Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Központi zár
cs
Haverom most vett központi zárat a verdájába. Vett 4 motort, meg egy u.n. vezérlő egységet. A vezérlő egység nagyon egyszerű felépítésű, mihelyst lesz időm a nyákrajzból és alkatrészekből vissszafejtem a kapcsirajzát, és felteszem. Tényleg egy pár forintos dolog. két tranyó, néhány ellenállás, és 2 relé, egy a nyitáshoz egy a záráshoz. (de ez nem biztos, ha lesz rajz majd akkor) Ha vlakit egyáltalán érdekelne ilyen, az írjon ide, vagy el se kezdem visszabogarászni mi micsoda puli
Valoszinüleg univerzális központi zár van benne. A záro gomb rudazatát és a motorét egy csavaros bilincs köti össze, ami fel van lazulva, és mikor kulccsal zártad, elmozdult. Le kell venni a kárpitot, és beállitani.
Sziasztok.
Riasztot szeretnék bekötni ASTRA kocsiba. van központi zár vezérlés rajta. De fogalamam nincs melyik az a két vezeték a kocsiban ami a ki és be zárásért felelös. a kocsi egy opel astra 1995 ös ha valakinek van ötlete milyen szinü a ki és milyen a bezárásért felelös vezeték a kocsiban az irja meg nekem legyen szives. Köszönöm
Land-Rover szervízben dolgozom, és van egy visszatérő problémánk. A két első központi zár meghajtómotorja leég gyakran a '95-2002 között gyártott Range Roverekben. Semmi gond cseréljük, de sajna 10-15%-ban 1 éven belül vagy az egyik vagy mindkettő újra leég, és ilyenkor gariba csinálhatjuk. A bolt már nem akarja kicserélni állandó vita van.
J, tudni, kell, hogy egy ilyen zár ~50.000Ft, és ebben egy párszáz Ft-os kis motorka ég le. Simán szét-össze szerelhető, de nem találok ilyet. Állítólag modellekben van hasonló, de még nem találtam. Gyártó ami leolvasható: MABUCHI MOTOR. Rákerestem de csak több ezres tételben lenne rendelhető. A működés olyan, hogy ha pörög akkor a súly a rugó ellenében kimozdul és összekapcsolódik egy fogaskerék belsejével. Szóval ha valaki látott már ilyet valahol az ne tarsa magában az infót. Köszi...
Zárt egység nem ázik be.
Állítólag a vezérlő felejti rjta az áramot időnként.
Akkor a vezérlőt kell gyári gariban javíttani nem? Esetleg még egy kiegészítő áramkört kéne rátenni, ami nagy áram hatására lekapcsol, és csak akkor kapcsol vissza, ha megszűnik a vezérlő fesz. Egy ilyen áramkör terveztetése néhány 10eFt, ami hamar megtérülne, mert az áramkör nem hiszem, hogy 5e ft-nál több anyagárban lenne..
Arra esetleg nem gondoltál,hogy tegyél be a motoroknak külön külön egy méretezett biztit és akkor nem száll el az egész cucc?
Szia !
Ha van megfelelő műszerezettségetek,nézzétek meg hogy a motort tesztelgeti-e a body computer.(Általában PWM-mel) Ha igen, ott lesz a gond. Előttem köbzoli javasolta a soros ellenállást, ez valóban jó megoldás lehet.(Persze oda kell bekötni ahol-esetleg- később a legkönnyebben hozzáférsz. Üdv! Luki
Az ellenállás arra lenne jó, hogy ne tudja letekerni az ablakot, ha kicsit megszorulna az esőtől(miután kiszáradt)
Ezt benéztem. Eddig végig ablakemelőre gondoltam!
Akkor tényleg ellenállás! Elnézést!
Hali
" Állítólag a vezérlő felejti rjta az áramot időnként." ennek a hibának semmi köze a motoroknak, azok csak a szenvedő alanyai az esetnek. itt a vezérlő a ludas. Nézd meg belülről, hogy szét lehet-e kapni. lehet, hogy az egyik relé (vagy a kinyitó- vagy a becsukó) kaka, és néha beég, nem tudja elereszteni az érintkezőit, ha másmiatt tart benn tovább akkor szerintem konstrukciós hiba, hamár úgyis márkaszervíz vagytok, nyilván kaptok a gyártótól modifikációkat (technikal- vagy modification bulletin) lehet, hogy változtatott a gyár valamit, csak nem szóltak, én semmiképpen nem ajánlom előtét ellenállásokkal kísérletezni, nemhiszem, hogy megóvná a motort + még az aksit is merítgetné, csak a probléma lenne vele... hiányzik ez neked? üdv
A biztosítékos megoldás jó lehet,de itt nem hobby,hanem szakszervíz van és ott az eredeti állapotot kell reprodukálni.
Annak hibája esetén pedig a beszállító tökét kell elkapni,hajlandó-e peren kívül megegyezni,
Naomst ami közvetlenül vezérli az egy ajtóvezérlő panel. Kommunikációs vonalon "megbeszéli " központi vezérlőelektronikával, hogy nyisson/ zásrjon (meg még sok minden mást is...) majd a panel behúzgálja a reléket.
Namost akár lehetne a panel is szar, de mivel nem vagyok akkora ász, hogy megfejtsem, hogy mi baja lehet neki így nem tudom megállapítani. Amúgy ami miatt nem hiszem, hogy maga a panel rossz mert az esetek 80%-ban mindíg a két oldali első (és két külön ajtópanellel meghajtott) zár ég le egyszerre! Nem midíg de túlnyomórészt ha behal a bal első akkor a jobb is megdeglik vele, pedig tök külön áramkör. Namost innentől kezdve a közös pont a köponti vezérlőelektronika, ami viszont csak kommunikál, vagyis áramot, testet nem kapcsol. Ellenben, ha szól, hogy zárás, és elfelejt szólni, hogy elég akkor leéghet mindkettő. Bár ennek is ellentmond, hogy a hátsók még sosem égtek le pedig azok is tök ugyanolyanok szerkezetileg, azzal a különbséggel, hogy azokat a központi direktben vezérli árammal. És itt a kör bezárult, vagyis lehet mégiscsak az ajtó elektronika a közös pont csak akkor meg miért egyszerre. Amúgy a gyár nem ad annyi mindent amit szeretnénk. Általában mindennek megadják a működési módját, jelszinteket, bekötési rajzokat, de a elektronikus egységeket csak mint egy nagy dobozt jelölik, és semmit nem tudni meg a belsejéről. Csak a normál működést írják le, de azt sem elég részletesen. Szégyen, hogy ha levelezünk a gyárral, akkor is akkora fa*ságokat válaszolnak legtöbbször mintha a marketingest kérdezné az ember... A diagnosztikai program meg pár helyen olyan bugos, hogy csak na. Igaz sokadik basztatásra ki lett javítva itt-ott. Ami a leginkább böki a csőröm, hogy mivel ennek a szériának van kb 2x40 karakteres grafikus lcd kijelzője amin kommunikál a vezetővel, így ennek a nyelve átállítható diag géppel sok nyelvre. Magyarra azonban nem. Többször próbáltam már megkeresni de sajna nem találtam meg a diag progiban ezeket a stringeket, hogy átírjam, de nem sikerült. Próbáltam levelezni, hogy lefordítanánk az összes üzenetet és tegyék bele a legközelebbi frissítésbe (akár ékezet nélkül is) de még válaszra sem méltatnak. Na mind1....
Sziasztok, a következő problémám lenne .Opel Calibrám van,gyári központi záras.Most riasztót szerelünk bele egy THOR CF 475-öt,ez tudja vezérelni a közp.zárat.A problémánk az hogy a hozzá kapott kapcsolási rajzon ,minden a riasztóbol kijövő vezeték bekötési helye pontosan le van irva ill.rajzolva .Azonban 6 db vezeték bekötése nincs leirva 3-hoz annyit ir hogy közp.zár zárás 3-hoz hogy nyitás ,de hova kössem ezt a 6 vezetéket.Ha valaki ért hozzá ,kérem adjon tanácsot.Előre is köszi.
Hali!
Meg kell nézni, hogy a 3-3 vezeték közül melyiken milyen fesz jön ki, hogy negítív vagy pozitív, és után a gyári kp-zárnál meg kell keresni a bal eslő ajtó kpzár motor kábelkötegét, mert elvileg 4 vagy 5 kábeles lehet! Mert ugye tuti ha kinyitod kulcsal a bal ajtót nyitja a másikat! Utána meg kell keresni a 4 vagy 5 kábelből melyik az amelyiken a motr kapja a feszt és melyik amin a motortól megy a vezérlőjel amin ha kulcsal nyitod megy egy jel ami alapján nyitja a másik ajtót! Itt álltalában a negatív jel megy! Ha így van akkor erre kell a riasztó nyitás és zárás jelét kötni azt ahol a riasztó is negatív jelet ad ki! De ugye az is lehet, hogy a gyári kp-zárnak is van külön előkészítése a riasztóhoz! Álltalában elég sok féle bekötés van! Ki kell tapasztalni miylen a gyári! Remélem tudtam segíteni!
Szia, igen 5 vezetékes a bal ajtó motorja tehét ebböl 1 aminek jelet kell adnom ,a riasztó kimenetei közűl azt amelyik negativot ad,de a riasztóbol jövő zárás és a nyitás szálát ugyanarra az egy szálra kötöm rá?
A riasztó 6 vezetékéből semmilyen feszültség nem jön ki.Az a két relé morzeérintkezőinek kivezetése.Neked meg kell keresned a vezető oldali ajtó kpzár vezetékei közül melyik a nyitó és melyik a záró vezeték.Ezekre álltalában pozitív feszültséget kell kapcsolni.Ha kimérted,h milyen feszültséget kapcsol,akkor a riasztó 6vezetékből 2vezetéket(1-1 relé morzeérintkezőinek közös pontját)összekötöd,azt rákötöd arra a feszre amit kér a kpzár,és az nyitórelé zárókontaktusát a nyitásra,a zárórelé zárókontaktusát pedig a zárásra kötöd.
Remélem érthető. Üdv:Travolta
Oké ,tehát a 2x3 vezetékböl egyet -egyet összekötök,annak adok pozitivot,aztán a maradék 2x2-böl egyet a zárószálra a másikat a nyitószálra kötöm.2x1 szál pedig szabadon marad.Mostmár csak azt kell megtudnom ,hogy a 6 szálbol melyik 2 a morzeérintkezők közöse.
Azt egyszerűen műszerrel meg tudod nézni.2-2 vezeték alapból "zárlatot" mutat,aztán tápot adsz a riasztónak,bekapcsolod,és amelyik 2 vezetékre átvállt,azt kell bekötnöd.
Természetesen azért ellenőrizd le, hogy valóban semmi fesz nem jön ki a vezetékekből.Mert az ördög sosem alszik. Amit a 7n beszereltem riasztót, azon speciel feszmentes kontaktusok voltak.Lehet ilyen a Tied is.
Még valami.Ha minden igaz a kpzár 5vezetékéből 1ik a nyitás,2.ik zárás,3.direkt 12V.A maradék kettőt sajnos nem tudom,de azokra nincs is szűkség.A lényeg,hogy azt a két szálat köst a relékre ami anyitást és zárást vezérli.
Szia!
A múltkor olvasgattam a topikodat, és csak most jutott eszembe, hogy megkérdezzem, PTC biztivel próbálkoztál már? Ha nem ismernéd, ez egy olyan bizti ami regenerálódik. Ha hideg, akkor az ellenállása kicsi. Ha túláram van és tartós, akkor felmelegszik úgy 120fokra, és megnő az ellenállása, és így korlátozza az áramot. (elég tartósan is rajta lehet ahogy próbáltam, nem lesz gyereke tőle) Amikor megszűnik a zárlat, lehül és megint kicsi az ellenállása. Nem kell cserélgetni. Szóval nekem van egy kazal 3,7A-es ha jól tudom. Ha ki akarod próbálni, küldök belőle. Ez egy 25..30mm átmérőjű és kb. 1..2mm-es tárcsa. üdv! proli007
Ha jól tudom a maradék kettő a jobbos ajtóhoz megy.
Köszi összejött.Köszönöm a segitséget.
Üdv! Olyan kérdésem/gondom lenne h : van egy Suzuki Swift Sedan típusú autónk. Namost ez központi záras viszont a jobb hátsó ajtóval nem csinál semmit:S Erre vmi ötlet?
Széttszedtük az ajtót meg minden de semmi gond nemvolt benn (szerintünk)! Vmi ötlet? Előre is kössz!
Ha motor tényleg jó, akkor az oszlophoz menö kábel szokott még megszakadni legtöbször
Idebiggyesztem a rajzát is.Igy szerintem érthetöbb lesz.
Sziasztok!Kaptam egy feladatot miszerint öszekell hoznom egy sipolót a központi zárhoz egy autoba.A sip olyan frekvencián kelene hogy szoljon mint a gyári központi zárak pittyegője...A lényeg hogy egy egyszerü sipolo ÁRAMKÖR KELL AMIT A KÖZPONTI ZÁR KAPCSOLGAT VAGYIS BEZÁRÁSKOR HÁROMSZOR AD NEKI FÉL MÁSODPERCRE 12VOLTOT KINYITÁSKOR PEDIG EGYSZER...Ha valaki tud valamilyen egyszerü kapcsolást rá netán 555-el az irjon!Köszi
|
Bejelentkezés
Hirdetés |