Fórum témák
» Több friss téma |
Kínai 4 ütemü robogóhoz kettő féle cdi - találtam. 5 és 6 csatis. Külsőleg egyformák. Helyettesítheti e eggyik a másikat??
Sziasztok elvileg egy Honda dió AF35 ZX dc cdi bekötés lenne melyik szín hová kerül? Illetve ez a cdi mèg megfelelő ?Az alaplapon mèrni hogyan
lehet mert a kivezető szálon az alaplap fèm testével zárlatot mèrek.Ès vadiúj.Mennyi ohm lenne megfelelő
Igen de nem mindegy , hogy ac vagy dc ill . Van ami zöld csatis. Rengeteg videó van fent ès rengeteg fèle bekötés variáció..amikor minden cdi ugyanúgy nèz . ki pl van 6pin 4wire ès 5pin 5wire ami kompatibilis de az, hogy miért kell neki mèg egy + az rejtély de működik
Üdv mindenkinek!
Lenne egy kérdésem. Meg lehet-e oldani hogy egy robogó akkumulátor feszültségét megnöveljük 14-15 voltra, úgy hogy az áramerősség megmaradjon? Egy szálon lenne szükségem erre az erősítésre, mégpedig az önindító gyorsabb forgatásához. Az önindítónak nincs semmi baja, mindent átnéztem benne és kitakarítottam. De sajnos alul van méretezve a motor indítási fordulatszámához képest. Nagyobb fordulatot szeretnék elérni. Step-up (kínai) egységem van de az sztem nem adná át a megfelelő ampert. Az önindítót persze relével levalálasztanám a többi elektronikáról, relé után kapná meg a nagyobb feszültséget. Még a meleg motort sem tudja beindítani. Néha majdnem elkapja, de addigra már merül az aksi. De bármilyen megoldásra vevő vagyok ha ez nem kivitelezhető. Önindító belső átalakítás vagy bármi amivel többet tudna forogni. Sajnos ennél a motornál (malaguti f15) ez egy betegség. Többektől is olvastam fórumokon. Köszönöm!
Ezt te sem gondoltad komolyan ...
Az áramerősség megmaradjon, de a feszültséget növelni szeretnéd. Az energiakülönbözetet miből akarod pótolni ? Vagy: tegyél be mégegy akksit és indításnál kösd sorba a kettőt. Így az áram változatlan a feszültség meg a duplája lesz. Nem tartom valószínűnek, hogy az indítómotor hosszú távon szeresse ezt a megoldást.
Az akku gyárilag eleve 13,8-14,4V közt kellene legyen. Szerintem itt inkább a töltés nem elegendő és az akku feszültség üresjáratban nincs meg. Ilyenkor még a leadott áram sem lesz annyi, mint amennyit az akkunak tudnia kellene.
Valahogy nem szeretnék neki küldeni 24 voltot. Gondolom ezt te sem gondoltad komolyan (ahogy te fogalmaztál).
A töltés biztos hogy jó mert, 2-3 perces járatás után, vissza is tölti az aksit.
Na az a biztos jele annak, hogy az akku halott. Semilyen akkut nem lehet 2-3 perc alatt feltölteni.
Mekkora feszültségre tölti fel? Ha az akkut egy teszt erejéig kicseréled egy biztosan feltöltött és biztosan jó, sokkal nagyobb akkura (pl. autóból), akkor sem indul könnyen?
Idézet: „De sajnos alul van méretezve a motor indítási fordulatszámához képest.” Ezt nem tartom valószínűnek. Inkább keresgélj másfelé. Mióta viselkedik így a motor? Akkumulátort töltötted már külső töltővel? Milyen feszültség és áram értéket mutatott a töltés elején/végén?
A töltés végfeszültsége alakul 13,8-14,4V között. Az üresjárati 12,5-12,6V. Mivel indítózik, nem jár a motor ez az alap, erről kell beinduljon. Illetve indítózás alatt le is esik 9-10V körülire, hiszen az akku belső ellenállása ugyan kicsi, de nem 0. De ezek úgy vannak méretezve, hogy ilyen körülmények között tudják megmozgatni a motort és beindítani azt.
De persze a gond/megoldás nem az, amit a kérdező felvetett.
Akkor átvertek, vagy rossz a kábel ( oxidálodott csatlakozok). Nincs olyan akku amit 2-3 perc alatt feltölt a motor.
Pénteken vettem egy malaguti f15-öt, szombaton meg vettem egy 5 a/h-ás aksit. 2009-es. Nehezen indul lábbal ha már hűlik egy kicsit. Önindítóval viszont semmi. Lassú a fordulatszáma a főtengelynek. Karburátor kipucolva, legszűrő és legszűrő ház tiszta. A vákuum szépen dolgozik. Rúgásra is nagyon nehezen indul. Szimeringek rendben vannak. Kompresszió van. De mégis nagyon nehezen indul. Önindítóval meg egyáltalán nem indul csak néha hallom hogy elakarja kapni.
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2022
Csak rosszul fogalmazta meg.
Indítás után azonnal a maximumon (legtöbbször 14,4V) van az akkufesz, ha nem kínok közt kell indítani. Neki kínozással indul, ezért csak pár perc múlva regenerálódik. (Tönkre is fog hamar így menni a vadiúj akku)
Nos, ha új az akku, jól tölt a generátor -de berúgókarral is nehezen indul, nemcsak önindítóval, akkor bizony nem feszültséget kell növelni.
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2022
Nincs a közeledben egy autó akku? Fogadd meg Bakman tanácsát, és egy próba erejéig indítsd arról.
Ha pöccre indul, akkor kicsi az 5Ah akku teljesítménye. Ha arról sem indul, akkor van gáz.
Kedves barátom, ha jol emlékszem manapság 2022-t irunk, azaz neked szombaton egy 13 éves akkut soztak a nyakadba. Mit gondolsz az alatt a 13 év alatt valaki is feltöltötte, vagy legalább karban tartotta?
Annak már akkora a belsö ellenállása, hogy még izzot sem tud tisztességesen ellátni energiával. A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2022
A motor a 2009-es
(Csak már megint rosszul fogalmazott) A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2022
Idézet: „Rúgásra is nagyon nehezen indul” Ezen egy jó akku nemigen segít (talán egy pontos gyújtásbeállítás, de nem biztos)
Visszacsapószelep vagy mi annak a neve ami nálam is vacakolt a motorban. Fém lapok voltak benne azt cseréltem karbonosra, máris könnyebben indult be főleg miután átállítottam a karbit. A karbbi és a blokk között volt nekem. Ki kells zerelni és ha átlátsz alatta cserés a dolog. Az a dolga hogy a benzint amit elporlasztott ne engedje be a légszűrőbe. Ha benzines/olajos a légszűrő szivacsa(nekem az van bent) akkor ott kutakodnék.
Megpróbálom akkor nagyobb aksival. Majd meglátom mi lesz az eredmény.
Gyorsan próbálok írni, mert melóban vagyok. És sietek. Elnézést hogy nem írtam meg rendesen.
Nem tőlem kell elnézést kérni, én értettem, mit írtál (bár át kellett olvasni )
A gyújtás fix. Nem lehet állítani. A cdi is rendben van. Gyertya, kábelek minden ok. Az indítás a problémás, mert utána már viszonylag jó. Még majd a subler tűvel kísérletezek. Nem durrog a motor, nem hagy ki a gyújtás, nincs többlet üzemanyag. Szóval nem értem. Nem ez az első belsőégésű motor amit javítok. Fiamnak tavaly vettem egy kínai atv 49 ccm quadot. Motorikusan nem volt a legjobb. Szelep hézagot beállítottam, hűtést csináltam a hengernek, karburátort rendbe raktam. Télen is csak fél szívató kell neki és egy gombnyomásra indul.
Arra is gondoltam, de kiszedtem és szemre jónak tűnik. De nincs kizárva hogy az lehet. Mert már minden más lehetőséget megnéztem. Vadi új karbival is ugyan az a helyzet. Sőt azzal inkább rosszabb. A vákuum is jó. Próbáltam megszívni és a benzin csövön jött a benzin. Visszaraktam a vákuum csövet és önindítóval is tökéletesen jött a benzin. Szóval a membrán is jó. Mostmár teljesen tanácstalan vagyok. De azért a visszacsapó szeleppel még futok egy kört.
De ezekután:
-hogy jó a generátor -új az akku -rendben a gyújtás Mégis nehezen indul, pláne: berúgókarral is nehezen, nemcsak önindítóval, hát te is láthatod: nem elektromos probléma van. Vagy: nem kizárólag. Mert a 13 éves motoron nem létezik kiváló kompresszió, nem létezik kifogástalan gyújtás, és teljesen hibátlan önindító, vadonatúj és megfelelő hőértékű gyertya. A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |