Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Esetleg mint laposszíj tudom elképzelni. De akkor is csak nagyon B verzióként, és újat. Még álltában is öregszik.
Feszítő is lesz természetesen.
Egy elektromos kerékpár hajtása lesz, és olyan kereket nyomtatok hozzá, amilyet akarok. De mivel félkör profilt könnyebb nyomtatni, ezért gondoltam, hogy HTD profilos kell. Sőt, ha nagyon akarom, azt akár még alumíniumból is el lehet készíteni. Nagyobb átmérőn a foghelyeket megfelelően kifurkálni, és esztergán a palástrészt méretre forgácsolni. De lövök mindjárt egy shotot, hogy érthető legyen... A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2022
Tessék, így már látható. A baj az, hogy a lánc nagy fordulaton már úgy visít meg csörög csattog,
hogy nagyon zavaró, szinte fülsüketítő, ezért döntöttem úgy, hogy lecserélem azt is szíjra. A hátsó szíjhoz is lesz feszítő, az még nincs feltéve... A telefon nem tudott fókuszálni rendesen, azért a homály... A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2022
Szia!
Erre a célra szerintem a hosszbordásszíj is alkalmas. Kamionokon vannak ilyesmi méretben. A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2022
Erre a célra (sebesség és várható igénybevétel), jobb megoldásnak látszik a képen is lévő lánc. Olcsó, strapabíró, alig van karbantartási igénye, esőben-sárban is jól funkcionál.
Valóban, csak ahhoz nem könnyű jó szíjtárcsát nyomtatni...
Milyen áttételi arányra van szükséged?
Klímakompresszor vagy vízpumpa cserénél dobunk ki 8 vagy 10 bordás tárcsákat.
Jelenleg 2:1 van rajta, hajtó 18 fog, hajtott 32 fog...
De lévén, hogy nincs eszterga, azzal egyelőre nem tudok mit kezdeni. A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2022
Azt nem értem, hogy miért kell ilyen távol lennie a motornak a meghajtott keréktől. Látszólag sokkal hátrébb is lehetne, és akkor csak egyetlen szíj/lánc hajtás kellene.
A súlyelosztás miatt terveztem oda, mert nagyon a hátsó keréken van minden, ha én is ráülök.
Az akkukat a motor fölé terveztem, hogy elől legyen az is. De lehet megnézem az ülés alatt is majd, ha minden kötél szakad. A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2022
Agymotorban nem gondolkodtàl?
Az egész mizériàt feleslegessé tenné.
Idézet: Azt semmiképpen sem. Erő hatására nem lesz fixen két fog között, mindig fel akar mászni a ferde felületen. Erőátvitelhez olyan profil kell mint pld.: a vezérműszíjaknál van, ahol közel merőleges a fog-szíj felület felfekvés az erő irányához képest, nincsen szíjat fogtól kiemelő irányú eredő nyomaték. „félkör profilt”
Az túl egyszerű... Meg túl drága...
P206 -osom vezérműszíja is HTD profilos, mégis működik rendben.
A sok lom közül elő is került a régi, az meg pont elég ha átteszem a motort középre úgy néz ki. Szóval lehet meg is van oldva a problémám...
Természetes, ha rosszul vezeted a láncot, akkor csörög-csattog. Érdfkesmód, a jól vezetett láncok egy motoron sem csörögnek, csattognak. De még a lánchajtású vezérművek sem csörögnek-csattognak -feltéve, hogy nem nyúlt meg a lánc, nem kopott a lánckerék.
Nem kell feltalálni azt, amit már jól feltaláltak, csak jól meg kell csinálni. Ha másként nem megy, le kell másolni. De persze: nem értek én ehhez....
Ezért írtam az autószerelő műhelyt. Ott a cseréhez leszerelik és nem levágják.
Kezdd azzal, hogy azt a nevetséges biciklis-láncfeszítőt ledobod. Nem ahhoz a láncsebességhez való. A láncfeszítést nem véletlenül úgy oldják meg, hogy (általában) a kerék (melyen a hajtott nagy lánckerék van) kicsit mozdítható előre-hátra. De a motort is teheted úgy, hogy azzal spanolj, csak macerásabb
Majd motorkerékpár-láncot, és megfelelő áttételű lánckerék-párost válassz, mert nagy fordulatra, nagy láncsebességre azokat vsinálják. A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2022
Üdv. Nem találok kábel topicot. Mit jelent csőszivattyú kábelnél a következő:"H07 RNF 4x1 mm2" négy eres lenne? Ez a szivattyúval gyárilag egybeépített, ami 230V 50Hz azaz egyfázisú.
Erről lenne szó. Köszönöm.
Először úgy volt, feszítő nélkül. Csak a motor pozícióval feszítettem meg. Látszólag elég feszes volt,
de pörgetés közben úgy beremegett az egész, hogy ledobta magáról. Ezért próbálkoztam a feszítővel. Így ugyan már nem dobja le magáról, de kb ugyanolyan hangos, mint nélküle. Szinte pattogott a felső és az alsó része is, főleg gázadás és elvétel közben. Talán valami más feszítővel jobb lenne, de most inkább a szíjhajtás piszkálja jobban a fantáziámat...
Gyaníthatóan elírás mert a robbantott ábrán már csak három ér szerepel.
Sok szerencsét kívánok hozzá, az "MHVlog" YouTube csatornán is volt már küzdés motorkerékpár elektromosra alakításával, nem is kevés! Szerintem ő is láncot alkalmazott, de neki egyáltalán nem visított, nálad lehet valami probléma.
Minden bizonnyal igen, nem is néztem a robbantott ábrát.
Nem elírás, a robbantott rajz van "félrerajzolva". Az inditó (üzemi)kondenzátor fenn van a villamos dobozban, kell a 4 eres vezeték.
Szia SALáta,
nagyon úgy néz ki, hogy rajtam kívül senki sem akar menni pestről, egyedül meg nem akkora buli. Azért megkérdéznem: - Támogatói jegy azt jelenti-e, ami más rendezvényen olyan 1.000 Ft nagyságrendjében szokott lenni (és amivel semmiféle gond nincsen szerintem)? - Az ebéd azt jelenti-e, hogy valaki bográcsban alkot valami, amiből lehet kapni, ha jut? Mondjuk valószínűleg tűzifa ingyen és bőven lesz, a találkozó jellegéből következően.
Kár, pedig elég színvonalasnak ígérkezik, igaz, ez egy magán rendezvény, a hely adottságai (picit lepusztult ipartelep) maximálisan kihasználva.
-megkérdeztem a rendezőt, 2500 lesz idén, gázzal szokták. Ebbe azért más is van, például italok fogyasztása, kv. "ameddig tart" de mindig szokott maradni. - jó buli szokott lenni, a tavalyi pl Ferink szemszögéből, egy kis csipkelődés az elején. - sok jó szakember és gép kedvelő összejön. - olyan gépek is vannak amik már már szent grálok. - hang, leírhatatlan.
Nekem lehet hogy van. Nem erre gondoltál?
Lehet igazad van, bár nem tudom ők ugyan miért gyűjtenék...
Feltételezhetően igen. Nem is gondoltam, hogy olyan pofon egyszerű mutatvány lesz...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |