Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   11 / 229
(#) szabi83 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 13, 2008 /
 
No ma elvitte a tulaj a rollert, ha most nem döglik meg, akkor tudom, mit b****tam el.

Amúgy nem drága, szerintem 3-4 ezerből simán kijön + gázkar + akku.. így már több..

Ma megnézem, 3000ft –ért, mekkora a legnagyobb (Ah) zselés akku.. (12v)

Üdv :awink:
(#) szabi83 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 13, 2008 /
 
Ez egy szakbolt, de fene, nem mentem be holnap
(#) rabego válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 14, 2008 /
 
az autó akku szertim jó lenne 12V 44Ah már csak meg kellen oldani hogy csináljunk a 12V-ból 36V nem lehet túl bonyolúlt !
(#) szabi83 válasza szabi83 hozzászólására (») Márc 14, 2008 /
 
:eek2: :eek2: felment az ára

12V 18Ah .... 9 600Ft
12V 26Ah .. 14 300Ft

zselés, zárt..
(#) rabego válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 15, 2008 /
 
akko 12V 65Ah és már jól is vagyunk
(#) mario1111 hozzászólása Márc 23, 2008 /
 
Üdv! Akku ügyben azt javaslom,h zárt kötött elektrolitut használjatok. Általában riasztórendszerekhez árulják.
Bár drágább mint az indító akku, de ezt lehet akár fejtetőre állítva is használni és bírja a mély kisüléseket.
Elbohóckodni jó az indító akku is, de, ha meg akartok jelenni vele emberek előtt akkor érdemes már rendesen megépíteni. Íme: a gépem
Ez sajátépítésű és üzembiztos
Itt pedig videók vannak a gépről:videók

Most kezdem a második gép megépítését. Csak az akkupakk 35 ezer Ft volt szállítással.
(#) tp hozzászólása Márc 31, 2008 /
 
Sziasztok!
Igazából nem is kerékpárt hanem motorkat láttam neten és nagyon nagyon megtetszettek(persze lektromos) Viszont ezeknek írtózatus áruk volt.
Kerestem motorokat és pl ez egész jónak tűnik 8 lóerő folyamatos 15 csúcsteljesítmény
Kérdésem arra irányúlna tudtok e ilyesmi teljesítményű motorokat olcsóbban(ezek azt hiszem állandó megnesűek, de már lehet keverem őket)

http://www.thunderstruck-ev.com/etek.htm
(#) Tápos Lajos válasza Iszkakof István hozzászólására (») Márc 31, 2008 /
 
HUB motor.Én nem akarom a kerékpáromat szétbarmolni,ezért egy 1 tengelyes kis utánfutón,Riga/Simson motor kerék+villanymotor+áttétel+akkumlátor lesz.Lánccal, v fogasszíjjal lesz a hajtás.A bicikli nyeregcsövén a vonóhorog.
(#) Tápos Lajos válasza szabi83 hozzászólására (») Márc 31, 2008 /
 
Góliát,ceruza,10Ah alatti zselés akksik nem tudnak le hirtelen nagy áramot,ami pl induláskor kell.Marad a savas autóakkumlátor...
(#) szabi83 válasza Tápos Lajos hozzászólására (») Márc 31, 2008 /
 
Ez sztem nem lesz jó, de majd meglátod...

(#) Tápos Lajos válasza Iszkakof István hozzászólására (») Ápr 14, 2008 /
 
HUB motor -nak hívják.
(#) Tápos Lajos válasza Iszkakof István hozzászólására (») Ápr 18, 2008 /
 
HUB MOTOR -ra keress rá a képkeresőben.Találtam egy jó Emotor szabályzó kapcsolást,Lásd itt:
(#) mario1111 hozzászólása Ápr 18, 2008 /
 
Üdv! Az a kapcsolás az 555-ös icvel nagyon jó alap. Ahhoz kell egy stabil táp 12 voltal. Kell egy párhuzamos dioda a motorral. Fetből több kell. Párhuzamosan kell kötni és a gate-eket nem közvetlenül kell rákötni az icre, hanem egy 22-33 ohmos ellenállattal. További módosítás,h a potira inkább a hetes lábat kell kötni és a hármasról a feteket vezérelni, mert az belülről komplementer tranyó és jobban bírja a nagyobb áramokat. Én 500 wattos motort vezéreltem ezzel ami 48 voltos és 13 ampert evett névlegesen. Ez az áram akár 40 amperre is felmehetett induláskor, ha nagy gázt adtam. Először 3 db 30 amperes fetet hajtottam. Most 6 db irf540es megy és már több száz kilóméter óta stabil.
Ha valakinek kell egy kapcsolás ami hall elemes gázkarral megy akkor írjon. Gázkart 3-4 ezer forintért lehet kapni. Vezérlő 2-3 ezer forintból megvan. Motort is lehet kapni ami direkt bringához van. Minden beszerezhető ezek közül pár nap alatt.

Üdv: Márió
(#) vgabesz hozzászólása Jún 5, 2008 /
 
sziasztok

csinált már valaki háromkerekű triciklire differenciálzárat?

gábor
(#) vgabesz válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 5, 2008 /
 
szia köbzoli

a kanyarokban eléggé érdekes lehet a szerkezet hátsó tengelye. ezért dondolkoztam hogy lehet nem ártana differenciálmű a szerkezetbe.

gábor
(#) vgabesz válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 5, 2008 /
 
igen elirtam bocs

nem olcsó,de jo dolog lenne.
a szabadon futo jo ötlet lenne ha nem szeretném a fékezési energiát vissza tápláltatni a motorral.



(#) vgabesz válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 5, 2008 /
 
rövid távú használtanál a visszatáplálás nem számot tevő ez igaz, de én szeretnék vele nagyobb távokat menni és ott eléggé sok a fékezés is
az általam preferált motornak nagyon jo a hatásfoka és 3fázisú kefe nélküli motor.
a racsni kérdésben nem vagyok biztos de ha járok biciklis felé akkor rá kérdezek, hátha létezik

a régi babetta motorokon van egy racsni csak nem tudom melyik oldalon van és hogy azonos e egy bicikliével (menet, fogak száma stb)
(#) vgabesz válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 5, 2008 /
 
most nincs rolla kép
de majdnem 1,5KW-t
(#) vgabesz válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 5, 2008 /
 
olyan picit sajnos nem tudok,

én nem akarom a teljes telesitmény kivenni a motorból,de kinai vackot nem akarok bele tenni a biciklimbe, inkább teszem azt ami már bevált egy olyan rendszerben amit átment 3 életciklus teszten

(#) vgabesz válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 5, 2008 /
 
kicsit sokat, annyibol egy autot lehetne venni. nem használtat
(#) vgabesz válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 5, 2008 /
 
bocs,
ujjat azért nem de azt hiszem 1000- Ero-t érhet kb alaphangon
(#) 021 hozzászólása Jún 5, 2008 /
 
És mi lenne, ha autó generátorral próbálkoznátok? A feszültségszabályzót ki kell belőle venni, a diódákat is. Gerjesztés kell neki + megfelelő sorrendben kell kapcsolgatni fetekkel a 3 fázist. Egyszerű, olcsó, üzembiztos. Vagy például ott van a régi autók dinamója : abban még dióda sincs, gerjesztés sem kell neki külön, a gerjesztő tekercseket sorbakötöd a forgórésszel megfelelő polaritással és kész a motor.

Feszültségszabályzó nélküli generátor van például a skodában, ez kb 3-400W -ot tud, dinamó meg a régi kispolszkiban, ez is tud 300W-ot. Áruk max 2000 Forint.
(#) vgabesz válasza 021 hozzászólására (») Jún 6, 2008 /
 
ez nem autogenerátor,
a szervo rendszerben van.
(#) vgabesz válasza vgabesz hozzászólására (») Jún 6, 2008 /
 
az auto generátort elvetettem anno, a dinamó talán jó lenne, mert azt lehet motorként is használni ha jol tudom.
(#) vgabesz válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 7, 2008 /
 
áttételezés nem oldaná meg a problémát?
(#) 021 hozzászólása Jún 7, 2008 /
 
Ha nincs ereje akkor az áttétel után sem lesz, csak akkor ha iszonyú lassú lesz a jármű. Én inkább áttekercselném, ott lesz a gond. Vagy nagyobb táp kell neki
(#) Mac hozzászólása Jún 8, 2008 /
 
Helló mindenkinek!

Annyi kérdésem lenne, hogy ez a motor mire elég?

30V 1,5Nm 1400RPM

kép1
kép2
kép3

A szortiment ami a motor alatt van kb akkora mint egy A4-es papír (a méretek tisztázásáért)
(#) bocó hozzászólása Júl 4, 2008 /
 
Sziasztok!

Nem lenne jó autó önindítóval próbálkozni? Én most indítok egy ilyen projectet. Igaz nem igazán bicaj, hanem egy riga...
(#) szabi83 válasza bocó hozzászólására (») Júl 4, 2008 /
 
Hello

Már többen írták, sokat vesz fel és rövid ideig használható, 30-60sec. Ezt vedd tudomásul .

Üdv
(#) bocó hozzászólása Júl 4, 2008 /
 
Egy próbát megér. PWM szabályozással, talán többet is kibír, csak nem szabad annyira húzni neki. Most szereztem be 12 db 70N06-ot, szóval amperben nem lesz hiány. Csak az erőátvitellel vagyok bajban. Ékszíjasra tervezem (ékszíjtárcsát tudok házilag gyártani) majd kiderül mennyire fog csúszni.
Következő: »»   11 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem