Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm.
A kitöltés milyen értékek között változik? Esetleg van ehhez a FET-hez más jobb rajz 0-100% közötti kitöltéssel? Én ezt találtam.
Bakman kiegészítését is vedd figyelembe.
A 10A03 mellé ( vagy helyett ) betennék még egy jól hűtött párszáz amperes schottkyt, mert nem tudom, mekkorákat fog visszarúgni a motor tekercse és megölheti vagy ezt a szupresszor diódát, aztán meg a feteket. 0 %-ra egyáltalán nincs is szükséged - a motornak kell egy bizonyos "alap" kitöltés, áram, hogy egyáltalán megmoccanjon. A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2021
Ami egyszerűen és könnyen elérhető, az a mikrokontroller. Azzal le lehet menni nullára és fel is lehet menni vele 100 %-ra.
Ha jól tudom, olyan 2 - 98 % között lehet beállítani a kitöltési tényezőt 555-ös IC használatával.
Az a dióda semmire sem jó...ide már valami talpast kellene keresned, de az nem olcsó jószág, vagy legalább ehhez hasonlót: 100BGQ045.
Hol kapható?
Hestorból szoktam rendelni. Ott nem találtam. 10A-esek voltak a legnagyobbak.
MBR1645 -nek (hűtve) elégnek kell lennie. Ha a tápfeszültség nem kúszik 18 V közelébe, akkor a 7812-es IC el is hagyható, annyit kibíz az 555-ös IC.
Ha nem melegednek üzem közben túlzottan, akkor jó.
Ha kissebb fordulaton kap terhelést a motor akkor az a dióda úgy el fog durranni mint a fene. Utána pedig vinni fogja az összes fetet is. Plusz nem ártana 30A hez már némi pápfesz pufferelés is mert olyan tüskék lesznek a tápon hogy a etek látják annak is kárát. Mondjuk 5db 1000µF 35 kondiközel a fetekhet/diódához.
Sziasztok,
Egy kis segítséget szeretnék kérni - egy rég nem gyártott garázsajtó nyitó elektronika pótlása kb megoldhatatlannak tűnt, kiváltására előálltam egy megoldási ötlettel, de kicsit bizonytalan vagyok a konstrukciómmal kapcsolatban. A feladat két 12V kefés motor szabályzása (kb ablaktörlő motorok), ezek együtt mozgatják az ellensúlyos billenő ajtót csigahajtás + lánc rendszeren keresztül, ütközéstől ütközésig. A feladatra egy arduino-t használnék, PWM-el avatkozna be a motorokra, és mindkét motor áramfelvételét mérné. Az együtt mozgás miatt nem fordulatszám-egyenlőséget tenném meg kritériumnak, hanem nyomatékegyenlőséget, így a motorokon átfolyó áram kéne hogy egyező legyen, végállást pedig áramfelvétel ugrás alapján detektálnám. Mivel mindkét irányba kell mozogniuk, H hídban képzeltem el a szabályzást, motoronként 4 IRL44N borda nélkül, amit a kontroller közvetlen nyitna 5V-al, így 2 kimenetet irány meghatározásra használnék el (mindkét motor mindíg ugyanabba az irányba megy), 4-et pedig a motoronként és irányonkénti PWM-re. A FET-et D-S közé UF5400 diódát néztem ki. Az áramerősséget áganként 0-30A árammérő modulra bíznám. Mivel a szünetmentes ellátás kritérium, ezért egy ~14Ah-s akkumulátorról gondoltam megtáplálni, amire fixen kötnék egy csepptöltő funkciós akku töltőt, ami fordított polatirás és rövidzár védett. A javaslatokat, ötleteket előre is köszönöm
Hali!
Én biztos hogy tennék (mágneses - hall) jeladót a motorokra, semmi nem garantálja hogy azonos áramnál azonosan mennek.
Kefés motorok esetében tulbonyolitod a helyzetet. Ha sorba kötöd öket, automatikusan egyensulyba hozzák a leadott forgatási nyomatékot. Pontosan ez az elönye az ilyen motoroknak és az évtizedek alatt tökéletesen bevált.
Ez egy remek ötlet, viszont az eredeti akku + töltő koncepcióhoz képest jelentősen megbonyolítja a tápelletás megoldását. Arra esetleg van valami megolsái javaslatod?
Nem tudom miért hiszen csak 1 motorvezérlö kell. Nem tudom milyen feszültséggel dolgozott a régi rendszer, ki kellene probálni, lehet hogy két 12 V-s motor sorbakötve is képes megmozditani a kaput. Ha meg nem akkor esetleg növelni kell a feszültséget vagy jobb motort kell keresni (775-s 6-18V tartományban nagyon jo hatásfokkal dolgozik és bikaerös.)
12V-al működtek a régi motorok, áramfelvétel viszonylag combos volt, ezért is gondoltam, hogy fetekből össze szórok egy saját motorvezérlőt.
Motort nincs kedvem cserélni, egy ilyen csigahajtásos motor ára a 10-20 ezres nagyságrendben mozog.
Ki kell probálni. Könnyen lehet, hogy igy is elbirják. A 775-s is hajlando felvenni több 10 Ampert.
A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2022
10-15 A-t ezek is tudnak felvenni. Csak a motort nem is tudom hogy lehet-e ebben cserélni, szerintem össze van peremezve a motor körüli lemez burkolat a csigahajtás öntvényével.
Ha a helyükön vannak egy kisérletet megér csak drotozd össze és meglatod, hogy mi lesz. Ha elindul az ajto az jo jel.
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy egy 1es Golf ablaktörlő motorját mivel lenne érdemes müködtettni?
Egy kürtőskalács sütő forgatója lenne. A motorhoz be lett szerelve egy 10-60V os 20A Pwm vezérlő.
Hello! Már bocs, de számomra nem érthető a kérdés. Mert azt írod, vagy egy PWM vezérlő és "mivel érdemes működtetni?". Hát azzal! Vagy " egy akkumulátorról" című válaszra vártál?
Szerintem nem tévedünk nagyot, ha "kivénhedt autó akku" lenne a jelölt.
12 V 55 Ah. A "beszerelt" PWM vezérlőről viszont nem tudunk sokat. Az biztos, jól le kell tudni tekerni, mert egyébként repülnek szanaszét a kalácsok. Valamint azt is, meddig tud "tekerni" az akkuról. Ezeket viszont gyakorlatban kell kipróbálni, mi innen ugye nehezen mondjuk meg a tutit... A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2022
"Mobil" forrásról (akku, napelem...), vagy a 230V-os hálózatról szeretnéd üzemeltetni?
Sziasztok. Csináltam magamnak egy elektromos bringát kb. 2,5-3 éve. Egy hónapja csináltam rajta fejlesztéseket. Kapott egy 24V 300W-os motort, összesen 14Ah-ás 5s li-ion aksit, nagyrészt újat és most 2-3 napja tönkre ment a szabályzóm. Ami egy akkus fúró szabályzója volt. Közel 1 hónapig bírta. Tehát kell építenem egy 555-re épülő PWM szabályzót, mert ilyent már csináltam. Viszont tudás hiányában szeretnék kérdezni párat.
Ugye az 555-re be kell tennem egy 7812-őt a tápfesz miatt. Erre ugye nem kell raknom hűtőbordát v valamilyen lemezt? Gondolom nem fog melegedni, még kis, zárt helyen sem? A másik kérdésem az lenne, hogy ehhez a motorhoz elég lesz 1db MBR1645? Aztán érdekelne, hogy a fethez képest hogyan fog melegedni a dióda? Amíg az akkus fúró szabályzója működött, a fet hűtőtömbje csak langyosodott. Egy P120N06-os fet volt rajta. Tehát ehhez képest mire számítsak a dióda melegedésével kapcsolatban. Aztán. Ugye ez a PWM szabályzó nagyjából 1-2 és 98-99 % közt tud működni. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a poti minimum állásában, ha felkapcsolom a főkapcsolómat, akkor nyilván a motor még nem forog, de már áramot fogyaszt? Gondolom a max áram 1-2%-át?
A 7812 elvileg 50-100 mW körül disszipál, enyhén langyi lehet.
A 1645 a motort nézve elég, de hűtened kell - ha van kicsit nagyobb amperes, még jobb, az nem drága dolog. Alacsony %-ot nem is célszerű beállítani, mert álló motorra kapcsolod rá a vékony impulzusokat - persze fogyaszt. Állíts be a gyakorlatban elegendő kitöltést.
A 7812-es, to-220-as lesz, 1.5A-es. Ez van.
Most, hogy nem szabályoz, a műszeremen huszon ampereket látok. Sőt, időnként 3-mal is kezdődik az áramfelvétel. A 1645-öt kipótolhatom SS54 (5A 40V) smd gyors diódákkal? A felületét neki lehet fektetni a hűtőbordának. Fel lehet úgy forrasztani egy nyáklapra, egymás mellé. Viszont fogalmam sincs mennyire melegedne a dióda. Világos hogy kell borda, csak mekkora legyen? Kicsit sem akarok, de bazilika kilincset sem. Gondolom, ha a minimális kitöltést meghagyom, akkor kicsi marad az alap áramfogyasztás. Nem kell állandóan lekapcsolnom a főkapcsolómat. A minimális fogyasztás nem számít. A műszerem is lenullázik (mAh-ban számolja az elfogyott energiát), ha áramtalanítok.
A védödioda feszültsége minimum 4x legyen nagyobb a motor kapocsfeszültségénél. Azaz a te esetedben minimum 100 Volts dioda kell, ha több nem baj.
A 7812 nem a max árama miatt melegedhet ( kicsit ), hanem a ( 24-12 )* felvett mA miatt.
A műszered mindegy, mit mutat olyankor, az nem a valós áramcsúcsot látja. Az biztos, hogy a 24 volt minimális kitöltésnél egy-két ohmot láthat maga előtt. Elvileg kipótolhatod paralel kapcsolt smdvel, de nem biztos, hogy teljesen egyformák és egymás után durroghatnak el. A főkapcsolódat úgy kösd be, hogy a motor-kör biztosan lekapcsolható legyen.
A főkapcsolóm, az akku után mindent lekapcsol.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |