Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Oszcilloszkóp, avagy hogyan kell használni?
Lapozás: OK   99 / 111
(#) Egri Frédi válasza jani1987 hozzászólására (») Nov 6, 2020 /
 
A jó öreg Tesla pillanatforrasztó, összecsavart heggye...
Megkönnyezi a szemeimet.
(#) Gafly válasza Egri Frédi hozzászólására (») Nov 6, 2020 /
 
Annó 310 forint volt a Keravill-ban...
Sokág tartott, mire meg tudtam venni. Azóta is megvan, bár a skála izzó védőjét én is elhagytam valahol...
(#) Egri Frédi válasza Gafly hozzászólására (») Nov 6, 2020 /
 
Nekem sikerült az enyémet "leégetni"... De a skálaizzó burkolata végig megmaradt ...
(#) Epu2 válasza Massawa hozzászólására (») Nov 6, 2020 /
 
Már a hetvenes években jártam, amikor több találkozásom volt az árammal. Egyszerű okból. Cserélték a légvezetéket az oszlop ás a ház között. Mivel nem volt megkülönböztethetőség, felcserélték a nullát és a fázis. Biztosíték ki, és vezetékcsere. Leszerelvényezés ... Azután csodálkozás. Nem volt jellemző, hogy meghaltak, de csak a véletlennek volt köszönhető.
(#) Egri Frédi válasza Epu2 hozzászólására (») Nov 6, 2020 /
 
Ez érdekes megoldás, ilyennel sehol nem találkoztam, de nem is hallottam hasonlót se ...
Mi - az ÉMÁSZ -nál - a fázist/fázisokat 10 mm2 szigetelt Alu -val kötöttük be, a "0" 25 mm2 -es "feszítőre" lett kötve az oszlopnál és csak a háznál lett 10 mm2 szigetelttel lehozva az órához.
Namármost, ha az oszlopnál "cserélték/vágták" el a vezetéket, az elég durva villanyszerelői hiba, ha a fázist ráköti a feszitőre. Arról nem is beszélve, hogy a feszítő az oszloppal galvanikus kapcsolatban van ( fém oszlop esertén ), így a "villany visszakapcsolásakor" azonnal kiveri a patront a trafónál ...
(#) pucuka válasza Egri Frédi hozzászólására (») Nov 6, 2020 / 2
 
Pedig pillanatpákához lehet nagyon jó hegyet készíteni, a higanygőz lámpa belső tartóhuzaljaiból. Megfelelő hosszúságú darabot levágsz, egy vékony késre középen ráhajlítod. Ahol szorosan hajlítottad, ott fog izzani, és a drót anyaga vidáman bírja a meleget, eredeti helyén is kellet, hogy bírja. A forrasztó ón sem kezdi ki olyan hamar, mint a réz hegyet. Az én orosz pákámban már sokéve teszi a dolgát. (a piros bakelit háza már itt ott hiányos, de működik)
(#) szapcsika válasza Egri Frédi hozzászólására (») Nov 6, 2020 /
 
Valóban nosztalgia, de most azért nem sírom vissza, amikor ilyennel barkácsoltam és nem egy Hakkoval. De kétségtelenül izgalmas jószág volt. Az tetszett, hogy rá volt írva, hogy max 30 mp-ig lehet folyamatosan üzemeltetni. tegye fel a kezért, aki ezt betartotta
(#) Gafly válasza szapcsika hozzászólására (») Nov 6, 2020 /
 
Én be tudtam, de akinek a kezébe került, az nem.
Most gondolkozom, hogy a szétolvadt műanyagot, hogyan pótoljam esztétikusan.
(#) Joe_001 válasza Gafly hozzászólására (») Nov 6, 2020 /
 
Lehet hozzá tokot kapni. A Szlovák forum társakat kerülgesd ez ügyben.
(#) jani1987 hozzászólása Nov 18, 2020 /
 
Ha a szkóp cső előtt mindent kiveszünk és egy sima jelet kapcsolok rá akkor is működni fog? Vagy mit fogok látni?
(#) szapcsika válasza jani1987 hozzászólására (») Nov 18, 2020 /
 
Igen, fog. A csőnek van valamilyen érzékenysége, ezt az adatlap megadja. Arra kell vigyázni, hogy lehet előírás az eltérítő lemezek és egyéb elektródák közötti max feszültségre.
Egyébként létezik ilyen szkóp, pl. a Tektronix 519, ott így értek el 1GHz sávszélességet annak idején. De a Tek 7000 sorozatban is volt olyan fiók, ami közvetlenül kapcsolódott a csőre.
(#) Joe_001 válasza Egri Frédi hozzászólására (») Nov 18, 2020 /
 
Szia!
Sose tekertem össze, Midig rugalmasan összeérintve dolgoztam vele tovább. Az összetekerés miatt leégett a szekunder összefogója. Mindig volt utána a táskában mellette 2,5 mmm2-es MCU-ból fél méter.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2020
(#) nagym6 válasza jani1987 hozzászólására (») Nov 18, 2020 /
 
Ha teljesen mindent kiveszel előtte, akkor nem látni értelmes dolgot. Csövet üzemállapotába kell hozni fókusz fényerő asztigmatizmus, elektródák feszültségszintje, meg még nemtudommik. Csak ezek után lesz fénypont.
(#) Joe_001 válasza Gafly hozzászólására (») Nov 18, 2020 /
 
Szedd le róla, fogd össze, aztán tekerj párszor 1-1,5 cm széles kondipapapírt, prespánt (ami van,)
a szekunderre, arra meg szorosan egymás mellé 4-5 menet 2,5-ös csupasz MCU-t. Örök élet, nem büdösödik! A maradék MCU-ból meg hajtogass pákahegyet, ez nálam a legjobban bevált. A táska alján nem zavart senkit fél méter tömör vezeték darab.
Amikor Gorenje közösítőszűrő dobozokat alakítottunk át szépen vitte fémházat, igaz, a "kattogóssal" párban.
Fényképpel nem szolgálhatok, csak az ünnepek közt, mert vidéken dolgozok.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2020
(#) fupe71 hozzászólása Dec 19, 2020 /
 
Elnézést ha ezt már kérdezték. Most vettem egy Voltkraft DSO-1062D típusú digitális szkópot. Nem tudom, hogy a szkóp sérülése nélkül milyen maximális AC vagy DC feszültséghez érinthetem a mérőcsúcsot a mérőzsinór 1x, és 10x állásánál. A szkóp CH1 és CH 2 bemeneteire az van írva 300V. Jól gondolom, hogy a probe 1x állásban 300V egyenfeszültségig, vagy váltakozó feszültségnél, vagy impulzus vizsgálatnál 300V csúcsértékig mérhetek. És félretéve a biztonsági kérdéseket a probe 10x-res állásánál max 3000V egyenfeszültség vagy csúcsérték vizsgálható a műszer károsodása nélkül?
(#) szapcsika válasza fupe71 hozzászólására (») Dec 19, 2020 /
 
Nem. A mérőfejnek is van saját határértéke. Mezei eszközöknél ez ritkán nagyobb pár száz voltnál.
(#) Cinema válasza fupe71 hozzászólására (») Dec 20, 2020 /
 
A mérőfej adataira figyelni kell.
Az a 300V a maximálisan a bemenetre adható feszültség, AC és DC együttesen, vagy kb. 200V AC váltakozófeszültség.
Ha új a mérőfej, akkor van hozzá adatlap, ha nem, akkor is legfeljebb 100V-400V (AC+DC) az a feszültség, amit kibír, tehát egyenfeszültségre ráült váltakozófeszültség, vagy csak a váltakozófeszültség értéke kb.250-280V~, mert annak a csúcs-értéke már a 400V(DC) közelében van.
Ettől nagyobb feszültséget csak drága mérőszondákkal (1:100, 1:1000 osztás) lehet mérni, az azokra megadott határértékek betartása mellett.
Az oszcilloszkópok bemenete sokkal drágább és bonyolultabb, mint egy digitális multiméteré, ne adjunk rá nagyobb bemeneti feszültséget, mint a megengedett határérték, mert egy új készülék ára az, amivel a meghibásodást javítani lehet.

Üdv!
(#) nagym6 válasza Cinema hozzászólására (») Dec 20, 2020 /
 
Idézet:
„mert egy új készülék ára az, amivel a meghibásodást javítani lehet.”
Pontosan, javítani nem lehet -esetleg ritkán- újat kell venni.
(#) DonThomasino hozzászólása Dec 26, 2020 /
 
Adott egy régi 20mhz-es analog készülék . Nem volt még korábban szkóp a kezemben, szeretném megtanulni használni, és kipróbálni a teszt funkcióit, használni a beépített jelgenerátorát.Elsőre elég sok beállítás kínai. A kérdésem az lenne, hogy ha nem kötök rá semmit csak a saját teszt funkcióit próbálgatom, tehetek kárt a készülékben ha valamit rosszul állítok be?
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2020
(#) nagym6 válasza DonThomasino hozzászólására (») Dec 26, 2020 /
 
Ha nem kötsz rá semmit, úgy nem tehetsz benne kárt a kezelőszervek kapcsolgatásával. Gyakorlatilag csak akkor károsodhat, ha a bemenetekre túl nagy feszültséget adsz, vagy a jelgenerátor kimenetét kisebb ellenállással-impedanciával terheled mint a megengedett. Illetve más kimeneteit sem terheled, nem tudom mik vannak még.
(#) DonThomasino válasza nagym6 hozzászólására (») Dec 26, 2020 /
 
Lehet buta kérdés, de zárlatba nem tudom kötni ?
Ha saját teszt jelét szeretném megnézni akkor a mérővezetéket a GND és CAL kivezetésekhez kell kötnöm? Ha ez meg van akkor bármit állíthatok, kapcsolhatok a kezelőfelületen ?
(#) Joe_001 válasza DonThomasino hozzászólására (») Dec 26, 2020 /
 
Szia!
Egy típust mondhatnál.
(#) nagym6 válasza DonThomasino hozzászólására (») Dec 26, 2020 /
 
Igen, mérővezeték testet -csipesz- a GND, mérővezeték csúcs a CAL pontokra, ne fordítva, akkor lenne zárlat, de nagy valószinüséggel a kimenet belső ellenálláson keresztül megy ki, akkor nem zárlat. Így bármit kapcsolgathatsz bárhova. De jó lenne látni a típust, hátha van még valami nem tudom mi.
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2020
(#) DonThomasino válasza Joe_001 hozzászólására (») Dec 26, 2020 /
 
@nagym6:Ez a pontos típus.
Dick Smith Q-1804 / PS-205
Link
A legalsó az oldalon, egy régi ausztrál cucc, a neten sincs sok infó róla.
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2020
(#) nagym6 válasza DonThomasino hozzászólására (») Dec 26, 2020 /
 
Akkor jó amit eddig írtam. Ez kétidőalapos, eltérítés bonyolultabb, de sokkal több lehetőséget ad.
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2020
(#) DonThomasino válasza nagym6 hozzászólására (») Dec 26, 2020 /
 
Köszi, meg is van a négyszögjel. Ugyanolyan beállítások mellett az egyik csatornán szalad a másikon fixen áll. Rendben van ez így, vagy állítani kéne valamit ?
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2020
(#) nagym6 válasza DonThomasino hozzászólására (») Dec 26, 2020 /
 
Ki kell választani, hogy melyik csatornáról triggereljen. Ha jól látom, a felső jobb oldali lehúzható karos kapcsolóval. CH1 vagy CH2 jelenti ezt. A "Trigg Level" gombbal kell megállítani a jelet.
(#) DonThomasino válasza nagym6 hozzászólására (») Dec 26, 2020 /
 
Maximum csak lelassítani tudom a jelet, de megállítani nem. Ezt is inkább a hold off gombbal, nem a trigg level gombbal.A másik csatornán viszont megy a leállítás-elindítás csak a trigg level-lel.
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2020
(#) nagym6 válasza DonThomasino hozzászólására (») Dec 26, 2020 /
 
A felső karos kapcsolókon "Auto" vagy "Norm", másikon "CHA" vagy CHB" legyen, amelyikről megállítható legyen a jel. A "Main Mix Delay" beállításokkal is próbáld, Main vagy talán a Mix állásban lehet jó, illetve Delay a kettős időalap, itt is lehet állókép.
(#) DonThomasino válasza nagym6 hozzászólására (») Dec 27, 2020 /
 
Mindent végig próbáltam amit írtál. Egész lassúra tudom leállítani, de teljesen megállítani nem. Ez valami hiba lesz a csatornán?
A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2020
Következő: »»   99 / 111
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem