Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   202 / 229
(#) hajdar hozzászólása Feb 20, 2021 /
 
Sziasztok érdekelne hogy ha egy 36 voltos elektromos robogóba bele lehetne e rakni egy 12v 60 amh aksit?
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2021
(#) GPeti1977 válasza hajdar hozzászólására (») Feb 20, 2021 /
 
Miért lehetne?
(#) gws580 hozzászólása Feb 21, 2021 / 1
 
Sziasztok!
Ztech zt09 problema a következő..nem indul el, vagyis annyit csinál, hogy picit meglöki a kereket, kb 1 fordulatnyit..aztan semmi..
Mit elennőrízzek először?
Koszi!
(#) bbalazs_ válasza gws580 hozzászólására (») Feb 22, 2021 /
 
Kontaktusokat szakadásra, különös tekintettel a Hall-szenzorokra.
Utána szétszedni a vezérlőt és a FET-eket ellenőrizni.
Ha ez valami szuper-kombinált vezérlő, akkor egy csomó engedélyező/tiltó bemenettel rendelkezik (gyújtáskulcs, fékkar, riasztó, etc) ha bármelyik nem jó állásban van, akkor nem engedélyezi a működést.
A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2021
(#) szs válasza nagy hoho hozzászólására (») Feb 22, 2021 /
 
Már annyira várom a főpróba eredményét!
(#) nagy hoho válasza szs hozzászólására (») Feb 22, 2021 / 1
 
Tegnap volt a próba. Egyenlőre a ház melletti járdán próbáltuk kb 15 méter. Szerintem jó lesz. Igazából nem volt tökéletes a próba mert csak az egyik fék működött, az első. De jól gyorsult, de sebességet nem tudtam mérni a rövid táv miatt. Stabil, nem borulékony, van benne erő. A fő probléma az akku volt, mert 2 db 12 V 5 amperes akkut kötöttem sorba - ez volt - és ez 3 oda vissza úton meg is adta magát. A litiumot a héten rendelem meg 6s 6p ,ha beválik akkor veszek még egyet. Teszek fel 2 képet amin látszik, hogy a vejem, hogy élvezi a vezetést.
(#) erbe válasza nagy hoho hozzászólására (») Feb 22, 2021 /
 
Ekkora szerkezethez és ilyen kerekekhez tegyél be 2 db 12 V 36 Ah-s autóakkut!
Kicsi széles kerekeket nehezebb hajtani, mint nagy vékony (versenybicikli) kereket.
(#) szs válasza nagy hoho hozzászólására (») Feb 22, 2021 /
 
No, halad ez. Örülök!
(#) antiktelefon válasza nagy hoho hozzászólására (») Feb 23, 2021 /
 
A kivitelezés jó, de akkuban nagyon alul lett méretezve. 6s 6p még elég sovány, de már használható lesz. Érdemesebb lenne egy akkut használni, mert ha a kettő nem azonos kapacitású és belső ellenállású, akkor gond lehet vele, illetve a terhelés elosztásával is.
(#) Kovidivi válasza antiktelefon hozzászólására (») Feb 24, 2021 /
 
Gond nem lesz. Mindig a kicsit gyengébb fog hamarabb lekapcsolni, amikor már lemerült.
(#) antiktelefon válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 24, 2021 /
 
Attól függ, milyen kialakítású a bms, de lehet a másik akku elkezdi visszatölteni úgy. De én már nem tudom követni, milyen bms van ezekre rakva.
(#) Kovidivi válasza antiktelefon hozzászólására (») Feb 25, 2021 /
 
Ha párhuzamosan vannak kötve, akkor biztosan lesz töltés is a két akksi között. De ez nem baj. Az akksipakkon belül, a párhuzamosan kapcsolt cellák között is van áram áramlás mindkét irányba (a belső ellenállás különbségek miatt).
(#) szimi57 hozzászólása Márc 11, 2021 /
 
Sziasztok! Jól gondolom, ha ráadom a feszt a 36V/350W vezérlőre akkor a gázkarhoz menő ágnál 5 voltot kellene, hogy mérjek? A motorhoz menő 3+5 szál is be volt kötve. Új vezérlő! Semmit sem mutat a voltmérő.
(#) bbalazs_ válasza szimi57 hozzászólására (») Márc 11, 2021 /
 
Ezeken a vezérlőkön általában van még egy csomó vezeték, amiknek szintén megfelelő állapotban kell lenniük (van, amit testre, van, amit tápra húzva kell tartani). Ezek ilyen fékkar, gyújtáskapcsoló, riasztó, stb. szoktak lenni.
(#) szimi57 válasza bbalazs_ hozzászólására (») Márc 11, 2021 /
 
Igen, a leírás alapján nem mindet kötöttem rá. A tanuló szálakat összekötöttem, elvileg indulnia kellett volna valamilyen szinten gondolom minden mástól függetlenül? A régi vezérlőhöz képest az újon van pluszba két szál riasztó és egy seb. fokozat szál is. Mehet a kukába?
(#) GPeti1977 válasza szimi57 hozzászólására (») Márc 11, 2021 /
 
A kapcsoló ignition vezetékre is kell feszültséget adni
(#) szimi57 válasza GPeti1977 hozzászólására (») Márc 11, 2021 /
 
A power vezetéknél mindkét piros szálra ráadtam a 36 voltot, ha arra gondolsz. Direktbe kötöttem rá.
(#) GPeti1977 válasza szimi57 hozzászólására (») Márc 11, 2021 /
 
A gázkart is rá kell kötni figyeli hogy van-e szálszakadás és letilt
(#) uniman válasza szimi57 hozzászólására (») Márc 11, 2021 /
 
Ha minden jól be is lenne kötve, a motornak csak a gázkar meghúzásakor szabadna forognia...normál esetben. De a "tanuló" mód miatt követni kell a vezérlő leírását...
A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2021
(#) Kovidivi hozzászólása Márc 12, 2021 /
 
Hello.
Csak szeretnék másoknak is ötletet adni, két motoros e-scooter ügyben.
Találtam egy Denver E-scootert, 20km/h max sebességgel, hasonló, mint a Xiaomi M365, csak a hátsókerék van hajtva, és a legfontosabb, hogy a hátsó keréken tárcsafék is van!
Belepróbáltam az első kerék helyére egy Xiaomi M365 motort, passzol tökéletesen! Talán még a xiaomi első villa is belemenne a denveres helyére, de a denveressel is meg vagyok elégedve.

Azt tudom, hogy az M365 motorja 42V-os akksival kb. 30-32km/h-t tud menni, a denver pedig szoftverből 20km/h-nál korlátoz, ezért megmértem, hogy a két motor kv (fordulatszám/Volt) értéke mennyire eltérő. Ha nagyon, akkor további problémákkal lehet számolni. Szerencsére csak 5%-kal lassabb a hátsó motor mint az első (ez is érdekes, hogyan lehet megmérni/számolni).

Jó tapasztalatom van a képen szereplő szabályzó/kijelző párossal, ezért rendeltem egyet. 30€-ba kerül (GT-100 a típusa, 36/48V 350W 18A). Érdekes, hogy különböző feszültségekkel árulják, de pl. az aliexpresses oldalon, a terméken szereplő matricán 36/48V szerepel. A tapasztalatom viszont az, hogy a 48V-osnak eladott szabályzó (54.6V max.) akár 30V-on is tökéletesen működik, nem kapcsol le, stb. A kijelző pedig 24V/36V/48/52/58V-ra állítható be, és a kijelző "kapcsolja le" a szabályzót. Szerintem ez a szabályzó 6S-16S-ig ugyanúgy müködik... De 10S-13S között garantált, mert próbáltam. A szabályzó egyébkét meg tudja tanulni a hall-szenzor sorrendet, a forgásirányt, nagyon "smart", és tényleg!
A kijelzőn minden beállítható (mágnesek száma, kerék átmérő, gyorsulás, "kick start", visszatáplálásos fék (ereje is), tényleg minden).

Az, hogy a szabályzó 10S-13S között simán működik, ez azért volt fontos, hogy a roller végsebességét szabadon tudjam variálni. Számításom szerint 10S akksival 27-32km/h-t kapok (akkufeszültségtől függően), míg 13S akksival 38-43km/h-t. Majd a tapasztalat megmondja, van-e szükség a nagyobb sebességre, mennyire lesz a roller stabil (a xiaomi m365 30km/h körül már elég félelmetes számomra (instabil)).

Következő probléma, hogyan fogok két szabályzót egy gázkarról (hall-szenzoros) meghajtani? Az LCD csatlakozón nincs 0.8-4V közötti feszültség, csak kommunikáció. Viszont a szabályzón van egy throttle bemenet! Oda bekötöttem egy sima háromeres standard gázkart, tökéletesen működik. Tehát ezt a bemenetet fogom a másik szabályzó throttle bemenetével összekötni. Ilyenkor a kijelzőn levő gázkar nem funkcionál.

Plusz érdekesség, szerintem a fékre is rá lehet kötni hall-szenzoros féket, így az elektromos fék ereje kézzel is szabályozható.

A dual/single motor váltást meg valószínűleg a fék bemenettel fogom megoldani. A második szabályzó egy sima, buta szabályzó lesz, visszatáplálás nélkül.

Összefoglalva: sosem gondoltam volna, hogy egy termék ennyire színvonalas és profi! Mindenre gondoltak.
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2021
(#) Kovidivi válasza Kovidivi hozzászólására (») Márc 14, 2021 /
 
Megtuningoltam/tesztelgettem egy kicsit a szabályzót (GT-100).
Nem akartam egy plusz gáz szenzort használni, ha már a kijelzőn ott figyel egy szuper, így elvágtam a vezetősávokat a nyákon, és kivezetékeztem külön kábelen a szenzor három lábát.
A kijelző dobta is azonnal az E08-at, ami a gáz szenzor hibáját jelenti. Ezt a hibát akkor dobja, ha se a szabályzónál, se a kijelzőnél nem talál 0.6-1.2V körüli feszültséget. Tehát ha a hall szenzor be van kötve, de nincs előtte a mágnes, ami miatt kb. 2V-ot ad, E08-cal fogunk találkozni.
Amit csináltam, de így visszagondolva lehet nem is kellett volna: a kijelzőn a hall szenzor helyére beraktam egy 8k2-2k2 feszültség osztót, ez kb. 1V-ot szolgáltat a mikrokontrollernek (mintha egyáltalán nem húznánk a gázt). Az E08 hiba eltűnt.

Azért kellett a gáz szenzort kivezetnem (teljesen független minden GND-től), hogy a dual motor felépítés miatt szükséges 2db szabályzó azonos gáz szenzor jelet kaphasson. Ha csak simán kivezettem volna a hall szenzor jelét a kijelzőről, a fene tudja, hogy a másik szabályzó hogy értékelte volna a feszültséget, hiszen minden GND kábelen esik a feszültség, ez pedig elemelte volna a gáz szenzor jelét (vagy pedig a gáz szenzor GND-jén is óriási áram folyt volna). Viszont ha a szabályzók throttle bemeneteit közösítem, az a GND már a nagyáramú GND után van, így az nem fogja a szenzor jelét zavarni.

Megtaláltam a kijelző csatlakozóján azt a kábelt, amin az akksi pozitív feszültsége van, ha a kijelző be van kapcsolva (ez kell a kulcsos bekapcsoláshoz is, power lock angolul). Ezt ha átvezetem a második szabályzóhoz, egyszerre fog a két szabályzó be és kikapcsolni (nem meríti folyamatosan az akksit a szabályzó).

Következő ötletem volt, hogy ha a gáz szenzor jelét megkaphatja a szabályzó a kijelzőtől függetlenül, akkor vajon kihagyható-e a kijelző teljesen? Lehúztam a kijelzőt, az LCD csatlakozón (a szabályzónál) összekötöttem a pirosat a kékkel (akksi pozitív a power lock bemenettel), az áram 30mA-re emelkedett, tehát bekapcsolt a szabályzó, de a motort nem akarta forgatni. Úgyhogy sajnos kijelző mindenféleképpen kell a szabályzóhoz.

Ezzel néhány előnyhöz jutunk: cruise control (tempomat), max. sebesség korlátozása, sebesség fokozatok, max áram korlátozása (!), korrekt sebesség kijelzés, stb. Berakom azt a táblázatot, ami 95%-ban passzol a kijelzőhöz, sajnos 100%-osat nem találtam, de ezen legalább ott van, hogyan lehet a pas bemenetet tiltani, engedélyezni, beállítani.

Rendeltem dual motor szettet is, ott egy LCD van két szabályzóhoz, és az egyik szabályzónál a kommunikáció mindkét iránya be van kötve (tehát panaszkodhat, ha hiba lép fel), a másik szabályzó csak hallgatni tud (gondolom a beállításokat/korlátokat bekapcsoláskor megkapja, plusz ugye az állandó sebesség tartása (tempomat) is folyamatos kommunikációval jár). Alapesetben a gázkar jele is ezen a két vezetéket, adat formájában jut el a szabályzókhoz.

Azért írtam le ezt ilyen részletesen, mert alig találtam hasonló infókat a neten.

Még egy plusz infó: a kijelző csatlakozója mellett van egy két eres csatlakozó is. Ha a kijelzőn az alsó gombot hosszan nyomjuk meg, egy reflektor ikon tűnik fel a kijelzőn, és ezen a két vezetékes csatlakozón megjelenik az akksi feszültsége is.
(#) Kovidivi hozzászólása Márc 15, 2021 /
 
Érdekes, hogy a GT-100 hangosabban hajtja meg a motort, mint egy noname szabályzó.
(#) Tomi111 hozzászólása Márc 15, 2021 /
 
Sziasztok!
Egy Z-tech ZT-02-es kerékpárban cseréltem vezérlőt. Persze eredetit nem kapni, univerzális lett bele. Pár vezetéket át kellett kötnöm, mert teljesen más a csati, a vezeték színe. A tápot, gyújtáskapcsolót, gázkart, motort és hall jeladóit kötöttem rá, valamint a km-óra jelet a műszerfal felé. Működik, megy, de nem tökéletes. Induláskor kicsit kattogós a motor hangja, de gyorsítva csendes. A tulaj szerint a régivel nem ilyen hangja volt. Próbáltam fázist cserélni, úgy is megtanulja a helyes irányt, de ugyanúgy megy, hangja nem változik. A Hall elemek jók, azokat kimértem. Más frekivel hajthat az új vezérlő? Na de nem is ez a fő gond: menet közben néha a gázkar húzása nélkül is megy!! Ha ilyenkor ráhúzom és elengedem, akkor visszaáll normál működésre? Ez mitől lehet? A régi vezérlővel ezt nem csinálta. Ha felemelve próbáljuk, sosem jelentkezik ez a hiba. Tegyek a gázkar jelére egy ellenállást a test vagy a pozitív 5V felé? Találkozott valaki ilyen hibával?
Üdv! Tomi

ZT-02.JPG
    
(#) pipi válasza Tomi111 hozzászólására (») Márc 15, 2021 /
 
Nem lehet hogy "tempomat" funkció bekapcsol(ódik)?
(#) Tomi111 válasza pipi hozzászólására (») Márc 15, 2021 /
 
Olyan is van? Nem is hallottam erről. A vezérlőn kellene valami szálat még bekötni? Maradt rajta egy csomó, ami az eredetin nem volt. Ezeket üresen hagytam. A hozzá kapott rajz és a vezérlő vezetékei nem passzonak, pedig itt vették hazai cégtől.
Ez a vezérlő
A vezérlőn több vezeték van, mint a rajzon. Pl van még egy összedugható vezeték, (talán rózsaszín? most nincs előttem), hasonló, mint a tanító vezeték. De próbáltam összedugva és széthúzva is, arra nem reagál semmit, vagy nem próbáltam így menet közben esetleg.
(#) Kovidivi válasza Tomi111 hozzászólására (») Márc 15, 2021 /
 
A 3 sebesség kábelét is bekötötted?
Ha tényleg tempomatos a szabályzó, azt nem hiszem, hogy ki tudod kapcsolni (mivel LCD csatlakozó nincs is hozzá, és kábel sincs jelölve ehhez a funkcióhoz). Cruise controlnak is hívják. Ha 3-8mp-ig folyamatosan húzod a gázt (semmit sem mozdul közben), akkor aktiválódik. Újra gázadásra vagy fékezésre kikapcsol. Lehet, hogy meg kell szoknia a tulajnak.
Én is hasonlót rendeltem aliról, max. 4eFt-ba került postával... Az enyém még nem érkezett meg, remélem, ez az auto tempomat nem szériatartozék, mert én se szeretem!
A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2021
(#) Tomi111 válasza Kovidivi hozzászólására (») Márc 16, 2021 /
 
Azt sem kötöttem sehova, hisz ezen sima gázkar van, nincs fokozat. Működik is jól. Felemelve 34-35-ig felpörög, ha rajta ülök sík terepen töltött akkuval 28-30-at megy. Eddig is ennyit ment a tulaj szerint. Lehet tényleg tempomat?
(#) bec1234 hozzászólása Márc 16, 2021 /
 
Sziasztok
szeretném 2 bicajomat elektromosra átalakítani

az egyik
27.5" kerekem van és hidrólikus fékem
https://www.giant-bicycles.com/us/talon-27dot5-1-2015

a másik 26"-os kerék és v-fék

Van ötlet tipp link hogy lehető legkevesebb szaktudásssal és költséggel hogyan tudom átalakítani. van e ilyen készlet? vagy bolt vagy magánszemély aki ilyet vállal?

ja és fontos a minőség megbízhatóság is

Üdv Kósa Béla
(#) uniman válasza bec1234 hozzászólására (») Márc 16, 2021 /
 
A "google" segít, ha beírod neki: "elektromos kerékpár átalakító szett"
(#) hevjan válasza bec1234 hozzászólására (») Márc 16, 2021 /
 
Nézz körül pl. itt
A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2021
Következő: »»   202 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem