Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Köszönöm, kipróbálom tanácsod szerint akkor egyből 230V-ról, csak idáig még nem voltam a cucc közelében.
Sikerült szereznem 1 és 3 µF 600V-os kondenzátorokat, úgyhogy ma tudok egy próbát tenni.
Azonban továbbra is foglalkoztat a „Thelmally Protected” felirat a motoron. Vajon hogyan oldják meg ezt a funkciót? Mert ugye, ha a tekercsbe van beépítve egy hőelem, ami kapcsol, akkor az valószínű csak az egyik tekercs körét bontja, a másik továbbra is feszültség alatt marad. Ez kicsit elbizonytalanít a tekintetben, hogy ez valóban egy "segédfázisú" motor lenne.
Szerintem úgy kell bekötni mint a külső hőkioldót, a két gombos indítás - leállításnál, a stop gombbal kell sorba kötni, mert ha visszahűl ne induljon el a motor váratlanul. A hőelem inkább egy bimetal kapcsoló
A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2021
Van benne ráció. Szerintem ily kis motornál nem szokás indító kondenzátorozni. Ha kézzel tekered, akkor a tekercsen kellene indukálnia feszültséget, ha még oly kevés is, mérhető. A védelmen meg nem.
A propellert levéve egy fotóval előrébb volnánk. A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2021
Szevasz!
A motorban vannak a tekercsfejek, fő és segédfázisú. Ezek egymás mellé is kerülnek. Miért ne lehetne bandázsolás előtt a kettő közé tenni (így "látja") mindkettőt, és ha bekötésileg közös pontja a két tekercsnek, ott kötöm be. Működhet, üdv: StMiklos
Egy sima bimetálhoz hőbiztosítékhoz a mért ohmok túl magasak.
Lehet NTC? Nem láttam még NTC-t motorban. metabo123: Fekete-piros között milyen ohmot lehet mérni (szakadás)? Induktivitás mérő azonnal megmondja, hogy tekercs van-e a drótok mögött.
Szia!
A két kivezetés (tekercs) galvanikusan elszigetelt egymástól. Nincs belül összekötve.
Fekete és piros között szakadás van.
Az viszont jó ötlet, hogy induktivitást mérjek a tekercseken!
PTC is lehet, ha felmelegszik hirtelen megnő az ellenállása.
Úgy néz ki sikerült a ventilátor indítása!
Az egyik kivezetés páron (fekete) 137 mH, a másikon (piros) 95 mH a mért induktivitás. tehát mindkettő valószínü tekercs, gondolom én. A két feketére 120V-ot adva lassú forgásba kezdett, a másikra adva épp csak beremegett a lapát. Kondenzátorral bekötve a piros, mint segédfázis meg se akart mozdulni, még akkor se ha felcseréltem a tekercsvégeket. Ezután 230V-ot kötve a két feketére szépen elindult a szerkezet, nyomta is a levegőt. (A piroson ugyan így bekötve el se akart indulni, ismét csak remegett). Így az áramfelvétel (csak a fekete tekercs re adott feszültséggel) 0,25 mA. Szerintem ez jó! Melegedés 10 perc üzem után minimális, langyos, kézmeleg. Hogy mi a piros kivezetés funkciója, nem tudom. Köszönöm mindenki segítő hozzászólását! A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2021
Üdv!
Előre is elnézést kérek, ha már felmerült valahol a kérdés! Sajnos én nem találtam a választ. A probléma a következő: Adott egy aszinkron villanymotor aminek az állórész tekercse alumíniumból van. Sajnos a tekercs kivezetéseknél az alumínium huzal és a réz kivezetés nem szereti egymást. Valószínűleg már rossz volt a kontakt, emiatt szétolvadtak egymástól. A kérdésem, hogy hogyan lehetne valahogy tartósan összehozni a tekercskivezetéseket a kimenő réz vezetékekkel? A választ előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Nov 20, 2021
Sorkapocs elfér? Esetleg csak a bele varnisch csőben...
Alu forrasztó pálcával az alut befuttatni (persze előtte fémtisztára pucolni), utána sima ónnal már összeforrasztható a rézdróttal.
Alu forr 300 pálca párezres tétel. Érdemes előtte egy hasonló méretű aludróton gyakorolni (képes leolvadni a vékony aludrót).
Igen, pontosan én is én is erre gondoltam.
Ha eljön érte a kolléga (elvileg itt lakik a szomszédban), akkor adok is neki egy darabot.
Sziasztok. Lehetséges hogy egy az esőn, havon kint álló villanymotor még működjön kiszárítás után?
Egy 1 fázisú IMI motorról lenne szó.
Mit értesz kiszárítás alatt? Én szétszedve gondolnám...
Ha a csapágy nem állt be, miért ne menne? Meg ha jó a kondi...
Nem tudom a benne lévő lakkozásnak árt-e valamit ha akár vízben áll tartósabban is.
Nem árt neki, de szétszedve kell szárítani (akár kályhán is). Ha már elég száraznak látszik, kifűteni; azaz csak annyi delejt adni, hogy melegedjen a tekercs. Erős kéz melegre 2-3 óráig.
Elhoztam arra gondoltam hogy darabokra szedem és felteszem a kazánra (a kazánházban alapból is 25-30 fok körül van a kazán pedig 55-80 fok között megy szinte már majdnem egész nap. )
Ha mást nem pár nap után rákötöm egy kicsit tápegységre hogy "kimelegedjen".
Sziasztok.
Èrdeklődnèk ti talpra állítaná tok -e ezt a jó kis bèkebeli villany motort, ès ha igen 1-fazissal hogyan kell bekötni, nagy indító kondenzátorom 400 Voltos van 1 db hozzá. Úgy gondolom az èrintkezőit mindenkèppen át fogom takarítani üvegecsettel vagy drotkefèvel, új vezetèkeket is kap, ha beindul, ès termeszetesen az anyákat is lecseréltem. Ha valaki megirna hogyan kell bekötni szakszerűen emberi nyelven, szájbarágósan, nagyonszèpen megköszönöm neki.
Elöször pucold meg, szedd le a külsö drotokat, és mérd ki a csatlakozon a két tekercset. Valoszinü közös végük ott van ahol a hid van a két anya alatt.
Ha ez megvan, akkor majd folytathatjuk.
Régi mosógépmotor. Száma alapján hozzáértők meg tudják írni, hogy ez relés vagy kondis. A gyártási év ('61) alapján akár relés is lehet.
Mire szeretnéd hasznosítani? 130 W korlátozó tényező. A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2021
Szia! Szájbarágósan nem megy a magyarázás, mert egy kicsit azért érteni is kellene, hogy mit hová kell kötni és miért. Segítségnek ITT van rajz egy ilyen motor bekötéséhez ami nem igényel kondenzátort hanem a kisebb feszültségű tekercsekből használ egyet az induláshoz a relével kapcsolva azt.
ITT a VOX bekötése .... A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2021
Sziasztok. Van egy ilyen csoda kütyüm, 220V 500W-os motorral.
A motoron van egy főfázis és egy "segédfázis". A főfázis megvan mivel a motor be van kötve a kapcsolóra, viszont a segédfázis nem volt. Bekötöttem az ábra szerint annyi különbséggel hogy nekem a segédfázishoz egy nyomógomb van, viszont a nyomógomb elég erőset szikrázik "megnyomáskor" viszont a motor megfelelő irányban és erővel indul meg. Ha kötök vele sorban egy nem indítónak hanem üzeminek szánt kondenzátort az megoldhatja ezt a szikrázás gondot? Néztem ennek újabb modelljében itt csak egy 16µF-os kondenzátor van de nem merem csak úgy rákötni nehogy leégesse a segédfázist. Arra gondoltam hogy mivel 16µF-os 450v-os üzemi kondenzátorom van itthon így azt kötném sorba akkor a nyomógombbal. Ez okozna nekem teljesítmény csökkenést? Elvileg nem szabadna mert ugye a segéd vagy indító fázis a kapcsolási rajz szerint gyárilag is csak egy pillanatra ér oda elinduláskor.
Közben szétszedődött teljesen a gép és kiderült hogy a segédfázis le van égve, a főfázisom viszont egyben van, így valószínűleg újra tekercselésre kerül a motor.
Mivel mindössze 4 tekercset kell kibontani így ezt házilag végzem majd el, viszont akkor ha megtekercselem akkor valószínűleg jó lesz a gyári bekötés szerinti indítás?
Üdv mindenkinek!
A kerdésem az lenne hogy miért van így bekötve a 3 fázisú motor az esztergán? Sajnos így vettem hogy ez fogadott.. csak nem értem hogy mi ez így...
Mert csillagba van kötve, csak nem voltak meg az összekötők, De jó igénytelenül van a motor bekötve ráadásul FÖLDELÉS NÉLKÜL..
igen a földelést azt hiányoltam én is de akkor ez így is működik effektív? mert én így még ilyet nem láttam hogy így lenne bekötve egy 3 fázisú motor
Ha ez szerint értelmezed a bekötést, akkor láthatod hogy csillagba van kötve. Csak épp egy négy eres kábellel illett volna bekötni (sarukkal, de legalább szemekkel), és a kapcsolódoboz fedelet is földelni.
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |