Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektromos roller
Épül a rollerem, és egy konstrukciós hiba folytán most hátra felé megy.
A képen látható motor fogja hajtani. Van-e lehetőség a motort fordított polaritással a vezérlőre kötni. Akkuról működik polaritás cserével.
Közben kaptam választ. A vezérlőn a 006 hiba kód mit jelent.
doc green eks 66 roller hibája: Feltöltött akkunál teszi ezt: Megy kb 15 métert, meg áll kijelző kikapcsol.
Lehet újra indítani de a hiba ismétlődik. Mi lehet a hiba oka?
Kicsit alaposabban kellene körüljárni a hibát, tesztelgetni.
A hiba mindig előjön vagy csak véletlenszerűen? Korábban nálad jól működött-e? Ha pici gázzal, levegőben levő kerekekkel próbálod akkor jó-e? Ha nem csontra töltve próbálod? Függ-e a töltöttség mértékétől, hogy mikor (hány méter után) hibázik? Próbáld feltöltve, bekapcsolva állva hagyni jó ideig, utána van-e változás (időfaktor vizsgálata). Próbáltad-e már szétszedni legalább a vezérlőt? De szerintem az ilyen jellegű hibák 90%-a valamilyen kontakthiba, vezeték-kidörzsölődés, odaér valahova, stb.
Üdv. Segítséget szeretnék kérni, hogy van egy kínai elektromos rollerem. A problémám az lenne, hogy terhelésnél a feszültség 29v ról leesik a feszültség 24v re. Ilyenkor eléggé erölködik a roller. Az akku cellakat külön külön megmértem 20 ohmos ellenállással terhelve, úgy két tizedet esik a feszültség, úgy tudom ez normális. Valami ötlet hogy ez miért van, vagy ez ilyen és kész? A válaszokat előre is köszönöm.
Hány voltos az akku eleve? Nem 36 véletlenül? Mert annak feltöltve 42 körül kellene lennie.
De ha csak 8 van sorbakötve, akkor is 32 körül illene lennie a fesznek. Lehet, hogy itt csak 7 van sorban? Olvasd el, mi van az akkura írva és ha 7s4p vagy 5p/6p, akkor nem szóltam. A terhelés közelebb van a 2 Ohmhoz, mint a 20-hoz... 50W-al csak épp vánszorogna egy roller. A rendes indulásnál simán felkap vagy 200-at és akkor még nem is húztad rendesen. Szóval első körben akku, szerintem. Már ha hozzá való egyáltalán. Ez nálad működött valaha rendesen?
Az akkucellákat külön-külön terhelte a 20 ohmos ellenállással...ha jól olvastam.
De tény, hogy sok az ismeretlen tényező... Az én 8S2P meg a 7S4p akkuim címkéi mellékelve. A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2022
Üdv. Az van ráírva hogy 29,4 volt, a hozzá tartozó töltőn is ez áll. Hozzám úgy került hogy kb 5 métert ment és kikapcsolt. Az akku pakkban 2 hibás cellát kicseréltem most megy. A motoron is 24v van.
A 2. Képet elnézve a 24voltost kell 29.4v vél tölteni? Lehet hogy a töltő kicsi? Az akku feszültsége 29.4v a motor és a motorvezérlő 24voltos. Terhelésnél a kijelzőn 23 volt van kb. Az akku töltöttségi ikon leesik 1 csíkra. Ha a kerék levegőben van akkor a jelenség nem tapasztalható. Köszönöm
Ha a töltő árama kicsi, akkor tovább tart, de teljesen feltölti. Ha a fesz kicsi, akkor nem tölti fel eléggé. Nálad szerintem egyik baj sem áll fent, hiszen írtad, hogy feltöltve 29V. A BMS sem lehet ludas, mert akkor tiltana.
Próbáld ki egy biztosan jó akksival, akkor közelebb leszünk. Ezeknek a rákfenéje 90%-ban az akku.
Kicsit elvesztem. Terheletlenül forog, tökéletes. A vezérlő most lett beépítve, korábban nem volt próbálva. A vezérlőt nem szedtem szét. Olvastam, hogy akkor is jelentkezik a gond ha az akkupakkban néhány hegesztés elengedett. Most ott tartok, hogy egy másik akkuval fogom kipróbálni ha lesz időm, mert az a legkevesebb.
Közben van egy másik gond egy másik épített rollerrel. A gyújtás kapcsoló elfordítása után teljes fordulattal forog a motor, a gázkarra nem reagál. Másik gázkarral is ugyan ez. Szétszedtem az elektronikát kimértem minden alkatrészt -az ic nem- minden jó. Egyszer már ellett indítva akkor semmi baja nem volt.
Így van, hibás akku is okozhat ilyet, ilyenkor terhelésre nagyot esik a fesz, pillanatszerűen. Kimérni nehéz, oka simán lehet az, ami írtál.
Az embernek vagy pénze van több vagy ideje. Ha megéri hobbiból foglalkozni vele az jó, de a megoldás nem garantált. Ha eredmény kell gyorsan, akkor a pénzt kell elővenni A másik hibára:mintha már lett volna ilyen hiba valakinek, az egyik vezérlő szál (talán pedálfordulat-érzékelő?) volt rosszul bekötve/nem volt bekötve. Az a baj a kínai vezérlőkkel, hogy ahány bejön, annyi fajta - nemcsak hardweresen, de a progi is más - van, amelyik tanítható és van, ami más extrákat tud. Leírás talán van hozzájuk - kínaiul Esetleg a szétszedett vezérlő alaplapján a vezeték tövéhez oda van szitálva, angol rövidítéssel, hogy kb mire jó. De nem garantált, hogy a programba is beleimplementálták. Én pont ezért használok saját építésű rollerhez saját progit (hoverboard meghajtó elektronika, GitHubos, Emmanuel Feru- féle motormeghajtás, módosított főprogram), mert ott pontosan tudom, hogy mi történik belül és tetszőlegesen alakíthatgatom.
Második részhez: Már egyszer ki volt próbálva akkor működött. Aztán befejeztem a vezetékezést
és jött a hiba. de az az érdekes, hogy másik gázkarral sem működik. Pedig csak az akku, motor, gázkar van bekötve.
Az is lehet hiba. pl. egy madzag, aminek vagy test vagy táp kellene pluszban. Van ezeken minden vacak, fék, riasztó, tanító vezeték, stb.
Valami minimális leírás van-e róla? Amikor vetted, legalább egy webcím rajta volt valami cetlin? Ott fel szokott lenni sorolva, hogy mit tud. Ha szétszeded, akkor a panelon levő jelölés is kiindulási támpont lehet.
Sziasztok. Szeretném kérni a segítségeteket. Van egy Nitro Scooter EX1000 esem és olyan problémája van, hogy ha gázt adok egy kicsit megmoccan és annyi neki. Feltettem padra a rollert, hogy mit csinál terhelés nélkül. Csak nagyon lassan pörgeti a kereket amit ha meg fogok kézzel meg is áll, plusz magától is megáll pár másodperc múlva. Amikor a motor nincs bekötve a kimeneti feszültség 27V körül mozog, viszont másik esetben amikor visszaszúrom a motort csak 5Vot mérek. Esetleg tudja valaki, hogy mi lehet a gond és tudna is segíteni?
Előre is köszönöm.
Első körben próbáld ki másik - akár kölcsön - akkuval.
Hivatalosan hány voltos a rendszer?
Ennek fényében a 27V és főleg az 5V eléggé karcsúnak tűnik...
Motorok szenzorosak? Ha üresen próbálod kézzel tekerni, könnyen forog-e? Melegszik-e valami a vezérlőben?
Hol méred ezeket a feszültségeket?
Gázkarból kijövő jel rendben van? Fék rendesen működik? (ha véletlenül aktiválva van, szerintem tiltja vagy lassítja a vezérlőt)
Sziasztok!
Hozzám került egy ilyen bldc vezérlő. (Mellékelt fotó) Esetleg csatlakozó kiosztást tud valaki ehhez a típushoz? (A betap, és a motor csatlakozás egyértelmű az LCD csatlakozasra lennék kívancsi) Válaszokat és észrevételeket előre is köszönöm!
Jó napot mindenkinek! Azt szeretném kérdezni, hogy tapasztalat szerint melyik az előnyösebb? Az első vagy hátsó kerék hajtású elektromos roller?
Tapasztalatom nincs, de ha belegondolok, a hátsó kerék fix a vázhoz, nem kell a kábelnek mocorognia, míg ha alul van az akksi, akkor az első kerékhez nagyon hajlékony drót kell hogy birja a kormányzást... persze ha a kormányban van az akksi akkó nem szóltam
A kocsim hátsó ajtajában pl rendszeresen törik a kábel, nem bírja a nyitogatást Hajtás szempontból lehet jobb az első hajtás, mintha az autóknál is ez lenne az elterjedtebb
A súlyeloszlás miatt, az indulásnál jobb a hátsó hajtás, az utazásnál inkább az első. Az első hajtásnál jobban kopik az első kerék a sok kaparás miatt. A kábelek egy szép lírába hajtva tökéletesen bírják a sok hajtogatást. Persze ha bent a vázban akarják vezetni, akkor törhet.
Gyermekem Sencor Scooter One rollere hibásodott meg. (Nem először, de korábban garanciában járt 3-szor szervízben. (Egyszer ugyanilyen hibával.) Garancia után nem küldeném kapásból szervizbe.
Jelenség: Bekapcsoláskor felvillan a kijelző, csippan egyet és ki is kapcsol. Ezt pár perc után lehet vele megismételni addig se kép se hang. Akku feszültség 38 volt, de a 42 voltos töltőt rádugva nem indul el töltés. Csatlakozókat, vezetékeket átnéztem, átmozgattam, nem találtam hibát. Merre keressem a hiba forrását? Mit mérjek, ellenőrizzek ilyen hibajelenség esetén?
Szerintem elõször mérd az akku feszültségét üresben hogy mennyi, majd hagyd rajta a müszert és úgy kapcsold be, hogy mennyit változik. Én arra gyanakszom, föleg ha nem indul el a töltés sem.
Üdv mindenkinek.Van egy ( kínából) elektromos rollerem.elég hamar jelentkezett az a probléma , hogy ha félig lemerült akkor egyszerűen kikapcsolt. A gázkaros kijelzőn( tf100) az első pár alkalommal e-006 hibakód ( nincs komunikáció a vezérlővel)jelent meg mielőtt kikapcsolt volna. Bekapcsolni nem lehetett csak úgy ha rádugtam a töltőt.Ilyenkor el is kezdett tölteni de ugye az aktuális fél tóltöttségről.Ekkor a bms vezérlőre gyanakodtam . Vettem is egy nagyobbat , gondoltam az nem baj .( Az akksi 13s/4p -s, tehát 48 volt ami 52 mert egy cella 4 voltra van töltve , és maximum 15 A -os) A benne lévő bms vezérlő az 20 amperos. Így egy 25 amperost vettem bele a vezetékeket jelzés szerint ugyanoda forrasztottam..A hiba nem múlt el. Viszont a képernyőt nem lehetett kikapcsolni sehogysem. Akkor a vezérlőre és a tf100-ra gyanakodtam. Vettem egy 450w -os vezérlőt( ezelőtt szerintem egy 350w-os lehetett benne mert méretre is kisebb volt mint amit vettem) a hozzá tartozó tf100-al. Egyébként a motor elvileg 48V/500W, rá is van írva. A hiba hogy kikapcsol továbbra se múlt el. Ekkor csak szétszedtem az akksit , és kiderült hogy 24 voltnál a cella ( 4 darab 18650 es akksi) zárlatos volt , kicseréltem így mostmár újra 52 voltot mutat . Fel is töltött ahogy rákötöttem a vezérlőt és rádugtam próbából a töltőre.
De mármeg csak úgy forog a motor és úgy működik a kijelző ha rá van dugva a töltölő. Viszont nem tölt mert teljesen fel van töltve .... Szóval értetlenűl állok az egész előtt. Új bms vezérlő, akksi kijavítva, új vezérlő és a hozzá tartoző kijelző, de mégse kapcsol be a rendszer , csak akkor ha rádugom töltőre ... Akkor viszont megy pörög , egészen 58 km/ h felpörög üresjáratban, mégcsak meg se mozdul a töltöttségjelzés , tehát minden jónak tűnik, de ahogy lekötöm a töltőt azonnal kikapcsol a kijelző és megáll minden....Lenne a vezérlőn valami visszajelző csatlakozó ? Egyébként csak az akksi kábel, a motor táp és a fázis kábelek, meg a tf 100 nak a dugója lett összekötve , meg még a hall szenzor mert ezek egyértelműek, és elvileg működéshez elegek. A többi mint lámpa , féklámpa, fék stb , még nincs bekötve.A melléklet mutatja a vezérlőt, de azon semmi különleges nincs.... Bocs kicsit hosszú lett Valakinek valami ötlete , hogy mi lehet a gond ?
BMS hibája van. Vagy a fet-ek vagy az érzékelő.
Már ha tényleg jók az akksik és nincs közöttük kakukktojás.
De ha bms hibája van akkor miért töltött fel az akksi ? Ráadásúl ez új bms vezérlő, és a régivel is ugyanez a probléma, 2 bms vezérlő is rossz lenne ?
A bms dupla védelmet hasznàl, külön tudja blokkolni a töltést ès a kisütést.
A másikban igazad van, nem olvastam el figyelmesen. Csereakkut tudsz szerezni? Meg azért én bekötném az összes madzagot, ahogy volt. A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |