Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Szia.
Szerintem a holtponti jeladó minden kocsiban ugyanúgy működik De azért mindjárt megkeresem a kódot - bár azt hiszem, J200 - és megírom.
Srácok kitakarítottam a fojtószelepállás érzékelőt, a MAP szenzort. Csatlakozókat megmozgattam, igazgattam őket. Sérüléseket keresve rajtuk, de semmi. Kifogytam az ötletekből, talán a holtponti jeladó. Max még megnézem hogy szikra van-e mikor nem indul a kocsi. Mondjuk nem hiszem hogy ezzel van a gond hisz szinte új. Persze érdemes szerintem ránézni.
Ha bárkinek van bármi ötlete még azt szívesen fogadom. Ja és köszönöm szépen mindenki ötletét,segítségét, tanácsát.
Akkor ezt a procedúrát megejtetted és mégsem oldódott meg a probléma.
Nem volt hibakòd egyszer sem. Olvastam géppel , de semmi.
A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2019
Esetleg ez segít?
https://www.youtube.com/watch?v=RvuzZJqQDf4
Lehet hülye kérdés, de ... töltésed milyen?
Ezeket szerintem mérd meg: https://www.puntonium.hu/2017/12/03/teli-inditasi-problemak/
Köszönöm a linkeket. Megnézem. A töltés rendben van. Anno még a kábeleket is kicseréltem vastagabbra. Meg újra is satuztam őket.
Szia.
Sajnos nem. Én lehúzott csatlakozónál a középső lábon 7V-ot mértem, a két szélsőn a 12V megvan. (Összedugva nem mértem, vízhatlanul van szigetelve) A jeladót nem is csipogtam ki, mert egyik honlap azt írta, hall szenzor - azt meg tudtommal csak feszültséggel lehet kimérni... A hibakód amúgy "vezérmű jeladó bemeneti jel gyenge". Erre a haverom - aki kiolvasta - azt mondta, hogy a főtengely jeladóra is ezt írja ki. Azért akartam kimérni, hogy tudjam, melyiket kell megvenni. (mert nem olcsó...) Amúgy meg a főtengely jeladót nem találom, a vezérlés jeladót pedig nem tudom kivenni....
Azt próbáld már meg megfigyelni, hogy a pillangó szelep kinyit e gyújtás ráadásakor, mert ki kellene nyitnia. Ha nem teszi ezt akkor a gázpedál helyzet kapcsolója nincs alap helyzetben és ez igaz járó motorra is. A fojtószelepet meglehet próbálni alapra állítani úgy, hogy a gyújtást ráadva várni kell 45 másodpercet és hallani kellene egy kattanó hangot, hogy az eljárás befejeződött. Ezt csak akkor fogja végrehajtani a szelep ha alaphelyzetben van.
Motorkódot még mindig nem írtál, mert olyat amit említettél egyik kocsinál sem találtam sem Daewoo sem Chevroletnél.
Rendben, egy próbát megér. Holnap kipróbálom. Köszi!
Semmi eredmény.Indítózás közben szikra se volt. Megnéztem. Holtponti jeladó lesz.
Jobban belegondolva még sem a holtponti jeladó lesz szerintem a hibás. Méghozzá azért nem mert mikor indítózok akkor kicsit megemelkedik a fordulatszám. Ha meg lehúzom a jeladót akkor meg sem mozdul.
Ezen kívül ugye melegen már indul ahogy kell. Első indítás után. Egy "szerelőnek" megmutattam a kocsit. Ő a trafóra tippel. Kivett gyertyánál indítóztam, és nem látszott a szikra. Szóval olyan gyenge a szikra hogy a hideg motort aminek a belső fala még párás is valószínűleg azt nem, vagy csak nagyon nehezen tudja indítani. Viszont ha egyszer elindult, akkor utána már egyszerűbben tudja indítani legközelebb is a kocsit mert a pára is eltűnt a motor belső faláról. Illetve járás közben is megvan a minimális szikra ami a járáshoz szükséges. Szóval ezt cserélem ki. Érdekes hogy csak eddig bírta az új trafó. Pedig direkt nem a legolcsóbbat vettem.
A kocsidnak parazita gyújtása van,. Nézz utána, hogy ez milyen feltételekkel jár együtt.
Üdv mindenkinek! Nem tudjátok véletlenül, hogy egy Kia Ceed, amiben gyári tolatókamera és fejegység van, miért nem fogad el utángyártott kamerát? A gyári teljesen korrodált, menthetetlen. Már két kamerat is rápróbáltam, mindkettővel fekete-fehér a kép, és úgy ugrál, hogy szinte nem is látni a képet. A kamerák biztosan jók, tv-n kipróbáltam. Ha van bármilyen ötlet nagyon hálás lennék érte.
Arra gondolsz hogy a hengerpárok közül csak az egyikben van állandóan szikra, a másikban csak a főmunkafolyamatban ? Vagy mire gondolsz pontosan ? Ezt olvastam. Egye és négyes henger gyújtókábelére tettem 1-1 gyertyát. Majd letesteltem a gyertyákat. Valaki pedig indítózott. Se szikra, se pattogás. Ez így már azért valószínűbb hogy itt a gond, nem ?
A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2019
Üdv,
Szerintem PAL/NTSC eltérés a ff kép,az ugrálás pedig lehet négyszögjellel vezérelt lámpa miatt. Próbáld meg közvetlenül akkuról (persze megfelelően biztosítva) megtáplálni a kamerát,hogy akkor ugrál-e. Ha nem,akkor meg kell szűrnöd a tolatólámpa felől érkező tápfeszt. (Akár egy relé is alkalmas erre.)
Hello. Erre én is gondoltam, próbaképpen rákötöttem a hátsó ablaktörlő motor tápjára, bár a világítás nem can-bus rendszerű, de nem történt változás. Az új kamera pal rendszerű, de nem tudom a Kia milyet használ. Nem találok róla semmi leírást. Kérdeztem a szervízben, ott sem tudják, de ha kérem beraknak egy gyárit 130e ft-ért, és ha esetleg nem ez a baja, visszavenni nem tudják. E-bay-en 60e lenne. Létezik valamilyen pal-ntsc illesztőmodul?
A gyújtótrafó értékei a következők:primer 0.52-0.62 ohm a szekunder pedig 6830-7830 ohm közötti értékek jónak mondhatók. Ha valahol hibádzik a gyújtó kábel, gyertya pipa és a gyertyából bármelyik a szikra nem jön létre, illetve elégtelen szikra keletkezik. A belevaló gyertyák a következők: DCPR8E-N, RA4HCX 0.9 hézaggal!
A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2019
Üdv,
Általában mondani kell kínai kameránál hogy PAL vagy NTSC. Ahogy náluk is Itt alapból NTSC-t küldenek. Nem tudom érdemes-e vesződni a videojel átalakításával. Amennyibe itt kerül...
Azt nem gondolnám hogy mind a 4 gyújtò kábel hibás lenne.
A pimer 0,7 ohm , a szekunder 10k ohm 1-4, 2-3 között is. Ez jòval 7,8k ohm felett van szerintem. Idézet: Szerintem az hiba. A kábelekből kiégett a szén. „Ez jòval 7,8k ohm felett van szerintem.”
Mármint a gyújtotrafòra gondoltál, nem a kábelre, ugye ?
Mert a szekunder oldalt mértem ezeket az értékeket közvetlen a trafònál. Ebbe nem mértem bele a gyújtòkábeleket.
Ha a trafónál mérted akkor pláne nem jó érték.
A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2019
Akkor itt a problêma. Mitől tud így megemelkedni az ellenállase ?
ViM: DCPR8E-N gyertyák vannak benne. A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2019
A tól-ig meghatározáson kívül eső értékek nem felelnek meg az elvárásoknak. Én ennyit tudok mondani, hogy az értékek ezen határok között jónak mondhatóak a kívül esők nem. Ha alatta van az zárlatos ha felette akkor ott már ki van melegedve és meg van nyúlva a tekercsek ellenállása vagy az esetlegesen beépített zavarszűrő és áramkorlátozó ellenállás, mint például a gyertyapipában.
A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |