Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Akkor rakd vissza és teszt... de az akkuval sorban legyen először egy dupla reflektorizzó (párhuzamba kötve ) és úgy tekergesd a forgókapcsolót max környékén....
Ez a holnapi program lesz, mert a bontásnál pár forrasztás elengedett, azokat kell helyrehoznom előbb.
Viszont ezt nem értem! Mi az a dupla reflektorizzó és hogyan kötöm sorba, miközben párhuzamban van??
Köszönöm a leírtakat, holnap tudom folytatni a tesztet, mert eddig a mérőműszer "szorulása" miatt nem láttam értékeket a töltőn!
A dupla refiizzó ( autóba való..) két szálát kötöd párhuzamba és ezt az egészet pedig sorba az akku pozitív vezetékével pl.
Úgy képzeld el, mint egy nagyteljesítményű előtétellenállás, vagy áramkorlátozó.... A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2019
Idézet: „Mi az a dupla reflektorizzó és hogyan kötöm sorba, miközben párhuzamban van??” Így, mint a rajzon... (ha jó az akku, teljesen fölösleges) -nem azért fölösleges, mert nem kellene áramkorlát, azért fölösleges, mint pár hsz-el előbb írtam A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2019
Egy ilyen egyszerű és még ismeretlen akkutöltőnél teszt idejére legalább kell az áramkorlátozás.
Az üres kapcsokon mért 12,6 volt pedig még csak 100 Hz-es, kb. 16 volt csúcsfeszültségű félhullámokból álló feszültség és ki tudja, milyen akku kerül rá éppen.
Természetesen kell az áramkorlátozás -ha jó a többi rész mindenestül. De ha jó a többi része, akkor áramkorlátozás biztosan van benne, attól akkutöltő.
De pont ő írta, hogy -egyrészt 12,6V-ot mér terheletlen, -másrészt: ha rákötött egy izzót, világít, -ha akkut köt rá, akkor nem tölt, ebből következtetem, hogy plusz korláttal jobb helyzet nem lesz. Én továbbra is ott tartok: -meg kéne mérni az áramot, mikor izzóval próbáljuk, -meg kéne mérni az áramot , amikor akku van rajta. ha az első esetben van áram, a másodikban nincs, akkor tényleg 12,6V a kimenő, és ha az akku is annyi (vagy több volt), akkor miért töltene? -De lehet ezek nélkül is szétszedni, valami majd lesz. A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2019
Értelmezd, amiket beírtam.
Ez a töltő szerintem nem áramkorlátos, csak fokozatkapcsolós. Az akkun meg nem látta, mi a helyzet, mert nem volt még jó a belső műszer. és a kézit se rakta közbe, ahogy láttam az írásból. Ennyit ezekről.
Jó, nem bírtam ki holnapig, összeraktam és szépen működik minden!
Rákötve az akkura a töltőt "V" állásnál a műszer szépen mutatja az aktuális 13 voltot. Átkapcsolva "A" állásba pedig a forgókapcsoló tekerésével szépen lehet emelni a töltőáram erősségét, melyet a műszer rendben lekövet. Az akkumulátorom most fulra van töltve, de most pár napig nem fog mozdulni a kocsi, utána finoman rátöltök a feltámasztott szerkezettel Azért az izzós áramkorlátozót is elkészítem a biztonság kedvéért! Van ugyan automata töltőm, de ezzel az őskövülettel "izgalmasabb" a töltés meg egy kicsit másolhatom is fateromat, aki már nincs velünk 20 éve... Nagyon köszönöm mindenkinek a tanácsokat és a ráfordított időt!!
Igen, kb erről beszéltem. Ha nem mérünk, akkor csak találgatás van.
( én értelmeztem, amit írsz. ugyanazt meséljük -más megközelítéssel...) A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2019
Olvasgattam a kérdéseidet és a válaszokat...most csak azért írok, hogy jól esik ilyent olvasni. Az utolsó előtti "emberi" - emlékező mondatra gondolok. Köszi !...
Én köszönöm a gondolataidat!
Apám orvos volt, de mindent bütykölt, amit ért , általában sikerrel. Ezt örököltem, ezért "küzdök" néha számomra megfejthetetlen témákkal A hétvégén hoztam át pár szerszámát és a töltőt...döcögősen ugyan, de mostanra működik...örülök neki!
Nagyon helyes, szép hobbi ez - "...küzdj és bízva bízzál..." Én csak bátorítalak, a sikerélmény legyen a motivációd - az esetleges kudarc ne szegje kedvedet, próbáld újra és újra...
Építettem már töltőket (után építés, módosítás, saját lelemény), előbb, utóbb kellő faragás után minden áramkör működik (kivéve, energia a semmiből, ezen még sokat kell faragni (HI)).
Most olyan feladatot kaptam, hogy egy fűnyíró traktor két kivezetésen indukált feszültségéből kell tölteni az akkumulátorát (változó fesz és frekvencia). Egy áteresztő tranzisztoros megoldás kézenfekvő lenne, de nem szeretném a nagy disszipáció miatt. Az 50 Hz frekin működő UJT-s (npn,pnp) tirisztoros kapcsolások kiválóan működnek. (beállítható áram) . Nem szeretnék kísérletezni az idő szűke miatt. Van valakinek tapasztalata ? A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2019
Állandó mágneses generátoroknál töltésszabályzásra söntszabályzókat használnak. Amikor az akku feszültsége eléri a kapcsolási értéket, bekapcsol a tirisztor és söntöli a generátor tekercsét. A fizikai kialakítás miatt nem tud akkora áram kialakulni, ami veszélyeztetné a tekercset. Kisebb motorokban, robogókban is ilyen van, de még a Rába 15-ös traktor Lombardini dízelmotorjában is.
Köszönöm a felvilágosítást, tisztellek , becsüllek , de nincs semmilyen generátor, csak 2 pont van amin egy változó frekvenciájú és feszültségű váltóáram jön ki. erre keresek megoldást (ahogy az eredeti felvetésemben is írtam).
Végül ezt az egyszerű kapcsolást szültem. Az értékeket még meg kell határozni, de ez már nem lehet gond (azt hiszem működni fog).
Idézet: = generátor „egy fűnyíró traktor két kivezetésen indukált feszültségéből kell tölteni az akkumulátorát (változó fesz és frekvencia).”
Szia! Valamit nem értek ebből az egészből, hogy ha van benne akkumulátor akkor annak miért nincs gyárilag megoldva a töltése? Ha házgyári akkor pedig az milyen motorral van megoldva, annak gyújtása és elektromos felépítése mit enged meg "pluszban" kialakítani. Legalább azt illene tudni, hogy az a két szál honnan áll a rendelkezésre és az alkalmas lesz e akkut tölteni.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni egy töltő kapcsán. Van egy SPS 48V/30A akku töltő, ami nem működik. A képen található alkatrészek: 1. számú IC: ICE3A036S 2. számú IC: ICE1PCS01 3. számú IC: KA3525A 4. számú IC: MCP6022 Hiba: nem indul, csak az 5 számú relé kattog. Sajnos neten semmit nem találtam a töltőről. Kerestem blokkdiagrammot is, de azt sem találtam. Valami ötlet, merre induljak, hogyan is kéne ennek működni? Előre is köszönöm A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2019
Szia, A feladat nem egyszerű, javítottam párat/ de először nézd meg a segédtápot, a jobb oldali 1. IC és a vasmag, a kondikon. Sztem 15 V -nak kellene lennie kb. A tényleges melót a 3. vezérli, viszont van fesz, és áram figyelése. valahol kell egy izmos shöntnek lennie. De először a fesz a lényeg, mert míg nincs a kapcsokon nem indít. De ez a kattogás olyan mintha valahol, valami zárlatos lenne, s nem tud felállni a segéd táp. Ha az megvan, rá kell rakni az akksit, s visszafele végigmérni, merre megy a jel. A 4. Ic egy op amp az csak a shönt jelét erősíti fel értékelhetővé. Általában xxA/60mV -ost szoktak alkalmazni az általános yyA/75 mv helyett.
Szia!
Köszönöm az infót. Sikerült megjavítani. A segéd táp nem tudta elindítani a ventillátort. Szorult egy kicsit és a 3 W-os ventillátor indulásnál 520 mA-t vett fel és a BS170 nem bírta. Most már minden ok tölt is rendesen. Köszönöm.
Helló!
Tanácsára megépítettem a reszursz akkutöltőt, de meg sem nyikkan. Tudna segíteni, hogy hol kezdjem a hibakeresést? Idézet: „meg sem nyikkan” Ilyen pontos hibajelenség leírás alapján nem lesz könnyű segíteni. Mi működik és mi nem? Mit mértél meg eddig? Gondolom semmit sem, legalább is a hiba leírása alapján erre következtetek. A készülék Nálad van, mi nem látjuk, bármit tenni csak Te tudsz.
Hello! Teljesen egyetértek Ferivel. Mérés, fénykép, akármi?.. Amúgy az aksi rakta van? Mert anélkül tényleg meg sem nyikkan..
Helló!
Akkumulátor nélkül a trafó feszültsége 19.8V, akkumulátor csatlakoztatása után leesik 16V-ra, az ampermérő (deprez) nem mutat áramfelvételt. Az akksi kapocsfeszültsége 12.5V.( ha hirtelen sokszor az akku csipeszt hozzáérintem az aksihoz akkor az ampermérő felugrik 2-4 amper közé, de utána nem mutat semmit. )
Helló!
Holnap délelőtt tudok küldeni fényképet a panelről. Idézet: „( ha hirtelen sokszor az akku csipeszt hozzáérintem az aksihoz akkor az ampermérő felugrik 2-4 amper közé, de utána nem mutat semmit. )” Az enyém akkor csinált ilyesmit, amikor az akkusarkak jól el voltak... hogyismondjam? oxidálva? koszolódva? Szóval úgy néz ki, jó lesz az a tóltő, de próbáld már ki: jól beleszántasz az akkusarkakba a csipesszel, azután kapcsolod be a töltőt minimumon, és utána felcsavarod. Én is csináltam gyerekként ezt a menet közbeni rácsattintást, működik is, míg van otthon tartalék biztosíték... valamiért azok nem csípják ezt a bánásmódot Ha ez a "beleszántás" beválik is, akkor sem ez a tartós megoldás, hanem az akkusarkak letisztítása (esetleg csipeszek cseréje is)
Helló.
Bocsi - bocsi, rossz hejre raktam a mérő zsinór végét, ha rajta van az akksi akkor is 19.8V a trafó feszültsége.
Szia, akkor jól tippeltem. Szerencséd volt vele!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |