Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Aszinkron motor és fordulatszám szabályzása
Lapozás: OK   9 / 10
(#) granpa válasza oldember hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Készíts egy egyszerű dörzs-kuplungot, nagy erőt nem kell úgysem átvinnie.
(#) oldember válasza granpa hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Igen, erre már gondoltam, csak a helyhiány miatt kénytelen voltam elvetni! Így a mechanikus megoldás kiesik!
Csak valamilyen elektronikus jöhet szóba!
Tudom, hogy a legegyszerűbb lenne, de a frekvenciaváltót sajnos képtelen vagyok kigazdálkodni!
Bár erről is olvastam már, hogy az egyfázisú motoroknál nem igazán nyerő!
(#) Gafly válasza oldember hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Ebben neked tökéletesen igazad van.
Ami persze nem referencia, de nekem sem sikerült még megoldást találni a faesztergához.
1 fázisú motorhoz frekvenciaváltó nagyjából olyan mint az unikornis...
Ha magadnak épited, nincsen másik motor?
(#) ferci válasza oldember hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Ha előtét ellenállásban gondolkozol, először ki kéne próbálni, mi az a kW körüli teljesítményű eszköz, amin át beindulna a motorod egyáltalán.
Lehet az egy ( vagy 2 paralel ) vasalótalp, hősugárzó és hasonlók.
Számításba jöhetne ( ha van ) egy régi típusú hegesztőtrafó primer ( vagy egy része ).
Utána jöhetne a végső kérdés, hogy ezekből ( ohm és kW ) mi állna rendelkezésedre.
(#) JZoli válasza ferci hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Vagy esetleg egy több fokozatú hősugárzó is jó lehetne.
(#) ferci válasza JZoli hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Igen, az elméleti lehetőség/szabadság határain belül, ami vezethet 5-10 ampert pár másodpercig. A motor induló árama erre van bekorlátozva.
(#) Bakman válasza oldember hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Faesztergához nem kell fordulatszám szabályzás?
(#) granpa válasza Bakman hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Általában nem kell, mert a gyors fordulat (min. 2-3000) a lényeg. A nagyoknál van, -főleg indítási-, de ez "házi".
(#) Bakman válasza granpa hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Első gondolatom ilyen faesztergálás volt: YouTube. Itt tisztán látszik, hogy létszükséglet a dolog. De ha más az alapanyag (szimmetrikus) akkor nem szóltam.
(#) oldember válasza Gafly hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Másik aszinkron 1 fázissal
(#) oldember válasza ferci hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
No, ez már kezd érdekes lenni! Különösen ez a trafó primer!
(#) oldember válasza Bakman hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
A fordulatszabályozást lépcsősékszíjtárcsával oldottam meg!
Persze, hogy jobb lenne fordulatszám szabályzóval,..... de van aki csak vízzel főz!
(#) ferci válasza oldember hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Az egy induktív előtét pl, ha van a "készleteden". Az összes csapolást ki lehet próbálni, melyik az optimális. Akár a szekunderrel is lehet variálni, de az már több odafigyelést kíván.
Régen talán a körhintáknál "főztek vízzel", de ki ne próbáld!
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2021
(#) oldember válasza Bakman hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Ez már a profi szint!
Én ettől még nagyon messzi vagyok, de valahol el kell kezdeni....!
Nem igaz???
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2021
(#) oldember válasza ferci hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Igen olvastam a körhintásat!
Nem, én nem merészkednék odáig!
Sajnos itt az elektronika terén csak alapfokon tudok mozogni, mert nem vagyok otthon benne!
Csupán hobby szinten vagyok képes dolgokat megoldani, pl. rajz után összerakni valamit!
De annak részletes működéséről, mit, miért, mivel, már nem igen tudnék mesélni!
(#) ferci válasza oldember hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Elég az, ha a fekete betűseket ki tudod próbálni.
(#) oldember válasza ferci hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Lehet, hogy már fáradt vagyok, de ezt a feketebetűst nem értem!
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2021
(#) ferci válasza oldember hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
- a 12:31-nél beírtak..
(#) granpa válasza Bakman hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Erre gondoltam én is, ott bizony kell.
(#) oldember válasza ferci hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Óóóóó
Bocsi!
Mondom, hogy fáradok....!
Kipróbálok, ami van! Csak ugye ez is olyan félmegoldás, mert akármit akasztok rá, azt pár másodperc múlva le kellene kapcsolni! Itt az merül fel, hogy ugye közben meg-meg áll az ember mérni, fordítani, stb. Kérdés, hogy ez a ráakasztott valami, hogy bírná! Vagy esetleg maga a motor szeretne e ilyen indítást!
No, például ez az amiért itt kértem segítséget , mert ez már meghaladja a tudományomat!
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2021
(#) oldember válasza granpa hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Igen, az indításnál van a lényeg!
Amikor már felpörög, akkor nincs gond, de amikor indul a nagy rántás miatt kiszakadhat!
Ezért lenne jó egy fékezett indítás és lassabb felpörgés!
(#) erbe válasza oldember hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Ékszíjas áttételed van. Ide már csak egy lazító-feszítő szerkezet kell és kész a lágyindító. A motor indul ahogy tud, de terhelés nélkül. Pedállal megfeszíted az ékszíjat és finoman felpörgeti a fát.
(#) pucuka válasza oldember hozzászólására (») Jan 6, 2021 / 1
 
A körhintás az háromfázisú motor volt, tekercselt háromfázisú forgórésszel, csúszógyűrűs kivezetéssel. Azt lehetett finoman, vízellenállással indítani, de az több kW -os motor volt. A rövidre záró lemezek minél jobban merültek a "fazékba" annál kisebb ellenállást képviseltek, a teljes bemerülés után rövidre zárták a forgórész tekercseit. A Kandó féle V40, V60 mozdonyokon is így lehetett finoman szabályozni a sebességet, sőt "tempomatként" is működtek.
Ha lenne egyfázisú, ilyen felépítésű motor, azt is lehetne így indítani.
(#) oldember válasza erbe hozzászólására (») Jan 7, 2021 /
 
Ha, nem lesz jobb megoldás, akkor visszalépünk a XVIII.sz.-ba!
(#) Peter65 válasza oldember hozzászólására (») Jan 7, 2021 /
 
Szia!
Az eredeti kérdésed fölött néhány hozzászólással szó volt az egyfázisú aszinkron motor fázishasítós lágy-indításáról, amit már mások is sikerrel alkalmaztak. Szerintem ezt az utat kellene neked is választani. Egy egyszerű dimerrel is megpróbálhatod, bár lehetnek problémák is vele (ha nagyon rövid a gyújtójel, a motor induktív jelege miatt lassan emelkedő áram nem biztos hogy vezetésbe tartja a triakot). Ha olyan áramkört használsz, ami hosszabb gyújtójelet biztosít, akkor szinte biztos, hogy jó lesz.
Lehet olyan megoldást is választani, amit a kapumozgató elektronikák csinálnak; triakkal leharmadolják a frekvenciát. így egy közbenső fordulatszámon keresztül gyorsíthatsz.
(#) oldember hozzászólása Jan 17, 2021 /
 
Köszönöm!
Ezt megfontolom.
Igaz ennyire nem vagyok otthon ebben,de majd rákeresek valami rajzra!
(#) Imi65 válasza pucuka hozzászólására (») Jan 17, 2021 /
 
Idézet:
„A Kandó féle V40, V60 mozdonyokon is így lehetett finoman szabályozni a sebességet, sőt "tempomatként" is működtek.”

Azért ez nem teljesen igaz így, mert a csúszógyűrűs motor csak rövidre zárva fordulattartó. Így a Kandó mozdonyok csak rögzített frekvenciához tartozó sebességeken tudtak sebességet tartani (25, 50, 75, 100, és 125km/h

Idézet:
„Ha lenne egyfázisú, ilyen felépítésű motor, azt is lehetne így indítani.”

Létezhet ilyen motor, régen biztosan gyártottak, tekintettel, hogy az 1, és 3 fázisú motor forgórésze nem különbözik egymástól. Ma már nincs nagy teljesítményű 1 fázisú motor, ami indokolná ezt.
(#) pucuka válasza Imi65 hozzászólására (») Jan 17, 2021 /
 
A V40, V60 csak 100 km/ó, a Kandó háromszög miatt. A V55 -nél volt 125 km/ó. Sebességet tartani igen, de induláskor, fékezéskor használták a vízellenállást.
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2021
(#) c27 válasza Peter65 hozzászólására (») Jan 17, 2021 /
 
Tipikus cyclokonverter. Egyébként egy jó megoldás lehet én is ki akarom majd próbálni egyszer.
(#) Imi65 válasza pucuka hozzászólására (») Jan 18, 2021 /
 
Igaz, én emlékeztem rosszul... A V55 előtt még volt kísérleti gép, a háborúban elpusztultak.
Következő: »»   9 / 10
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem