Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   296 / 345
(#) abareus hozzászólása Ápr 10, 2020 /
 
Sziasztok!

Huh! Hálásan köszönöm a javaslataitokat – megpróbálom összetenni a pici fejembe…

Ezen a motoron össz-vissz. ennyi kivezetés van (közben rájöttem, hogy nem három, hanem hat kivezetése van a jószágnak, csak takarva vagyon).

Muszáj megoldani (nincs sok lehetőségem eladni és egy új motort venni) a 380->220 átalakítást, anyagi okok miatt is (hálózatbővítés), meg a mobilitás (ez egy hordozható cucc lenne elvileg, melyet ott is szeretném használni, ahol épp nincs 380 V).

Tehát, ha jól értelmezem, egy tekercs kiesik, így is, úgy is. Egy jól méretezett kondenzátorral eltolható a fázis úgy, hogy tovább forgassa az forgórészt, magyarul az armatúra két (s nem három) aktív tagja toszojgassa a forgórészt.
De hogy (hová?) jön be az indítókondenzátor? Az hová kellene kötni s milyen paraméterekkel kell bírnia?

Amiről szó van: ez egy asztali körfűrészgép, közvetlenül a tengelyre szerelt körfűrészlappal. Majdnem egy gerendát is kettévág (eredeti felállásban), azonban nekem elegendő lenne, ha 8-10-10 mm-es pozdorja, farost stb. lemezeket szecskázna (azt viszont szépen, egyenesen), tehát nem annyira fontos a nagy teljesítmény.
Utánaolvastam az előzményeknek (juj de jó kifejezés ), de vagy specifikus, egy adott helyzetre való megoldást találtam, illetve úgy általánosságban, hogy végtére is megoldható. Itt viszont megállt a tudományom (szövegértés szintjéig azért jó vagyok , csak azt nem értem, hogy mit olvasok ), mert nem jutottam dűlőre, hogy mekkora kondenzátort kellene az adott motorhoz bekötnöm. És [ó Istenem!] kellene még mindemellé egy második, indító kondi is? No, erre már nem találtam utalást…
(#) VIM válasza abareus hozzászólására (») Ápr 10, 2020 /
 
Szia! Ez a bejegyzés neked is jó lesz ha elolvasod.
(#) Gafly válasza abareus hozzászólására (») Ápr 11, 2020 /
 
Én lehet hogy egy használt frekvenciaváltóba ruháznék be. Őjonnan sem egy ökör ára, használtan meg itt is szoktak árulni, akár. Utána meg ha már nem kell, akkor ugyanúgy el is adhatod. Bónusz csomag részeként még több plusz szolgáltatási is nyújthat.
Persze a kondenzátor sem olcsó...
A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2020
(#) Hutty hozzászólása Ápr 11, 2020 /
 
Béláim az Úrban!

Rönkfűrész, 500-550-es fűrészlappal, biztonsági fékkel, csillagban.
Biztos jó megoldás bármelyik ide? Most még garanciális...
(#) Atis57 hozzászólása Ápr 11, 2020 / 1
 
Sziasztok!

A 2f+n táplálás már kiment a divatból?

Régebben ez volt a megszokott --ha jóban voltál egy-két szomszéddal..
Ha meg 3al --megvolt a 3fázis is.
(#) granpa válasza abareus hozzászólására (») Ápr 11, 2020 /
 
Ha megvan a 6 kivezetés, akkor méréssel összepárosítod, ki-kivel van. Innen deltába köthető. Megfelelő kondenzátorral (indító és üzemi) a teljesítmény közel 2/3-t képes leadni 1~on is. A bekötéshez, kondenzátor méretezéshez, találsz rajzokat a téma képei közt, vagy itt visszaolvasva néhány oldalt.
(#) P1251500 hozzászólása Ápr 13, 2020 /
 
Üdvözlet!
Kis segítséget kérek.
Akarok venni egy motort ami jelenleg három fázisra van bekötve,de nekem egy fázisra kellene.
A kérdésem,hogy mekkora kondi kell neki,és a megadott teljesítményből mennyi marad?
Kéthengeres RÁBA kompresszort kellene hajtania kb 1:3 lassító áttétellel.
József
(#) csavarkulcs válasza Atis57 hozzászólására (») Ápr 13, 2020 /
 
Majd megnézem, egyenlőre lassú fordulaton működik.
Nekem a plusz kötesi lehetőség a fordulatszám változtatása miatt lenne jó.
(#) erdeidominik1999 hozzászólása Ápr 13, 2020 /
 
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy egy redőnymotort szeretnék kapcsolni relével. A motor kb 150W-ot fogyaszt, bekötöttem egy névlegesen 250V 10A-t bíró relével, és azt csinálja, hogy elindul, majd megáll és csak búg. Kipróbáltam másik relével, aminek átlátszó a tokozása, azzal ugyan megy, de bontásnál nagyot szikrázik. Kapcsolóval relé helyett tökéletes. Olvasgattam és azt találtam, hogy egy soros rc tag kellene (100nF és 100ohm 2W) a relével párhuzamosan ívoltásra. Nem volt itthon, csak 220nF és 220ohm és azzal ugyan úgy szikrázik. Nem jók az értékek, vagy teljesen rossz irányba indulok el? Gondolom a másik relénél kisebb az érintkezők távolsága ott lehet a gond.
(#) VIM válasza P1251500 hozzászólására (») Ápr 13, 2020 /
 
Szervusz! A matek EZ volna. A kérdés pedig az, hogy ez elegendő lesz e a kompresszor elindításához még startert alkalmazva is. A sűrítő szakaszos üzeme és annak automatikus működése ..... felvet néhány problémát, hogy hogyan is lehet megoldani. Szerintem üresjárati szabályzás lenne a megfelelő. Ha a motor teljesítménye ez az 1350W a 100µF-s állandó üzemi kondenzátorral elegendő (starter az plusz 80-100uF) akkor a folyamatos működés mellett a levegős részen kell lekapcsolni az adott nyomáson a nyomó ágat vagy egy kuplung szerkezettel oldani kell a hajtást.
(#) P1251500 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 13, 2020 /
 
Köszönöm,akkor ezt nem veszem meg.Majd kerítek 220V 2.2 KW-ost,az elég neki,mert ki van próbálva.Szakaszos működéssel,nyomáskapcsolóval vezérelve.
További szép estét Neked!
József
(#) Bkrisz válasza P1251500 hozzászólására (») Ápr 13, 2020 /
 
Ne sajnáld mert amúgy sem olcsó ez a moci. (33ezer) Amennyiért árulják annyiért azért lehet venni 1.5ös Imi 1 fázisút is. 2.2 1f-ben nehéz lesz szerezned jó áron.
(#) P1251500 válasza Bkrisz hozzászólására (») Ápr 13, 2020 /
 
Nem sajnálom,bár az eladó 25e mondott.
A lényeg,hogy nekem nem alkalmas a célhoz.
(#) gumibaba válasza P1251500 hozzászólására (») Ápr 14, 2020 /
 
tTudom, hogy ez nem az a rendszer. Így jelzem, ha személyesen felkeres, tudok saját raktárról motort ajánlani, 3_kwW 220_V gyárit! nNem átkötögetett, holmi göncöt.
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2020
Moderátor által szerkesztve
(#) P1251500 válasza gumibaba hozzászólására (») Ápr 14, 2020 / 1
 
Írtam!
(#) metabo123 hozzászólása Máj 10, 2020 /
 
Sziasztok!
Van egy hajtóműves motorom, amit szeretnék működésre bírni, csak nem tudom, hogyan kell bekötni, ebben kérném a segítségetek.
Azt látom ráírva, hogy 1,6µF-os kondenzátor is kell hozzá (ami meg is van), de nem tudom mit hova kössek. A kivezetéseken ellenállást mérve az alábbiak szerint alakul:
A barnához képest az egyik feketén: 395 ohm
A barna és a másik fekete között: 190 ohm
A két fekete között: 205 ohm

Kérem, segítsetek.
(#) VIM válasza metabo123 hozzászólására (») Máj 10, 2020 / 1
 
Szia! A "B" és "C"-re kösd a 240V-t a kondenzátort pedig az "A"-"B"-re. Szerintem. A főfázis a legkisebb ellenállású tekercs a segédfázis a nagyobbik és a kettő összege a kondenzátorral összekötve. Bővebben: Link
(#) metabo123 válasza VIM hozzászólására (») Máj 10, 2020 /
 
Ahogy írtad bekötöttem. Működik mint a DOXA!
15 perc üzem után kb 40 °C fokos lehet, de ez gondolom üzemszerű.
Köszönöm a segítséged!

Üdv: metabo
A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2020
(#) VIM válasza metabo123 hozzászólására (») Máj 10, 2020 /
 
Ez egy kis előtoló motor lenne? Nekem egy 42V-os van de nem használom semmire és az derékszög hajtással van.
(#) metabo123 válasza VIM hozzászólására (») Máj 11, 2020 /
 
Nem tudom mibe volt, de szerintem még használva sem volt. Egy műhely felszámolásnál akadtam rá eredeti dobozában, elhoztam és kb.: nyolc évig porosodott nálam egy polcon. Most elővettem, kipróbálni, segítségeddel beüzemeltem, de mivel én nem tudok vele mit kezdeni meghirdetem és eladom. Hátha valaki hasznosítani tudja.
A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2020
(#) VIM válasza metabo123 hozzászólására (») Máj 11, 2020 /
 
Lehet, hogy nekem is ezt kellene tennem de kinek kell 42V-os előtoló motor, mert ez vagy 30 éves készülékből való de kommutátoros a motor.
(#) bladzser2 hozzászólása Máj 13, 2020 /
 
Sziasztok. Adott egy IMI motor. Tekercsek egyenként 2.18 Ohmosak. Adattáblából csak annyi van meg hogy 380/230V. Tudtok segíteni mekkora teljesítményű lehet? 3 fázison lenne használva.
(#) bandika válasza bladzser2 hozzászólására (») Máj 13, 2020 /
 
Áram sincs? Így még kb. se. Tengelyátmérőből, fordulatszámból előbb rá lehet hibázni.
(#) bladzser2 hozzászólása Máj 13, 2020 /
 
Most itt nincs 3 fazis. Segédkondival egy fazisról elindítom és tudok áramot mérni. Elég, ha így mérem a fázison az áramot? Üzemi kondit nem rakok csak úgy mérem. A tengely 25 mm. 50mm a hossza. Motor teljesz hossza tengellyel allitva 30cm kb.
A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2020
(#) bladzser2 válasza bandika hozzászólására (») Máj 13, 2020 /
 
Na megpróbáltam deltában egy fázisról. Iszonyatos az aramfelvetele, csak morogva pörög az adott bármelyik irányba. Esélytelen egy fázisról akkor megmozdítani?
(#) bladzser2 válasza bladzser2 hozzászólására (») Máj 13, 2020 /
 
Eredetileg csillagban volt. 380V-on
(#) Busz hozzászólása Máj 13, 2020 /
 
Adott egy 3 fázisú motor ami leégett de 1 fázisról üzemelt kondival és nyomógomb indítással.

Egy ilyen alaphelyzeti rajzot tudna nekem küldeni valaki, mármint nyomógombos bekötésű, 1 fázisról kondival...

Előre is köszi!
(#) granpa válasza Busz hozzászólására (») Máj 13, 2020 /
 
A téma képei közt többször is ott van, de ápr. 3-án VIM be is tette a h.sz-ában.
A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2020
(#) Bkrisz válasza bladzser2 hozzászólására (») Máj 13, 2020 /
 
Nagy eséllyel 2.2 kw 2800 f/min.
(vagy keress benne 3 vagy 4 jegyű beütött számot és akkor megtudjuk gyárilag mi volt, igaz néha adattábla alatt van)
Tengely/állórész szerint is rá lehet lelni. Bár pont a "nagy" motoroknál 2 féle tengelyhossz is volt, de a legfontosabb az átmérő majd a rajta lévő rotorhossz vagy az állórész hossz.
(#) Bkrisz válasza bladzser2 hozzászólására (») Máj 13, 2020 /
 
Kb 3 hete egy 3.2 Kw-os 3~ mocit indítottam be kb 150 mikroval (üzemi). Nem mindig indult el magától, pedig szinte üresen forgott (2 csapágy meg egy fogaskerékpárt hajtott üresen (derékszöghajtóműves gyorsdaraboló))
Következő: »»   296 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem