Fórum témák
» Több friss téma |
Nagy esély van rá, hogy neked is ez lesz a megoldás kulcsa:
Az első biztosítéktáblában (UEC) van összekötve a motortéri és az utasfülkei kábelkorbácsban futó gázpedál vezetékek (emlékeim szerint 6-6db). Ha van kapcsolási rajzod, meg tudod nézni melyek ezek. Ezeket kell az UEC-en kívül összeforrasztani. Mivel itt analóg jelek futnak, a csatlakozó kontaktok meg egy idő után bizonytalanná válnak, a tisztítás is kevés. A végső megoldás a 2x6 vezeték párban való direkt összeforrasztása az UEC-et kvázi kihagyva a buliból.
Helo.
Úgy tudom hogy ezek a motorvezérlők nagyon gyakran mennek tönkre, és ilyesmi hibakódokat is szokott beírni. Opeles face csoportban hirdeti magát valaki aki ráállt a vezérlő javításokra. De hátha csak kontakthiba lesz. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2020
Ha ritkán jön elő, akkor nem hiszem hogy nagy gond lenne. Nekem a G astrán van néha inkább hidegebb időben, hogy a motor indításhoz képest 5-10 másodperccel később indul meg a szervo szivattyú. De volt rá példa hogy parkolás közben kanyarodáskor kellett két kézzel kapaszkodni a kormányba, mintha erőtlen lett volna pár pillanatra, de végül összeszedte magát. De annyira ritkán és csak az indulás, lassú kanyarodáskor jön elő, pár másodpercre, hogy én nem is foglalkozok vele. Évente 1-2 alkalom amikor eljátsza. Menetközben nem érezni semmit.
Sziasztok, kicsit elkanyarodva az opeltől, de Ecotec motor mellett maradva. A Chevrolet Cruzeomban 1.6 Ecotec F16D4 Magyarországon LDE, H astra és Insignia esetén már A16XER motorkód, az indítás pillanatában P0597-00 hibakódot kapok. Ez elvileg Termosztát fűtés vezérlő áramkör/szakadás. De az indítás után 5-6 másodperccel el is tűnik a sárga lámpa és nem jön elő utána menet közben. Ritkán, gyújtás ráadásakor dobja be. Nem check lámpát dob, hanem csak sima szervíz lámpát. Van köztünk olyan Opelos aki járt már így? Mi lett a megoldás?
Szia! Aggodalomra semmi ok, a termosztát fűtése szakadt de ha ezt elolvasod, teljeskörű választ kapsz a kérdésedre.
Lényegében akkor termosztát csere, ha jól értelmezem?
Egy kis fejlemény gázpedál jeladó hiba ügyben. Elvittem az autót egy opel villamosságra szakosodott szervízbe, kb 2 óra múlva hívtak, hogy kész van 5 ezer Ft lesz, a jeladóval csináltak valamit. "Természetesen" másnapra visszatért a hiba XD. EGR szelep csere valamit befolyásolhat ezen a hibán? A hiba megjelenése előtt pár nappal lett cserélve az EGR.
Hibakódod van? EGR-nél vannak bizonyos márkák, amik nem húzzák sokáig, de eladják
"gyári minőség" jelzővel. Nekem 800km-t futott az EGR. EGR tünete általában erőtlen és dadog az autó. Ha tudsz hibakódot, akkor könnyebb lenne elindulni.
Oh van hibakódom amennyit csak szeretnél Rossz EGR-rel valóban rángatott a motor bizonyos üzemállapotoknál, de hibakódot nem írt akkor, csere után nem volt rángatás de hamar előjött a mostani hiba. Először 0120, 1120, 1550 hibakódok voltak, majd később csatlakozott hozzájuk a 0340 kód is.
Szép hibakód gyűjtemény. Esetleg egy próbát megér, ha törlöd a kódokat, és az EGR-t lehúzod. Ahogy írtad is, a csere után jelentkezett a hiba. Ha az EGR le van húzva erre dobni fog egy hibát. (Nem vagyok bene biztos, de mintha a MAP szenzorra hivatkozna ilyenkor, nekem ezer éve volt cserélve már nem rémlik) Menj vele pár kört, nézd meg, hogy a többi hiba visszajön-e. Lehet valami miatt visszaszövegel az EGR és megzavarja a rendszert. Vagy ha a hibakódok egyszerre jönnek, akkor esetleg a testelési pontokat érdemes megnézni. A 1550ből merem még gondolni, hogy az elektromos ablak emelő mókázik. "Power window master circuit short to ground" Tehát letestel. Az ajtóban az átvezetőbe az idősebb vezetékek szeretnek megtörni, főleg hideg időben. Ezek is tudnak kellemetlenséget okozni más helyeken is. Nekem a hátsó ablak fűtés vezetéke volt megtörve és a klímát piszkálta. Esetleg ha ablak gyanús, akkor érdemes kivenni az ablakemelő biztosítékát. Megnézni, így visszajön-e a hiba.
Lenne még egy kicsit általánosabb kérdésem. A hibakódok 4 számjegye után további kettőt ír hozzá még az autó, ezek milyen információt hordoznak? Erről nem találtam semmit. Példának csatolok egy képet.
https://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/threads/ecr-112052-112252.285884/
https://www.motor-talk.de/forum/mil-esp-kontrolleuchte-fehlercodes-...page=8 A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2020
Hello Mindenkinek! Először is köszönöm a befogadást! Új vagyok köztetek és a segítségetekre volna szükségem. Van egy kedves Opel Astra G 1.6 benzines z16xep, Delphi HSFI 2.4 vezérlővel, amin megadta magát a motorvezérlő. Autóvillamossági szerelő nézte meg tette rá gépre és a vezérlő nem kommunikál. Most úgy néz ki sikerül szereznem egy motorvezérlőt de valakivel fel is kéne taníttatni, mert neki nincs ilyen gép. Tudtok ebben segíteni?
Előre is köszönöm!!
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni: Opel Astra H autómon megszünt a indexelésnél (lámpa müködik ),az ablaktörlésnél és az elakadásjelzőnél a kattogó hangvisszajelzés. Ezt be lehet állítani, vagy valami relés kattógó ami elromolhatott?
Előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2020
Szia!
Gyújtásra működik a műszeregység? pl. üzemanyag szintet mutatja?
Hello LeviTamas! Igen arra reagál. Önindítózásra hajtja a motort csak nem indítja, sőt a kormányszervót egyből kapcsolja. Amikor feltették diagnosztikára még kétszer tudott vele kommunikálni utána már a motorral nem volt kapcsolódás.
Adott 2001-es Astra G! Indítás után 10-15 mp-ig jár a motor majd leáll !! Azonnal újra indítható de minden indítás után csak 10-15 mp-ig működik!! Hibakódot nem ad ki!! Mi lehet a probléma??
Nekem úgy rémlik, hogy az immo is okozhat ilyen hibát... Az immo lámpa nem viselkedik másképpen a kelleténél?
Hello, test pontokat nézd át, illetve ajtó átvezetőket. Lehet valahol testelési hibád van. Hibakód bármi? Illetve évjárat? Ha már 10 év körül van ott előfordulhat vezeték törés. (Nekem a G-n a csomagtér ajtó átvezetője testelt le. Voltak vicces dolgok.)
Sziasztok!
Adott egy H astra, motorkódja: Z16XER. A problémája az, hogy pár ezer km után meghal az 1-es lambda szonda. Ezután check engine kigyullad és P0135 hibakód olvasható ki belőle. Aki diagnosztizált azt mondta, ha jól tudja ebben ez típus hiba és a motor vezérlő ECU okozza a lambda szonda defektjèt. Elvileg a szonda fűtése szakad meg amiatt, mert az elektronika nem kapcsolja le a fűtést. Kérdésem, hogy van e valakinek ilyen ntapasztalata, és ha igen mégis mi lehet a megoldás? Tudok e vele bármit is csinálni vele? Elektronikában otthon vagyok, forrasztás, mérés (szkóppal is) rendelkezésre áll. Előre is köszi a tippeket. Üdv, Palkó.
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani olyat aki tud ECU-t tanítani? Nagy segítség volna. Üziket privátban is írhattok.
Hello Grg.
Sikerült találni vki-t? Csak mert OpCom-os illetőre nekem is szükségem lenne.
Opcom-ot be lehet szerezni (ha megoldod magadnak). Szakembert szerintem interneten találsz. Olyat keress, aki felelősséget és garanciát is vállal. Sajnos konkrét embert nem tudok ajánlani, de talán a többiek igen.
Persze van opcomom. "3 Csájná méd" is akad... Igazából használható, de ne frisíts rá, mert kuka lesz. Már a PIC is hamisítva van, pont ilyenbe futottam most bele. Ecut még nem tanítottam, de a youtubeon sok hasznos videó van.
Az a gyári eszköz, valószínűleg csak márkaszervizeknek van.
Be lehet szerezni a klónját is, illetve delpivel is lehet programozni.
Hy Freddyke! Ezt nem tudtam, bár sok minden mást sem tudok ezen a téren. Azt hittem az OpCom a gyári műszer.
Nekem egy TCS CDP+ interfészem van meg Delphi és Würth programokkal amivel az én G Astrámat tudtam nézegetni meg egy-két hibakódot kivenni. Mélyebben nem tudom mire képes ez a cucc, meg hát ezt érteni is kéne. Irígylem azokat a szakikat akik ennek a tudósai mert tényleg ügyes aki ezeket komolyan vágja. Amúgy köszönöm a javaslatokat Freddyke, bármi ötleted, kapcsolatod van Opel programozással kapcsolatban, azt szívesen fogadom!! |
Bejelentkezés
Hirdetés |