Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hétvégiház áramellátása ( nincs a környéken elektromos hálózat)
Lapozás: OK   2 / 5
(#) gulyi88 válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Júl 5, 2008 /
 
ha ezt télleg komolyan gondolod, akkor inkább a turbinát javaslom...
dugattyússal sok a baj és megépíteni is nekéz (de talán egy 4T motort át lehetne alakítani (a szelepvezérlést..)
pl 2 hegeres kispolszki... vagy skoda 120.. ilyeneket szeméttelepen tuti találsz... akkor lenne értelme dugattyús géppel foglalkozni)

a másik ha már ilyen nagy gépet pítenél, akor inkább 230V os redszert építs ki, mint 12V osat (főleg ha a többi háznak is kell szufla)

én még mindig az aggregátornál maradnék..
akár homemade is lehet kapálógép vagy fűnyírómotorból...
(#) Bonanza02 válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Júl 5, 2008 /
 
Hi!

Az aggregátor és a gőzgép hátránya, hogy elnyomja a TV hangerejét és egy idő után (főleg estefelé) már idegesítő tud lenni.
Hasonló projecten dolgozom én is most. viszont maradok a nap energiánál. Két lehetőség van. Az egyik egy 12V 0,5A-es napcella alu tokkal 30-ért. (tudok segíteni beszerezni/nálam), a másik egy egyszerűbb megoldás: Végy 10db napelemes kerti lámpát. Olyat,aminek a tetejét majd le fogod venni és a napelemeket sorba fogod majd kötni. Kb. 100mA-rel fogja tölteni az akkudat. Ha abból indulsz ki, hogy hétköznap tölti mindig az 55Ah-ás akkut, hétvégén pedig használod,akkor ez egy optimális megoldás. (bár lehetne bontóból 90Ah-ás akku is!)
Alap dolog, hogy a fogyasztással kell variálnod. Pl. energiatakarékos izzó. Van 12V-osban is, 3W-ot fogyaszt és 21W-os izzónak felel meg.Lehet LED-es 12V-os rendszerű spot izzó is.
Hűtő esetében pedig ajánlanám a hűtődobozt,ami olyan (P. elemet) techológiát tartalmaz,ami nem drága, nem fogyaszt sokat és akár egy igazi "kidobott" hűtőt is át tudsz alakítani ezzel 12V-os kivitelre.Ez egy olyan szerkezet, hogy beépíted a készülék falába úgy, hogy a hűtőborda egyik fele a belső tér, a másik fele pedig maga a kültér,rajta a P.elem és egy kis ventillátor.
Egy egység lehűt kb. 20 literes hűtőt. ha 80 liter,akkor 4 db kell neked belőle.(segíthetek beszerezni ezt is.)
Nos? Milyen az ötlet?
Egy kis szélgenerátort majd rakhatsz fel később pluszba, hogy rásegítsen. Ventillátor propeller és valami kisebb autó (<600ccm) generátora. Alapban nyugat felé állítod,de ha ott vagy,akkor szélirányba tudod állítani. Két töltés mehet párhuzamosan is diódákkal, lehet kapcsolni fesz alapján, hogy melyikből töltsön.
>
(#) Bonanza02 válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Júl 5, 2008 /
 
Ja, meg azért jó lenne odamenni, hogy rögtön van világítás, hideg a hűtő,...stb.nem akkor kezdek neki töltögetni..

A kerti lámpa időnként itt-ott 5-600Ft-ért kapható. x10 = 6 ezer. (nem sok..)
(#) Master_of_the_web válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Júl 6, 2008 /
 
Helló!

Egy ilyen nagyban megépítve egész jó lenne

CNC Machined Stirling Engine

CNC szükségeltetik hozzá

üdv
(#) zoly15 válasza gulyi88 hozzászólására (») Júl 6, 2008 /
 
Én már azon gondolkozom hogy ha vihar van akkor legyen világítás LED ekkel
Vagy a témaindító is világíthatna LEd ekkel és az kevesebbet eszik de a fényerő is megvan!
Ha nagyobb teljesítményűt akarok akkor a hengerűrtartalmat kell növelnem?
A nagyobb testvér is mehet evvel a membrános dologgal?
Én csak egy 12V os motort akarok vele hejtetni...

üdv
(#) zoly15 válasza Master_of_the_web hozzászólására (») Júl 6, 2008 /
 
Szia!
Miért kéne hozzá CNC?
Szerintem "sima" esztergával is meg lehetne csinálni... neked mi a véleményed erről?
Ez a nagytesó nagyon megtetszett csak azt nem tudom hogy a hőforrás (hirtelen nem, tudom mi az az "égő" ) oldalán mi az a fekete velemi .. az valami szelep lehet?

üdv!
(#) gulyi88 válasza zoly15 hozzászólására (») Júl 6, 2008 /
 
szerintem borszeszégő... (vagy teccsós kisfákja )

én ezeknek nem néztem utána, csak tudom hogy van..(kb 40°os hatásfokkal alakítja a hőenetgiát mozgási energává)

egyébként fordítva is működik ha jól tudom...
forgatod és egyik fele meleg a másik hideg lesz (peltier elem kicsit másképp..)

kb ekkorára gondoltam
(#) Moderátor hozzászólása Bártfai Ferenc hozzászólására (») Júl 6, 2008
 
Légyszíves használd a Link gombot, mert rendszerességgel javítom a linkjeidet.
(#) WaRL0 hozzászólása Júl 6, 2008 /
 
epitett mar valaki strilling gepet? mert neten nem nagyon talalok rolla valamit...aki tud pls segitsen 1drb akumlator toltesehez lenne szukseges..
(#) Bártfai Ferenc hozzászólása Júl 6, 2008 /
 
Én már el is kezdtem egy tuti kis gőzgépet a lelke egy egyhengeres 300ccm-es kétütemű motor lessz. a forgattyúsházat felöntöttem olajal, lezártam az összes felömlőt. a gőz a gyertya hején fog bemenni, és a kipufogónyíláson fog távozni az elmélet működik, és kompresszorral meg is tudtam hajtani szóval holnap elkészül a kazán ami forralja a vizet, felkerül rá 2 trabantgenerátor, és meglátjuk mit alkottam
(#) WaRL0 válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Júl 6, 2008 /
 
ha tudsz kepeket feltenni akkor legyszi tegyel fel mert engem is erdekelne
(#) gulyi88 válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Júl 6, 2008 /
 
hmm..
2 problémát látok..
ha eflöltöd a forgattyúsházat, akkor a szimeringeket nagyon meg fogja terhelni a nyomás, mert ugye az olajat összenyomni nem lehet...!

2T nél az összes nyílást le kell zárni! a kipufogót is,
a gyertya helyére meg egy váltószelepet kell szerelni,
a főtengelyről vezérelni (vagy mechanikusan, vagy elektromosan...)!! ez fogja a legnagyobb hatásfokot adni...
max 180° nyomás alatt, és 180°leszellőztetés, ha nem így fog menni, akkor az ereje közelíteni fog a zérushoz!
rosszab esetben a motor fél ütem után megáll, abban a helyzetben, amikor nyitva van a kipufogónyílás, és a gőz munkavégzés nélkül távozik...

ezért is mondtam hogy 4T motort kellene átalakítani, csak a szelepvezérlést kell módosítani.. ennyi


csá
(#) Bártfai Ferenc válasza gulyi88 hozzászólására (») Júl 6, 2008 /
 
na akkor gundoljuk csak át a működési elvet.. én abba a hítbe voltam, hogyha a kipufogónyíláson kiáramlik a gőz leesik a nyomás annyira, hogy a lendkerék visszatolja a dugattyút a felsőholtpontig. ezekszerint tévedtem... szóval négyütemű mitor kell úgy megoldva hogy a felsőholtpontnál kinyít a gőzbeeresztőszelep ami nyitva van az alsóholtpontig, majd alsóholtponton bezár, és kinyiz a szellőztetőszelep ami nyitva tart felsőholtpontig... és innen kezdődik minden előről... lehet tévedek. lessz munka a szelep vezérléssel ha így kell hogy mőködjön, kapásból esztergáltatnom kell egy másik vezérműtengelyt ami félideig nyitvatartja és félideig zárva a szelepeket
(#) Bártfai Ferenc válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Júl 6, 2008 /
 
vagy a gőz folyamatosan nyitva van, és csak egy leszellőztető szelepről kell gondoskodnom?
(#) damkodav válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Júl 6, 2008 1 /
 
Ilyen hozzászólás

Szerintem ez az egész egy kilátástalan művelet soha nem fog működni a napelemek semmire nem jók max egy telefon aksit tölteni nem 55 amperóra...
A gőzgép hülyeség nem fog működni több energiát fektetsz majd bele mintha elmennél dolgozni és vennél egy agregátort, amit megfelelően elzárnál.
Szép elképzelések ezek de ha annyira "megvalósítható gondolatok lennének" ilyen felhasználói szinten elég sok topic foglalkozna vele, a napelemek ( a hétköznapi ember számára hozzáférhető)még rendkívül rossz hatásfokúak.
Abból a 10000 ft ből veszel annyi gyertyát hogy a házat elégetheted vele. És gyertyával kb ugyanolyan fényt fogsz kapni vele mint 2 nagyfényerejű leddel. A teljesítményhez energiabevitel szükséges szerintem ennek igen hatékony módja egy generátor, hacsak nincs kedved ezt kézzel tekerni hát a legjobb megoldás mint már beszéltétek a robbanómotoros agregátor.
Szerintem, tudom hogy nagy az alkotási kedv meg minden de nem akarlak elkeseríteni de nem fog így menni
Bocs tudom nincs ilyen hozzászólásra szükség de csak az igazságt mondom amit te is tudsz legbelül magadban
(#) Bártfai Ferenc válasza damkodav hozzászólására (») Júl 7, 2008 /
 
Én megértem az álláspontodat, és lehet van is benne valami. "robbanómotor" minek benzinezzek, ha annyi fagajj, meg hulladék fa van a telek végébe összegyülytve, hogy 3 évig folyamatosan simán tudnék vele tüzelni a gőzkazán alá. és ezt komolyan mondom, rengeteg a száraz kihalt hulladék fa. namost, szerintem, ha így álltvolna mindenki a dologhoz "Mit szenvedjek, úgyse fog sikerülni" akkor még mindíg a barlangokba laknánk, és kövekkel csiszolnánk a tüzet. vagy ott van az 1800-as években. "Húúú belsőégésűmotor, ááá az lehetetlen" mindenkit hülyének néztek aki azzal foglalkozott. mitörtént? ma már 300 meg 400Km/h-val száguldozhatunk hála a "Lehetetlenségnek" ezért azt mondom ha kipattan egy szikra, és többször is átgondolva arra jut az ember hogy működhet. MEG KELL ÉPÍTENI! Edison se úgy kelt fel egy nap, hogy a párnája alatt volt az energiatakarékos izzó
(#) WaRL0 válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Júl 7, 2008 /
 
igazad van! nem lehet olyan dolgokra tamaszkodni amit nem probaltunk ki!szoval ki kell probalni!
(#) gulyi88 válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Júl 7, 2008 /
 
a 4 T motor azért is jobb, mert a dugattyún van olajkenő és lehúzó gyűrű...!

nem fontos pont a szelepekkel babrálni (mindíg legyenek zárva)..
körül kell nézni pneumatika téren, biztos van elektromos vezérlésű szelep, megfelelő keresztmetszettel.. egy darab VAGY szelep kell. (kimenete a hengerbe, egyik bemenete a nyomás, a másik meg a leszellőztetés, ezt vezérelni meg már gyerekjáték..)

jó lenne valami 2 hengeres, hogy ne kelljen nagy ledkerék..
és a hűtést nem szabad használni, mert a gőz csak lecsapódik..
kell mégy egy nyomásszabályozó szelep a motor és a kazán közé + biztonsági szelep a kazánra, esetleg egy mérőóra!!!

a gőzzel spórolni kell, ha nem akarsz bazinagy kazánt építeni, tehát munkavégzés nélkül nem szabad kiengedni...
(#) oldman válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Júl 7, 2008 /
 
Gőzmotor-gőzgép kiforrott technika régen működik, elkészíthető. Értsd meg a működését méretezését és nézz utána a vezérlésnek. Itt a gond a gőzkazánnal van (robbanásveszély, méret, költség, tápszivattyú, biztonsági szerelvények ....stb.)
Az Országos Müszaki múzeumban rengeteg gépet lehet megnézni élőben(!) modelleken, metszetekben, sőt tekergetni is lehet
Érdekes megoldás lehetne napenergiával fűtött kazán PB gáz munkavégző közeggel, vizhűtésű kondenzátorral zárt rendszerben.

Stirling motor macerás, sok műszaki problémát kellene megoldani amit még iparilag sem sikerült gazdaságosan, szerintem igazi jelentős teljesítményűt nehéz készíteni.

Belsőégésű motort át lehet alakítani gáz üzeműre és volt fagáz hajtású teherautó, taxi is a háborús időkben, én ebben gondolkodnék!

Az "eltűnés" ellen sajnos nincs jó ötletem ami tövényes és megvalósítható. pl.: 12 hengeres Diesel V motor 750kVA generátorral. Ezt nem viszik el talicskán!
(#) Bártfai Ferenc válasza oldman hozzászólására (») Júl 8, 2008 /
 
:yes:
(#) somtibi hozzászólása Júl 8, 2008 /
 
Sziasztok!

Szerintem a gőzgép megvalósítása sokkal nagyobb feledat, mint egy egyszerű dugattyús STIRLING gépé.
(Nagy nyomású kazán, biztonsági berendezések, alacsony hatásfok, nagy zaj, nehézkes szabályzás stb.)

A STIRLING motorban nincsenek szelepek, az illesztésre is csak a munka dugattyúnál kell ügyelni, viszont az alacsony gázhőmérséklet miatt akár egy pneumatikus henger is megfelelő lehet.


Sima levegő munkaközeggel házilag is megépíthető, jóval nagyobb méret kell, mint pld. nagynyomású héliummal. De ez szerintem nem lehet probléma.
Akár több hengeres kivitel is elképzelhető.

Ja, és működhet hulladék tüzeléssel, napkollektorral (vákuumcsöves!), bármilyen hőforrással.
(#) oldman válasza somtibi hozzászólására (») Júl 9, 2008 /
 
Nézöpont kérdése!

A Stiling motorról bővebb infót pl.: Dr Hörömpöly Imre-Dr. Kurutz Károly Különleges autómotorok c. könyvében lehet találni. Müszaki Könyvkiadó 1981 (MŰ:3132-4-8184)
Ennek alpján nekem úgy tűnik, nem egyszerű a megvalósítása, bár azóta lehet hogy változott a technológia, de mégsem látok Stirling motoros autókat, hajókat biciklit.. stb.
Mindenesetre akár gőzgép - akár Stirling motor főleg mechanikai problémákat kell megoldani.

gulyi88 javasolt elektromos vezérlésű pneumatikus szeleppel vezérelt gőzmotort, ez jó ötletnek tűnik de mit szólnak a szelepek a gőzhöz??!

Ui.: A gőzgépek szabályozása nem túl bonyolult. Ha lenne "Gőzmozbony bontó" ott lehetne komplett gőzturbinát - dinamóval venni(!) Sok mozdonyon volt található!!
(#) oldman válasza somtibi hozzászólására (») Júl 9, 2008 /
 
Sajnos az alacsony gázhőmérséklet, alacsony hatásfokkal jár. Ami mindenképpen előny hogy bármi fűtheti. Ez nagy előny!
(#) zoly15 válasza oldman hozzászólására (») Júl 9, 2008 /
 
Szia!
Idézet:
„Dr Hörömpöly Imre-Dr. Kurutz Károly Különleges autómotorok c. könyvében lehet találni. Müszaki Könyvkiadó 1981 (MŰ:3132-4-8184)”

Ez a könyv meg van neked vagy csak olvastad?
Ha meg lenne neked nem tudnád beszkennelni vagy lefotózni a stirling motorról szóló ÖSSZES adatot?
Szeretnék építeni eggyet ma már a fél netet átkotortam érte találtam is róla jó sok mindent de jó lenne ez a kiegészítés!

üdv!
(#) WaRL0 válasza zoly15 hozzászólására (») Júl 9, 2008 /
 
legyszi elmagyaraznad nekem h megis hogyan mukodik mert ugy nagyabol ertem de nem tudom h hogy kell csinalni
(#) zoly15 válasza WaRL0 hozzászólására (») Júl 9, 2008 /
 
Szia!
Ma angol oldalakat böngésztem + a webfordító nagyon nagy barátom volt Amit lefordítottam egy wörd fájlba mentettem + még a képeket is mert kinyomtattam és megmutattam apámnak.
Felteszem neked azt a fájlt :yes: néhol vannak nem a szövegbeillő szavak a webfordító hibája
De igazán kifaggathatnád a google bácsit és ma fél napon át faggattam...

üdv!

STIRLING.doc
    
(#) WaRL0 válasza zoly15 hozzászólására (») Júl 9, 2008 /
 
en a google nenivel beszeltem de o nem akart semmit mondani jah es amugy thx
(#) gulyi88 válasza oldman hozzászólására (») Júl 9, 2008 /
 
gőz + szelep nemtom,
de milenne, ha a gőzt levezeténk egy tartály aljára amiben víz van , és a tartály tetejétől menne tovább a nyomás? sztem a gőz jó része kicsapódna, esetleg tőbblépcsős elrendezésben (néha le kellene ereszteni a vizet)...
a motor is jobban szeretné a gőzszegény nyomást...
(#) somtibi válasza oldman hozzászólására (») Júl 9, 2008 /
 
Én már jó ideje tervezgetem egy nagyon egyszerű STIRLING építését. A legegyszerűbb kivitel pár mozgó alkatrészt tartalmaz.
Nem foglalkoztam még a méretezéssel, mert szerintem pár kisérlet kézzel foghatóbb eredményt adna.

Úgy tudom, a STIRLING motor hatásfoka majdnem duplája a hagyományos gőzgépének.Ez persze nagyon sok mindentől függ.

Egyébként autóban a méretei és kis dinamikája miatt nem használják, inkább stabil telepített gépként hasznos.(India: szalma tüzelés,5KW generátor. Svédország: a legujabb tengeralattjárójukat ez hajtja, szinte zajtalan)

Szóval megérne egy kis próbálkozást!
(#) oldman válasza gulyi88 hozzászólására (») Júl 9, 2008 /
 
Jó az ötleted!!!
Nagyon jó lenne akár PIC -el vezérelve Nem vicc! Nagyon jól lehetne pl. a vezérlés programjának változtatásával kísérletezni!
De vajon a pneumatikaszelepek mennyire bírják a gőzt - vizet? Mennyire gyorsak? Élettartamuk ? beszerezhetőségük? Mekkora nyomást bírnak? (Elvileg nem probléma gőzmozdony max. 8-15 kp/cm^2)
Amivel eddíg találkoztam kimondottan tiszta, víz, olaj stb mentes levegőre "vágytak" A többi megoldható!
A négyütemű motor is korrekt! Vezérlés viszont méretezendő, és egy új vezérműtengely elkészit(tetése) horribilis pénz, főleg ha nem sikerül elsőre.
Következő: »»   2 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem