Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Szeretnék egy zavarszűrőt egy erősítős hangfalcucc mellé (logitech x530), mert ebben ugye nincs semmi ilyesmi, mert szgép mellé tervezték. Át lett kötve 12V-ra. Így még a ventillátor hangja is behallatszik, nemhogy a generátoré... Annyit tudok, hogy kell két kondi és egy tekercs, de mekkorák? Nem gondolom hogy lenne földhurok, mert próbaként a fejegységről vittem a + és - t is és akkor is zúgott (vagy ettől még lehet hurok?) szóval ha tudtok ilyen kapcsolást megköszönném! Megvnenni nem akarom, mert már sokat foglalkoztam a problémával.. Előre is köszi!
A táp vezetékre tegyél induktivitást, áramfelvételtől függ a drót vastagsága, ami lehetőleg zománcszigetelt legyen.
1 mm vastag 10 menet 8mm-re ez elég KB 25W-ra. Üdv
Köszi a gyors választ!
A kondik nem kellenek ezek szerint? Csak bekötöm a tápra ezt a tekercset és kész is?
Szia! a kondik se ártanak egy zavarszűrőbe, én úgy csinálnám, hogy tekercs, sorosan a tápvetezékbe, utána a táp és a föld közé egy 4700µF-os és egy 100nF-os kondi. Üdv!
Köszi Tom025, megpróbálom a kondikkal. Magában a 10 menet tekercs még kevés, mert zúg még mindig.
jobb lenne ferrit gyűrűre, elko nem kell utána, se elé..
Próbáltam ezzel a tekerccsel, nem változott semmit a helyzet, pedig akkor még több menet volt rajta. Úgy tűnik nem elég csak tekercs. Volt már rajta trafó 220/9v-os szekunder oldala, azzal talán kicsit csendesebb lett. Hátha segít valamit a kondi..
Helló mindenkinek!
böngésztem sokat a neten, de azzal kapcsolatos infót, hogy "mit tegyek ha a benzines kispolskim gyujtásmegszakítója belehallatszik a hangszórókba?", nem találtam. :no: namármost itt annyi okosságot lehet olvasni, remélem erre a problémára is tud vki vmi orvosságot mondani. próbálkoztam már autórádiókhoz való zajszűrővel, árnyékolással stb... eddig eredménytelenül viszont ami pozitívum, hogy csak az egyik erősítőm engedi át ezt a zavaró tényezőt, a macaudio-n csak épp egy lehelletnyire hallatszik. tehát tudhat vmit ez az erősítő, de mit, amit a másik nem? várom az észrevételeket, hozzászólásokat, öteletket ezzel kapcsoltban! előre is köszi mindenkinek! Washwillah
Idézet: téma ide áthelyezve! „Gyujtás-zaj a hangszórókban”
Idézet: „A táp vezetékre tegyél induktivitást, áramfelvételtől függ a drót vastagsága, ami lehetőleg zománcszigetelt legyen. 1 mm vastag 10 menet 8mm-re ez elég KB 25W-ra.” esetleg ferrit gyűrűre is tekerhető, nekem a Trabimban van a magnó elött. Még nem raktam be, addig a hycomatot kapcsoló relé hallatszot be! üdv
Sziasztok!
Kipróbáltam a 4700 mikrofarád és a 100nF-os kondikkal, nem javult a helyzet. Ezek elé már mindenféle tekercset bepróbáltam, semmit sem javult a helyzet. Megvettem a zajszűrőt, kidobott pénz, az sem segített. Ha van még tippetek, megköszönném..
Ja és még valami, ez a cucc egy furgonban van...hátha segít. Egy trafó szekunder oldali tekercse annyit javít a helyzeten, hogy a gyújtás elfordításakor a tápszivattyú zaja már nem hallatszik bele (úgy szóltak a hangszórók mint egy kisrepülőgép közelről...)
Nekem is van egy hasonló problémám. Van az autónkba egy erősítő meg egy fejegység és ezzel az a probléma hogy mikor megy a motor akkor búg az egész cucc, mikor meg levan állítva akkor meg kristálytisztán szól a cucc. Arra gondoltam hogy mi lenne ha vennék bele egy 1Farados tápkondenzátort? Erről mi a véleményetek?
még mindig: induktivitás kell elé.. nálam bevált.. relé vissza lökését is megfogja
igaz. én mikronak,a magnetronját szedtem szét, abban kettő darab van ferrit magon
De az erőlködőbe kel hogy legyen. nem? amúgy egy ALPINE MRP-T220 típusú erősitő.
Egy MNC 20A-s zavarszűrővel sem halkult semmit egyáltalán. Észrevettem közben, hogy a gázolaj adagolója is behallatszik: ha nyomom a gázt, ciripel Szétkaptam egy régi szgép tápot, belőle a toroidokkal próbálkoztam induktivitásnak a kondik elé.. reménytelen.
negatívnak mit használsz? kasznit? mert akkor necsodálkoz
mellesleg a fejegység elé is kell szűrő, ha nem lenne még :yes:
Külön viszem a negatívot is az akksiról, az sem segít. A fejegység tápját még nem szedtem szét, hogy szűrőt tegyek elé. Azt viszont kipróbáltam, hogy tápot hálózatról adtam neki, és akkor nem volt zajos egyáltalán. Ergo szerintem az RCA-n nem jön zaj, vagy ettől még lehet? Ezért a fejegységet békénhagytam.
Kipróbáltam, ha kihúzom az RCA-t a fejegységből, már nem zúg egyáltalán, de zene sincs már csak azt kéne tudni, hogy kihúzott RCA-val ki is kapcsol az az oldal teljesen? Ha nincs rajta jel, de be van kapcsolva, akkor is zúgna? Mert akkor igazad lesz és az RCA-n jön mégis a zaj a zenével együtt..... De akkor meg felmerül a kérdés, az a zaj miért nem erősödik, ha hangosítom a cuccost?! ááá kész vagyok
Nos, a fejegység elé berakott zavarszűrés sem ért semmit. Mostmár biztos hogy a tápon van a zaj.
Van egy blaukpunt típusú Cd-s rádióm a kocsiba és ha rádiót hallgatok akkor vissza hallom a gyújtást a rádión keresztül ezt kéne valahogy kiküszöbölni remélem valaki tud erre egy egyszerű kapcsolási rajzot!!!!
előre is köszi.
Ellenőrizd a gyujtáskábelokat pipákat mert valószínű valami áthúzás van rajtuk! Ezt teljesen sötétben könnyen láthatod is!Ha ilyen probléma van (mit én valószínűnek tartok) csak a kábel,pipa ,elosztó cserével lehet javítani nem fog segíteni semilyen szűrő sem!
Helló most vettem bele mindent amit felsoroltál mert én is erre gyanakodtam de nem segített semmi ezért gondoltam h írok ide és hát ha valaki tud segíteni nekem:S!!!! de azért köszi a gyors választ!!
Esetleg egy külön szál vezeték az akkuról a készüléknek (biztosítékkal persze) talán segít ha nem oldódik meg! Ha csak a rádiónál jelentkezik a gond akkor az antennakábel/csati ellenőrzése szakadás szempontjából!
hát figyu én amikor megvettem a rádiót alapból úgy kezdtem h új kábelt beiktattam mert nem bízok annyira a gyári megoldásokba meg szeretem ha átláthatóak a dolgok szóval ezért nem értem h miért csinálja ezt. Amúgy nem csak a rádiónál csinálja ezt hanem a cd-nél is!!!!!
[quote]Van egy blaukpunt típusú Cd-s rádióm a kocsiba és ha rádiót hallgatok akkor vissza hallom a gyújtást a rádión keresztül ezt kéne valahogy kiküszöbölni remélem valaki tud erre egy egyszerű kapcsolási rajzot!!!!
előre is köszi. Most én nem tudok olvasni vagy te nem tudsz írni? Amúgy én biztos vagyok bent,hogy zavarszűrő nem fogja megoldani a problémát! Esetleg nem a generátort hallod bent??Mert nem mindegy!!
Szia
Gondolom a válaszomra mindenki egyből azt fogja mondani hogy hülyeség, de nem. Ilyen létezik. Több ilyen esettel is találkoztam már és nem a külön kábel oldotta meg hanem a "kasznyi" és a motorháztető fémes vezetővel való összekötése, tudom hülyén hangzik, mert hogy ott van benne a csavar összeköti az is, meg hogy csak TALÁLGATOK, DE NEM EGY 2 Golfnál volt hasonló probléma.Ez oldotta meg, mert így le lett árnyékolva a motorháztetővel az egész motortér, Szerintem amit mondtak ,ha a gyújtásod hibás lenne és a szikra nem a motortérben keletkezne, hanem a blokk oldalán, mert hát a szikra sem szeret nagy nyomáson szikrázni, inkább a jó friss levegőn. Ha ez a probléma állna fenn... de ez szerintem kizárt mert akkor nem menne az egyik henger. De ha gondolod próbáld ki, nekem működött és a te magnódban biztos van zavarszűrő. Úgyhogy szerintem nem a tápjába kerül zavarjel hanem a nagyfrekis nagyfeszültégű mindenes zavarja. Remélem ez a gond és ilyen egyszerűen megoldhatod te is. Szia |
Bejelentkezés
Hirdetés |