Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „Hétfőn vásárolok egy új bendixet szabadonfutóval remélem megoldódik a probléma.” Tessék végre megtanulni, hogy a bendix az maga a szabadonfutó, és nem a behúzómágnes.
Nem vitatkozásképp, inkább kiegészítésként, magam sem tudtam, hogy ez tulajdonképpen egy hajtás vagy hajtómű típus inkább, amit a feltalálójáról neveztek el.
Bővebben: Link
Meg lehet tanulni, meg is szokták tanulni, még az azzal foglalkozók is -hibásan.
A bendix az az "automatikusan előreszaladó" fogaskerék, a bendix rendszerű önindítón. Ott nincs elektromágnes, csak a tehetetlensége miatt lemarad a bendix, emiatt a csigás-menetes része előreszalad. Amiről most beszélünk, az hibásan nevezik bendixnek, valójában csak azóta nevezik úgy, amióta nem mechanikusan, hanem elektromágnessel "automatikusan" mozdul előre. Attól még nem lett bendix, csakhát az emberek annak elnevezték, mert azóta ez is automatikusan, az áram ráadása után lendül előre. Persze, mindenki bendixnek hívja, ez van megszokva, értjük is, de nem kell felszólítani rá senkit, hogy a hibát tanulja meg alapvetésként. A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2021
Elnezést kérek a helytelen megnevezésért(nem vagyok autószerelő) Valószinű a webáruházak vezettek félre...
Én a képeken látható alkatrészt szeretném megvásárolni(bekarikáztam pirossal egy oldalon jelenik meg bendix es szabadonfutó )
Nem nevezted annyira helytelenül, és ha nem azt mondod a boltban, hogy "bendixet kérek (ennek az autónak az önindítójához)", akkor furcsán néznek. Mert azt mondják rá, mégha nem is pontosan az
Mellékelt képen: 1, a bendixes. A bendix a tehetetlenségénél fogva lendül előre egy spirális tengelyen, amikor forogni kezd az indítómotor. 2, a csúszófogaskerekes, -ez van a legtöbb kocsiban, behúzótekerccsel kiegészítve, hogy ne lábbal vagy bowdennel (kisPolyák) kelljen indítani. Ennek a szabadonfutós csúszófogaskereke -bár nem bendix- mégis ráragadt a név, pont azóta, mióta behüzótekerccsel, automatikusan csúszik előre. 3, csúszóarmatúrás, pl IFA indító. Rogűhadt volna le a keze, aki 16-os kulcsnyílású csavarfejet tervezett a bilincséhez. De amikor vettem 16-os kulcsot, a vezetőülésből, blázzal a számban cseréltem önindítót Mert hozzáférhető, jó helyen van. A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2021
Az a biztos, ha a Te önindítódban lévővel összehasonlítod. Továbbá, ha van személyes kontakt a bolttal, és alvázszám alapján beazonosítják, hogy mivel szerelték pontosan az autódat, továbbá 15 napig visszacserélhető, ha mégse. Ez elvileg Bosch típusú önindító, és ezért márkafüggetlen... a 2.jpg-t kell cserélned... A tengelyen van egy biztosító gyűrű a hosszirányú határoláshoz, azt hosszában le kell ütni, szereléskor...
A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2021
Sziasztok,
Kicseréltem a görgős szabadonfutót es azóta minden inditásnal indul az autó(most már nem forog üresbe az öninditó motor). Köszönöm az elméleti és gyakorlati segitséget! A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2021
Wartburg 353-as indítómotor állórészében négy tekercs van. Két szemközti nincs a tápra kötve (képen az egyiknek, a levegőbe lógó kivezetése). Viszont e két tekercs másik kivezetése az állórészhez (test) van ponthegesztve. Nem teljesen világos a bekötésük. Valami funkciója e két tekercsnek biztos van, mert egyszer az egyiknél a ponthegesztés letört, és a motor nem pörgetett. Rendbe rakva persze ismét működött.
kérnék felhomályosítást az ügyben. Köszi.
Üdv!
Az lenne a kérdésem hogy egy működő önindító lehet úgy zárlatos hogy tönkreteszi a gyújtáskapcsolót? Előre is köszönöm a választ.
Szia!
Amikor az esetleg zárlatos behúzó tekercset kapcsolod vele, az teheti tönkre.
Sziasztok! Azt hittem hogy valamennyire konyítok az önindítókhoz, de kiderült hogy mégsem. ( Párat már javítottam korábban). A fiam Tomo vinkovic-ában az önindító megadta magát, indítózáskor csak füstöl, nem forog. Szétszedem kitakarítom bronzkefék jók, kommutátor rendben, összerakom és terhelés nélkül próbálom indítani de ugyan az a jelenség. Újból szétszedem és elkezdem méregetni, és ekkor lepődtem meg igazán. Mind a 4 kefetartó földpotenciálon van. A pozitív kefetartók ( tehát a kommutátor belül a keféknél össze van kötve) a pozitív kefetartók alatt látszólag van szigetelő lemez, de 0 az ellenállás. Ismeri valaki ezt típust segítene eligazodni az útvesztőjében? Előre is köszönöm.
Szia! Szerintem a négyből csak kettő szénkefe lehet testen a másik kettő az az állórésszel sorosan a pozitív ágba van kötve. Nem lehet, hogy valahol a szénkefe bevezető réz sodrata leér testre? Azt azért csak lehet látni, hogy a kefehídban melyik kettő van azonos pontra kötve az áramvezetés szempontjából. A testelő oldalnak is szembetűnőnek kellene lennie legalábbis a pajzshoz való kivezetése.
Köszönöm megoldódott. A pozitív szénkefetartó szegecselésének szigetelése égett át, és a szegecs testre zárt.
Sziasztok
G asztra önindítóját szétkaptam, igazából csak kitakarítás céllal. Viszont az összerakásnál elakadtam. A forgórészen lévő bendix biztosító gyűrű visszaugrasztása, már a szétszedés is eleve kínszenvedés volt. De ez most, hogy a francba tudom visszaugrasztani? Ha vízpumpa fogóval nyomnám rá, úgy jönne ki a helyérőr a gyűrű. Valaki mondjon már rá valami trükköt. Léci.
Két tengely méretű villáskulcsot tegyél a gyűrű alá és a fogaskerék fölé. Azokkal feszítsd fel a rugóra.
Jó, de az a baj, hogy közbe a rugós gyűrűre lefelé toló erő hat, magyarul pont kifele tolja a horonyból, közbe azt kellene valahogy összenyomni.
Szia! Ne lefelé állítsd a tengelyt hanem ahogyan a képen is mutatod. Ezt polcold alá a rugós acélkarikáig, majd ekkor próbáld meg vízpumpafogóval összébb nyomni a karikát és közben felfelé pajszerozni a fékezőgyűrűt, hogy azbezömítse a karikát a tengely hornyába és a helyére ugorjon.
Vagy feltolod az egész bendixet és aláfogsz patentfogóval a tengelyre de előtte a tengelyre csavarjál valami textilt, hogy ne marjon bele a fogó bordázata és úgy próbálj csavarhúzó pengével felfelé pajszerozni a fékezőgyűrű és a fogaskerék között.
A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2023
Ezeket így szoktátok csinálni, vagy tippek?
Egyébként csapágylehúzó nyert, de az is véres verítékkel , ha ebből indulok ki, akkor nem tudom, milyen fogóval kellett volna. Még jó, hogy központosítva volt a tengely
Ezen ne aggódj. Sok éve így csinálom.
Nem lehetett tudni, hogy milyen szerszámozottsággal rendelkezel, ezért javasoltam egyszerű és talán fellehető szerszámokkal való megoldást. Hmm, csapágylehúzóból is tudnék olyat mondani, hogy ehhez a munkához alkalmatlan volna vagy a nagysága vagy a körmök hiánya miatt. Különben nem egy egyszerűen megoldható feladat (ha ez vígasztal) egy otthoni szerszámozottságot figyelembe véve és plusz egy fő is elkel néha, mert csak két keze van az embernek de ide több kell. Nem tippelgetve mondaná egyikőnk se ha nem szerelt volna ilyet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |