Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fordulatszámmérő kétütemű motorra
Lapozás: OK   24 / 25
(#) proli007 válasza kraldani hozzászólására (») Máj 30, 2016 /
 
Hello! Elvileg bármelyik fordulatszámmérő kapcsolása megfelelő lenne számodra, mely nem közvetlen digitálisan mér. (Pld. egy Led-soros) De ahhoz, hogy valaki segíteni is tudjon, elsőként az alkalmazott műszer érzékenységét (esetleg működését) kell ismerni, hogy a műszerhez lehessen illeszteni egy meglévő rajzot.
De legyen itt egy meglehetősen egyszerű megoldás a hálóról.
(#) fley hozzászólása Ápr 16, 2017 /
 
Sziasztok! Megépítettem ezt a fordulatszámmérőt, és a 7805ösön 1,8v jön le. Próbáltam 9v-ról, 12-ről, sehogysem jó. Valaki találkozott már ilyen jelenséggel? Mi lehet a hiba?
(#) kisedison válasza fley hozzászólására (») Ápr 16, 2017 /
 
Üdv!

Nézd át jól van-e bekötve. Ha igen akkor lehet hogy kifogtál egy hibásat. De azért nézd át a kapcsolást, nincs e valahol rövidzár.
(#) fley válasza fley hozzászólására (») Ápr 16, 2017 /
 
Közben szétszedtem, és újra összeraktam ezúttal próbanyákon. Mikor odaértem a diódákhoz, mondom "mintha ez nem így lett volna". Megnéztem a fényképet amit készítettem az előző verzióról, és fordítva voltak berakva Valószínű ez volt a baj. Mindenesetre így már működik. És kössz a segítséget kisedison
(#) balint730 hozzászólása Máj 7, 2017 /
 
Sziasztok!
Yamaha Aeroxra szeretnék fordulatszám mérőt. Gyárilag nincs rajta. Vagy digitálisat szeretnék egy 7 szegmenses kijelzővel vagy kínából rendelt analóg mérőt. Tudnátok kapcsolási rajzokat vagy linket küldeni ami működhet? Honnan tudom a jelet levenni a mérő számára?
A válaszokat előre is köszönöm.
(#) attika hozzászólása Máj 9, 2017 /
 
Sziasztok!
Simsonra szeretnék egy ILYET
bekötni, de a leírásában ezt írja, hogy
Idézet:
„This speedometer only work with 2 or 4 cylinders.”
Ezt nem igazán értem, hogy ez mit akar jelenteni, hogy csak 2 vagy 4 hengerrel működik.
Az egyértelmű, hogy a 2 üteműre tervezett fordulatszámmérőt nem lehet rátenni egy 4 ütemű motorra mert ugyanakkora fordulaton fele annyiszor zár a megszakító és hibás fordulatot jelezne ki.
Elírásra sem gyanakodnék mert 2 meg 4 ütemű motor létezik csak, és itt meg ugye azt írja, hogy cylinders és az meg hengert jelent.
Külön kéne ezt bekötni hengerenként a trafóra, és vagy megszakítóra és azért írná azt, hogy 2 vagy 4 hengerre jó csak?
A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2017
(#) Swifter hozzászólása Máj 1, 2018 /
 
Sziasztok. Megépítettem a simson.hu-s 20 ledes fordulatszám mérőt. Működik szépen, egy tünet viszont zavar, alapjáraton az első led szépe világít, a következő 3 viszont vibrál, erre láttam van megoldás. Kérdésem az lenne, hogy akkuról kapja a 12voltot, s tekercsről szeretném meghajtani. Ebben az esetben is kell a low drop, vagy elég ha kiveszem 68n-es kondit. Segítségeteket előre is köszönöm.
(#) Swifter válasza Swifter hozzászólására (») Máj 2, 2018 /
 
Közben elkészültem vele, nem kevés kutatással és néhány kondi/ellenállás cserével szépen teszi a dolgát, világítótekercs hajtja, ugrálás és akadásmentes. Nappali láthatóságot 2,2k-helyett 1k-s ellenállásokkal javítottam.
(#) Pali79 hozzászólása Okt 16, 2018 /
 
Sziasztok! Vettem fiam Simsonjára egy, két órából álló szettet. A fordulatszám mérő fordulatonként egy jelet kér. A motor még nem trafós változat. A jelet a megszakító róla vettem le, de alapjáraton is kb. 4000-et mutat. A jel pergésmentesítése nem megoldott. Lehet ez a hiba oka vagy máshol keresgéljek?
(#) vaszil29 hozzászólása Feb 28, 2019 /
 
Sziasztok!
Szeretnék készíteni egy motor fordulat szám mérőt kétütemű nagy fordulatú motorhoz.
A fordulati tartomány, KB 800-15.000.
A pontosság érdekében a gyertyán lévő szikrát mérném üzem közben. Csak azt nem tudom, hogy ez milyen módon megvalósítható, van-e esetleg erre valami használható kapcsolási rajz?!
Esetleg Pic I/O lábaival megvalósítható?

Köszönöm a segítséget.
Üdv Vaszkó
(#) Pali79 válasza vaszil29 hozzászólására (») Feb 28, 2019 /
 
Szia! Biztosan megvalósítható PIC-kel, csak a bemenő jelet kell megfelelően lekezlni mielőtt a PIC megkapja. Valahol láttam, hogy LED-es stroboszkópot csinált valaki a gyújtás vizsgálathoz, az alapján el lehetne indulni.
(#) vaszil29 válasza Pali79 hozzászólására (») Feb 28, 2019 /
 
Köszi szépen a választ.
Igazándiból nem stroboszkóposra gondoltam, mert például a láncfűrészem hajtóművét nem lehet lámpázni mivel burkolat alatt van. Autóknál más a helyzet, mert a váltó házon van egy ablakocska, ami eltávolítása után látható a lendkerék és azon a 0 pont jelölése, amit lápával szoktak villantani. Nekem inkább olyan lenne a jó, ami a percenkénti gyújtást (Szikrát) számolja folyamatosan üzemi állapotban.
(#) Pali79 válasza vaszil29 hozzászólására (») Feb 28, 2019 / 1
 
Értettem mire gondolsz. Arra gondoltam, hogy a stroboszkóp bemenetén lévő jelformáló részt felhasználni. Nekem van valahol PIC-es fordulatszám mérőm úgy találtam én is valahol a kapcsolást, sima 2×16-os LCD-re írja ki a fordulatszámot, ha jól emlékszem 100.000-ig mér. Ennek a bemenete gyakorlatilag bármi lehet, még az is beállítható, hogy fordulatonként hány jel jön be.
(#) mhatalyak válasza vaszil29 hozzászólására (») Feb 28, 2019 /
 
Szia!

Én is csináltam PIC-es fordulatszámmérőt. Egyszerűen egy NPN tranzisztor van a bemeneten 5v1 zénerrel, előtét ellenállás és egy szál vezeték 5-6 menetben rá tekerve a gyújtókábelre. Tökéletesen működik.
(#) vaszil29 válasza Pali79 hozzászólására (») Feb 28, 2019 /
 
Az szuper... Szerintem jó lenne.
Megosztanád velem?!
Köszi.
(#) Pali79 válasza mhatalyak hozzászólására (») Feb 28, 2019 /
 
Hogyan jelzed ki a mért értéket?
(#) vaszil29 válasza mhatalyak hozzászólására (») Feb 28, 2019 /
 
Szia! Az 5-6 tekerést ki lehet váltani valamivel??
(Nekem egy vezetékes csipesz lenne a megfelelő.)
(#) mhatalyak válasza Pali79 hozzászólására (») Feb 28, 2019 /
 
2x16LCD kijelzőn.
(#) mhatalyak válasza vaszil29 hozzászólására (») Feb 28, 2019 /
 
Na az jó kérdés, nem próbáltam. Viszont nem megoldhatatlan a dolog, mert ugye a gyári stroboszkópok is így működnek.
(#) bancsi15 hozzászólása Szept 7, 2019 /
 
Sziasztok!

Rendeltem egy kis fordulatszámmérőt a robogómra.
Ilyen:
https://www.aliexpress.com/i/32852543042.html

Szeretném kipróbálni még felrakás előtt.
Elvileg test, 12V és a trafótól kell neki jel a CDI-től, ha jól tudom.
Hogy lehetne ezt kipróbálni? Kis pl. 6V-os egyenirányítatlan trafóval jelnforrásként esetleg vagy valami 555-ös kis okossággal?

Köszi szépen!
(#) VIM válasza bancsi15 hozzászólására (») Szept 7, 2019 /
 
Szia! A leírtak szerint csatlakoztasd és ha megszakítós akkor a trafó 1. pontjáról adjál neki a sárga-fekete csíkos szálra jelet és majd meglátod, hogy mit mutat, egyáltalán megjeleníti e az onnan jövő jelet.
(#) Pali79 válasza bancsi15 hozzászólására (») Szept 8, 2019 /
 
Adsz neki tápot pl egy trafós tápról és az egyenirányító elötti részre kötöd a jelet. 50Hz-nél 3000f/min kell mutasson. De persze 555-tel vagy valamilyen mikrovezérlővel is könnyen megoldható.
(#) lajos1969 hozzászólása Márc 14, 2020 /
 
Sziasztok!
Van egy ilyen fordulatszámmérőm,
annyi a gond vele, hogy simsonra kellene de a kapcsoló ami rajta van az 3-4-6 hengeres motorra jó valahogy meg lehetne oldani, hogy jól mérjen a simón?
Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2020
(#) Gafly válasza lajos1969 hozzászólására (») Márc 14, 2020 /
 
Azt tudjuk már, hogy mi az az 5 vezeték?
(#) lajos1969 válasza Gafly hozzászólására (») Márc 14, 2020 /
 
Két piros plusz, két fekete mínusz, zöld jel be.
Kipróbáltam így, működik csak kevesebbet mutat a valós fordulatnál.
A gyújtótrafóra van kötve.
(#) Gafly válasza lajos1969 hozzászólására (») Márc 14, 2020 /
 
Ha egy diódát teszel a bemenet elé, akkor is működik?
(#) furko válasza lajos1969 hozzászólására (») Márc 14, 2020 / 1
 
Azt kell vizsgálni hogy egy fordulatra hány gyújtóimpulzus jut.
Simsonnál minden fordulatra jut egy.
4 ütemű négy hengeres motornál minden fél fordulatra jut egy, egy teljes fordulatra kettő.
4 ütemű háromhengeres motornál a forgattyú tengely csapok 120° ban helyezkednek el, két fordulatra három gyújtóimpulzus jut.
4 ütemű hathengeresnél pedig egy fordulatra három gyújtóimpulzus.
Semelyik állásban sem fog pontosan mérni.
Szét kell bontani az órát, és a műszeren megpróbálni felezni a feszültséget, és akkor a 4 hengeres állásban talán jó lesz. (az is lehet hogy van benne állítási lehetőség)
Vagy valahogy kétszerezni kell a jelet ami a gyújtótrafóról jön.
(#) proba válasza furko hozzászólására (») Márc 14, 2020 /
 
Vagy megnézni mit kapcsol a kapcsoló. Azon az úton szerintem bármelyik motorhoz el lehet jutni. (hacsak nem processzoros, de azt nem gondolnám. )
(#) furko válasza proba hozzászólására (») Márc 14, 2020 /
 
Meg kellene nézni milyen jelet vár a zöld vezetéken.
Lehet hogy a lendkerékre ragasztott két egymással szemben elhelyezett fényvisszaverő matricával és reflexiós optóval meg lehet oldani hogy egy fordulat alatt két jelet kapjon.
(#) lajos1969 hozzászólása Márc 15, 2020 /
 
Köszönöm a tanácsokat! -
Következő: »»   24 / 25
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem