Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Valószínűleg elvesztek az összekötő lemezek, így oldották meg a közösítést.
Persze én úgy fogom megcsinálni.. meg teszek rá összekötőt is és bekötöm normálisan, mert ez így egy nagy gányolás
Sziasztok!
Építettem egy szalagcsiszolót egy egyfázisú KGST-s villanymotorból, ami 2850/min, ~1,1kW - adattáblája hiányzik, viszont egy bekötési rajz volt hozzá. Eszerint a segédfázis két egymással párhuzamos kondenzátort tartalmaz, amik közül az egyik kapcsolóval megszakítható. Ez utóbbi lenne a nagyobb értékű indítókondenzátor, a kisebb, állandóra bekötött pedig az üzemi kondenzátor. Ma bekötöttem a motort egy 160µF fix kondenzátorral - ettől a kondenzátor elfüstölt. Szerencsére égett zománcszagot nem éreztem. Szerintetek létezhet az a kapacitás, ami mellett a közepes inerciájú hajtást még meg tudja indítani, és nem pusztul el a kondenzátor (és a segédfázis tekercse), vagy tartanom kéne magam a két kondenzátoros elrendezéshez? Ez amiatt lenne bajos, hogy már teljesen ki van építve a vezetékelés, és - hacsak nem elkerülhetetlen - nem alakítanám át teljesen. Köszönöm a válaszokat!
Szia!
A 160-as legyen az indító, a 45-ös az állandó. Ha indító típusú kondenzátort használsz állandó üzemre, akkor ne csodálkozz, hogy felrobban. Az indítók elektrolitkondenzátorok, ezért csak rövid üzemidő megengedett számukra. A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2021
Szia!
Idézet: Azt csak Te tudhatod, hogy ez a kondenzátor tönkremenetel mennyi idő alatt zajlott le, mert a segédfázis tekercs sem viseli jól a hosszantartó többlet áramot amit ez a nagyobb kapacitású kondenzátor okozott a motor üzemében. Ha még az indulási fázisban volt a motor, talán szükség is lehetett ekkora kapacitásra de ha nem tudott rövid idő alatt kipörögni a motor, akkor az indító kondenzátor ezt a többlet áramot nem viselte el, túlmelegedett és kipukkadt. Az csak a szerencséden fog múlni ha a segédfázis tekercs nem károsodott. Kadarist leírta, hogy a kondenzátoroknak hogyan kellene kapcsolódnia a motorra. „bekötöttem a motort egy 160µF fix kondenzátorral - ettől a kondenzátor elfüstölt. Szerencsére égett zománcszagot nem éreztem.”
Sziaszok! Tudja valaki, hogy ez pontosan milyen motor, hogy kell bekötni?? Köszönöm!
Szerintem ez egy mosógépmotor 110/220 V-os tekercseléssel. Van egy mosógépmotorokkal foglakozó topik, bőven találsz benne bekötést a képek között. 1957-es, ez is lehet legalább 130 W-os. Sokra nem mész vele. Kukoricamorzsolóra szoktak manapság ilyeneket feltenni.
A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2021
Szia! A VOX (mosógépekhez gyártott) motorok egyike. Valamikor nekem ez így volt bekötve. A relé helyett nyomógombos megoldás is jó. Ekkor a relé tekercs az kimarad a bekötésből a nyomógomb pedig a két áthidalást köti össze. Ha így nem indul el a motor vagy csak belökve akkor valamelyik 110 voltos tekercs már szakadt lehet.
Üdv Mindenkinek!
Kaptam egy 1,5 kW-os motort és szeretném kipróbálni hogy működik-e. De nincs benne összekötőlemez... jól gondolom hogy az nélkül nem tudom kipróbálni, hogy működik-e? A motor bekötése a képet. Előre is köszi! A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2022
Szia!
Az adattáblából kiolvasható, hogy ez egy kétfordulatszámú, kétteljesítményű motor, így nem kell áthidalás.
Köszönöm!!
Akkor ha jól gondolom ahova fel van írva egy papírfecnire hogy 1,5 kW akkor az kell nekem majd.. mert arra lenne szükségem. Hülye kérdés (mert csak hobbiból foglalkozok az elektromossággal de nagyon szeretem csinálni meg tanulni is) de miért van az hogy sok 3 fázisú motornál a tekercseknek csak az egyik vége van kivezetve... a másik hol van? A köszörűm is olyan a ventilátor is a polírgép is.. Vagy hol tudnám ezeket megtanulni hogy ezek miért így vannak? Sokszor nagyon nem értem sajnos de érdekel nagyon..
"Hol van?" Csakis belül lehet, lehet pont a sorkapcsok alatt "összegyömöszölve" - leszigetelve/impregnálva. 12 tekercsvég/ 6 sorkapocs...2 csomó
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2022
Ne haragudj de akkor tényleg hülye vagyok.. miért van 12 tekercs?
Én azt gondoltam hogy 3 tekercs van 120 fokba egymástól és 6 tekercsvég van.. ha nem így van akkor tényleg nem értem.. van valahol valami amiből lehet tanulnom??
Könyvtárban. "Villamos forgógépek tekercselése" és hasonlók.
Egy magyarázó jellegű anyag: Bővebben: Link.
Nem 12 tekercs van, hanem 3+3 tekercs van, 12 tekercsvéggel az általad kérdezett 2 sebességes motorban. Ebből 3+3 tekercsvég van kivezetve, a másik 3 + 3 belül össze van kötve.
"Normál" motoroknál 3 tekercs van, 6 tekercsvéggel. Ha lehet a motort csillag kapcsolásban és delta kapcsolásban is működtetni, akkor mind a 6 tekercsvég ki van vezetve. Ha kizárólag csillag kapcsolásban lehet működtetni, akkor a tekercsek egyik vége a motoron belül össze van kötve, és csak 3 vég van kivezetve. Az, hogy a motort milyen kapcsolásban lehet működtetni, a motor tekercselésétől függ. Aszinkron motor videók, animációk.
Arra céloztam, hogy 6 tekercsnek 12 önállóan kivezetett "vége" lehetne, de...bonyolulttabb is lehet:
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2022
Köszönöm mindenkinek így már jobban értem egy kicsivel..
Lenne egy másik kérdésem is Van egy ipari polírgépem és az lenne a kérdésem belehet-e kötni kétállású kapcsolóval hogy két fordulatszám legyen. Itt kivan vezetve az U V W X Y Z tekercsvég... adattábla már nincs a gépen Előre is köszönöm!! A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2022
Az ilyen motor fordulatszámát nem lehet átkapcsolással megváltoztatni. Ehhez egy külső frekvenciaváltó kellene.
Bővebben: Link
Értem akkor marad az egyállású kapcsoló
Ha a másik 3 tekercsvéget kötném a kapcsolóhoz akkor változna valami? Vagy csak azért van itt kivezetve hogy deltába is lehessen kötni?
Igen, az a deltába kapcsoláshoz van kivezetve.
Tiszteletem minden Fórumtársnak!
Csak egy kérdésem lenne, van egy motorom, amit 220 V- ról használok, de nem tudom mekkora értékű kondenzátort szeretne magának. Mikor megvettem deltába volt kötve, és egy 12mf kondi volt rajta, úszókaput működtet. Addig amig a hideg idők nem jöttek ment rendben. Aztán a hidegben már nem akarta vinni a kaput . Átkötöttem csillagba, meg tettem rá a 12 helyett egy 16mf kondit sokkal jobb lett, de szeretném, ha megfelelő értékű lenne rajta. Szóval a kérdés hogyan számoljam ki, hogy mennyi az annyi? Tudom, valahol itt is megvan a képlet, de sajna nem találom. A segítséget előre is köszönöm! A motor adattáblája a képen.
Valami nem OK! "Csillagban" (Y) ugyebár 400V kellene a motorodnak.
Amúgy is ez egy gyengécske motor, főleg 230V-ról megtáplálva...szerinted így mennyire csökken a 180W-os tejesítménye? A "rendes" 230V-os tolókapumotorom 400W-os ! A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2022
Nem tudom, de mint mondtam 0 fok felett semmi gond, minusz 5-10 foknál már nem akar menni. Gondoltam, arra is, hogy lehet hogy valami sűrű olaj lehet a hajtóműben, de köszönöm!
Hello! A delta kapcsolásnak akkor is erősebbnek kell lenni, mint a csillagnak.
Értem, köszönöm! A kondi értéke jó lehet neki?
Itt rossz helyen kérdezel! Ide való a felvetésed!:
3 fázisú motor üzemeltetése 1fázisról De sajnos szanaszét szétszórva is vannak infók!: Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |