Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autódiagnosztika és adapter
 
Témaindító: bodoo, idő: Ápr 3, 2006
Lapozás: OK   43 / 44
(#) david10 válasza Lezli46 hozzászólására (») Szept 17, 2021 / 1
 
Szia.
A 25-ös vezérlőegység (az indításgátló) a 17-es vezérlőegységbe (müszerfal) van beleintegrálva. Amikor a 25-öst kinyitod akkor a "Bitte adresse 17 eingeben" arra kér hogy a 17-es vezérlőegységre menj át. (Ha kulcstanítás a cél akkor azt is a 17-esben kell csináldd).
A müszerfal egyúttal gateway is (hálózati vezérlőegység azonban a diagnosztika az csak k-line-on megy.) A müszerfalban lévő gateway-nek az a dolga hogy az autó belső CAN hálózatai között továbbítsa az adatokat.

Szerk. 1.: Az autónak nincs gateway vezérlőegysége, az csak az eggyel újabb generációs autókban van.
Szerk. 2.: A pdf-edben benne van az összes vezérlőegység ami az autón van.
A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2021
(#) Lezli46 válasza david10 hozzászólására (») Szept 17, 2021 /
 
Szia!
Köszi a gyors kiképzést--kiprobáltam ., és ugy vagyon ahogy irtad ez a rejtélyesnek tünő immoablakot. Vezérlők egymásközt CAN buszon kommunikálnak és müszerfalban "kommunikálnak" a különböző fajta CAN-hálozatok.., ha jól értem..., az egyes vezérlökről a Diagnosztika viszont a hagyományos "K" vonalon történik az OBD PIN 7-be.., jól gondolom?
" (hálózati vezérlőegység azonban a diagnosztika az csak k-line-on megy."--a hálozati vezérlőegység kifejezés alatt a hálozatban lévő összes vezérlőt érted??? vagy hülye kérdés???

Ezen az A2-en eredendő probléma az volt hogy., semmilyen diaggal sem lehetett kapcsolódni egyik vezérlőhöz sem, mert "K1 short to positiv volt!!! Ezt sikerült megoldanom., mert megtaláltam a kb 6db "K-" vezeték csomopontját az OBD csati elötti kötegben kb 30-50 cm-re.,és fokozatosan lekötve a vezetékeket a csomopontról .,sikerült a plusz zárlatos szálat lokalizálni , Igaz megszüntetni nem tudtam a zárlatot rajta mert nem tudom hová mehet a másik vége a jelenleg zárlatos szálnak.., de igy félretéve is .,ugy tünik müködik (nagyjából ..) minden...,

Probának lekötöttem az ABS-t. Motort.,Komfortmodult (ez nem annyira biztos...) .,Klimaticvezérlőt, Rádiót.,hidroszivattyut is.----de a plusz zárlat továbbra is megmaradt...

Ami még enyhén szólva érdekes : Obd csatiban a CAN-H és Can-Low közt nem lehet ellenállást mérni!!! Ugyancsak nem lehetett feszültséget se mérni egyiken se!!! Viszont .,pl az ABS-en vagy a Motor ECM-en a megfeleő pontokon az ellenállás és a CAN fezültség is teljesen ok volt...

egyser már megköszöntem a nagy segitségeidet---de megteszem most másodszor is... ..)
üdv L.
(#) david10 válasza Lezli46 hozzászólására (») Szept 17, 2021 / 1
 
Szia.
Pontosítsuk a hálózati vezérlőegység fogalmát: az autódnak nincsen ilyen vezérlőegysége, a müszerfal csupán annyit csinál hogy a Powertrain/Comfort/Convenience CAN hálózatok között továbbítja az üzeneteket. A legelső Audi amelyikben volt hálózati vezérlőegység az az A6-os volt 2005-ben, annál már a diagnosztika kizárólag CAN buszon keresztül történik.
Úgy látom hogy a listán nincsen rajta a rádió. Ha utángyártott radió van az autóban akkor az tud ilyen gondot okozni.
Ha ennél az autónál az OBD dugaszba ki is van vezetve a CAN busz (amit kétlek) akkor az semmiképpen nem diagnosztikának van.
Ha van valamilyen konkrét tűnet/panasz az autóra akkor szólj és megpróbálok tanácsot adni arra hogy merre keresd a hibát.
A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2021
(#) Lezli46 válasza david10 hozzászólására (») Szept 17, 2021 /
 
Szia

Köszi a tanulságos fejtágitásokat valóban.,ez a hálozati vezérlőegység novumként jelent meg nekem ..,de tudtalak követni egyébbként., az audiban müködő gyári "Audi Concert" rádió van., valószinüleg nem diagképes .,mert " no response" a Rádio-ra a válasz., kommunukáció van még a Külső pótfütéssel is.

A fő hiba az auton:A Szervokormányzás "programozott vészüzemmódban" üzemel (türhetöen lehet használni az autót ebben az állapotban is!)---kb ezt sikerült utánaolvasnom erről. Állandó hang és Servolenkung hibaüzenet van a displayen., és állandó hibakód is a G250 kormányzási szenzor hibájára hivatkozva. Nemrég vették ..,állitólag hidraulikaszivattyut cseréltek elötte .., a szivattyun 2 db csati van.., egy vastag plusz/minusz táp., és egy háromvezetékes csati., 2db CAN és egy gyujtás +15. Jobboldali stekker üres--esetleges belevaló stekkert nem látni a közelben. A G250-es szenzornak a kormánymüben kellene lenni--ennek fizikailag leellenőrzése még nem sikerült.., ugy olvastam hogy valahol ebbe az évjáratba áltak át a G250-ről a G85-s kormánykerékalatti szenzorra..,ezt csak azért irtam mert egy katalogus szerint ehez az alvázszámhoz már a G85-s szenzor tartozik.,ez mellékszál lehet mindenesetre..,gondolom a diag a mérvadó?

Mielött elfelejtem., minden jól müködik az autón.

üdv L.
(#) david10 válasza Lezli46 hozzászólására (») Szept 18, 2021 / 1
 
Szia.
Nagy eséllyel a szervópumpád ment tönkre, ráadásul ahogyan látom a scanelésből az autó is össze volt törve...
A szervópumpa kellene látszódjon a listán. Hétfőn küldök bekötési rajzot a szervópumpához (rajta lesz a G250 bekötése is), a tápokat és a kommunikációs szál épségét kellene megmérdd, addig ne cserélj ki semmit se. Ahogyan nézem az autónak ugyanolyan szervópumpája van mint a Fabia 1-nek. Ezeknél az autóknál típushiba a szervópumpa 3 fázisú motorjának a megszorulása, a megszorulás következtében tönkremennek a meghajtóáramkör MOSFET-jei, az viszi magával a MOSFET driver IC-t, az pedig gyakran tönkreteszi a mikrokontrollert is ezért kommunikáció sincs a szervópumpával.
Szerintem maradjunk annyiban hogy hétfőn küldök rajzot, mérj meg pár dolgot. Az alvázszámot akár itt, akár privátban küldd át és abból konkrétan megtudom mondani hogy milyen fajta szervópumpa van az autón.
Szerk.: ha a többdugaszos pumpáról van szó akkor az olyan lesz mint amilyent az előbb említettem, van olyan dugasz amelyik alapból nincsen bekötve.
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2021
(#) Lezli46 válasza david10 hozzászólására (») Szept 18, 2021 /
 
Köszi---de van egy két hozzáfüznivalom..

1.A pumpán a két vastag táp., a CAN-H és CAN- L., és a gyujtás 12V az biztos jó--megtudtam mérni..,A két "teli" csati mellett van még egy harmadik üres csati is .,amihez nem látni egy odavalaó csatit a közelben.Ez egy állitólag bontott cserélt pumpa..,elég homályos történettel.. továbbá én mintha azt olvastam volna hogy a Poló-Seat-Fábia reláció pumpa nem ugyanaz volna., mint az A2-é?? Az Audi pumpa a CAN-en kapja vezérlést. Azt tudom hogy a POLó és társaiba két cégtől van pumpa :TRW és TOYO .,és egymásközt nem kompatibilisek.
Másik, feltehetőleg -valószinüleg jó lehet a pumpa .,mert gyakorlatilag normálisan lehet kormányozni--az állandó hang hibajelzésés ., és a displayen megjelenő szervokormány hibaüzenet ellenére...,??
Várlak hétfőn.
VIN szám:WAUZZZ8Z13N009248

A "helyzet bonyolódik"..., mint a Tanuban...
.
1.Már akartam "reklamálni": A szervókormánynál semmilyen élőadatszerüségeket nem látok sehol., emlékszem szoktak lenni szöghelyzet-motoráramfelvétel meg hasonló szervoval kapcsolatos paraméterek..
2.Csak most tünt fel hogy az állandó "G250 szakadt" hibakód(00816-36-00) törlésénél mindig hibaüzenet jön : "A hibakód törlését a vezérlő nem érzékelte".
Egyre jobban rémtörténetté alakul...

üdv Laci
(#) Lezli46 válasza Lezli46 hozzászólására (») Szept 18, 2021 /
 
Ez a két utólagos észlelés ami lemaradt.

üdv.
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2021
(#) Lezli46 válasza david10 hozzászólására (») Szept 19, 2021 /
 
Szia!
Nagyon várlak már...,mert elvesztettem a fonalat totáll...

1.Diagnosztikában a kormánymüben lévő G250 szenzort látni--állandó "szakadt" hibakóddal !

2. Kérdés : Ez 100% biztos hogy, ha a diag a G250szenzort látja .,akkor nem lehet a kormánykerék alatti G85 szenzorral szerelve az autó??? Vagy ez müszaki nonszensz?? Olyasmit olvastam, hogy kb 2001-től átálltak a kormánykerékalatti "G85"-s szenzorra a kormánymüvön lévő helyett..meg hogy a szivattyurész nem diagnosztika képes?

2. Feltételezve ,hogy mérvadó a diagban megjelölt kormánymüvőn lévő G250-es szenzor megléte, ami fényképen egy hosszu kábel ,háromvezetékes csatival a végén., aminek a szivattyú jobb szélső üres 3 tüs csatijába kellene menni. (???)Ez a csati nálam üres---de csak egy ép középső tüje van!! A másik kettö tü helyét is alig látni annyira megette a grünspann.,ha volna is valahol elrejtőzve ez a kábel., nyilván használhatatlan ezzel a csatival...,Ha a fenti állitás igaz : akkor másik szivattyú beszerelése volna aktuális??

3. Mivel kormányszervó tényleges müködése elfogadható, csak az állandó hang.-fényhibajelzés rendkivül zavaró.., ebből merült fel .,hogy esetleg diagból nem lehet-e kikapcsolni az elöbbi hibajelzéseket viszonylag egyszerüen.., vagy végső soeon kirni okossabban ???

3. Végső soron megnézzük "optikailag" ., van e szenzor a kormánymüven vagy nincs---fölülről képtelenség erről megbizonyosodni--szerintem---.kerék--doblemez-haspáncél leszerelés gondolom ez a módja...

üdv L.
(#) david10 válasza Lezli46 hozzászólására (») Szept 19, 2021 /
 
Szia. A kérdéseidre egyelőre a rajz nélkül nem tudok külön-külön válaszolni, egyelőre azt írom le amit az alvázszámból megtudtam.
Az autódat 2002 július 8-án gyártották, 2003-as modelnek jött ki, AMF motorkódja van.
Az autóra 1J0 959 654 AG és 1J0 959 654 BK típusszámú kormányszög érzékelő szenzor jár (a szenzor és a kormányspirál egyben van). Az autóra pedig 8Z0 423 156 R típusú szervópumpa jár (az autón nem biztos hogy ilyen pumpa lesz, az R végződésű tipusszám az a legújabb kódszám ami talál az autóra).
Lévén hogy az autón VDO müszerfal ezért van esély annak az eeprom tartalmából a hangjelzést kikapcsolni, de én nem támogatom ezt az ötletet.
Ahogyan nézem fényképek alapján a szervópumpát eléggé kevés vezetékcsatlakozó van rajta. Amint lesz rajzom az autóhoz többet tudok mondani.
A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2021
(#) Lezli46 válasza david10 hozzászólására (») Szept 19, 2021 /
 
Köszi nagyon...

Szikrázik a szemem a sok a2- s külföldi forumtól..., hülyeséget most elsö fölindulásból nem akarok irni., hetet- havat összeolvastam., ., De egybevág amit irtál hogy ezen a G85 szenzor van a kormánykerék alatt...,
Ez a általános sztory a forumokban : Rossz szervoszivattyut lecserélték egy bontott jóra..., de nem ugyanarra a cikszámura.., következmény általában: Szervo most kitünően müködik--de a - hang és fényhibajelzés és szakadt G250 szenzor hiba állandó.., olyan fényképet láttam, gari nélkül .., ahol a G85 - s szenzornál a jobb 3 Tüs csati üresen marad., csak egy vakdugó van rajta. A G250 - s szenzorosnal a jobb szélső csatiba jön egy 3 tüs vezeték a szenzorból.
Alkalmadtán majd véleményezd hogy., a G250 - s hibakódjának törlése utáni üzenetet ., amit csatoltam is, " a vezérlö nem érzékeli a hibakód törlés kérését"-- elég furán hangzik...

Majdnem elfelejtettem, ezen cseréltek bontott szervószivattyut...

Kösz a további segitséged.
Üdv L.
A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2021
(#) david10 válasza Lezli46 hozzászólására (») Szept 20, 2021 /
 
Szia, kicsit megkésve, de a "holnapi napba" beleférve sikerült rajzot keressek.
Tehát: Ma pont itt volt egy 2001-es A2, megnéztem azon egy kicsit a dolgokat.
Az autónak két szenzorja van. G85 és G250 is van rajta. A G85 a kormányszögérzékelő (ez az ABS-nek van) és van a G250 a nyomaték érzékelő (ez van a szervópumpával összekötve).
A szervópumpa CAN buszon keresztül csatlakozik az autó rendszerére, azonban külön a diagnosztikán mint vezérlőegységet nem lehet elérni.
Csatoltam a rajzot, elvileg 3 csatlakozó van a pumpán. Ahogyan látom, a nagy 2 lábú az a táp, a 3 lábú megy a G250-re, a 4 lábúból 2 láb a CAN busz, 1 pedig a gyujtás utáni.

Én azzal kezdeném hogy a kormánykeréken lévő G250-nek megmérném a tápját (1-es láb a +, 2-es láb a -).
Ha táp rendben van, akkor megpróbálnám lehúzni a szervópumpáról a dugaszokat és kiolvasnám a müszerfalban a hibakódokat. Elméletileg megkellene adja azt hogy nincs kommunikáció a szervópumpával. Amint visszadugod a pumpa dugasszait tároltnak kell megjelenjen az így generált hibakód és kellene engedje törölni (így megtudsz bizonyosodni arról hogy a tesztered képes-e a hibakódot kitörölni).
Szerintem azért nem engedi kitörölni a hibakódot mivel még most is jelen van a hibakód, van amelyik vezérlőegység így viselkedik.
A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2021

audiA2.png
    
(#) Lezli46 válasza david10 hozzászólására (») Szept 20, 2021 /
 
Köszi..,
1.Ez a 2001 - es évre azt olvastam .,hogy itt volt utoljára a G250 - s kormányérzekelő szenzor beszerelve.., innét kezdve áttértek G85- re helyette, ami kormánykerék alá helyezve.., ezt arról ismerni meg hogy a szivattyun a jobbszélsö 3 tüs stekkerben nincs csati, csak vakdugó.A két szenzor , G250 és a G85 együtt nem lett szerelve valószinüleg.

2.A mi esetünkbe igy néz ki a valahol bontottként beszerelt szivattyú stekkerjei., Középen a vastag két tápvezeték., baloldalt egy 3 tüs., 2 db Can és egy db gyújtás., jobbszélen nincs semmi a stekkerben üres, nem látni a közelben sem egy belevaló 3 tüs kábelt, aminek a kormánymüböl kellene jönni., de ott feltehetőleg már nincs benne semmi G250 - s kormányszögérzekelő mivel ami autónkat már G85 -el lett szerelve, mert ez már gyakorlatilag 2003- évjáratú inkább., összegezve: a mi auton G85- l van már szerelve, a bontott pedig még G250 - l????

3.Sajnos igen nagy munka volna megnézni hogy a alul a kormánymüben van- szenzor vagy már a kormánykeŕékbe
---lett áthelyezve.

4.Ez a csati lehuzás nagyon jó ötlet, holna kipróbálom.

Köszi és üdv

U.i: A G250 és a G85 egyidejü szereplése nekem nem tünik valószinüleg ., bár nem kizárt.
(#) Lezli46 válasza Lezli46 hozzászólására (») Szept 20, 2021 /
 
A rajz nagyon jó --- szerintem ez az variació ahol az auto még G250 szenzorral van szerelve , ami a kormánymübe alul van beépitve.., és ne G85 - el a kormánykerék alá? Egyéggként honnét van kimentve?
(#) david10 válasza Lezli46 hozzászólására (») Szept 21, 2021 /
 
Szia.
1.Az autódon 100% hogy van G250-es szenzor, ezt az alvázszám alapján néztem meg az alkatrészkatalógusban. Szerintem nem lehet vészes levenni a kormányborítót, én megnézném alatta hogy milyen színü kábelek mennek a kormányspirálba, ha a színek találnak azzal ami a rajzon van akkor ott megmérném a tápfeszültséget. Ha ott nincs tápfeszültség akkor visszakövetném hogy merre megy a kábel.
2. A bontott egység típusszámát írdd le, abból remélhetőleg megtudom mondani hogy milyen felszereltségü autóra talál.
4. Próbáldd ki. Nézdd meg a mérőcsoportokban hogy milyen paraméterek vannak a müszerfalban.

A rajzok a hivatalos erWin-ből vannak, lévén hogy jogvédett az ott lévő információ ezért csak részletekben adhatom ki azt ami fontos.
(#) Lezli46 válasza david10 hozzászólására (») Szept 21, 2021 /
 
Valami nem kerek teljesen.., ha volna G250 szenzor a kormánymūben (nem kizárt ., mert nem néztük meg fizikailag hogy van- e a kormánymüben, mert nem vettük még le alsó takaró lemezt) akkor annak a 3 Tüs vezetéknek a szivattyú jobbszélső 3 tüs csatijába kell menni. Ez biztos igy van . Bonyolitja a helyzetet hogy a mi esetünkben ez jobb szélső csatlakozóban nincs semmi vezeték és a szivattyú környékén se látni..., másik ez a jobb szélső csatiban csak a középső tű ép, a másik kettö teljesen kirohadt tőig.

A cikszámot bontás nélkül képtelenség leolvasni.Megyek megnézni a müszerfal méröcsoportot.
(#) Lezli46 válasza david10 hozzászólására (») Szept 21, 2021 /
 
1. Gyujtás rajta--diag rajta--motor áll. Szivattyuról lehuzom a az egyetlen 3 tüs csatit(2 Can és egy gyujtás +12)-ez történik: Sipolás és állandóan világit a Szervószimbolum a müszeregységben---Nincs kommunikácio üzenet és hibakód a mellékletben. Visszadugva a szokásos G250 szenzor hibakód jön vissza --a szintén szokásos "Vezérlő nem érzékeli a kódtörlés kérését". Mielött elfelejtem, most lehetett törölni a hibakodót.

2.Müszercsoport MVB-en ilyesmik vannak :Ford.,sebesség,olaj,viz,tankállás-tank ellenállás, szerviz esedékességek..,ilyesmikre emlékszem.

3. Ha már ott jársz, akkor egy mentést küldhetnél a kormánykerék alatt lévő G28-as kormányszögjeladóról ,ami a légzsákspirállal van egybeépitve.

köszi és üdv
A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2021
(#) Lezli46 válasza Lezli46 hozzászólására (») Szept 21, 2021 /
 
"
HELYREIGAZITÁS!!!!!


Mielött elfelejtem, most lehetett törölni a hibakodót."!!!!! Ez ELIRÁS , mert most sem lehetett törölni a hibakódót!!!!
!
(#) david10 válasza Lezli46 hozzászólására (») Szept 21, 2021 /
 
Szia. Keresek az erWin-ben leírást a szenzorokról, holnap este jelentkezek velük.
Ami a hibakód törlését illeti, csak olyan hibakódot lehet törölni amelyik tárolt, a jelenlévőt nem lehet törölni.
(#) Lezli46 válasza david10 hozzászólására (») Szept 22, 2021 /
 
Köszi.., de ha már arra jársz..,kontrolláld le ezt a nemrégolvasott infómat ..., a G250-es kormánymüben lévő kormányszögszenzort .,a 2002-es évtől l lecserélték a G85 -ös kormányszögszenzorra ,ami kormánykerékalatt van a légzsákspirállal egy házban.., én nem olvastam hogy [[b]b]egyidejüleg mindkét szenzo[/b]r[/b] beépitve és használatba lenne.,és mivel ez a szenzor átkerült kormány alá ., igy a szivattyun a jobb szélső csati üresen marad, ahová régen a G250- szenzor vezetéke jött., és csak egy vakdugót látni a fényképeken.
(#) david10 válasza Lezli46 hozzászólására (») Szept 22, 2021 /
 
Szia,
Igazad volt, az újabb modelekben lecserélték a G250-et G85-re.
Idézet:
„At a later date on the Audi A2 the signal from the steering angle sender G85 (see Page 33) will be used, thus eliminating the need for the power steering sensor G250.”


Amihez csak esténként tudok hozzaférni azt kikerestem, csatoltam PDF-ként is, most már nem ott jár az eszem ahol kellene, ezért nem írom le a konkluziómat, reggel fog erre sor kerülni. Csatoltam a PDF-et, nézegessed Te is.
A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2021

print1.pdf
    
(#) david10 válasza Lezli46 hozzászólására (») Szept 23, 2021 /
 
Szia, felejtsük el amit idáig írtam, ez a valóság:
Az autódra nem jár G250-es szenzor (lásdd a csatolt képet, szürkével jelenik meg az alkatrész kódszáma). Ha könnyen hozzaférsz a kormánykazettához, akkor meggyőződhetel a valóságban is hogy nincs ott olyan szenzor, helyette van a G85, annak a pozicióját az ABS vezérlőegységében fogod látni (ezt könnyen megtudod nézni a VCDS-el).
Ahogyan nézem a 8Z0 423 156 R típusú szervópumpának a harmadik dugassza gyárilag le van szigetelve, az összes képen amit a pumpáról láttam azokon mind egy dugó van rajta. Ha az autó pumpáján 3 dugasz van akkor az egyértelmű hogy olyan autóra talál amin van G250.
Ellenőrízdd le hogy talál-e az autóval az amit leírtam, ha igen akkor oda másik szervópumpa fog kelleni.

111.PNG
    
(#) Lezli46 válasza david10 hozzászólására (») Szept 23, 2021 /
 
Szia!

Köszi a készséges-informativ praktikus segitésidet!
Minden talál--az ABS MWB-en van G85 élőadat..,Tehát ez a szivattyu egy régebbi G250 szenzorral "együttmüködő" bontott szivattyú volt valamikor, ezért jelenik meg G250-hez tartozó hibakód stb-stb. Az auton , mivel G85 -el szerelt , ezért nincs a 3 tüs kábel jobb szélső szivattyú csatiban stb. Még nem eldöntött hogy legyen -e kompatibilis másik szivattyú csere vagy nem.., ugyanis a hibakódtól és az állandóan világitó szervóhibajelzéstől eltekintve semmi hiba az autónak --beleértve szervokormányzást is..,ami valószinüleg vészüzemmódban van., de normálisan müködik. Véleményed erről?
(#) david10 válasza Lezli46 hozzászólására (») Szept 23, 2021 /
 
Szia.
Azt a PDF-ben is írja hogy ha nem látja a kormányszöget akkor átáll szervízmódba amiben használható, de így kevesebbet dolgozik a pumpa, valamennyivel több erő kell a kormány forgatásához. A véleményem az hogy cserélődjön ki a pumpa megfelelőre. Szoftveresen kilehet iktatni a figyelmeztetést de azt nem támogatom, mindig a gyári megoldáshoz szeretek a lehető legközelebb lenni.
(#) Lezli46 válasza david10 hozzászólására (») Szept 23, 2021 /
 
Szia!

Szakmailag valóban ez az egyetlen korrekt és megbizható megoldás.., de a második variácíóról ha lehetne valamit.., Obd2 csatin keresztül is müködhetne? Vagy müszeregység kiszerelésevel csak? Csak a kijelzést érinti vagy automatikusan a hibakód is törlődik ilyenkor? Csak hogy jobban képben legyek globálisan.

Egyébbként egy élmény volt egy ilyen segitőkész szakértővel diskurálni!

Köszi a sok segitséget!

Üdv.L.
(#) david10 válasza Lezli46 hozzászólására (») Szept 23, 2021 / 1
 
Szia.
Lévén hogy VDO műszerfalad van ezért megoldható OBD-n keresztül is, az eepromban kell a kijelzéstáblába belenyúlni.
A hibakód az meg fog maradni, egyedül a kijelzés nem lesz aktív.
Örvendek hogy segíthettem.
További sok sikert.
(#) Lezli46 válasza david10 hozzászólására (») Szept 24, 2021 /
 
Szia!

nem ragozom tovább---köszi mégegyszer!!!!!

üdv L
(#) Napstermaci hozzászólása Ápr 21, 2022 /
 
Szervusztok!
Elakadtam egy 1999-es évjáratú Renault Laguna I Grandtour 2.0 Obd hibakód kiolvasással , van egy Memoscan U581 hibakód olvasom megtaláltam a kocsi OBD csatlakozóját a szivargyújtónál van elrejtve a hamutartó alá. Rácsatlakozásra bekapcsol ,majd kéri hogy a kocsira adjak gyújtást majd Enter. Szépen lefut az összes protokol és a legutolsó után kiírja hogy kapcsolódási hiba. Próbáltam végig zongorázni minden helyzetben az indító kulcsot még úgy is hogy beindítottam az autót akkor is ugyan az az eredmény. Kis érdekesség ha ez a továbbiakban segít valamit a 16pin-es kiosztás a következő (6 vezetékes bekötése van) 1,4,5,7,15,16 (Rá mértem minimultival a csatira a 16 egyértelműen a plusz az 4,5 rövidzár azaz azonos ág Test negatív de ami érdekes az 1,7,15 plusz 16 között rendesen mérhető az akkumulátor feszültsége a 12,47V) Még egy fontos infó ha számít K56M 139LE Volvo motorral van szerelve és mindössze 2 évig gyártották iszonyat nehéz róla magyar infót kicsikarni mert Renault fórumokon sem nagyon fordul meg róla szó.

Köszönöm a segítséget előre is!
(#) eyess válasza Napstermaci hozzászólására (») Ápr 21, 2022 /
 
Ha nem a gyári fejegység , vagy rádió van benne , akkor szokott ilyenkor az előfordulni, hogy a csatlakozóból , kerül pozitív a can buszra. Mivel a nem hozzá való fejegység más pontokon ad , adhat ki vezérlő jelet .Viszont ilyenkor bizony haza szokta vágni a kommunikációs kábelt is .
(#) Napstermaci válasza eyess hozzászólására (») Ápr 22, 2022 /
 
Köszönöm gyors válaszod. Instrukcióid alapján ki vettem a nem gyári rádiót azaz lehúztam a kocsi csatlakozóiról és szabadon hagytam azaz semmi sincs már rá kötve (költői kérdés a gyári fejegységnek bent léte szükséges a gépjármű komputerével való kommunikációhoz?) Ezek után az ODB csatlakozón újra végeztem Minimultiméterrel mérést a gyújtás kapcsoló mind három állásában és a következőket mértem. (ST) azaz gyújtás ki ,kulcs nincs benne: mindegyik ponton azaz 1,4,5,7,15 - 16 között 12,24V mértem. (A) helyzetben 1,4,5 - 16 között 12,24V 7,15 - 16 között pediglen 12,14V mértem. (M) gyújtás kapcsoló helyzetben REF gomb benyomva van bal kéz felől a műszerfalon nem is lehet kikapcsolni mert bevan ragadva a kocsi computer hangon közli ("Welcome the vehicle computer now cechking system for you" "Üdvözöllek a gépjármű komputere most ellenőrzi a rendszert neked") 1 - 16 között 0,14V mértem 4,5 - 16 között 12,14V mértem 7,15 - 16 között pediglen 11,41V-ot. Minden állásban megpróbáltam a MEMOSCAN-t a hiba továbbra is az az üzenet hogy "Kapcsolati hiba". Egy apróság amit megjegyeznék kíváncsiságból szét szedtem a MEMOSCAN ODB kommunikációs vezetékének ODB foglalattát ahol azt vettem észre hogy az 1 lábra nincs is kötve semmi! Amik be vannak kötve 2(zöld),4,5(lila),6(barna),7(kék),10(piros),14(sárga),15(narancs),16(fekete). A készülékbe menő 15 pin-es csatlakozó bus pediglen ebben a sorrendben ahogy multiméterrel ki mértem 1(fekete),2(barna),3(piros),4(narancs),8(zöld),9(sárga),11(kék),15(lila) . Remélem nem zavartalak össze és érthetően írtam le. És köszönöm még egyszer a segítséget!
(#) eyess válasza Napstermaci hozzászólására (») Ápr 22, 2022 /
 
A fejegység , vagy rádió léte nem szükséges a kommunikációhoz. Viszont ahogy írtam zavart azt tud okozni a nem az autóhoz való fejegység , vagy rádió. Diagnosztikai kereséskor ugyan úgy le lehet keresni a fejegység , vagy a rádióban lévő kontroller alapján az eszköz meglétét , illetve ha multifunkciós a készülék még több lehetőség is van. Nyilván , ha nem bele való a rádió , akkor a diagnosztika hibát fog adni , és nem talál rádiót , vagy fejegységet, de ez csak erre vonatkozik. A többi egységet fel kellene tudnia ismerni , és megjeleníteni .Ha ez nem tud megtörténni , lehet több oka is ennek még , de elsősorban meg kellene nézni , hogy az adott diagnosztika jelen esetbe ez a
Idézet:
„MEMOSCAN ODB”
, hogy egyáltalán kompatibilis e az autóval , mert az is lehet , hogy nem .
A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2022
Következő: »»   43 / 44
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem