Fórum témák
» Több friss téma |
Beretta smart 24 csi. nem akar begyujtani ,nem jut el a szikratatasig. Csak sokadik csapnyitasra es resetelesre, föleg reggel mert ejjel nincs hasznalva ,jelenleg még fütesre sem. Gondoltam egy nagyot es ma reggel Megprobaltam, termeszetesen negativ eredmennyel. Ne kerdezzetek miert de ki tudja alapon, picit meglangyitottam az elektronikat hajszaritoval , par masodperc, 10-15 . Es lass csodat elsöre indult a kazan. Valakinek valami okos ötlet ? Mellekelek kepeket. A bal also 3 vezetekes csati megy a szikraztato akármihez...
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2019
Szia!
Az elektronika tápegységének elektrolitkondenzátorait cseréld ki.
Kicserélném, ha tudnám melyek azok...
A kazán egy kissé koszos és az a szennyeződés ami a képen is látszik a presszosztát csöveiben is megjelenik. A csap nyitásakor a kazán teljes terheléssel kell, hogy induljon és ehhez nem mindig áll át a nyomáskapcsoló vagy ha át is áll az nem tartós, elejt. A hajszárítóval való melegítés ill. a légbefújás és az előlap lehajtása nyitottabbá teszi a kazán tűzterét és talán ebből eredően tud a presszosztát zárt állapotban maradni (nehogy félre legyen értelmezve az ok-okozatii összefüggés). Ha lekapcsolod a hajszárítót, nem melegíted a feltételezetten hibás részt és így is lekapcsol a készülék akkor bizonyára a panelen kell keresni a hibát. Lehet, hogy nem is kell a hajszárító és úgy is működik a kazán lehajtott előlappal.
Azok a hengeres, álló, kék és ezüst színű bigyók.
Illetve - ha ilyen szinten áll a kérdező - akkor hangsúlyozzuk azt is, hogy a negatív fele van jelölve és annak megfelelően kell kicserélni, tehát a jelölt fele ugyanott legyen, ahol volt. Az alaplapon általában feketével sraffozva.
zárt égésterű, és csakis hajszáritóval való vezérlőpanel melegítás után óhajt elindúlni.
pressostát csöve tiszta , megfelelően működik
Nem vagyok műszaki zseni ez tény , viszont nem találtam senkit aki óhajt segíteni, megjavítani. Pedig nem ingyen akarok javíttatni. nekem sem annyira buli ez így , de erre is nekem kellett rájönnöm , ki skubizni, még ha segítséggel , után olvasással , de ugy nez ki hogy meg van a hiba legalább. most már csak meg kellene oldani valahogy.. próbálkozom , muszály vagyok , gyerek stt. fűteni is kellene. meleg víz se baj ha van...
Nem akartalak degradálni. Csak ha valaki nem ismeri fel az elektrolit-kondenzátort, annak az sem egyértelmű, hogy polaritása van. Márpedig rosszul beforrasztva durran.
Igen én mondatm valóban mert ilyeenel még nem találkoztam, és kilogikáztam hogy ha csak külső szonda alapján szabályoz, akkor csakis így működhet.
Amiket írtál, biztosan létezik de én továbbra is elképzelhetetlennek tartom egy lakótéren belüli érzékelő nélkül a normális működést. Ez lehet nem a tágabb értelemben vett bármilyen szobatermosztás, lehet 1 darab elektronikus vagy passzív (ntc) érzékelő de enélkül mihez, mire szabályoz, mihez viszonyít, mi alapján tanul? Ha megy a villanytűzhelyem akkor is tolja a fűtést, ha kiszellőztettem akkor se kapcsol be? Mert az eszmecserénk a belső érzékelő teljes hiánya émakörről folyik.
No problem, ebben nyilvan en vagyok a laikus, minden hozzaszolast szivesen veszek , ezekböl sokat lehet tanulni,tapasztalatot gyüjteni mégha csak elmeletben is ,de mindenkepp épitö jellegü volt a hozzaszolas, köszi azert !
Ha hajszárítóval melegítve megjavul, az kontakthiba lesz. Ha az elkó csere után is marad a hiba, akkor valahol egy forrasztás elengedett, vagy elpattant egy fólia. Ekkor a megoldás az összes forrszem átforrasztása, de legalább is a nagyobbaké (ahol nagyobb áram folyhat), és a csatlakozók, jelfogók is. A fólia szakadás már nehéz ügy, jó szem, nagyító, és türelem kell hozzá.
De ha laikusnak tartod magad, inkább ne nyúlj hozzá, mert teljesen hazavághatod a panelt. Láttam itt a fórumon valakit, aki ilyesmit javít, rá kell keresni.
Mar folyamatban van az ügy , nem én javitom. Viszont sokat "tanultam" legalabb
Sziasztok!
Ebben a hozzászólásban több problémára is szeretnék választ kapni, kicsit hosszú lesz, ezért bocsánat. Adott egy Westen Star Digit+ 240i típusú nyílt égésterű kéményes kombi gázkazán, egy Junkeres Euroline-t váltott. Két napja lett felszerelve, a lakás éjjelre üresen állt, másnapra elszökött a fűtésköri nyomás a légtelenítés hiánya miatt, az automata légtelenítő dolgozott, újra fel kellett töltenem. Ezt csak azért említem meg, mert előző napon még gond nélkül fűtött estig, amíg el nem hagytam a lakást. Tehát feltöltés után éppen hogy melegedésnek indultak a radiátorok, ekkor azonban E03-as hibával leállt, ami nem más, mint a füst termosztát közbeavatkozása. Itt jegyezném meg, hogy a képen látható kis ablak zárva volt, mert persze nekem senki nem szólt a légbevezető alulméretezettségéről. Éppen nem volt net, hogy utánanézzek, a kézikönyvet sem volt időm alaposabban átnyálazni, ez megoldás gyanánt csak a hivatalos szervizközpont felhívását javasolta, ezért a késői időpontra is tekintettel egyből azt az illetékest hívtam, aki felszerelte. Másnapra ő is utánajárt a megoldásnak, bár a bonyolultabb útmutatását mellőztem, mert a közben neten talált infók alapján ez egy resetálható hiba, ami az "R" gomb legalább 2 másodpercig tartó nyomva tartásával kiküszöbölhető. Ez sikerült is, beállítottam rögtön 85 fokot, hogy minél hamarabb felmelegedjen a kihűlt lakás, viszont rövid időn belül E03-as hibával ismételten kitért, amint éppen hogy elérhette a 85°C-t a vízhő. Itt jegyzem meg, hogy a kazán melletti ablak ki volt nyitva. Szerelőnek megint telefonáltam, ezt mondta: a deflektor bal oldalán pöcköljem meg az ott található alkatrészt (egy kazángurutól kapta ő is ezt az infót). Láttam, hogy egy mezei bimetálos fix termosztát, megpöcköltem ahogyan kérte, és azóta sem jelentkezett a hiba. Én viszont nem innék előre a medve bőrére. Nos, közzétenném a beszerelés képét, a vízszintes szakasz képről furcsán lejt, ezt csak most látom mellesleg. "3D"-t függőleges hosszt még nem mértem le, de aki szakavatottabb, az egyből láthatja a problémáit ennek, hogy lehet-e összefüggés a hibakód közt. A kémény elviekben egy béleletlen gyűjtőkémény, információim alapján sajnos az a társasháztól függ, hogy mikor lesz béleltetve. A kis ablakon van egy légbevezető, valamint a plafon közelében egy kör alakú, amit még megnézek, hogy a rovarháló nincs-e eltömődve. A szerelő azt mondta, hogy az ablakon található légbevezető ehhez a típushoz kevés, állandóan bukóra kell majd nyitni, bár kétlem, hogy a plafon közeli szellőzőt is észrevette volna. Pont velem, a legjobban hozzáértővel nem osztotta meg ezeket az információkat, mint alulméretezett légbevezető. Jó, hogy nem d*glöttem ott a helyszínen, ha füstgáz visszaáramlás történt. CO detektor már készenlétben.. Legutóbb az tűnt fel, hogy megfelelő illesztő/szűkítő idom híján nem rátolva, hanem bele van ráncolva még a füstcső alsó fele is a deflektor kéménycsatlakozójába. Ez így rendben van? Nekem bántja a szemem... Nem hiszem el, hogy normális szűkítő vagy illesztő füstcsőidomokat nem lehet kapni ehhez, helyette gányolni kell. A kérdéseim: 1. Milyen gyártmány a deflektor szélén az termosztát, ha pöckölgetni kell, mert leragad? Tán nincsen hiszterézise, ahelyett pöcc.?? Ne már! Bár vélhetően okkal válthatott át. 2. Ti elegendőnek látjátok-e a kis ablakon levő légbevezetőt a plafon közelivel együtt? Azt mellesleg még nem is néztem, hogy rovarhálós-e, mert ha igen, akkor gondolom felejthető a tömődéshajlamossága miatt. 3.Tegyük fel, hogy teljesen nyitva van az ablak, ez esetben a béleletlen kémény válthatja ki a (röviden) E03 hibát, vagy pedig a nem előírás szerinti füstcsőszerelés? Tisztában vagyok vele, hogy ezek nagyon komoly gondok, de volt szerelő aki eljött, felszerelte, és így itt hagyta, bár távozásáig gond nélkül üzemelt... Habár eléggé kellemetlen szagot árasztott, de azt mondta, hogy ez természetes új kazánnál, direkt kérdeztem, hogy nem égéstermék szag-e. Gondolnám én, hogy még ezt a szagot is is ki kéne vinnie a kéményhuzatnak, bár javítsatok ki. Bocsánat a két kisméretű kép miatt, azokat tárhelyspórolós videóból vágtam ki.
Ez kérdés nélkül is 10 év Bastille...
Engedélyek nélkül, béleletlen kéménybe, méretezetlenül, alucsővel szerelve, légutánpótlás biztosítása nélkül. Nem elég hogy tilos felszerelni, de még az alapvető biztonsádtechnikai előírásokat sem sikerült megvalósítani. Ez egy időzített bomba.. De nem az én életem..
Üdv Mindenkinek!
Junkers Euroline tip készülékben található váltószelep relé tekercs ellenállását tudja valaki, mennyinek kellene lenni? AC 24 V os. Előre is köszönöm!
A relé típusa?
Esetleg egy fotó róla...
A relé tipusa:
7274 8714204004 24V 190
36 kilo Ohm-ot mérek a tekercs kivezetéseken (6mA áramfelvétel!)
Nem is húz be. Nincs is fűtés....! Szerintem az nem "kerek" ! (elvileg - javítsatok ki, ha tévednék - ezek a tekercsek olyan 10W körüliek....legalább is a többi készüléknél ilyen értékeket láttam....)
Hoppá... Ez nem relé, hanem szelep behúzótekercs!
A mért érték nagyon nagy. Nem csoda, hogy nem bír behúzni. Sajnos értéket nem tudok. Azt hittem, hogy tényleg reléről van szó...
Sziasztok!
Egy Baxi ECO 1.20 típusú gázkazánnal kapcsolatban kérnék segítséget. Egy idős néni kazánjában a mellékelt képeken látható alkatrészek tönkrementek. A szerviz szerint nem kaphatóak. Tudna valaki tanácsot adni, hogy hol szerezhetőek be? Az éves karbantartást végző szerelő ideiglenesen "orvosolta" a korrodált lemezek hiányát, de jó lenne gyári alkatrészekkel megoldani a problémát. Szóval nagy segítség lenne, ha sikerülne valahol megvásárolni az alkatrészeket. Előre is köszönöm a segítséget!
Sziasztok. Adott egy kombi gázkazán. Melegvíz "gyártásakor" hiba nélkül üzemel,de fűtés állapotban felmegy a rendszer nyomása 3 barra,és leereszt a biztonsági szelep.Alap állapotban 1.3-1.6 bar között üzemelne a rendszer.Zárt rendszer.Lehet,hogy nagy a nyomás a kiegyenlítő tartály nyomása,vagy el lenne dugulva valamelyik radiátorom ?
Sziasztok !
Adott egy Saunier Duval Thema classic kombi gázkazán.A melegvíz előállításnál szépen,rendben dolgozik.(egész nyáron így ment). Amint elkezdődött a fűtés,felmegy a rendszer nyomása 3 bar körli értékre, és leereszt a biztonsági szelep.Ezt vajon miért csinálja?Alapból zárt rendszer 1,3-1,6 bar közötti nyomáson üzemel.Lehet nagy nyomás a kiegyenlítő tartályába? (elég macerás megmérni,hozzáférni) Vagy el lehet dugulva a fűtőtestek? Bár amikor leszedtem egy-egy radiátort, nem tűntek nagyon koszosnak. Köszönöm
Zárt tágulásiból elment az előnyomás. Hmv készítéskor csak a kis kör pár liter vize tágul, fűtéskor meg a fűtéskör 50-100 literje.
Deflektornak hívják.
Itt próbáld meg.
Ha nincs gyári, nem lehet beszerezni, alulemezből kis kézügyességgel vagy egy lakatos levágja-lehajtogatja méretre. A gyári gondolom fülekkel volt egymáshoz fogva, popszegecs tökéletes összefogni.
Illene a méreteket és a gyári kivitelezést pontosan tartani. Ha jól látom, ezek a deflektor részei, ha meg a hőcserélő körül is kiégett a hőszigetelés, lehet kapni ilyet lapban és méretre kell vágni. Ha ilyen koros a készülék, megérdemelne a hőcserélő egy savazást és egy alapos külső lamella tisztogatást, bár említetted hogy jár ki egy szerelő karbantartani.
Sziasztok! Saunier Duval Isomax C28 E kombi kazánnál jelenség: hibaüzenet nincs, HMV és fűtés módban 10 percenként 15-30 mp-re bekapcsol, felmodulál majd vissza és kikapcs (valós igény nincs). Csak fűtésre állítva nem csinálja. HMV áramlás érzékelő lehet? Tisztítás/csere? Köszi!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |