Fórum témák
» Több friss téma |
Legalább 2500-3000A kell, mert különben le fog törni a csillag mielőtt kihúznál vele valamit. Gondolom azt tudod, hogy csak a rézzel bevont dolgok (csillag, szeg, alátét, hullám, stb...)hegeszthetők fel. Mással ne is próbálkozz, mert 5000A-nél is le fog törni, főleg ha horganyzott.
Állítólag nagyon jó lett a gép még küszöböt is sikerült kihúzni:
A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2020
Lehet, csak 600A ig van kiírva hogy addig mér az olcsó lakatfogóm, de többet is ki tud írni a kijelzőre, elképzelhető hogy az felett már nem lineáris, pontos a mutatott érték.
Sziasztok!
Valaki épített-e már ponthegesztőt, de olyat ami a hegesztéshez szükséges energiát gépjármű akkuból fedezi? Köszi, Dani.
Attól függ, hogy mit szeretnél hegeszteni vele, de úgy 400 - 1000A kell a hegesztéshez legalább. Ehhez jó sok akkut kell majd venned!
Készítettem én is karosszéria hegesztőt 2 .trafósat sorba kötve a munkakábel szintév 70-s és 1,7m hosszú nekem nagyon jól működik a húzókalapáccsal és csillaggal, a küszöblemezeket is oda lehet pont hegeszteni az áramot nem tudtam lemérni nincs lakatfogóm de lényeg hogy jó. Készítettem még húzógyűrű hegesztéséhez és húzódrót hegesztéséhez elektródahegyet, a testelektróda mágneses rögzitésü.
Sziasztok.
Ez milyen elven működik? Ebbe összesen 1db kondenzátor van ami 100/16V. Gondolom itt az akkumulátor feszültségét süti rá egy pillanatra a hegesztő csúcsokra, nem?
Igen egy 12 V-os autós indító akkumulátor kell hozzá.
"Battery recommendation: 20-45ah lead-acid battery with good performance and small internal resistance 3.5-5.5ah 3S model airplane lithium battery pack around 45C 30-35ah capacity 18650 battery pack" A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2020
Igen ezt olvastam én is, szépen hegeszt csak az érdekelt, hogy működhet pontosan mert egy darab kondenzátorral elég érdekes lett volna.
Hello.
Pont egy ilyen pontheggesztőm van, most próbálgatom. Az biztos, hogy a 40A-es BMS lekapcsol Másik tuti tipp, hogy nagyon bika akksi kell hozzá, mert különben csak simogatja a nikkel csíkot. Tudnék készíteni hozzá való 3S lipo akksit, viszont a védelmen gondolkodok, hogyan tudnám megoldani, hogy ha tönkremegy a pontheggesztő, az akksinak ne legyen baja. Több youtube videót láttam, ahol egy idő után nem lehetett a pontheggesztés idejét állítani - az egyik MOSFET átment rövidzárba. Jó nagy értékű, lassú üvegbiztosíték? Esetleg több db. párhuzamosan?
Én csak autó akksival próbáltam, egy 75Ah/700A-s akkumulátorral.
Azzal tökéletesen hegesztett.
Nekem sikerült megoldani 6db lithium-polymer cellával. A legjobb minőség, ami nekem van. Cellánként 6Ah-t, és kb. 6-8mOhm DC belső ellenállást tudnak. 3S2P felállásban tud az akksipakk 12.6V és 12Ah-t, kb. 10-12mOhm mellett. Elég pazarlásnak érzem ilyen célra ezeket a jó cellákat felhasználni, de sokkal jobb, mint egy autó akksi. Rakok az akksipakkra BMS-t, és két kivezetés lesz rajta. Egyik a védett, a másik pedig direkt kapcsolat a cellákkal, így használhatom az akksipakkot másra is. Próbáltam ugyanezekkel a cellákkal, 3S1P felállásban is, de a 20-24mOhm túl soknak bizonyult, csak a maximális (negyesik) fokozaton lett a pontheggesztés elfogadható. A 3S2P akksiról pedig már az első fokozat is használható, azért látszik a különbség. A biztosítékot még ki kell kísérleteznem, az biztos, hogy direktben lesznek forrasztva, mert a foglalat nem bírna ekkora áramot. Lehet egyből autós biztosítékot fogok használni, mondjuk 100A lassút.
Aztán jöhet valami szép dobozolás...
Sziasztok!
Épített valaki "áram mérőt" ponthegesztőhöz? Valami olyasmire gondolok, ami nem a pillanatnyi áramot méri, hsndm a csúcsot, és azt mutatja pár másodpercig. Mikrosütő trafós szerkezetet készítettem, de valahogy jó volna vizuálisan indikálni az áram értékét. 1kA shunt van.. meg áramváltóm is. De hátha csinált ilyet valaki
Áramváltó és lágyvasas "hagyományos" táblaműszer? Digitálisak lassúak hozzá.
Szia! Sajnos nem jó. Pl. Akkucella esetében több impulzussal hegesztve csak két lendülés van a műszeren, de hogy mekkora az akkora.... Az nem derül ki.
Gondoltam még "peak-hold" rendszerú audió VU méterre... De kizárt, higy valaki még ne csinált volna ilyet
Ja, hogy impulzus. Szkóp. Digitális tároló...
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2021
Szia!
Azért nem kell mA pontosság sem egy kA mérési tartományban. Igen. Ötletnek jó. De azért ennél szofisztikáltabb megoldás érdekelne nem kell 1A pontosság sem. De tárolni kell az értéket. Van itthon kínai lakatfogóm, ami tud ilyet. Max. Hold. Funkciót tud. De ezt beleheftelni egy készülékházba nagyon fusi
Alumínium kivezetéses akkut szeretnék pont hegeszteni. Utána néztem hogy ezek nem transzformátorosak hanem kondenzátor kisülés elvén működnek, amit egy tirisztorral sütnék rá az elektródákra. Körülbelül mekkora feszültség és mennyi µF kondenzátor lenne elég?
Találtam hasonló gépet: Az Alucar 5100 kondenzátor kisütés elvén működő hegesztőgép kisméretű, menetes alumínium csapok (3-4 mm átmérőig) vagy gyűrűk felhegesztésére. Ezt karosszériásoknak van tervezve. Műszaki adatok Hálózati feszültség:230 V Hálózati frekvencia:50 - 60 Hz Hálózati teljesítmény (MAX):0,25 kW Teljesítmény tényező (cosphi):0,6 Védettség:IP 22 Üresjárati feszültség:12 V Kapacitás:19500 µF Ponthegesztő nyomóerő:390 J max Hegesztési idő:1 - 3 ms Pontozási darabszám:7 db/min Hegesztési pont átmérő:3 - 4 mm A ponthegesztő nyomóerő Joule mértékegységben mi lehet? Ennyi kondenzátorban mindössze 1,4J tárolódik meg ránézésre is kevesellem, amúgy egy félmillió forint a gép ára.
A kérdésedre a válasz:
A nyomóerő az a "spot" szó félreforditásából jön, ahogy nézem, az angoloknál a spot welding ponthegesztést jelent, mint szakkifejezés. Ugyan tényleg 1,4 J jön ki a feszültségből és kapacitásból, de szerintem 390 J az az 1,4 J, mert valami "furmány" lehet a dologban. Ugyan nem értek hozzá, de el tudom képzelni, hogy üresen tényleg csak 12 V-van, hogy ne rázza meg a karosszériást, de mondjuk amikor érzi, hogy van jó kontaktus és hegeszteni kell, akkor jóval nagyobb feszültségre feltöltött kondenzátort süt rá. Én legalábbis valahogyan igy csinálnám... A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2021
Tartok tőle hogy ezt csak kísérleti úton fogod tudni rendesen beállítani, mert a tárolt energia az C és U függvénye, de legalább ugyanilyen lényeges a nyomóerő is, mert ha az kevés akkor nem lesz jó a végeredmény. Értéket nem tudok mondani, nekem trafós van amivel 2mm-es vaspálcákat és hasonlókat szoktam ponthegeszteni, annál a nyomóerő a markom amivel jó erősen összeszorítom a két pofát.
Ha megnézel egy karosszériát azon pl. látszik, hogy akkora erő van, ami a meglágyult lemezbe jócskán belenyom, azaz a teljes vastagság (a 2 lemezé) azon a ponton legalább negyedével vagy harmadával csökken.
Mai szuperkondenzátorokkal a 390J nem kivitelezhetetlen, 12V feszültségen mindössze 6F elegendő, persze nagyon kicsi belső ellenállás mellett.
Nagyobb feszültség szerintem nem szükséges mert a legnagyobb ponthegesztők is 5V körüli feszültséget adnak üresjáratban.
13db 1500µF/250V a kondenzátor és SKKT 323/12E kapcsolja. Amúgy gép ára itthon jelenleg bruttó 350ezer forint. 190V AC feszültséget kapcsol egy triakon keresztül a kondenzátorok egyenirányítójára.
Ez teljesen más elven működik. A csapok végén van egy kis hegy, ami szétfröccsen egy nagy durranás kíséretében a nagy áramsűrűség miatt és így jön létre a hegesztés. Amúgy sima ellenállásos ponthegesztésnél 3-4kg erővel szokás nyomni, a túl nagy nyomóerő csökkenti a hegesztés erősségét és túlterheli a gépet feleslegesen.
12 V-on, a tirisztoron már szerintem meglehetősen nagy veszteség keletkezik.
Amiket én "szuper kondenzátoroknak" nevezek/használtam, azok pont nem abban voltak jók, hogy hirtelen nagy áramot adjanak le, hanem akku helyett, sokáig és keveset, de teljesen más alkalmazás, tehát ide nem releváns információ. Ámbár az is megfontolandó alternativa lehet, hogy transzformátorral, vagy LC körrel formálni az impulzust. Nem szivesen vágnék bele ezirányú fejlesztésbe. Mintha láttam volna valami szerviz dokumentációt erről a csodáról, hátha onnan lehet valami okosságot meriteni. Idézet: „A csapok végén van egy kis hegy, ami szétfröccsen egy nagy durranás kíséretében a nagy áramsűrűség miatt és így jön létre a hegesztés.” Én meg azt hittem, hogy csak trehányul esztergálnak arrafelé.
Értem, a hegesztéskor ív is keletkezik. Akkor alu kivezetéses akku ponthegesztéséhez mi lenne a jó?
Ez a professzionális megoldás.
Viszont láttam már egy céget, akik szellőzőelemeket hegesztettek össze, 0,5mm-es alu lemezeket egy egyszerű 11kW-os ponthegesztővel. Maximumra volt tekerve a gép, viszont a hegesztési idő minimumra és ki volt hegyezve az elektróda. Kicsit hozzáolvadt a lemez az elektródához, tépni kellett hegesztés után, de stabilan összefogta a két lemezt.
Én régebben olyat láttam, hogy az alu lemezek hegesztésekor, a felső elektróda alatt futó saválló szalagon keresztül nyomták rá és úgy hegedt össze. Majd egy centis foltban... a saválló szalag nem sült oda.
Én meg arra gondoltam, hogy az előzőleg pontozóval megjelölt helyre beillesztve ezt a hegyet, tökéletes lesz a csap pozíciója. Mondjuk mindkét funkció működhet egyszerre (pozícionálás és hegy szétfröccsenése), nem befolyásolják nagyban egymást.
A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |