fordulatban sok géptípusnál, ez nem ritka.
Parkside, és Workzone gépeknek van Facebook-fóruma, ott vannak bőven felhasználói tapasztalatok.
A présszerszámok cserélhető "betétetik" szabványosak? Pl. a méretük és a rögzítő csavarjuk helyének a furata mindegyiknél egyforma lehet, vagy ahány gyártó annyi fajta?
Inkább az utóbbi igaz, néha egy rugóra jár a tervezőik agya (ritka kivétel).
Szia Esetleg ilyet keresel? Bővebben: Link
|
Bejelentkezés
Hirdetés |