Fórum témák
» Több friss téma |
Ok, köszi. A fedél alatt a mikrokapcsoló mire való?
Az a "szerviz kapcsoló" ha megnyomod elindul a klíma elvileg az utolsó beállítással .
Sziasztok!
Gondoltam itt is felteszem a kérdést: mennyire érné meg gáz helyett klímával (H-tarifás fogyasztásmérőn) fűteni, ha kizárólag azt használnánk egész szezonban? Mennyivel lenne olcsóbb, mint gázzal? Mik a tapasztalatok? Gázkazánunk nagyon a végét járja, így csere helyett akár a klíma is szóba jöhet, nem.beszélve a nyári melegről, hűteni is lehet.
Hány szobáról volna szó ? Az üzemeltetése olcsóbb mint a gázfűtés ,de minden helyiségbe kell tenned egy klímát ha egyenletes hőmérsékletet akarsz .
A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2019
Ez a nagyobb probléma, mert egy 5 szobás házról van szó.
Persze idővel behozná az árát, csak kérdés hogy mennyivel olcsóbb mint a gáz általában, (nyilván függ a hidegtől is, fagypont alatt rosszabb hatásfokkal megy) és a klímák üzemideje kitartana-e legalább addig, míg megtérül. Van aki felvetette azt is, hogy nehogy a H-tarifával is úgy járjunk, mint a 80-as években az olajkályhákkal, hogy "jajj de olcsó", aztán úgy megdrágult a fűtőolaj hogy pár év alatt mindenhol kidobták őket.
Szia,
a H tarifával valószínűleg nem lesz gond. Elég régóta üzemelnek hőszivattyús rendszerek magán házas környezetben is. Az átállás megoldható úgy is, hogy központi levegő-víz hőszivattyút veszel, és a radiátorokat fan-coilra cseréled. Így a hűtés és fűtés is megoldódik. Kétségtelen, hogy ez nem a legolcsóbb beruházás.
Ja, mert az átlag klíma -5°C alatt már nemigen gazdaságos fűtésre, mert nem erre lett tervezve. Némelyiket még át is kell alakítani. Viszont átmeneti időszakban még igen. Tehát érdemes vele a fűtési szezont lerövidíteni. A hőszivattyút persze erre tervezték.
Pl a kültérit. Na azért nem nagyon. Amennyiben nincs felkészítve erre a kültérit fűteni kell, mert a kint lecsapódó pára bele fagy. A ventillátor lapát beállhat, eltörhet. Persze, az újabbakban program van erre így megírva. A cseppvíz elvezetést is fűteni kell, mert a cső kinti része, bevezetése elfagy, emiatt a kültériben lecsapódó pára ezért se folyik el. Ez egy kicsit minuszos időben már előfordul. Ezeket a hőszivattyúnál is meg kell csinálni.
(+termosztát, és sima flexibilis fűtőszállal, vagy hőfokkapcsolós fűtőszállal.) A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2019
Egyelőre akkor marad a használt gázkazán, + egy split klíma vásárlása a folyosóra a nyári hűtésre.
Minden helyiségbe speckó fűtésre optimalizált klímát tenni egyelőre túl nagy beruházás lenne. Egyébként szerintetek jó döntés, ha mindenképp R32 hűtőközeget tartalmazó gépet vennék? A kinézett típus Rcool márkanevű, igazából Gree gyártmány. Nekem az tetszik benne, hogy a régi R22-es klímákhoz hasonlóan egykomponensű a gáz, ellentétben az R410a-val. A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2019
Ha jövőre veszel klímát már szinte csak R32 töltettel fogsz kapni , már ebben az évben is sok gyártó állt rá erre a gázra .
Ha egy inverteres klíma 3,5 kW-os, az maximum hűtőteljesítményt jelent, vagy ez a minimum/maximum teljesítmény között van "félúton"?
A klímákon a maximális hűtő-fűtő teljesítményt jelölik ( az autókon sem a minimum-maximum középértékét adják meg a lóerőre sebességre) Egyáltalán nem lenne logikus ... Egy 300 lóerős luxus autó tudna 600 at is ha odalépsz neki ?
A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2019
Értem, így logikus végül is.
Ami miatt nem volt egyértelmű, hogy meg van adva a 3,5 kW hűtő fűtő teljesítmény, fel van tüntetve a SEER 6,7 érték hűtésre, SCOP 4,4 fűtésre. Ez elvileg azt jelenti, hogy 1 kWh energiabefektetéssel 6,7 kWh-nak megfelelő hőmennyiséget tud kivenni (vagy bevinni) a szobába. Emellett meg van adva, hogy max. áramfelvétel 4,8 A. Ez 230V mellett 1104 W. (Ha nincs meddő.) Így viszont kb. 7,3 kW-ra jönne ki a hűtőteljesítmény, ezt én se tartom reálisnak. Hol lehet a "hiba"?
Szevasz!
A dolog (számítás) kissé kabarisztikus. Bővebben: Link. Egy példa a centrifugál szivattyú: megadva: 1000 lit/óra, nyomómagasság: 20m. De a két érték nem esik egybe, bár tudja ezt is, azt is. De egy diagramból meghatározhatod. Adtam olvasnivalót... Üdv:
Sziasztok! Van nekem egy lg on off split klimam, azt produkalja, hogy neha menet kozben leall a kulso egysegben a kompresszor. Ilyenkor 2 oranyi pihentetes utan megy ujra, fujja rendesen a hideget. Eloszor arra gondoltam, hogy melege van az erkelyen, ezert learnyekoltam. Ra par napra este kapcsolt le, igy kizartam a tulmelegedest. Csereltem a kompresszor kondijat, de megmaradt a hiba. Arra sajnos nem emlekszem hogy inditot vagy uzemit raktam-e be. Kondi hiba okozhat olyat, hogy menet kozben lekapcsol? Kulterit takaritottam, nem volt latvanyosan koszos.
Faek egyszeru. Ket vezetek a kompresszorra, ketto a ventire megy. Mikor leall a kompresszor es nem akar visszakapcsolni, olyankor 230v-t merek a kabelen, tehat aramot kap.
Sziasztok. Kaptam egy kiselejtezett Midea MSG-12HRN2 klímát. A tervem az volt, hogy a beltériből meghagyom a burkolatot és a ventit, a többit pedig kiszedem a felesleges plusz súly miatt. Aztán rákötök egy 3 eres vezetéket, meg egy kapcsolót és használom mint egy oszlop ventilátort. Szét is szedtem, kipakoltam és látom, hogy 2-szer 3 vezetéket kell rákötni. Az még világos, hogy a hálózati áramot hogy kössem be. A nyáklapból kivettem a hozzá tartozó 1.2 mikrós kondit is,de a másik 3 vezetékkel gondjaim vannak. Ehhez kérnék segítséget. Elvileg egyenfeszültséget kell kapnia, plusz a test és a Vcc pont közé egy kisebb kondit. Aztán a Vout elé egy potit kell tenni?
Azt sem tudom 5V vagy 12V-ot kell rákötni? Az elekronikájából kiforrasztottam pár használható alkatrészt. Volt benne 5 és 12V-os stab.ic is,de eligazodni nem tudok rajta. Elvileg töltök fel képet a venti motorjáról csak én nem tudom értelmezni, az FG-vel jelölt részt. Ha tud valaki segítsen egy kicsit. Köszi
Oda nem kell kötnöd semmit. Az egy Hall jeladó. Azzal figyelte a vezérlőpanel a venti forgását. Már nincs szükség rá.
Szia. Elvileg 700-1800-as fordulatra képes a motor. Ha az csak jeladó, akkor a 240V szabályozásával lehet változtatni a fordulatszámot? Mondjuk egy fényerő szabályzóval? Köszi
A tápfesszel szabályozzák, de a fényerő szabályozó nem az igazi sajnos. A panel hullámcsomag vezérlést használ. A fényerő szabályozó meg fázishasítást. Ez utóbbit az aszinkron motorok nem kedvelik.
Köszönöm!
Bocsi, csak még egy kérdés. Elképzelhető, hogy ha nem csesztem volna szét a beltéri elektronikáját, talán még szabályozni is lehetett volna a ventilátort? Végül is nem tudom miért selejtezték ki a klímát.
Ventilátor üzemmódra állítva jó eséllyel működhetett volna, ha egyébként üzemképes volt...
Köszi
Szia! Igen, a kondenzátor okozhat gondot. Mindenképp ellenőrizd mit raktál bele, üzemit vagy indítót. Csak üzemi lehet. Nézd meg a kültéri ventilátorának is a kondiját, ha gyenge, lassabban forog és túl magas lehet miatta a kondenzációs nyomás, ami miatt túlmelegedhet a kompresszor.
Ha ezek egyike sem vezet eredményre, akkor meg kell nézni, hogy leálláskor mennyire meleg a kompresszor. Ha nem túl forró, akkor lehet hibás a hővédelme is, ami a tetéjén, a bekötések mellett szokott lenni. További gondot jelenthet még a gázhiány is, ilyenkor kevés a hűtése a kompresszornak. Szerintem.
Végre valaki. Ha indítót raktam bele, akkor lehet, hogy napokig elmegy? Ha épp olyan kedve van. Ventillátor az elég rendesen nyomja a levegőt, szerintem az jó. Leálláskor, és üzem közben is kb. 110 fokot mutat az infrás hőmérőm. Az sok vagy kevés? Ha gázhiány van, tudnak még ebbe tölteni? Legalább 15 éves, tuti eredeti benne a gáz. Feltölthető mással? Esetleg a gázban lévő olaj meg tud "romlani"?
Az elég sok...
A töltés attól függ, hogy milyen hűtőközeg van benne. Nézd meg az adattábláján, ha R22, az nem túl jó. A kompresszor olaja nem romlik meg, hacsak nem kap nedvességet vagy nem üzemel sokáig magas nyomógáz hőmérséklettel. Továbbra is gyanúsított mindkét kondenzátor, illetve kérdés, hogy mit jelent az, hogy nem volt túl koszos a hőcserélő (kondenzátor)? Alap feltétel, hogy át lehessen látni a lamellák között, még akkor is, ha két soros. Mikor cserélted a kondit biztos, hogy jól raktad vissza? Értelemszerűen jó lenne ránézni a nyomásra illetve nézni egy áramfelvételt is.
R22. A fogyasztasmero 1300w-t ir ha beindul a kompresszor, amugy kb. 1100w. Picit magasabb ertekek vannak az adattablan, igy ez is jo. Kompresszorral takaritottam ki ki, nemi szoszon es doglott poloskan kivul nem volt rajta mas. Eleg vedett helyen van, 4. emelet, belso erkely. Nem hullik oda semmi. Kozben beszeltem klimassal is, gazhiany kizarva, mert a belteri terelojen 10 fokot merek, az meg nagyon jo. Egyebkent van egy olyan automata uzemmod, hogy nem hofokot allitok, hanem valoszinu idointervallumot. Ebben a modban kb. 5 percet hut es 10 percet szelloztet, majd ujra hut, es megy a korforgas. Ezt meg elviseli, igy nem all le. Lehet van mindig ideje visszahulni. A klimas arra tippelt, hogy valoszinu kezdodo kompresszoros hiba, leold benne a hovedelem. Nyomogaz homersekletnek mennyit kell merni? Gondolom a vekony cso homersekletere gondolsz. Mennyi a normal tartomany? A kulterin levo csatlakozon kell merni? Szo volt meg a homero szenzorokrol belul. Ez se valoszinu, mert az alaplap kikuldi a 230v-t a kompresszor vezetekere, kimertem multimeterrel. Kondi bekotest nem nagyon lehet elrontani szerintem annyira egyszeru, de ha rosszul lenne berakva, akkor gondolom nem menne akar egesz nap a szakaszos uzemmodban.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |