Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   283 / 621
(#) szs válasza Massawa hozzászólására (») Jún 30, 2019 /
 
Így meg fogja tanulni, hogy vagy olyat termel, ami különleges, ezért megfizetik,
-vagy nem termel, mert azért fölösleges, hogy ráfizessen. Felnőtt lesz.
(#) szs válasza nedudgi hozzászólására (») Jún 30, 2019 /
 
Az igények és a lehetőségek találkozásáról/nem találkozásáról. Volt egy kocsma, ahová minden vasárnap ellátogattam, míg volt csapolt sör. Mióta nincs, nem oda megyek vasárnaponként. Én a pénztárcámmal szavaztam. És nem érdekel, mennyire kézművesnek hazudnak egy távoli országbeli üveges sört, a megszokott, és biztosan olyant én jobb szeretném az egyetlen szabadnapomon. (a sörben kiválóan lehet látni, hogy a kézműves, és az egyenletesen jó minőség ellentétes fogalmak. De a kenyérnél is.)
Igen, én szavazok a pénztárcámmal, és nem hagyom magam ködös érzelmekre ható dumákkal befolyásolni.
Vidéki, értsd: tanyán lakó vagyok. Tudom mi a kistermelő. Látom, hogyan és mit termelnek. Ugyanarra a helyre hordják be végül, és attól nagyüzemi, azaz rossz? ( a kánon szerint)
A szomszédasszonyom lopkod belőle, elviszi a piacra, és ettől már kistermelői kitűnő áru?
Ugyanarról a krumpliról beszélünk...
(#) kameleon2 válasza lazsi hozzászólására (») Jún 30, 2019 / 1
 
Ezt most konkrétan nem értem. Ha kevesebb adót fizettünk, akkor is "csak" a bér a fontos? Fittyfenét. Az szerintem nagyon nem mindegy, hogy amit megtermelsz azt 90%.ban használhatod-e fel mondjuk saját célú megtakarításra, vagy elveszik tőled és vehetsz fel hitelt arra, aminek már megtermelted az árát. Ezért mondtam az almát, almával hasonlatot. Régen, ha autót akartál venni, megdolgoztál az áráért, összekuporgattad és készpénzért vetted meg. Ma fizetsz valamennyi önrészt, a többi hitel, mert nem tudsz ennyit félrerakni. Sok esetben el is bukják az autót, mert nem győzik fizetni a részleteket. Ez szerintem nem ugyanaz a helyzet. A többi már színtiszta matek, hogy mennyi volt a munkabér és az autó ára akkor és most. Persze az sem mindegy mi volt az akkori Forint cserearánya és mennyi a mostanié. Azaz mondjuk hány tojás ára volt egy Lada és mennyi most.
A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2019
(#) tbarath válasza szs hozzászólására (») Júl 1, 2019 /
 
A kézműves sör is lehet csapon, van is sok helyen. És annak is oka van, hogy "kitört a kézműves sör forradalom", ugyanis a nagyüzemi gyártók szépen lassan, apránként ihatatlanná tették a nagyipari söröket, már tisztelet a kivételnek.
És a csapolt sör bizalmi kérdés, vannak helyek ahol hiába van csap, én mégis inkább üvegest vagy dobozost iszok...
(#) Ge Lee hozzászólása Júl 1, 2019 /
 
(#) Massawa válasza szs hozzászólására (») Júl 1, 2019 / 1
 
Ez már soha nem fog bekövetkezni. A hülye média meg a reklám már gyerekkorban beoltja a nagyérdemüt, hogy ne termeljen, csak vegye meg a másét, s ha lehet áron alul.
A mi hobbinknál sincs ez másképp - valamikor egy erösitö, rádio stb épitése volt minden ilyen érdeklödésü gyerek álma, az elektronikus ujságok serege volt a polcokon jobbnál jobb ötletekkel. ( ma jo ha egyet látsz a polcon - az is majdnem megfizethetetlen.
Sokan igy kerültünk az elektronikához. Ma meg gyakran 2 - 3 tranzisztor áráért kapsz egy komplett megépitett erösitöt, rádiot stb. S ha még marad érdeklödö egy szakkörre, legfeljebb egy Arduino vagy hasonlo programozási projekt jön össze, s ha lehet forrasztás nélkül, "nehogy megégesse a szegény gyerek az ujját". (Mondta minap egy szülö, amikor a szakkör hirdetésre reagált).
(#) Massawa válasza szs hozzászólására (») Júl 1, 2019 / 1
 
Idézet:
„De könnyebb a vevőt hibáztatni, mint belátni: azt a több mint hétmilliárd embert megfizethető élelemmel ellátni nem tudja mégahány rossz hatásfokú kistermelő.”


Arrol viszont senki sem veszt egy szot sem, hogy miböl vegye meg az a szerencsétlen kistermelö a nagyüzem termékét, ha a munkáját a munkájának az eredményét tönkre tették? Abbol a 7 milliárd emberböl a ma napig jo 60% csak abbol tud megélni, amit meg tud termelni - más pénzforrása nincs.
Érdekes volt látni a kinai távoli vidéken, hogy a 2-3 nm-s kis földterületek is meg voltak müvelve, borso, stb nöt ott és minden reggel meg volt öntözve, mig mifelénk a sok hektáros termöföldön is csak a gyom nö.
(#) nagym6 hozzászólása Júl 1, 2019 /
 
Csak érdekességként, mivel itt volt a témáról szó: Villanyautók ingyentöltése eddig tartott.
A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2019
(#) Kovidivi válasza nagym6 hozzászólására (») Júl 1, 2019 /
 
3 óra 50Ft/perces számolva 9eFt. Az igen. A benzin olcsóbb?
(#) Elektro.on válasza Kovidivi hozzászólására (») Júl 1, 2019 /
 
Számítani lehetett rá, hogy fizetős lesz.

Elvégre eddig is valakinek pénzbe került, ha az nem is az autós, akkor is.
(#) Ge Lee válasza Elektro.on hozzászólására (») Júl 1, 2019 /
 
Na igen. A befektetők általában nem azért szoktak befektetni százmilliókat hogy egyesek ingyen autózhassanak, épp ellenkezőleg, azért, hogy aztán az majd busás hasznot termeljen nekik.
Mondjuk hogy hogyan fog kijönni ebből a benzinhez képest a fele-harmada költség azt nem értem. És az lesz a szép, hogy a paraszt már otthon sem sokáig fogja tudni töltögetni, mert szerintem 1-2 év és az otthoni villanynak is lesz autótöltő tarifája...
Nesze neked zöldség meg környezetvédelem... Így lenne ötösöm a lottón ahogy ezt is előre sejtettem. Az lesz a vége, hogy több adó lesz rajta mint amennyi most az üzemanyagokon van.
(#) bbb válasza Kovidivi hozzászólására (») Júl 1, 2019 /
 
3 óra töltés 300km (ha minden klappol és tudja az autó ezt a hatótávot) 9eFt. 45l benzin 400Ft-os áron 18eFt, 7l/100km fogyasztással számolva 642km hatótáv (mindezt max. 15perc alatt beletöltve, kifizetve, ha még sorba is kell állni). Hyundai ionic ~9milla, Hyundai elantra ~6milla. Felfüggesztés mindkettőben kopik, időszakos karbantartás évente 60-100000 a benzinesnél, az elektromosnál is biztosan valami kötelezően előírt diagnosztika.

Úgy gondolom, igen, olcsóbb.

Viszont jó lenne ezt a témát hanyagolni itt, mert már párszor volt belőle fellángolás - moderátori leoltással.
(#) kameleon2 válasza bbb hozzászólására (») Júl 1, 2019 /
 
A töltés lehet, hogy olcsóbb, de a magasabb vételár ezt jelentősen lerontja. NApelemmel még talán megérheti, de nem napi használatban és ilyen kicsi hatótávokkal.
(#) lazsi válasza bbb hozzászólására (») Júl 2, 2019 /
 
Ahogyan számoltad, úgy mindkét esetben kb. az jön ki, hogy 3 ezer Ft / 100 km. Az egyiknél a fenntartási költség magasabb, a másiknál a töltési idő több és rövidebb a hatótáv. Viszont az elektromos autó jóval drágább, mint ugyanannak a modellnek a nem elektromos változata. (Ha egy gyártmány azonos kategóriájú típusait nézzük akkor is.)
Amíg ingyenes a töltés, lehet azon gondolkodni, hogy a felár mennyi idő / hány ezer km alatt térül meg. Illetve ezután is lehet, csak jóval hosszabb lesz ez az idő, annyira, hogy szerintem már nem fogja megérni.
(#) bbb válasza kameleon2 hozzászólására (») Júl 2, 2019 /
 
Az volt a kérdés, hogy a benzin olcsóbb-e. Szerintem elég jól leírtam, hogy miért igen.
De nézhetjük egy másik modellel is. Volkswagen UP! Benzinesben 4millió, elektromosban 8,5millió - a benzines katalógus adata 4,9l városban. 100km-en 400Ft benzinnel számolva 2000Ft Azt a 4,5millió különbséget 225000 km megtétele után dolgozza le az elektromos, de csak akkor, ha ingyen lehetett végig tölteni! Ha ezzel a 3000Ft/100km költséggel nézzük, akkor pedig egyértelműen a benzines fenntartása az olcsóbb.

Ha pedig azt nézzük, hogy a mostani legnormálisabb hatótávú jószágok is 300-350km utat ígérnek, akkor be kell látni, hogy egy családi nyaralás (Budapestről) pl. a Balatonra még éppen beleférhet, de már egy Horvát tengerpart már minimum két töltés. A két töltés pedig plusz 6 óra az amúgy 6-8 órás úthoz. Ez pedig azt jelenti, hogy csak az ilyen utazások miatt kell egy második autó is...
(#) GPeti1977 hozzászólása Júl 2, 2019 /
 
Várjatok még egy 10 évet, most még felesleges vitatkozni, számolgatni egy kiforrott meg egy új dolog (elektromos autó) összehasonlításán.
(#) Massawa válasza bbb hozzászólására (») Júl 2, 2019 /
 
A számitásoddal az a baj, hogy kizárt, hogy egy akkuval meg tudsz tenni 225000 km-t, azaz ennek az árát is be kell számitanod, mert azt is ennyi kilométerhez legalább 2x kell cserélned. Annak az ára viszont igen jelentös a semmihez képest.
(#) bbb válasza Massawa hozzászólására (») Júl 2, 2019 /
 
Az akku ára csak tovább tolja a benzines felé a mérleg nyelvét... Egyelőre még mindig az eredeti felvetésre válaszoltam tisztán az üzemanyag oldalról megközelítve

S ahogy már az első válaszomban is jeleztem, jó lenne ezt itt abbahagyni...
(#) Massawa válasza bbb hozzászólására (») Júl 2, 2019 /
 
Azért érdekes megint a modik hozzáállása, amikor az e-auto árnyoldalait probáljuk feszegetni mindig van okuk beavatkozni...
(#) Elektro.on válasza Massawa hozzászólására (») Júl 2, 2019 / 1
 
Nyissatok egy E-autó topikot!
(#) nedudgi válasza Massawa hozzászólására (») Júl 2, 2019 /
 
Tapasztalatom szerint a moderátorok főleg felhasználói bejelentés alapján mozdulnak.
(#) Moderátor hozzászólása Massawa hozzászólására (») Júl 2, 2019
 
Szándékosan vezeted félre a többieket!
Nem az elektromos autók árnyoldalainak feszegetése volt eddig sem a probléma, ami miatt közbeléptünk, hanem a hozzáállás, a hozzászólások színvonala, valamint a szándékolt és kierőszakolt kötekedés. Ezt a továbbiakban sem kívánjuk megengedni!
Ameddig egy beszélgetés a kulturált keretek között, akár vitaként is folyik, addig nem avatkoztunk bele eddig sem és eztán sem fogunk, legfeljebb, ha a beszélgetés jelentősen eltért az adott témától (mint ahogyan jelen esetben is).
(#) Massawa válasza nedudgi hozzászólására (») Júl 2, 2019 /
 
Azok vajon kik?
(#) (Felhasználó 116638) válasza Massawa hozzászólására (») Júl 2, 2019 /
 
Akik nem vevők a manipulatív, erőszakos stílusodra?
(#) GPeti1977 hozzászólása Júl 2, 2019 / 1
 
Miért kell 3milló Watt-ot kisugározni a levegőbe, azért a pár embernek -legyen az külföldön élő- aki középhullámon hallgatja a Kossuth-ot? Ez egy kisváros fogyasztása lehet.Bővebben: Solt
(#) nagym6 hozzászólása Júl 2, 2019 /
 
Akkor egy másik téma. A hibrid autók is ingyen parkolást kapnak, manapság egyre több a nagy teljesítményű, nagy motorral szerelt hibrid, pld: Ferrari, Porsche is van hibridként. Ezek robbanómotorral üzemelve sokkal több üzemanyagot fogyasztanak mint az átlag autó, sokkal több károsanyag kibocsátásuk van azonos úthosszra nézve, mégis környezetkímélés címén előnyöket kapnak.
(#) pucuka válasza GPeti1977 hozzászólására (») Júl 2, 2019 /
 
Hidd el, több (jó) okai is van a solti adó működtetésének, legkevésbé a külföldön élőknek sugározni.
(#) Gafly válasza GPeti1977 hozzászólására (») Júl 2, 2019 /
 
2 az a 3.
(#) Ge Lee válasza pucuka hozzászólására (») Júl 2, 2019 /
 
Nekem 1 ok is elég lenne abból a többől, de én egyet sem tudok, ha csak nem az, hogy minden nap reggelizés közben hallgathatom hogy éppen mi történik migráncs fronton.
(#) sany válasza Ge Lee hozzászólására (») Júl 2, 2019 /
 
Azért az más dolog, hogy mi a szól a rádióban. Lehet ezért nem a tornyot kell "hibáztatni".
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2019
Következő: »»   283 / 621
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem