Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
VIM, Vision61, yulo5310 gömb, köszönöm a segítséget.
Kipróbálom az adattáblán lévő kondikkal. Megmondom őszintén a tekercsek mérése után 3f motornak gondoltam volna.
Szia!
A ruszkik csináltak ilyet. Csatoltam képet a bekötésről, de írták ezt előbbre is. Számodra mindegy, hogy delta vagy csillag belül. Azt nem értem, hogy mértél 500 alatti fordulatot? Nem csalt a mérő? A 2900-es fordulat már rendesen 'süvít'. 3x400V-ra nem kösd rá!
Szia!
3 X 230V -tal próbáltam, és ezzel az alkalmazással mértem: Bővebben: Link Hétvégén teszek egy próbát kondival is.
Ezaz!,így volt nekem is bekötve az esztergám!
Pedig a 3x230V-tal is valószínű jónak kellett volna lennie.
Persze hogy jó,na de ez 1f 220 bekötésű barkácsgépek alapgépe volt!
Sziasztok.
Kérdésem lenne felétek : Apósom régi ak-22 tip köszörű gépet szétszedtem. Szét szedés követően szét esett a 2.képen látható elem. Sajnos nincs jelölés rajta, hogy mi hova kerüljön vissza. Neten próbáltam keresni bekötési rajzot, de sajna nem találok. Valakinek van ugyan ilyen? Eltudnád küldeni annak a bekötését? Vagy valakinek valami tipp? Előre is köszönöm szépen a válaszokat
Szia! Sima kamrás kapcsoló. Sajnos szét kell szedni ahhoz hogy össze lehessen rakni.
A barna szálakra kell adni a betápot azaz a kettő barna és egy barna-piros (közösített) szálakra kell kötni a betáp barna és kék szálait. A kapcsolóban ezek egymással szemben helyezkednek el. Valószínű, hogy a kamrákat összefogató csavarzat meglazult és kiestek az érintkezők (kicsúsztak). Ha ezt a kapcsolót akarod továbbra is használni, akkor nyugodtan szétszedheted, nincs benne rugó az csak a legfelső csillagkerekes rögzítő görgőknél van. Ha sikerül összeraknod, majd szorítsd meg jól az összefogató csavarokat, mert azok miatt jönnek ki az érintkezők amiken csak egy kis dudor van kiképezve, hogy ki ne jöjjenek a helyükről. Persze más ilyen típusú kapcsolót is alkalmazhatsz ami mindkét sarkot megszakítja (fázist-nullát).
Szálak? Mi ez, szövet, textil?
3 szál drót (huzal).
Sziasztok,
Valakinek ismerős esetleg? Lehet tudni valamit róla? (Egy kollégám örökölte pár dologgal egyetemben, sajnos semmilyen tábla, címke, még egy betű sincs rajta. Az elején egy lassító áttétel van felcsavarozva, gyári állapotúnak látszik, négy vezeték jön ki belőle, valószínű két külön tekercs van rajtuk kb. 25 Ohm mérhető mindkettőn. Egyebet nem tudni...) Köszi! A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2021
Szia! Nekem varrógép motornak tűnik de hogy melyik fajta azt nem tudnám megmondani.
Köszönöm!
(Még kicsit várok hátha valaki felismerné a típust is....)
Sziasztok!
Újfent hozzátok fordulok segítségért! Egy radiál ventillátorból szeretnék elszívót készíteni, de nem értem a bekötés mikéntjét, nem a szokványos a motor tekercselése! Igaz most működik, de nem értem mi célt szolgál a provizórikus házi elektronika rajta. Kérlek segítsetek, hogy kell e ez, és mivel tudom kiváltani!
Szia!
Ez egy sima egyfázisú motor. Az U1 és U2 a főfázis, a Z1 és Z2 a segédfázis tekercse sorbakötve a kondival. Gondolom téged a két fehér vezeték zavart meg, a TK jelű. Az valószínű a motor tekercseire helyezett hőkioldó, ami túlmelegedés esetén szakítja a motor áramkörét ( kihűlve remélhetőleg zár újra). Egyszerűen sorba van kötve vele a motor. A házi gyártmányú elektronika egy fordulatszám szabályzó, hasonló, mint a porszívókban van. Bár ehhez a motorhoz ez a fázishasításos szabályzó nem éppen korrekt. Kis fordulatra állítva leégetheti a motort. Ha nincs szükség szabályzásra, egyszerűen hagyd ki, így mindig a névleges fordulaton megy a motor. A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2021
Szia!
Köszi a gyors választ! Igen jól gondoltad, a TK jelű két fehér vezeték volt ami első körben zavart! A házi gyártmányú fordulatszám szabályozót pedig akkor jobb kézzel bal váll fölött a kukába hajítom. Erre ugyanis nekem nem lesz szükségem! Tehát akkor a képen lévő gyári rajz szerint fogom bekötni, ezzel kapcsolatban viszont annyit kérdeznék, hogy a TK és az L közötti kapocs (amit X jelöl a képen), az tulajdonképpen csak egy összekötő vezeték? Vagy oda kell a hőkioldó? Lehet együgyű a kérdés de hőkioldóval nem volt dolgom! Valamint ha már foglalkozok vele, kondit is tennék újat! Szerinted megfelelő az adatlapján ajánlott 14 mikrós? Köszi újfent!
Jaj, átgondoltam!!!
A hőkioldó a motorban van, tehát az csak sorba van kötve a fázissal! Úgyhogy azt csak patkolni kell az x helyén! Remélem jól írom! Ahogy fordítom, ott csak akkor kell mahinálni, ha az "RE Steuergerat" kerül bekötésre! Korrekt ez így???
Igen. A hőkioldó valószínű kiolvadó lesz, a fázissal sorban, és a motor tekercsébe "szőve".
Ha 14 mikrós a gyári, akkor az. De ez egy jó nagy motor 800 W-os. Az én 1000 éves konyhaim 120 W-os.
Helló! Csatoltam a bekötést, de jól gondoltad...
Sziasztok!
Támadt egy elvetemült ötletem: El kellene tudnom indítani egy egyfázisú 3KW-os motort max. 25A-es kismegszakítóról... A motor indulási árama miatt szinte biztos, hogy nem fog működni a dolog egyszerűen... (2,2kW-osról már van tapasztalat...) Frekvenciaváltó lenne a legegyszerűbb történet, de ilyen teljesítményben már az sem olcsó... Mivel vannak kisebb motorjaim is, ezért arra gondoltam, hogy indításként egy kisebb(1kW) motorral felpörgetném a szerkezetet, majd amikor már forog csak akkor kapcsolnák feszültséget a nagyobb motorra. Működhet ez így? Mi a véleményetek?
Szia!
Ha sikerül ugyanazt a forgásirányt eltalálnod? Max 1-2x lecsapja a biztit, ha nem sikerül elsőre. De a kuplungolást se hagyd ki a játékból. Valami régi hegesztőtrafó primerje jó lenne ilyenkor, soros induktivitásként, mégis merre mozdul.
kuplungolással nem foglalkoznék, a nagyobb indítása után az magával forgatná a kicsit is....
Szóval fix kötés a tengelyeken....
Pedig kellene. Kizárt dolog, hogy két tengelyt pontosan egy tengelyként össze tudsz kötni. A pici eltérést egy (nem oldható) kuplung ki tud egyenlíteni. Kuplung nem csak oldható van, pl. Hardy tárcsa.
... ha nem szabná fel hamar a helyéről. Aztán még ott lenne vagy nagy, vagy kicsi fordulatszám különbség is. Mindenképpen oldható kuplung kellene.
Idézet: „kisebb(1kW) motorral felpörgetném a szerkezetet,” Ha egy 1 kW-os motor képes felpörgetni a szerkezetet, meg lehetne próbálni valamiféle lágyindítót kreálni a 3kW-os motorhoz. Induláskor sorba kötni vele ohmos ellenállást, pl.: valamilyen fűtőszálat, ami 25A alá korlátozza az áramot, ha felpörgött, akkor kiiktatni a fűtőszálat. A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |