Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Ha valóban Hella, akkor akár jó is lehet.. A jónak gondolt gyertya nem biztos, hogy jó. Z16XER esetében volt olyan gyári GM gyertya (valójában bosch...) ahol szó szerint a gyertya csatlakozó végén levő "gombóc" leesett, kilazult 100km alatt, majd elkezdett az alján "lelógni", és elégni. Ha tovább fogy az L vége, a szár beesik a hengerbe. Többit tudod magadtól.. 100km, gyári gyertya!! Szóval cseréld ki. 1500Ft egy gyári gyertya, de drága helyen se egy vagyon... Nem éri meg benne tartani. Meg a trafóra sincs gari gyertyacsere nélkül. Egyébként mondjuk ha nem papírozod le, amúgy sincs. Ja igen. A csatakozó tövében is nézd meg a kábelt, nincs -e megtörve, lelazulva.. És sajnos a motorvezérlő is tud ilyet.. De ezt majd akkor, ha nincs javulás...
Uraim, nagy a baj, rosszul lett mérve a trafó. Most néztem Opel programban, hogyan vannak a kiosztások, 1-es a föld, 2-es pin +12V, 3-6 a hengerekhez menő tekercsek. Nos, így megmérve mindegyik egyformán 1.4 Ohm, szóval szerintem ez teljesen egyforma és jó, hacsak nem 0.6 Ohm körül kell legyen tényleg, ahogy a videó írja. A műszert a 200 Ohm-ra kapcsoltam. Kiszedtem a gyertyákat is, ha a vezérlés felől számozom a hengereket, akkor 1-es és 2-es rendben, 3-as és 4-es hengernél a gyertya olajos. Lehet más a ludas? Nagyon köszönöm a segítséget! G.
Szia! Amelyik hengernél olajos a gyertya ott tökéletlen az égés, ezért az elektronika gyújtás tiltást csinál, hogy ne legyen károsanyag kibocsátás. Ezt okozhatja szelep hiba vagy gyűrű.
A javasoltak alapjan ramertem es zero ellenallast kaptam...
Mig a felso szenzornal 11 ohm. Ez akkor azt jelentene hogy a masik halott.. Viszont nemtudom hogyan talalhatnek csere szenzort. Semmi azonosito nincs rajta..
Azaz a hátsó szonda fűtőköre nulla? Ha mindenképpen a cikkszámra vagy kiváncsi akkor a 7zap.com oldalon autó/motorkód alapján találsz gyári cikkszámokat.
Igen, 0 volt a mert ertek, es szakadas vizsgalatnal is nulla. A felso szonda mindket meresnel "atment".
A tegnapi tesztek soran annyiban haladtunk elore, hogy kiderult (szerintem), hogy egyertelmuen az also lambda csinalta a fesztivalt... Legalabbis az az egyik ludas... Lehuztuk mindket szonda csatijat, es az EGR-t is. Proba alatt rogton erezni lehetett a valtozast. Megszunt az eredeti hibajelenseg. Majd visszadugtuk az EGR-t, kiderult hogy az is vagy total halott es jo pozicioban romlott el, vagy alapbol semmilyen eszreveheto hatassal nincs a motor mukodesere. Mivel semmilyen valtozast nem eszleltunk sem csatlakoztatva, sem anelkul. Viszont amikor visszadugtuk az felso egyebkent jo szenzort, rogton jelentkezett a hiba igaz gyengebben mint akkor amikor mindket szonda rajta volt a koron. Ami bennem azt realizalja, hogy az also a rossz, es igy hiaba volt csatlakoztatva a felso, egymaga nem eleg a jo mukodeshez.
Ezt talaltam a 7zap.com-on.
Viszont itt tobb fele OEM es Part code van... Akkor most melyik a jo?
AZ EGR-el kapcsolatban lenne az a kerdesem, hogy mi koze annak a hutoviz korhoz?
Este megprobaltam leszerelni, de amint fellazitottam a csavarokat egybol elkezdett ott folyni a hutoviz. Ennek nem a kipuffogo gaz egy reszenek visszavezetese a hengerekbe a feladata? Vagy attol meg a hutokorre is ra van kotve?
Van neki külön hűtése! Mondjuk az asszonyé Z19DT, annak van.
Eressz le a vízből és úgy szereld! A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2021
Ertem. Köszönöm.
Esetleg a csatlakozo lab kiosztasat te vagy valaki más esetleg nem ismeri véletlenül? Megprobalnam letesztelni egyaltalan mukodik e.
A part nr. kikeresed a lamdbát rákattintasz és amik ott vannak mind kompatibilisek vele. Az OEM (Original Equipment Manufacturer) kifejezés arra a szituációra utal, amikor egy vállalat az eredeti gyártótól megvesz valamilyen terméket, majd mint sajátját adja tovább (wikipedia). Nekem Audi lambda van az opelba (azt tudtam olcsón beszerezni) és teszi a dogát.
Az EGR-t valahogy vissza kell hűteni, mert a meleg nem tesz jót neki, a rúgó kilágyúlhat a hőtől stb (mint az esetemben). Régebbi modelleken a fogadó rész volt hűtve, így a szelepet simán le lehetett venni. Újabb modellekbe már a viszet a szelepházban fordítják meg, azaz a víz átjárja a szelep blokkot is, mint az esetedben. Tehát víz leenged, EGR le, kitakarít. Majd visszaszerel és hűtőfolyadék vissza, légtelenít. Ha ott vagy érdemes új folyadékkal feltölteni. Figyelve a fagyhatárra és a kellő higításra. Az EGR szelep szereléssel, teszteléssel kapcsolatba rengeteg videó van a youtube-on. A keresését Rád bízomItt egy kis leírás róla Lényegében van egy pozíció érzékelő és egy mágnes szelep. A mágnesszelepnek állandó OHM-os ellenállása van, míg a pozíció érzékelő változik a szelep állapotának függvényében. Tehát kiméred a tekercset. Hasra írom pl 20 ohm a másik 30. Az alján betolod a szelepet az egyik konstans értékű lesz, míg a másik érték elmozdul valamerre. Az állandó értékű tekercsre adsz 12Voltot, akkor be kell hogy húzzon (lehetőleg erősebb táppal). Ha csökkented vagy növeled (bizonyos határig!) a feszt, akkor a szelepnek ennek függvényében nyitni,illetve zárnia kell. A másik csatlakozóra multimétert kötsz és fgyeled az ellenállás változást. Ha a tekercsel arányos a változás, akkor nem lesz gond. Ha viszont hirtelen ugrik meg vagy változik akkor ott is lehet hiba az érzékelő körön (akkor mindenképp új EGR). Magát a szelepet látni fogod, ha nagyon kokszos. Első jele az lesz, hogy a szelep nem zár rá a szelepfészekre. Féktisztítóval tisztítható, beáztatod és hagyod állni. Jó esetben ez még visszahozza az életbe. (utángyártott olcsóbb szelepet ne vegyél mert biztos hogy semmit nem ér). Ha már ennyire bontod, a szívótorkot is érdemes lenne megnézni, mert abba is vissza tud pofázni az EGR. Illetve ha Turbó-s akkor a csövezést is. A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2021
Valaki tud segíteni, hogy X16SZR Astra F 2002 1.6 motorhoz milyen gyújtógyertya kell?
Szia!
Gyári száma: 1214000 Eredeti gyertyák Bosch gyártmányúak! Bosch cikkszáma: 0242229654
Sziasztok!
Sikerült végre kompressziót mérnem, miszerint az 1-es henger nagyon elmarad a többitől. Érdekes, hogy a 3-as és 4-es gyertya volt olajos, így nem teljesen értem a helyzetet, de mondjuk a rendszer is az egyes hengernél ír gyújtás kimaradást. Csatoltam pár képet. Szerintetek hogyan tovább? Nagyon köszi! G.
Motorblokk szétkap. Kérdés: olajlehúzó, kompresszió gyűrű állapota. Szelepek megfelelően zárnak-e. Szelepszár hajlott-e. Szelepülék milyen állapotba van, esetleg nem-e ott engedi a nyomást. Hengerfal nem-e sérült? Nem feltétlenül lesz gyújtáskimaradás. Ha nincs kompresszió vagy nem megfelelő a kompresszió, azt is teheti gyújtáskimaradásra szerintem.
Szia a gyújtáskimaradás 99% trafósor mindig.Sajnos opel baj.A kompresszióveszteségtől müködik az autó csak idegesen jár alapjáraton legfeljebb.kell egy veszteséget mérni,nem komplikált dolog,egyesével felkell tekerni a hengereket a méréshez hogy zárva legyenek a szelepek,és a gyertya helyén levegőt kötni rá kompresszorról.ráengeded a nyomást és hallgatódzol.Ha a kipufogon hallod a levegőt kipuf.szelep ha a szivósorból,szivószelep,ha az olajbetöltősapkán vagy a nivopálca helyén akkor dugó vagy gyürü.nem sok meló olcsóbb mint egyből szétszedni.Igy tudsz kalkulálni az árakat illetöen.A szelepek szoktak megégni álltalában.De lehet 2 hüvely közt a tömités hibája is.Mindenből mindent láttam már.
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2021
Sziasztok .
G astránál hátul az üveg fűtés 5. sáv nem fűt(rajta marad a hó/ jég) hogy lehet megkeresni hogy mi a hiba ???
Sziasztok: Opel F Astra. A TPS szenzor "adaptációjához"(CX14-16NZ-hez), amit sikerült kiderítenem (persze lehet ez se így van ): Beszerelésnél 0.55-0.56Voltra kell állítani zárt fojtószelep állásnál. Majd csak a gyújtás rá kell adni (indítás nélkül) 30 másodpercre, majd levéve újra 30másodpercet várva indíthatunk. Oké , hogy az alapjárati tps érték így elfogadásra kerül (0.55-0.56V=0%-al) de maximális fojtószelep állás (~4.45V=100%) az nem (vagy igen?). Ez, hogy történik még ködös nekem. Valaki esetleg tudná vagy elmagyarázná, hogy a 8 bites analóg bemenet milyen algoritmus használ? Válaszokat előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2022
Sziasztok!
Valaki esetleg tudna mutatni J Astra ködlámpa bekötési rajzot? Van egy biztije a motortéri biztosítéktáblában (26), de hogy hol a reléje és hogy melyik csatlakozón jön ki, azt nem tudom. A család egyetlen autója, célirányosan akarom szétkapni, megnézni hogy mi a nyűgje. Illetve esetleg elektromos tükörnél a bal oldali ajtó átvezetőben valaki tudja, mi a kábelkiosztás, ami a jobb oldali tükörhöz megy? Itt konkrétan szeretnék egy kis elektronikát gyártani, hogy a jobb tükör leforduljon, amikor rükvercbe teszem az autót, hogy jobban lehessen látni a padkát. Köszönöm!
Utóbbi kérdésre CANbus rendszerű a tükör. Nem lesz könnyű dolgod megkerülni a rendszert úgy, hogy ha bekerül az elektronika, akkor ne hozza hibára, valószínűleg társítani fog hozzá DTC-t. Jobban jársz egy tolató kamerával/radarral. A ködlámpával mi a gond vagy épp a célod?
Mert így infó nélkül nehéz kitalálni, hol lehet a hiba/mit is akarsz. A BCM modul vezérli a ködlámpát, akár itt is lehet hiba. Viszont hibakód olvasással / teszteléssel előrrébb lennél, mert itt ha hiba van szintén lesz DTC-is. A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2022
Szia!
Biztos vagy benne, hogy can-bus a tükör? A kapcsolójához nem megy can-bus vezeték. Sajnos nem férek hozzá kapcsolási rajzhoz (nem szerelő vagyok, csak lelkes amatőr), én szerintem a kapcsolóból simán át vanak kötve a tükör mozgató motorhoz a vezetékek. H Astrában még biztos így volt, bár ez nem bizonyít semmit persze. Van tolatókamera és hátsó radar is, a felnit mégis sikerült megpadkázni 3x, mert azt nem jelzik. Ezért gondoltam egy plusz dologra. Szerencsére ez szórakozás, próbálkozom, max nem jön be. A ködlámpával nincs hiba. A BCM vezérli, ez világos, ez viszont biztos can-bus, ezért úgy gondoltam, csak nem vittek be az utastérbe még két kábelt, amikor a BCM vezérelhetne egy relét a motortéri biztosíték táblán can-buson keresztül. De simán tévedhetek, ezért keresek rajzot. A konkrét feladat az lenne, hogy vagy csak az egyik, vagy csak a másik, vagy mindkét ködlámpa világítson, ilyen parasztos VW-féle kanyarvilágítással próbálkoznék. Köszönöm. Update: most esett le, hogy lehet, hogy rossz topicba írok? Ezek ugye nem hibák igazából, csak kérdések elektronikai fejlesztéshez. A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2022
Nem szeretnék hülyeséget mondani, de mintha úgy rémlene, opcommal a tükröket tudod mozgatni és van probeheat menüpont is. De már rég piszkáltam, csak halvány emlékeim vannak, mintha.... Tényleg jó lenne egy kapcsolási rajz.
A ködlámpa visznot biztos hogy CAN rendszeren van. Opcommal itt tudod kapcsolni külön külön is. Illetve a többi lámpát is egymástól függetlenül is lehet tesztelni. Tehát ha kanyarkövető fényt szeretnél, akkor szftveresen kell megpiszkálni.
Kedves Fórumozók!
Egy 2011-es 1.4 benzin turbós J Astránál az a hibajelenség jött elő, hogy indítás után kiírja a műszerfal hogy "Abr. helyzet ismeretlen" aminek következtében az esőszenzor, kormányfűtés, tükörfűtés és ulésfűtés nem működik, nem is adnak visszajelzést a kapcsolóik. Van hogy ez a hiba nem nem lép fel egyszerre, csak pl. ha a mindkét ülésfűtést bekapcsolom, viszont az elmúlt hetekben jellemzően mindig kidobja a hibát rögtön indítás után. Több autóvillamosságisnál is jártam, de nem akadtak a hiba nyomára. Gondoltam a gumiabroncs figyelő hibájára, de az tökéletesen jelzi a kerekek nyomását. Találkozott már valaki ezzel, vagy ehhez hasonló hibával? Megköszönném, ha megosztanátok a tapasztalatokat. Udv, T
Szia!
Lehet egy diagnosztikai hibakód olvasással előrébb kerülnél a megoldáshoz. Pl. egy Op-commal kellene kiolvasni. A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2022
Megtörtént az Opcom-os hibakiolvasás, a karosszéria vezérlőre dob ki hibákat, de ez sem vezetett megoldásra.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |