Fórum témák
» Több friss téma |
Szia,
Ne tegyük át ezt inkább az autóelektonika topic-ba? Hátha ott a témában tapasztaltabb kollegák olvassák. Ha van utólagos riasztó, indításgátló,akkor kösd át a soros blokkoló kört. Mintha a Nexia az E Kadett gyártósorán készült volna,és ha emlékeim szerint mintha az utas oldali küszöbhajlatban lett volna az AC relé. Nekem volt E Kadettem,és sok problémát okozott az üzemanyag kör alkatrészek(csövek,szivattyú) elöregedése. Ott ahol mérted az AC-ra menő vezetéket,ott próbára feszültséget is tudsz adni rá; -zúg ha adsz rá pozitívot?
Üdv köszi a gyors választ
Igen működött de akkor sem indult be .Volt olyan is , hogy az ajtókat sem akarta bezárni . Akkusarut levettem , rövidzár után meggondolta és az ajtókat nyit - zárta .Hideg indító-val beindult életre kapott , egy két rövidebb próbakör , ismét nem mük .Szprével indul de nem kap üzemanyagot .Irjam eg a másik topik-ba ? Kööszönettel Józsi .
Szia,
Ha indító spay-el indul,akkor nincs üza. Kadetten a küszöbben volt egy műanyag benzinszűrőrő,nekem az volt hogy eldugult.
Igen a szűrő cserélve lett most , a benzin szivattyú mérve 3 bár a nyomása
Sziasztok! Nem nagy mozgás van a topicban,de talán valaki tud segíteni
Adott egy 2-es Megane -ami halottan került a fiam tulajdonába és lett feltámasztva. Olyat csinál, hogyha le szeretnénk zárni az ajtókat csak egy sípolás hallatszik, de nem zárnak az ajtók. Valamiféle riasztó is lehet benne a nyomok alapján (utólagos ajtóérintkező a motorházfedélnél, 2 db érzékelő a csomagtérajtónál a D oszlop tetején két oldalt és belemegy a vezetéke valami egységbe a pótkeréknél), de nem ad semmi életjelet azon kívül, hogy zárásnál az sípol. Mit lehet ez a sípolás, és hol kezdjük a hibakeresést? Köszönöm
Van benne egyáltalán központi zár? Ha kulccsal zárod a vezető felől, akkor lezárja mindet?
Igen van.
A kocsi amúgy kártyás indítású és nyitású, a kulcsnyílás rejtett csak vésznyitásra van. Ha kulccsal van zárva/nyitva akkor csak a bal 1-et kezeli, de ezt megnézték egy másik ilyen kocsin és azon is úgy van. Ha belülről van gombbal zárva akkor lezárnak az ajtók csak úgy nehéz kiszállni ![]() Ha a kártyával van zárva akkor sípol a csomagtartó jobb oldalsó kárpit alatti doboz, szvsz ez lehet a riasztó csak nem tudom miért csinálja, mik lehetnek a zárás feltételei. Egyáltalán ha valóban az a riasztó akkor miért szól bele a zárásba.
Szia,
A sípolás és semmi reakció nyitott ajtóra utal. Ajtókapcsoló hibára,nem teljesen záródó ajtóra gondolnék először. A műszercsoporton,belsőtér világításon ellenőrizd,minden ajtót zárva lát-e a rendszer. A motortér kapcsolót is ellenőrizd,húzd le a vezetékét vagy nyomd le kézzel. Valószínűleg a riasztó egy gyárilag elfogadott Cobra,ami a bal hátsó kerék magasságában van a csomagtartóban,és egyébként egy kiváló minőségű készülékek. (Nem mellesleg az egyetlen ami működik)
Nem a riasztó szól bele a zárásba,hanem fordítva.
Hanggal figyelmeztet,ha nyitott ajtóval próbálod lezárni a központi zárat. 4 vezetékkel csatlakozik összesen az autó renszeréhez:táp,test,elakadésjelző vezérlés,és egy információs vezeték. Lehúzhatod a csatlakozóját a b.h. kárpit mögött,de legfeljebb sípolni nem fog,zárni ugyanúgy nem.
Köszi,
A belső világítás lekapcsol. Este vagy holnap este megnézem. mindenképp visszajelzek, hogy mi lett.
Na közben változott a dolog, mert én értettem valamit félre.
Valójában lezárnak az ajtók, de a riasztó sípol ilyenkor folyamatosan. A csomagtér ajtón nem láttunk ajtókapcsolót -ezt nem is nézi a kocsi, viszont szintén bezár- hanem csak a képen látható "dolgokat". Ebből az egyik le volt leffenve, azt visszatettük, de nem egyébként bántottam.
Szia,
Ami a képen van,az az ultrahangos belső tér érzékelő. Ha esetleg szakadt,az is okozhat hiba jelzést. Ha a vezeték nincs kiszakadva a fejből,vagy a nincs becsípődve a vezetéke,akkor még mindig a motortér kapcsoló hibája a tippem. [quote]A csomagtér ajtón nem láttunk ajtókapcsolót -ezt nem is nézi a kocsi/quote] Minden ajtót kellene néznie,a kapcsoló a zárban van. Az,hogy nem kapcsol lámpát,annak az is lehet az oka,hogy folyamatosan nyitva látja,és már letiltotta az elektronika a lámpát. Attól még a kapcsoló nyitott információt adhat,és a riasztó is így "láthatja". Ez is egy lehetőség.
Üdv,
Hát többmindent akkor át kell nézni. A motor volt kivéve, emiatt az eleje is bontva lett, a motortéri érzékelőnél lehet esetleg valami. Bár kézzel mozgatásra nem reagál. Az ultrahangos érzékelőt megnézem, az egyik vezetéke egy helyen gyanús lehet. A csomagtér ajtónál is ezek szerint lehet hiba, mert valóban nyit/zár, de pl az ajtóban levő féklámpa sem jó, így a kábelkötegben lehet szakadás az ajtó átvezetőnél erre vonatkozóan is, ha a zárban van mikrokapcsoló. Na mindegy majd nekiállok és jelzek.
Sziasztok,
Egy ideje furán viselkedik az autóban a központi zár, van egy elméletem az okáról, ezt szeretném megosztani veletek, illetve kérném a véleményeteket, hogy jóra gondolok-e, vagy milyen egyéb okai lehetnek? A képen látható a szerkezet egyébként egy 1997-es Escortba való, nem mai darab. A jelenség a következő: autóról való működtetéskor a normálhoz képest nagyon lassan mozog (lehet a hangján hallani), majd pár másodperc alatt kinyomja a biztosítékot. Szétszedtem, felraktam egy 12V-os tápegységre, ott semmi baja, 1-2 A az áramfelvétele egyszerű multiméterrel mérve. A képen lehet látni (fekete lenyomatok a lemezeken), hogy mechanikus a szerkezet, két csúszkával van megoldva a táp hozzávezetése és megszakítása a motor felé. Az elméletem azon alapul, hogy a csúszkák az átmenet közben egy pillanatra zárlatot okoznak a vezetékek között. Az autóban 5 éves az akkumulátor (de elég jól bírja) és abból kiindulva, hogy a tápegységen nincs probléma vele arra gondolok, hogy ez a pillanatnyi zárlat annyit ejt az akkufeszültségen, hogy ettől lelassul a motor, a zármechanika mozgatása tovább lassítja, emiatt a zárlat tovább marad fent és ettől megy ki a biztosíték. Plusz emellett szól az is, hogy az egész jelenség egy lakatosműhelyben, lehúzott sarukkal töltött 5 hét után kezdődött el. Köszönöm előre is a hsz-kat.
Inkább az lenne logikus, hogy nem a motor okozza a zárlatot, hanem az autó. Mondjuk az ajtóátvezetésnél eltört a szigetelés, vagy akár az egész vezeték, talán több is.
Ha lakatosoknál volt és mondjuk küszöböt javítottak/ cseréltek ott a B oszlopnál kéne az átvezetést megnézni. Előfordulhat "hibás" munka. Sajnos én suzukinál szívtam ilyennel. ( ott a levágott lemez élhez tették a köteget vissza és alkalmanként zárlatot csinált. nehéz volt megtalálni)
Amikor zárlat van akkor ez az aktuátor egység melegszik az alsó részen ott, ahol a vezetékeken a sötét csík van. Ha máshol lenne zárlatos már akkor kinyomná a biztosítékot amikor rádugom a stekkert. Jelenleg akkor megy ki a biztosíték amikor szimulálom az ajtózárást, feszültséget kap a motor és elindul a mechanika mozgása.
Sziasztok! Adott egy 2000-es felicia amelyikben van gyári kulcsos központi zár! Hozzájutottam a következő távirányítos egységhez. A kérdésem az lenne Hogyan kössem be? Köszi!
Köszönöm mindenkinek, az egy évvel ezelőtti hozzászólásokban megtaláltam a választ! Bocsi az alkalmatlankodásért! Üdv
Sziasztok!
Adott egy AMAX 82R-4 (Seco Larm, Enforcer) típusú riasztó és a hozzátartozó SK-937TS4J típusú távirányító. Ehhez a rendszerhez kéne nekem egy új távirányítót találnom (1db-al nem érzem magam biztonságban). Maga távirányító HCS301 típusú IC-vel van szerelve, ami azt jelenti, hogy ugrókódos és 433.92 Mhz-n üzemel. Lehetséges ehhez a rendszerhez egy utángyártott távirányítót találnom és illesztenem? A riasztó távirányító programozási funkcióját már elővarázsoltam, de másik távirányító hiányában csak a meglévőt tudtam újra feltanítani.
Helli. Vettem az egyik hobbiautóhiz egy wish-es start stoo gombis cuccot. De az auto central hianyzik belőle. Elvileg ha a kepen lathato ket alkatreszt felteszem akkor működik úgy hogy közeledek az autóhoz és kinyit. Olyat rendeltem de nem olyat küldtek. Mily3n alkatrész lehet az amit oda pótolni kellene?
Hello! Én ugyan nem ismerem ezt a valamit, de leginkább két rövidzár (0 Ohm) lehetne, mert ezek az ULN (tranzisztoros meghajtó) kimenetén vannak. A kimeneti tranyók, pedig vagy relét, vagy valami jelzést hajtanak meg. Meg kellene nézni, hova megy a két "alkatrész" utáni vezetősáv, és ott be van-e építve valami, leginkább relére gondolok.
Sziasztok szeretnek segitseget kerni van a kozpontin ket barna es egy rózsaszínű az utobbi a kurt es ket barna megy az index. Az lene a kerdesem hogy hogy lehetne az indexre ra kotni legegyszerűbben. Es a meglevo dudara azt az egy kabelt ra kothetem ami a dudat vezerelne a kozpontiba. Es hogy. Köszönöm előre is. Az írás miatt elnézését
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni, ugyanis vettem egy Carguard központi zárat, melyet a Renault Thalia 1.4 8v autónkba szeretnék berakni, mert a gyári megadta magát (pontosabban a kulcsok). Néztem a bekötést, de kicsit elbizonytalanodtam. Tudomásom szerint nekem a negatív verziót kell nézni, de nem tudom, hogy a képen nyíllal jelölt (sárga) vezetéket testre kell kötnöm, vagy hová? Tudnátok segíteni? Nagyon köszönöm. G.
Sajnos egyszer egy rajzon elcsúszott ez a szöveg, és azóta majdnem mindegyik rossz. Nézd a pozitív triggert, ugyanaz a bekötés, csak a +12V helyett testet kötsz, ott nincs elcsúszva. Értelmesebb lenne, ha ott lenne a NC, COM, NO felirat, vagy oda lenne rajzolva az érintkezők állása.
Itt egy jó feliratú bekötési rajz a relé érintkezőihez.
Sziasztok, vásároltam egy távirányítós központi zár vezérlő egységet. Elég új ez nekem, beszerelésben kérném segítségéteket. Opel Vectra A , 1.6i, x16sz, 1994, GM 90 457 682 a központi zár vezérlő van benne. Bal oldali ajtóhoz szeretném kötni , ott zárom mindig kulccsal és belülről is ott lehet lezárni az egész autót, ide kötni a legegyszerűbb, azt olvastam . Ajtóban két fekete, piros/narancs, barna , kék található.. amit vettem vezérlőt azon pedig: narancs/fekete, fehér/fekete, sárga/fekete, narancs, fehér, sárga.
Nem tudom azt sem lényegében hogy pozitív vagy negatív a központi zár.
Sziasztok! Köszönöm a visszajelzést, tehát két "vezérlést" és két testet kötök és ennyi. Nem hangzik bonyolultnak. Megpróbálom, ha hazaérek aztán jelentkezem. Köszi szépen. G.
Neked és pisti525-nek!
Többek között itt is írtam a kp zár vezérlésének módját kiderítendő megoldásról. Inkább egy próba, mint kár okozása a vaktesztből adódóan.
Szia! Köszi az infót, ha jól értem, akkor a régi vezérlést mindenképpen ki kell szedni/kötni? G.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |