Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi.A fék mód azt jelenti, hogy miközben fékezel tölti is vissza az akut, vagy csak egyszerű motorfék?
Az újabbak visszatöltenek, a régebbiek meg csak tiltják a motor forgását, olyant nem láttam ami ellenállással fékezne.
Értem,köszi.Még azt nem tudom, hogy a low vagy a high tölt vissza?
Bármelyik lehet a visszatöltő csatlakozó a kettő közül?
Sziasztok!
Járművétel előtt vagyok nagyon. Nézegetem az elektromos rötyögőket de eléggé tanácstaln vagyok velük. Ez a motor teljesítményes dolog nemigazán tiszta . Kinéztem egy z-tech zt-27-est például de annak 500W-os a motorja. Az mire elegendő? Illetve kinek miféle tapasztalatai vannak az elektromos mocikkal?
Én 300W-ossal járok, max. 20Km/h, mint egy gyorsabban tekert bicikli, annyival megy. Kissé meredekebb dombon felfelé már kínlódik mindegyik, lelassul. A robogó alkatúak némelyike elég gyorsan elhúz mellettem, gondolom azok lehetnek 500W-osak. Hatótáv kb. 20Km, 36V 9Ah lítium akkuval. Akkutöltés általában 6 óra teljes kimerült teljes feltöltésre.
Nagy hátrányuk, hogy a "tankolás-akkutöltés" ilyen hosszadalmas, leginkább ezt kell átgondolni. Téli hidegben csökken az akku kapacitás, még rövidebb a hatótáv. Enyém egy sebváltós bicikli és villanybicikli egybeépítve, lényegében bicikli van villanyhajtással bővítve. Előnye, ha rásegítek a villanyhajtásra, akkor drasztikusan nő a hatótáv, illetve ha kimerül az akku, simán tekerem tovább. Nem nehezebb tekerni, mint a csak bicót.
Igazat megvallva én inkább csak melóba járásra használnám ez kb 6-7km plussz esetleg városon belül 1-2km-eket megyegetek. Jelenleg motorral járok amit kéthetente tankolok ergo kéthetente kb 100km. Jó lenne ezt laposkúszásban villany-al tenni. Arra lennék igazándiból kíváncsi hogy egy 500Wattos motorral szerelt jószág mondjuk sebességben és távolságban mire képes mondjuk az én 85kg-ommal. Töltés nem gond mert itthon és melóban is tudom tölteni. Az sem gond hogy ugye 500Wattos modellek már kismotorok mert van jogsim. Igazándiból minden információt szivesen fogadok ezügyben.
Nekem egy 800W névleges teljesitményű robogóm van, 40km/h a max sebessége ekkor 1200W ot felvesz, illetve gyorsuláskor 2000W ot, 12Ah Litium vas akku van benne, ezzel 15 20km t tudok megtenni, ez az akku már nem annyra kapható viszont tényleg gyorstölthető 20perc hosszú élettartammal, a nagyobb hatótáv miatt viszont lehet Liion akkura lesz cserélve.
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2020
Sziasztok.Szeretnék egy elektromos kerékpárt építeni.Sokféle megoldásban gondolkoztam,de végül egy Directdrive mosógépmotorra esett a választásom.Valaki tudna segíteni a vezérlés megépítésében?A teljesítmény nincs rajta a motoron illetve a feszültséget sem tudom amivel működik.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2020
Mosógép motor szerintem hálózati fesz egyenirányítva azaz kb 320V dc lehetett a vezérlőjének a tápja. Vezérlőt építeni nem kis feladat, ma már bagóért kapni elektromos kerékpár vezérlőt, én inkább a motort alakítanám át 36-48V vagy az általad használt akkupakk feszültségére . Ha motor átalakítás nélkül szeretnél vele kezdeni valamit, akkor 320V akkuban gondolkozni, háát az eléggé veszélyes, érintésvédelmi szempontból. fejtsd ki bővebben mi az elképzelésed, hátha tudunk segíteni..
Szia.Semmiképp nem nagyfeszben gondolkodom.Az a vicc hogy mosógépet javítok,a szakmám villanyszerelő,de ezeket a motorokat nem ismerem,ezért kértem segítséget.Igen,a vezérlőt megvehetném,de nekem olyan kellene ami a maximumot kihozza belőle..
Ez a motor 36,ill 48 volton szerintem használhatatlan. a motor tekercsei sorosan vannak összekötve? minden3. tekercs ha sorosan van, talán ezt lehetne párhuzamosítani. akkor van esély,egy 48V os vezrlővel használhatóvá tenni, és magát a motort hogy szeretnéd a hajtáslánc részévé varázsolni?
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2020
A tekercseket nem néztem még.Három kivezetése van,mint a gyári elektromos bicikliknek,illetve a jeladók kivezetése.A forgórész közepe kivehető,120 fokban van 3 furat,így beépíthető akár kerékbe is,illetve az állórészt egy lemezre felfogatva..De ez csak egy lehetőség több közül.
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2020
Nagy valószínűséggel csak más feszültségre van tekerve a motor, a felépítése ránézésre egyezik.
Szia.12 volttal próbáltam ,a motor megmozdul.Ha tudnék szerezni egy vezérlőt, valószínű működne.A motor biztosan jó,mert a mosógép korában kipróbáltam,csak egyéb,vízszintszabályzási gondok miatt döntöttem a bontás mellett.
12V al is nyílván működne,csak a kivehető teljesítmény lesz nagyon kevés. Ezért lehet opció,ha a tekercseket, amikor most sorba vannak kötve" gondolom" párhuzamos variációban talán újra tekecselés nélkül is képes lesz elegendő energiát leadni. De lehet játszani az akkupakk feszültséggel is. 36,48,60 V Nekem egy 48V 1000W ős agymotor van a bringámban 60 V
25Ah lítium akkuval.
Kerékpár motorok
Nekem van 48V -os agymotorom használt ha kell.
TRD-33 as kerékpárnak a motorja (hátsó kereke), brushless, 120fok, 48V, névlegesen 250W de valójában kicsivel több, érdekessége hogy 2 sebességes.
Csak próbaképpen raktam rá a 12 v-ot.Min.48 volttal szeretném járatni.
100% hogy a mostani állapotába 300V körüli vezérlőfeszültséget vár a motor.
Én kísérleteztem egy Grundfos Alpha keringetőszivattyúval amiben ugyanezen elv alapján működő BLDC motor van csak kisebb, max. 25 wattot tud. DC táplálással a vezérlő elektronika 140V alatt kapcsolt le viszont a maga a motor már 180V alatt megállt. Vagyis nálad ebben az állapotában nagyfeszültségű akkupakkban kéne gondolkodnod. Cserébe a felvett áram minimális lenne, pl. 300V-os pakk 300wattnál 1 ampert tolna csupán a motorba. Ez 83 darab cella minimum sorbakötve és kellene még egy 83 csatornás BMS is. Így annyira nem életképes. Kollégák jó irányt erőltetnek rád, meg kéne nézni hogy fázisonként hány tekercs van sorbakötve, ha pl.15 darab akkor bár sziszifuszi munkával de párhuzamosítani lehet őket és máris tizedére azaz esetedben 30 voltra csökken le a működtető feszültség. Cseréba az áram is 10x nő de egy 30V/10A pakkot lényegesen könnyebb kezelni mint egy 300 voltosat, pl. a BMS máris csak 8 vagy 9 csatornás lesz. Vezérlést szerintem abszolút nem érdemes házilag összerakni, nagyon jól használható 36-48V vezérlések vannak készen, ha hallos akkor még a hall szenzorokat neked kell a megfelelő helyekre applikálni a motoron, ez is kellemes babra munka. Valamint a kész vezérlők minden további nélkül kompatibilisek az 5 voltos, készen kapható, poti nélküli, szintén hall jeladós gázmarkolatokkal. Ilyet is elég nehéz házilag összeütni, ha a potis megoldást választod az intenzív használat mellett nagyon rövid életű lesz.
Sziasztok! Szép vasárnapot Nektek!
Segítségre lenne szükségem a képen látható motor vezérlő bekötésében. Odáig tiszta a dolog, hogy Vastag piros, vastag fekete 48V DC akku. Vékony piros, talán gyújtás be. Vastag sárga, zöld, kék 3 fázisú motor. Van egy kis 3 fázisú motorom a tesztre. A gázkar 3 vezetékéhez pl. milyen potit lehet betenni, a motoron nincs hall érzékelő, szenzor. Megköszönném, ha valaki segítene elindítani, a vezérlőt. Ki lehet e kerülni a hall érzékelőt? Egy kis gumicsónakot szeretnék vele meghajtani. A hajócsavar és a lehajtás kész van már. Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2020
Szerintem ez a vezérlő Hall nélkül nem fog működni. Poti 1-10 kOhm szokott lenni. De próbáld ki óvatosan. (tegyél az akku körbe valami áramkorlátozót) A motor pólusszámától függően tegyél bele Hallokat 120 90 vagy 60 fokra. Esetleg 120 fok és több mágnes. Nézz meg videókat Hallos motorokról hogy ott miképpen oldják meg a forgásjeladók elhelyezését. Vagy válassz olyan vezérlőt amelyik nem kér Hall-t. Sok sikert.
Ezt a vezérlőt már megvettem, a dobozán 60 és 120 fokot ír. De még van egy jó pár kábelem, aminek a bekötéséről még jó lenne tudni valamit. Hol lehetne vásárolni 48 V brusless motort? De nem kerékpár agymotorra gondolok, hanem villanymotor kinézetű motorra.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |