Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » ZC-18 kazán
Témaindító: szabó valéria, idő: Feb 3, 2008
Témakörök:
Szia!
Régebben, amikor én csináltam a fűtést, és kb ezt szívtam ve, én is rögtön szivattyúkat akartam. Konkurens fűtéses fórumon meg lettem kövezve, idiótázva, menjek árokásónak, vezessek áramot, szerintem páran a halálomat is kívánták... És igazuk lett nem kell. A gyári elég. Bőven. A kondit mérd ki, mert huszon év sok idő. Ha jó, nem kell más szivattyú. Nem kell magasságban sokat áthidalni, csak forgatni. Azt is csak minimálisan. Ha nagy a víz sebessége, az összes szelep ami nyitva van, sípolni, szüttyögni fog. A nagy bazi magyar öntvény radiátorok, vagy a régi vastag lemezek mofém csapokkal gyakran visszatérőbe csap sem volt. Oda gyakran szivattyú se kellett, ha a kazánt 1m mélyre le lehetett rakni, elgravitáltak... Itt a vékony csövek miatt kell. De nem felfúji kell a radiátort, csak picit megmozgatni a vizet. Hidd el. Nem kell más, vagy nagyobb. Csak tökölni kell a beállításokkal. És gondolkodni. Legyen hova küldeni a vizet. Vagyis ne forduljon elő, hogy nincs nyitva a termoszelepek miatt egy nagy radiátor se, mert megrottyan a cirkó. A zc18-at ne cseréld le soha mostanira. Soha. Inkább vegyél új alkatrészeket, és spejzold be.. de le ne cseréld.
Szia! Az a probléma néha, hogy annak oka mindig utólag derül ki és úgy, hogy arra nem is gondolnak a válaszadók, hogy a kérdező már ténykedett valamit előzőleg a rendszeren és nem látja át annak következményét. Az a fontos, hogy fény derült a dologra és megoldódott.
A szivattyú csere az meggondolandó a kazán üzeme szempontjából, nehogy probléma legyen a főégő hidroblokkjának membránjára való hatása (nem alszik ki miatta, mert túl nagy nyomáskülönbséget okoz a gyárihoz képest).
sziasztok!
egyelore ugytunik mukodni fog igy is de eleg rizikos, hogy ha elzarjuk valahol a radiatort, megint akkora lesz a fojtoas, hogy leall a kazan. sztem nagyon a hataran billeg.. hiaba vannak a legtavolabbi radiatorok teljesen nyitva. ahigy irtatok is valoszinu a szivoszal csovek miatt tul nagy az ellenallasa. majd ha jobban lehulne a lakas akkor tudok igazan kiserletezni viz homerseklettel meg gazmennyiseggel. egyelore szerintem eleg kis langon eg a kazan. majd szeretnem olyasmire visszaallitani ahogy tavaly is ment. orankent 1.7 kobmetert fogyaszrott. azt hiszem hivatalosan 2.2t kene neki. nagyon alamenni nem akarok mert sztem nagyon romlik ezzel egyutt a hatekonysaga. de majd meglatjuk hogy milyen beallitast talalok jonak emelle a keringetes melle. amugy en szivesen diskuralnek rola h vajon mit rontottam el a tervezes soran de igy nem akarom vele a forumot traktalni
Szia!
Indexnek van fűtéses fóruma. Egész okos emberekkel.. CSERÉLD KI a gyári, huszonéves szivattyú üzemi kondenzátorát. Bőven kapacitás szegény. Ez biztos. Ezzel meg is oldódik a problémád. Ha grundfos, akkor a műanyag burkolata alatt van. Ha magyar, akkor lehet, kívül, bilincs mögött... A motor nem pörög teljes gőzzel. Kevesebbet szállít. Erőtlenebb. Normális villanyos boltban kapsz.
szia!
igen a kis dobozkajaban lehet nemi alaktresz a szivattyunak mert mashol nem latok (grundfos) bar le meg nem bontottam. milyen parameteru kondenzartort kene a gyari helyere rakni? vagy ugyanazt mint a gyari csak ujat? koszi!
Definiáld a "kis dobozka" fogalmát, kérlek.
Ha bal oldalt van, fekete és négyszögletes, akkor abban nincs...
Használd a "válasz" gombot!
Ha kezedben lesz a kondenzátor, akkor látni fogod a "paramétereket" is... Méreteileg is be kellene férnie az eredeti helyére..ez egyértelmű. De valószínűleg olyan a kapacitása, pl. 2,7uF, amilyet a kereskedelenben nehézkes beszerezni, de nem lehetetlen. A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2020
a kis szerelodobozra gondoltam ami a szivattyu tetejen van. levettem a tetejet es megtalaltam a kondit is 400v 2uf
http://nsx.hu/upload/IMG_20200926_075748.jpg
2µF 400V -os az eredti, de 450V-os is OK helyette...a 2,5µF-os kicsit sok.
Persze rendelés előtt én lemérném a mostani kapacitását is, hogy tényleg sokat csökkent-e a kapacitása. Az enyém kilyukadt...ez egy komolyabb szivattyúé Vol. A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2020
Magyar boltban féláron megkapod, és még az az előnye is van, hogy viheted a régit összemérni, hogy befér-e.
Nézted a kérdező lakóhelyét? Bár kétlem, hogy Hollandiában egy ilyen kazán működhetne...
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2020
Bocsi már rég jártam itt ezen a fórumon nem is tudtam, hogy be van írva. 3 éve hazaköltöztem Fóton lakok most, szóval pestmegyében eltudok menni kondit venni. csak sokszor kényelmesebb vagyok pláne ha valami a netről ingyen szállitással van és nem is sürgős
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2020
Mivel egy FÉG ZC18-al (amit én már több mint 10 éve kikukáztam, ami nem jelenti azt, hogy ha a felújitás során nem tűnt volna el a fal ahol volt és hasonlók, ne tenné még most is a dolgát) foglalkozik, ezért nem hiszem hogy a beregisztrálás helye és a mostani valóság fedné egymást...
Akkor mérd meg, mert nem biztos hogy kell egyáltalán.
Mérés előtt ki kell sütni!
Megmértem egy 2001-ben gyártott 2µF-os kondimat.
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2020
Akkor még nem volt adott élettartamra tervezés, ez ma már külön tudomány
sziasztok
Az van h egyelőre nem akarom kiszedni a kondit csak a mérés kedviért mert félek h elbaltázok valamit. Sajna annyira nem vagyok technikai beállitottságu amenynire bátran néha hozzányulkálok dolgokhoz, és ennek sokszor baj lett a vége.. ugyhogy ezt igy fütés szezon kezdetén nem forszirozom most inkább. örülök h müködik a fűtés. Most sikerült találnom olyan radiátor beállitást, hogy kb minden radiátor egyformán melegszik. Mondtam a páromnak ha lehet egyelőre ne tekergesse egyiket se... Amúgy azt valaki el tudná nekem magyarázni, hogy mi okozza a teljesitmény növekedést ha mondjuk nem 2uf hanem 2,5 uf kondi van mellette? Van egy ismerősöm akitől szoktam kérni technikai tanácsokat de ő azt mondta, h nem látja értelmét a kondicserének ha csak ki nem durrant, mert szerinte csak ahhoz kell hogy beinduljon a szivattyu. ha meg be tudott indulni már mindegy mekkora a kondi mellette. köszi mindenkinek az eddigi hozzászólásokat és segítségeket!
Szia!
Ismerősöd kever valamit. Motorol esetében 2 oka lehet a kondenzátornak. Az első, amire az ismerősöd utal, indító kondenzátor. Ez régebben a nyomogombos/bimetálos, meg a jó ég tudja milyen indítási módú motorok mellett volt megtalálható. Manapság nem jellemző már. A másik az üzemi kondenzátor. Ebben is ilyen van. A motor 2 tekercsből áll. Az egyik az üzemi, a másik pedig a kondenzátorral meghajtott segéd tekercs. Feladata, hogy a megfelelő fázistolás során a forgórészt mozgásba hozza. A motor tervezésekor az értéke meg lett határozva. A számított érték alatt gyenge a motor. Ha nagyon kapacitás szegény, akár el sem indul. Ha túl nagy, akkor a tekercse melegszik, le is éghet. Ezért mondtam, hogy mérj/cserélj, mert ha kapacitás szegény, akkor a szivattÚ keveset szállíthat, a csöveid eleve vékonyak. Idézet: „nem látja értelmét a kondicserének ha csak ki nem durrant” Én sem, de ugye az egész internet ezt harsogja. Kiszürkitettem, nehogy megtudják hogy hogy én nem teljesen hiszek a kondenzátor összeesküvésben. Vannak ugye a mostanság divatos kapcsolóüzemű tápegységek, ott érthető a "púposok" hibáztatása (mert kiszáradhat). Motornál is, mert az "öngyógyuló" úgy gyógyitja magát, hogy közben fogy a felülete. Idézet: „igy fütés szezon kezdetén nem forszirozom most inkább. örülök h müködik a fűtés. Most sikerült találnom olyan radiátor beállitást, hogy kb minden radiátor egyformán melegszik. Mondtam a páromnak ha lehet egyelőre ne tekergesse egyiket se” Okos.
Idézet: „Motornál is, mert az "öngyógyuló" úgy gyógyitja magát, hogy közben fogy a felülete.” Mivel bevallottan nem szakértő a kérdező, kis magyarázat: az öngyógyulás azt jelenti, hogy a felület csökkenésével a kapacitása csökken, de nem lesz zárlatos véglegesen, csak impulzus szerűen, amíg a fegyverzet azon felülete elgőzölög. Értelem szerűen ahol nincs fegyverzet, nincs kapacitás többlet sem, vagyis szépen, az üzemidő múlásával csökken a kapacitás. Ez egy ismert tulajdonsága, sok kondenzátoron (üzemin..) fel is van tüntetve a tervezett élettartam, órában...
Pedig még most, a "fütési szezon kezdetén" kéne gatyába rázni (persze jobb lett volna még előtte)...jobban szeretnéd, ha a mínuszokban, karácsonykor romlik el véglegesen, amikor a boltok is zárva vannak?
Szép estét! Segítséget szeretnék kérni! Adott egy régi fég kazán. A sorkapocsnál találtam egy "retesz" No-Nc csatlakozási pontot. Ez hivatott a kazán indítását-leállítását vezérelni külső vezérlés esetén, amikor nem termosztáttal vezérelem?
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2020
Hello! Fég retesz 10-11-es ponton megoldható.
...de a fég retesz, az egy no-nc vezérlési pont? Nyitott- leáll, zárt- indul?
Nem tudom mit akarsz ezzel az no-nc-vel. Ha megnézted amit belinkeltem, benne van a kazán bekötési rajza. Ott a 10-11 pont egyszerűen sorba van kötve a szoba termosztáttal. Ha a két pont zárva van, akkor a termosztát tudja működtetni a kazánt.. Ha pedig bontott a két pont, hiába zár a termosztát nem tud a gázszelep meghúzni, mert szakadt az áramköre. Egy villamos "Retesz" fogalom szerint pedig pont ezt jelenti.
Az "no-nc" pedig egy váltöérintkező szokványos megnevezése. De ehhez tartozik méh s "C" (comon) érintkező is. Az No-C pont alaphelyzetben nyitott, az Nc-C alaphelyzetben zárt kontaktust jelent. A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2020
Akkor pontosítok. Ha nem kötök be termosztátot, csak kontaktussal szeretném a kazánt üzemeltetni, vagy....
Mi a módja, hogy el tudjam indítani és le tudjam állítani a kazánt?
Vagy a termosztát helyére kötöd a kapcsolódat 8-9 pontra és az átkötés marad a 10-11-en, vagy a 8-9-et zárod rövidre és a 10-11-re kötöd a kapcsolódat. Teljesen mindegy. De nem nézted meg a belinkelt "kezelési útmutató" 15. oldalát?
Köszönöm! ÉÉÉRTEM!!! Valamiért a rajzból nem jöttek át a hurkok...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |