Fórum témák
» Több friss téma |
Kössél be mindent, a fénycsöveket is. A nagy fekvő kék 150 µF-os elkó sarkain mekkora feszültséget mérsz DC-ben?
Ezeknél, nagyon jellemző a scaler panel hibája, pontosabban a firmware hiba. A leírásod alapján " a fet még működik" akkor a szekunderen is kell lennie tápfesznek. Ha a scaler kap 5V-ot, akkor itt a firmware rá, persze ehhez kell flash programozó is.
Szóval ne bonyolítsd, ha van 5V, akkor agyhalott a masina, és újra kell programozni. Bővebben: Link
Bekötöttem mindent (a kép a régi azon azért nincsen).
Feliratoztam melyik kondin mit mértem (és egy ellenálláson is). A zöld karikásokon nem tudtam feszültséget mérni. Remélem átlátható valamennyire. Meg mértem a 3 csatlakozón a feszültséget és mindegyiken 1V-nál kisebb volt a feszültség. Ezen felül van egy kis kattogó hangja. Nem tudom ebből tudtok-e következtetni valamire.
Jó. Akkor szokott kattogni, ha zárlatra dolgozik a tápegység. A következő feladat ellenállást mérni ezeken a pufferkondenzátorokon a zárlat helyének meghatározása miatt.
Ez pontosan hogyan is zajlik?
Mert ha az elektrolit kondikra rá mérek ellenállás mérővel akkor azoknak szépen lassan nő az ellenállása. A másik 4 kis kék kondi meg szakadásként viselkedik.
Szerintem aki oszcilloszkóppal mér nem lehet gond egy kis zárlat keresése.
Én is úgy gondolom ha kattog akkor próbál indulni vagyis valószínű a zárlat. Eddig általában amikkel találkoztam vagy a kondikon szemmel látható volt a hiba vagy az inverter részen volt zárlatba a kapcsoló Fet. Én első körben az inverter részen vizsgálnám a kapcsoló feteket zárlatra. Amennyiben itt nem stimmel valami vagyis zárlat van akkor meg kellene próbálni leválasztani az inverter részt a táp kimenetéről (vagy legalább a zárlatos alkatrészt kivenni a körből) és úgy kipróbálni. Két kiépítéssel találkoztam eddig az egyiknél direktbe vezetősávval rá volt kötve az inverter rész a tápra a másiknál egy kis ellenállásnak kinéző lábas biztosítékkal volt a táprészre rákötve. Az utóbbi könnyen leválasztható szerintem (az első verziónál is megoldható mert átkötések általában vannak ahol megszakítható a kör) és nélküli is el kell induljon a táp (természetesen minimális terhelés kell a tápegységnek). Valamint ha már ennyit foglalkozol a monitorral egy kondicsere mindenképpen hasznos lehet ha eddig még nem volt meg (egy ránézésre kifogástalan kondi is lehet rossz). A bal oldalon lévő kis kék kondiknál szerintem nem érdemes méregetni csak akkor ha már megy a táp de nem megy a háttérvilágítás viszont itt oda kel figyelni mert az inverter kimenete veszélyes.
Most a nyakamba szakadt egy csomó munka úgy hogy most egy darabig nem tudok ezzel foglalkozni.
Addig is köszönök szépen minden segítséget amit kaptam.
Mitől lehet az, hogy ha sötét a kép és/vagy kevés a részlet (azaz sok a fekete, pl. egy film sötét éjszakai jelenete vagy egy képernyőkímélő) akkor a monitor elveszti a képet és sárgára vált rajta a LED? Zavaró tud lenni, ha éppen nézek valamit és a sötét részeknél elmegy a kép!
Monitor: Fujitsu Siemens SCALEO CTM7010. (Sejtem, hogy ez nem egy mai darab, de mikor vettem egy másik monitort akkor váratlanul ezt is odaadták mellé. )
Sziasztok!
Van egy Samsung SyncMaster 920n monitorom, ami a következő hibát produkálja: 2-3 perc után lekapcsol a háttér világítása. Utána ha ki-be kapcsolom pár másodpercre vissza jön, de ha várok vele akkor megint megy pár percet. A tápban a kondik 90%-hogy jók, szemre jónak tűntek, illetve 2 kivételével mind kicseréltem, csak közben kifogytam belőlük A fórum olvasgatása után arra jutottam, hogy valószínűleg a csövek mondták be az unalmast. Ha más nem tervezem led szalagra kicserélni őket. Terv szerint ma, vagy holnap este rendelek kondikat, meg led szalagot, eddig biztos, illetve gyanúsan kell valami fetecske is, etetni a szalagokat. Esetleg arra egy fényerő szabájzó áramkört lehet kéne csinálni. Még ha manuálisra is. A fő kérdésem az lenne, hogy lyukra futás ellen miket érdemes még ellenőrizni, esetleg cserélni, ne kelljen újra rendelni alkatrészt. Ja és a projekt lényege, hogy érdekesnek találom a problémát, tanulós projekt. Inkább szánok erre 5-7 ezret, mint, hogy vegyek egy ilyen működőt jófogásról. Ha meg nem jön össze így jàrtam Ők laknak a hűtőbordán: DM0565R MBR16100CT MBR2045CT Előre is köszönöm a segítséget. A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2020
Update:
A maradék 2 kondenzátor cseréje eddig úgy tűnik megjavította a monitort. Vagy esetleg még az játszhatott közbe, hogy a kis plusz áramkört le és vissza forrasztottam, de inkább a kondikra tippelek.
Hmmm, amint megírtam a hozzászólást újra előjött a hiba, viszont most sokkal tovább bírja bekapcsolva. Elsőre 2-3 órát ment, majd 5-10 percenként kapcsol ki. A 3-4 perc, és 1-2 másodperces eddigi teljesítményhez képest haladás mindenképpen, de messze van a tökéletestől
Sziasztok!
Egy AOC monitorom van. Menet közben egyszer csak elment a kép. Ha áram alatt van ki-be kapcsol. Képet nem látok. Villogtatja rajta a ledet zöld - sárga. Mi lehet? A tápegység, vagy inkább az inverter okoz ilyen hibát?
Sajnos ez totálkáros lett. Inverterébe kb. minden kiégett. Gondoltam kicserélem led-szalagokra a fénycsöveket. De nem lehetett úgy kihúzni, mint a többi monitornál.
Szét kellet szednem darabokra és az éles lemezkeret belevágott az egyik fóliakábelbe. Van itt egy másik, kint ázott az esőben, csikkeket nyomkodtak el rajta, stb. Sikerült helyrepofoznom, kapott ledszalagokat. De a polárfóliát le kellet szednem, annyira összeégették. Most egy átalakított 3D-s szemüveggel használom. Át tudom valahogy tenni a másikról a polárfóliát? Mivel van ez ragasztva, mivel lehetne? A polarizáció változhat monitoronként? Illetve gondolkodom új vásárlásán. De ezt azért jó lenne megcsinálni tartaléknak, tesztelésre. A 22"-osokat nézegetem 25-30ezer Ft között. A paraméterei kb. mindnek megegyeznek. TN panel, 1920x1080, 5ms. Ugyanaz a panel van mindegyikben? Mindegy melyiket veszem?
A kondi csere nem működött, közben szereztem egy 17 colos samsungot, az driver hibás volt, annak megkapta ez a tápját. Probléma megoldva
A félvezetők is elég szerénykék azon a lapkán. Lehet, hogy azok adták meg magukat.
A C607-est is kicserélted? Pufferkondit nézted, cserélted?
C607-est is cseréltem, a nagy puffer kondit nem cseréltem csak, zárlatosnak nem árlatos, mást meg nem tudok rajta mérni, csak sima multiméterem van.
A félvezetőket méregettem, amik együtt vannak a hűtőbordán szimmetrikus értékeket adtak, így jónak nyilvánítottam őket. Az smd feteket nem mértem, de azok addig melegedtek, amíg el nem ment a háttérvilágítás. Viszont picit elengedtem a projektet, mert ha meg is javítom a tápot, nincs használható monitor amibe betegyem. Driver panelt nincs kedvem már javítgatni
Üdv!
Tápjavítás után ilyen lett. Előtte be sem kapcsolt. Scaler panelen is kicseréltem a kondikat. A kép üzemmód befolyásolja, van olyan, amiben majdnem használható. Továbbá zajos pixelek is vannak, ha megfogom az lvds kábelt, növekszik a zaj. Scaler hiba, vagy a panel halódik?
Szia! Burkolatok, árnyékolások vissza lettek téve?
Idézet: „ha megfogom az lvds kábelt, növekszik a zaj. Scaler hiba, vagy a panel halódik?” Inkább kontakthiba, az LVDS kábelek csatlakozói legendásan szarok.
Csak egy kb. 3 centis szakasz van árnyékolás nélkül, ott tapogattam. Mozgatásra rosszabb lesz, de már újraforrasztottam a csatit, meg alkohollal takarítottam is a kábelt.
Sziasztok!
Vásároltam egy új AOC 2270SWDN monitort. Sajnos már most probléma van vele. Az teteje a képnek, legalább két árnyalattal sötétebb, mint az alja. Eléggé zavaró. Van benne i-Menu, ott lehetne beadni neki konfigurációs fájlokat. Ismeri ezt valaki, van benne erre vonatkozólag lehet-e benne beállítás? Mit lehetne tenni, mert ockodom a garanciáztatástól, meg a hercehurcától? A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2020
Ne óckodj! Egy laza mozdulattal hívd fel a terméktámogatási részleget, hogy mondják meg mi a helyzet, mert amit leírsz az nem normális jelenség. Lehet, hogy ők is hajlandók a saját költségükön, futárral intézni a garanciás dolgokat - nekem Canon Magyarország a tizenezres Pixma MP230-ért küldött futárt, s cserélte szó nélkül garanciában, ingyen. Mondjuk az Aldi és Lidl boltok garanciális ügyintézéséről példát vehetne a legtöbb cég - telefonálsz, küldik a futárt, és futár hozza a cserét akár a garancia végén is (ha van abból a termékből, vagy hasonlóból, egyéb esetben meg visszafizetik a vételárat, de a vevő kérésére megvárhatják, hogy legyen olyan termék).
Az alzáról van szó. Egy hetet vártam rá mire kihozták. Azt mondod, hogy cserélik azonnal másikra, nem kell szervizre várnom?
Igazad van, találtam olyan pozíciót az LVDS kábelnél ahol jó a kép...
A felső LED sor nem működik. De ahogy a többiek írták: garancia. Erre való.
Az írták, hogy postázzam, de a posta egy vagyon lenne.
Ráadásul félek tőle, hogy visszadobják, vagy elkajlódik. Első ránézésre fel se tűnik. De a színárnyalat is más, felül sárgásabb.
Nézzétek már meg nekem. Nem típus hiba ez inkább? Most, hogy tudom mit kell nézni, néztem pár bemutatót róla Youtube-on. Ahogy látom az alja mindegyiknek kivirít és a teteje sötét.
Van egy pár árnyalatnyi különbség. A kisebb 19-es tesójáról találtam egy képet (4. kép), amin szét van bontva. Látszik, hogy csak alulra megy egy 2 eres kábel. Lehet, hogy nincs is csak alsó világítás?
Valószínű, de ez nem a világítás miatt van, hanem mert borzalmasan gagyi az LCD. Ha döntögeted a monitort gondolom változik a fényesedés, megy föl-le.
Hát erről beszélek, nem változik csak lent világít, felül nem. A teteje mindig sötétebb akármilyen szögből nézem. Lehet, hogy már gyárilag nem is raktak fentre led-et?
Első ránézésre jó monitornak tűnik, de amikor elkezdem használni. Rettenetesen irritál, hogy alul fénylik. Felül meg már kivehetetlenül sötét a kép. Attól tartok, hogy már gyárilag csak alsó led-esre tervezték. Hiába kérek másikat ugyan ilyen lesz az is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |