Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ablakfelhúzó modul autóba
Témaindító: mugencivic typeR, idő: Máj 14, 2008
Szia, ha tudsz akkor linkelj már légyszi képet, köszi
Kipróbálni úgy is kitudod hogyha van egy fölösleges ablaktörlő motorod az rákötöd és ha az elején nem old le ez elektronika akkor lefogod a motor ha jól dolgoztál akkor egyből lekapcsol, ha ez a része működik akkor még egyszer elindítod és nem fogod le a motort, ha az időkorlát is jól működik okkor a beállított idő letelte után leáll a motor, lehet hogy az ablaktörlő motor egy kicsit nagyobb áramot vesz fel mint az ablak emelő motor, ha tudsz mérj egy áramfelvétel mert ha nem indul el nem biztos hogy az elektronika rossz, hanem gyenge az áramkorlát, ha valami kérdésed van írj és segítek.
Köszi szépen kipróbálom mindenképp, és ha van valami akkor szólok, csak ez a projekt még kb 2-3 hét múlva esedékes ,szia
Sziasztok!
Még új vagyok itt, nem tudom megoldódott-e a probléma már. Nekem is ilyen riasztóm van. Ez tud ablakfelhúzó modult vezérelni. Ha automatásítani is akarod a nem automata ablakot akkor ezt a komfortmodult ajánlom, mint egy lehetséges megoldást. Én ilyet vettem, de még nem volt időm beépíteni.
Helló!
És mennyiért vetted a komfrtmodult? Mert engem is érdekelne mindenképpen. Házhozszállítási díj volt?
10000 ft+postaktg volt az ára a komfortmodulnak.
Néztem az összes átalakítást, és szerintem nem teljesen korrekt, mert valóban ha lezárjuk a központi zárral a kocsit, akkor egy kb másodperces + jelt kapunk, és ez a jelet vezetted egy jelfogóba (relay-be), ami mA-es egy sima diódán keresztül ami itt öntartásra kényszeriti a relayt. A probláma az hogy a relé záráskor behúz, és ha az egyik ablak nincs lehúzva (ebbe az esetben amire kötötted) akkor a másik ablak sem fog felhúzódni. Ha pedig + ra kötöd a relé vezérlését akkor behuzva marad a relé, és ez aktiv fogyasztóként terheli az akksit, igaz nem túl sok áramot vesz fel (mA-t) de akkor is kb 1hét alatt lemerül, még ha új is különössen nagy hidegben. Én inkább egy késleltetéses időzítést raknák be, kondival és tranzisztorokkal. Az időt neked kell kiszámítanod, de nem annyira érdekes, pl 15 másodperc ez idő alatt biztosan felhúzódnak az ablakok, és ha letelik ez idő akkor a relé elenged. Én így oldanám meg, így lenne célszerübb, tulajdonképpen a plusz relé nem is lenne ebben az esetben szükséges, csak egy BD-s tranzisztor, meg a késleltetés. Gondold át mégegyszer, ha kell kapcsolási rajz akkor felteszek.
Köszönöm mindenkinek a segítségét, megoldottam a problémát úgy hogy vettem egész olcsón modult és nagyon jól müködik, tudom negatív és pozitív jelre is vezérelni a modult az áramkorlátot is tudom állítani ezen kívül tudom azt is állítani hogy "audis" ill "opeles" vezérlést kapjanak a gombok. 1 napig kötöttem be rengeteg vezetéke van de megérte szenvedni vele mert nagyon jól müködik
Segítséget kérnék én is egy ablak emelő modul megalkotásához.
A következőkre gondoltam: Amikor bezárom az autót akkor a központi zár villant egyet az irányjelzőkön. Ha megint megnyomom a zár gombot akkor villant még hármat az irányjelző. Tehát az ablak emelő modulnak akkor kéne vezérelni a felhúzást. Azért hogy ne húzza fel menet közben amikor irányt jelzek, arra gondoltam, hogy a szivargyújtó pozitív "lábáról" lehetne venni referencia feszültséget. Tehát ha nincs ráadva a gyújtás, nincs feszültség a szivargyújtón, és még megkap 4 impulzust az irányjelzőktől akkor engedje keresztül magán az állandó feszültséget amivel vezérelné az ablakemelő motort. Az ablakot 4mp alatt felhúzza, szóval a biztonság kedvéért az idő legyen 5mp Előre is köszi a segítséget, vagy az ötleteket.
Szerintem annyira azért nem egyszerű. A szivargyújtón tudtommal gyújtás nélkül is van áram. Inkább a riasztód beltérijén kéne találni valami erre is alkalmas kimenetet. Például az ajtózár motor ha bezár vezérelhetné az ablakot is. Kéne rá egy végállás érzékelő, hogy zárt ablakot ne akarjon felhúzni. Egvébként amikor zárod az ajtót zárná az ablakot is.
Gyújtás nélkül a szivargyújtón nincs áram a kocsimban. Ez tuti. Azért mondtam a 4 impulzus-t mert akkor már kétszer nyomtam meg a zárás gombot. Ha egyszer nyomom akkor csak egyet villan. Amúgy a központi zár fejegységén van ablak emelő modul felé kimenet, csak nem tudom az a modul hogyan működik.
Megkerestem a papírt. 20mp ig kéne nyomni a záró gombot, hogy a modult vezérelje. Azért az hosszú idő.
Az adott ideig működő dolog felejtős...nem tudhatod, hogy le van-e húzva, vagy hogy meddig van lehúzva. Figyelni kell, hogy felért-e és akkor hamarabb kapcsoljon le...erre vannak a modulok.
Üdv Inhouse
Ha elkezdem feltekerni az ablakot akkor hallom ahogy megindul "megfeszül a motor" ha felér akkor kiold még akkor is ha nyomom a gombot tovább. Valami tudatja a motorral hogy ne feszengj már ha valaki tovább nyomja a gombot akkor sem.
A riasztoknak szokott lenni egy kimenete az ablakemelö modul számára. Ezen bekapcsolt riasztonál állando test van.
Nem irtad, hogy milyen auto, és ami még fontosabb, milyen ablakemelö van benne, a régimodi, vagy automata (aminél egy gombnyomásra teljesen fel- és lemegy az ablak.
Ez egy Fiat seicento. Régi típusú az ablak emelő, nem megy fel egy gombnyomásra. Viszont elég fiatal az autó 2 éves, és renget alkatrésze Punto, hogy ez is azt nem tudom.
Mi a probléma azzal hogy mondjuk 4 másodpercig tekertetnék úgy a motorral hogy közben nem is kéne? Jártam már úgy hogy nyomva felejtettem a kapcsolót(ne kérdezd hogyan). Baja lehet?
Több probléma is van vele. Egyik, hogy soha nem idökapcsolo szokta leállitani az ablakot, mert a körülményektöl függöen lehet eltérés a felhuzás idejében. (Hömérséklet, kosz az ablakon, jég, ho, aksi töltöttsége, stb) Ehelyett a felvett áramot figyeli a modul. Ha megáll az ablak, felugrik az áramerösség - leold az elektronika. A másik: a motorodban valoszinüleg egy olyan kioldo van, ami - ahogy irtad - a végállás elérésekor szétold, de utána pár másodperccel ez visszakapcsol!! Ez nem alkalmas a feladatra, mert állandoan kapcsolgatni fog a terved szerinti összeállitásban.
Amugy a Spal ablakemelöben szokott lenni ilyen kioldo, ez nem gyári, univerzális utángyártott, általában ezt szerelik be utolag. Arrol lehet megismerni, hogy az ajtokárpiton a tekerö helyén egy bazi nagy müanyag kupak van.
Még egy dolog: az ablakemelö-motor minkét polusán test van alapállapotban. Ezt váltja át a kapcsolo (+)-ra, lefelé az egyiket, felfelé a másikat. Ha csak simán adsz egy (+)-ot bármelyikre, máris csináltál egy rövidzárlatot.
Szép is lett volna, hogy így kigondolom aztán megy is.
Amúgy lehetséges ezt megoldani? Vagy szerinted nem éri meg a ráfordított energia. Az ha kerül 2-3 ezer Ft-ba az nem gond, mert elmondhatom hogy az én kezem van benne.
Biztosan lehetséges, annyibol ki is kell jönnie, mert 5000 körül megveheted készen.
Na akkor összefoglalva: időkapcsoló kell bele, mert ha pl. elszakad a bowden a szerkezetben (VW), akkor a világ végéig tekerne. Túláramvédelem kell, már csak elvből is .
Az áramfigyelés azért nem az igazi, mert minden motor induláskor rövidzárlati üzemállapotban van, tehát mindenképp fellép egy kis elektrontöbblet. Namármost az újabb autókon ócska műanyag a kefetartó stb. ezért egy idő után ezek elolvadnak. Gyárilag a kommutátorzajt figyelik, pl. Opelnél meg kell neki tanítani minden áramtalanítás után a két véghelyzetet, és pontosan tudja, hogy mikor hol van az ablak. Ha közben megnő az áramfelvétel, akkor beszorult vki/vmi, ezért visszaengedi. Univerzálisnál láttam olyat is, amely szintén ezt figyeli - de ezt értelemszerűen nem lehet olyan precízre csinálni, viszont a bimetálosnál azért jobb. Arra kíváncsi lennék, hogy vkinek nincs-e ilyen rajza? A másik ami engem foglalkoztat, a tetőablak. Régen az Opel Calibránál, - de ami most van Hondám annál is- nincs végállása a cuccnak, mert egy kuplung tovább engedi forogni. Tehát se túláram,, se kommutátorzajcsökkenés nincs; oda végálláskapcsolót meg tegyen akinek hét anyja volt . Esetleg ötletek?
Hali!
Az lenne a kérdésem a témával kapcsolatban, hogy ha a modul felhúzza az ablakot és van egy x hosszúságú jel amennyi időt ad a felhúzásra a modul akkor mitörténik ha az ablak felér? Vagyis ha tegyük fel van 15mp arra hogy felhúzza az ablakot, de épp csak kicsit van lehúzva így tegyük fel 2mp alatt felér, akkor maradék 13mp-ben rajta van a fesz a motoron! Ez nem tesz benne kárt? Vagy ezt egy gyári modul hogy küszöböli ki? Nekem nem kellene sokminden hozzá, csak az a gondom hogy ha felér az ablak akkor ne legyen baja a motornak!
Általában minden modul úgy van tervezve hogy az időkorlát mellett van benne egy áramkorlát is, tehát ha neked a 15mp-es időből csak 4mp-nyi időre van lehúzva az ablak, akkor amint fölért megnő a motor áramfölvétele,és itt lép a képbe az áram korlát ami azonnal lekapcsolja az a motort ahonnan a terhelés érkezett,természetesen a másik ablak ha jobban le volt húzva vagy olyan a modul ami egymás után húzza az ablakokat az működik tovább addig ameddig fel nem ér és rá nem terhel az elektronikára,minden ablakot az áramkorlát állít meg kivéve ha valami oknál fogva nem működik erre az esetre van az időzítés hogy ne menjen a végtelenségig a motor.
Valóban ígyvan, hogy a mmodulnak rendelkeznie kell áramfigyelő rendszerrel, és időzitővel ami nemtöbb mint 12másodperc.
Egyes mmodulok már korszerübbek, és rendelkeznek kefefigyelő rendszerrel is (Fiat Tempra slx-nél), mely azt is érzékeli, hogy ha megáll a motor akkor egyből kikapcsol a felhúzás, vagy éppen a lehúzása. Ebben az esetben ha nem kötünk rá motort a vezérlőre, és megnyomjuk a gombot akkor a vezérlő nem érzékeli a motort és 1másodperc alatt szétkapcsol. Nemrégen láttam egy ilyen univerzális felhúzómodult (2 ablakhoz) 9000Ft körül melynek van 2típusa 2-vagy4 relés. (az utobbi eset, ha + maradna a motor mindkét szálán nyugalmi állapotban pl Lancia Thema 2.0 i.e.) ezt is tudja a modul, és tudja a szakaszos impulzust, vagy folyamatos impulzust riasztóként, vagy éppen központi zárként. Ha érdekel valakit elküldöm a linket.
Üdv.
Van egy ablakemelő modul a kocsimba /Golf IV./ és a következő hibája van. Eddig ha riasztóval lezártam a kocsit az felhúzta az ablakot. Később a kis rést hagyott az ablaknál kb. 3-4 cm Mindkettőnél. Most már ha lezárom alig mozdítja meg az ablakot kb:2-3 cm megy. Mi lehet az ok? Mellékelek egy fotót a modulról, hátha valaki tud segíteni. Előre is köszönöm. Tisztelettel: Soto.
Szerintem szorulnak az ablakok.
Ezek a végálláskor felugro áramerösséget érzékelik, ezáltal kapcsol ki. Ha szorul, ö azt hiszi, hogy felért. A normál, kapcsolos használatnál nem veszel észre erölködést?
Szia.
Talán egy picit, de kézzel működtetve simán felmegy teljesen, hangtalanul. Nem ropog nyikorog...stb. esetleg mit lehet tenni ha szorul, vagy nemtudom......... Köszi.
Kézzel felmegy, mert addig kap áramot, amig nyomod a gombot, ha erölködik is.
Szédszedni, megkenni, állitani rajta. |
Bejelentkezés
Hirdetés |