Fórum témák
» Több friss téma |
Aristonnál is van adott kazán(ok)hoz való panelből vagy 3 variáció, teljesen csereszabatosak. Sajnos a tied nem tudom, mert bár elsőre meghökkentően nagy ráncot varrtak, amúgy csatlakozóilag valóban stimmelni látszik. Hopp! A bal oldalon felőlünk levő csatlakozónál hiányzik a túlsó szélén a fehér vezeték! Illetve a bal felső sarkában is van eltérés, másképpen lehet kivezetve ugyanaz a 2 vezeték?
Ami biztos, hogy donornak hagyományos 50Hz-es trafója van, a másik meg már PWM tápos. Meg a PWM-esben a nagy lóbogár valószínűleg a panel alján egy kisebb SMD, hasonló lábszámmal.
Igen, azt az egy szál fehér vezetéket én is kiszúrtam, hogy hiányzik. Hogy mi lehet, nem tudom. A bal felső (narancs) csati az a termosztát. A donor panelen késes csatira van kivezetve, azt megoldom ha kell. De, hogy cserélhetem e a komplett panelt....
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2022
Idézet: Hát akkor ez még mindig kérdéses, mert a tömegáram érzékelőt nem lehet csak a helyén és csatlakoztatva kipróbálni, hogy megvan-e a megfelelő áramlás. Ez a másik előforduló hiba, hogy időszakosan leáll magától: „Sajnos a áramlás érzékelőt csak úgy tudtam kicserélni, hogy rádugtam a másik kazán áramlásérzékelőjére a 3 vez csatit, de nem tudtam a rendszerbe integrálni, mert nem ua.” Idézet: ez inkább a ventiátor nyomáskapcsolóra utalna, hogy nem megfelelő a huzat és azért áll le és talán a szivattyú leragadás elleni védelem futtatásakor. Ha ide visszaolvasol akkor ismét előtérbe kerül az áramlásmérés és a bitermikus hőcserélő. Ha a fűtési folyamat indul és tartósan jól üzemel akkor a HMV oldalban csak ez a tömegáramlási hiányosság okoz leállást, mert nem elfogadható az értéke. Ez lehet a hőcserélő de lehet a tömegáramláss érzékelő problémája is. Ha kitudnád venni a tömegáramlás mérőt beáztatva kimosni vízkőoldóban lehet, hogy kiderülne ennek a hibája. A panel csúszósarus kapcsolatai is magukban hordozzák a kontaktus hibákat amit nem árt átvizsgálni nem fordul e elő valamelyik szegmensnél. „A távozása után 2 napig ment a kazán, majd egyszer csak megállt újra. Ráadásul úgy állt meg, hogy senki nem is használta!!!”
Először is köszönöm, hogy ennyit foglalkozol a problémámmal.
Válaszolok sorban. - Azért gondoltam, hogy beszerelés nélkül is ok a tömegáram érzékelő teszt, mert már az áramlásig se jut el a kazán. Illetve nem juttatom el odáig, mert nem nyitom ki a csapot. Hiszen a főkapcsoló bekapcsolása után (csap nincs nyitva, fűtés nyári állásban) bekapcsol a ventilátor, (folyamatosan megy nem áll le pár mp belül mint normális állapotban) és villog a piros led folyamatosan. Ez a kiinduló probléma. Az, hogy néha valamilyen okból kifolyólag sikerül elindítani (csak úgy random bekapcsolgatom, hátha) utána jelentkezik a többi dolog. Tehát két elkülöníthető dologról beszélünk. Arra gondolok, hogy ha sikerül az első részt megoldani, (tehát főkapcs bekapcs, venti felpörög pár másodpercre majd leáll, led nem villog, és vár, hogy HMV-t vagy fűtést kérek tőle) megoldódik a 2. rész is. - "a kazán, majd egyszer csak megállt újra" Ezt lehet, hogy félreérthetően írtam. Úgy állt meg, hogy nem is folyt a víz belőle. Tehát semmilyen áramlás nem volt a rendszerben. Egyszer csak szólt a gyerek, hogy apa már megint villog a piros. - Melyik a venti nyomáskapcsolója? A pressosztát az a vákuum csővel? Ha igen, abból vadonat új van a kazánban. - Természetesen kiszedem az áramlásmérőt és kitakarítom. Erről majd írok, hogy mire jutottam. - A főpanelt kiszedtem, minden csatlakozópontot átnéztem, letakarítottam, megmozgattam. A fő probléma az, hogy lassan jön a fűtés szezon és ez a szaros kazán nem indul. Lassan ott tartok, hogy levágom a falról és beszerzek egy új kazánt. (( Erről a rajzról "dolgozom" ezt találtam. Ezen megmondod, hogy melyik a bitermikus hőcserélő? Hátha a donorban van és kicserélem. Köszönöm.
Egy-két dolog lebeg a szemem elött.
Jelenség: bekapcsolás után ventilátor felpörög, és folyamatosan megy kikapcsolásig. - > úgy néz ki önteszt része lenne? De lehet két dolog: 1. önteszt hiba : ventilátor indítás -> visszacsatolás -> nincs nyomás ( presszosztát ) és várja a visszajelzést, bármeddig, de lehet valamikor hibával leáll? 2. Ventilátor indít, relé bekapcsol de ki már nem ( összeragad, de lehet a vezérlésben a hiba ) -> Vezérlés hibára kiáll, mert a ventilátor vezérlése "kikapcsolva", a nyomáskacsoló meg nem áll alapra. - Bár cserélve volt a presszosztát, de a csatlakozót a panelről lehúzva, ellenállás mérve ( rövidzár mérés a multin ) indítani a rendszert és így ellenőrizni a működést és egy okot kizárni. - valahogy ( vezeték ráforrasztásával pl. ) mérni a relé tekercsén a feszültséget. Ha megy a venti, de a tekercsen nincs feszültség, akkor relé csere. Ha van feszültség, akkor relé vezérlő tranzisztor, vagy ULN bemenetén kellene tovább mérni. Ha végül a proci ad vezérlés, akkor nem tudom hogyan tovább... 3. Önteszt indul -> műveletfolyamat leáll... Esetleg zajos és, vagy kevés a tápfesz -> pufferkondi csere.
Jól látod a jelenséget. Az önteszt (ha normálisan működik) az annyi, hogy bekapcs után 4-5mp-re felpörög, majd leáll és vár.
1. a presszosztát vadi új. Ha itt a hiba, akkor a küldött jel feldolgozással van a baj. (alaplap) 2. ezeket kipróbálom, bemérem. 3. ezt az előző hozzászólásból kifelejtettem. Az alaplap letakarításánál cseréltem a táprész pufferkondiát. 22µF 400v. Megmérve 21,6µF-ot mértem. Ez még bőven benne van a tűrésben, de azért kicseréltem. Nem változott semmi. Köszi.
A nagyfesz oldali kondi, rendben. De a "puffer" a kisfesz oldali lenne, nálam.
Az inverter ic-hez menő kondit cserélik ki ebben a videoban. Lehet még találsz ebben más okosságot is...
Ez nagyon hasznos kis videó, köszi. Holnap viszem is be melóba a deszkát. Jelentkezem...
Jó reggelt mindenkinek! Köszönet a sok hozzáértő-segítő hozzászólásért! Kicseréltem a motoros szelepet, van melegvíz és a fűtést is teszteletem,melegvíz vételezéskor már nem melegíti a radiátorokat, de a szivattyú működésekor zavaró brumm hallható. Azt nem tudom, hogy ez normál működési hang,vagy még most cseréljem inkább a szivattyút? 10 mp-es videót töltöttem fel, itt hallható a zaj. Tanácsot kérek ez ügyben. Üdv
https://indavideo.hu/video/Cirko
Szia! Lehet, hogy nem kellett volna kicserélni a szivattyút és a régi nem zúgna. Bővebben: Link
Szia! Az bizony elképzelhető. Egyébként meg tudtad hallgatni a felvételt?
Igen hallgattam de nem volt egyértelmű, hogy mi okozza csak gondoltam, hogy a szivattyú ha azt kicserélted. Olyasmi a hangja mintha a csapágya száraz volna vagy vasiszapban forogna amit az előző rendszer vize belehordott és odaszáradt de most nem tud kimosódni. A tengely végénél a nagy fényes csavart kitekerted, hogy egy kis víz kijöjjön és esetleg a berekedt levegő is távozzon?
Nos, lekövettem a videót, mindent kimértem amit Grísa mutatott, de az én panelomon minden rendben. Minden fesz. ok. A reléket is végigmértem nincsenek beégve, kapcsolnak.
Egyre tanácstalanabb vagyok...
Én azt javasolom, hogy a klasszikus módszerrel keresd meg a hiba helyét, forrását: Tölcsér a szivattyúhoz, majd az egyéb csővezetékekhez és a füleddel hallgatva keresd, hogy a brumm honnan jön. Szerintem a fém csővezeték könnyen elviszi a kazán egyéb alkatrészeihez ezt a zajt és könnyen lehet, hogy félreinformál.
Sziasztok!
Adott egy Domitop C24E. Pár napja hol jön, hol nem HMV. Jelenség: - fűtés működik - HMV igényt érzékel (LED kigyullad), de láng már nem gyullad (relé hang sincs az elektronikából). Ilyenkor csap elzárás után is égve marad a HMV LED, mintha beragadt volna. Kikapcs, bekapcs (vagy reset) után lehet újra próbálni. - néha elindul, de ez véletlenszerű (hidegen se indul jobban) - ha fűtést közben indítok HMV-t, akkor általában indul. - ha elindul, akkor is gyakran leáll, majd újraindul, majd újra leáll. néha percekig megy, máskor csak másodpercekig. - korábban is volt olyan, hogy HMV közben pár másodpercre leállt, majd újraindult, de ritkán és régen Amit próbáltam: - csatlakozók megmozgatva - elektronika forrasztásai részben átforrasztva - HMV NTC ellenállás 2 kohm körüli, normálisnak tűnik - átfolyó vízmennyiség normális Bármilyen tippért hálás lennék. Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2022
Jó reggelt Mindenkinek! Új kondenzációs kazán - immergas-lett beüzemelve. A szerelő egy Com.therm termosztátot javasolt. - KI-BE kapcsolósat- Nekünk egy régi Honeywell cm67 vezérelte a régit. Az már TIP-PID- vezérléssel működött állítólag, tehát jobbnak mondott mint egy hagyományos KI-BE kapcsolós termosztát.
A kérdésem : Hagyjam fent a régi termosztátot, s ha igen az fogja érvényesíteni a lángmoduláció előnyét? Ill.Hány fokra optimális beállítani a kazánon az előremenő vízhőt ilyen rendszernél?
Nekem is cm67 termosztátom van, én nem cserélném le.
De ez is egy sima ON/OFF termosztát, lángmodulációhoz semmi köze. Direkt miattad előszedtem a papírját, semmi nem utal arra hogy konfigurálható PID szabályzást tudna. Programozói módban erre utalhat a "Proportional Band With, Cycle Rate és Minimum ON Time" paraméter, de szerintem nem. Ettől még lehet velük játszani. Mérhetetlen előnye, hogy lassan nagykorú lesz, és még csak egyszer kellett benne elemet cserélni. Ami az előremenő vízhőmérsékletet illeti, én azt szeretem, ha úgy van beállítva, hogy a legnagyobb hidegben éppen ki tudja fűteni a lakást/házat. A kondenzációs üzemben meg különösen előnyös az alacsony vízhőmérséklet, mert ha magas, akkor nem működik a "kondenzácó", és hagyományos kazánként kezd el működni...
Szia! Azt kellene leellnőrizni, hogy a fűtési NTC-nek mennyi az értéke a HMV-hez képet mert, hogy ezek értékei egyformák lennének A 2kΩ az kevésnek tűnik vagy ez az érték már a felmelegített érték lenne? Az általános kazán hőfokérzékelők 10kΩ-ról indulnak 20C°-on. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2022
A fűtési NTC 10k volt szombahőmérsékleten, a HMV 2k hideg vízzel (nem működő kazánnal). Szóval esélyes. Keresek itthon egy 10k-s ellenállást és kipróbálom. Ha ennyi, akkor megyek NTC-t venni. Köszi a tippet.
Nálam csinált olyat az egyik NTC, hogy változott az értéke menet közben. Hidegen mérve mindig jó volt (10 kOhm). Csere után minden rendbe jött.
Szia! Jó volt a tipped. Új NTC-vel 2 napja szépen megy. Köszönöm.
Hát ez hidegen is csak 2k volt. Csere megoldotta.
Sziasztok. Anyáméknak csak nem megy a zeus maior 21ben a fűtési utókeringetés. A fűtés megy, de mikor leáll a termosztát által, egyből mindenki kikapcsol. Nagy sistergés utána. Érdekes a mhv körben bőven utókeringtet. Hol keressem a hibát!? Van egy mikrokapcsoló, aminek működik könnyen a tudazata, ha manuálisan rövidre zárom, az égőfejet kapcsolja be, önmagában. Köszönöm előre is a segítséget mindenkitől. A szerelő leráz, pedig mondtuk, ha 60e,akkor is fizetünk, szó nélkül
Sziasztok! Immergas VITRIX tera 28 kondenzációs kazán beállításában jártas szakember tanácsát szeretném kérni. A kézikönyvben nem találom ezt az opciót! A motoros váltószelep pozicionálásáról szeretnék érdeklődni, tanácsot kérni! Köszönöm előre is!
A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2022
Sziasztok!Adott egy Quadriga Codex 27 BFFI kazán bekapcsoláskor a linken található videon hallható berregés okát szeretném tőletek megkérdezni.Válaszotokat előre is köszönöm
https://www.dropbox.com/s/gr0ypepepi5z8nx/VID_20220920_171904.mp4?dl=0
Tisztelt szakik, hogy tudnám ellenőrizni az ionizációs lángőrt? Nem marad meg a láng. A megtisztitáson és a csatlakozó tisztitásán kivül mit tudok még csinálni?
Hát ez eléggé feketének tűnik...nézzük meg, milyen az új színe.
Szia! Lehet, hogy csak fordítva kellene bedugni a dugvillát a konektorba, mert fázisérzékeny a kazán és az ionáramot a fázis és föld között detektálja. Ha mégis helyesen volna csatlakoztatva akkor csiszolóvászonnal (cca. P400-al) letisztogatni a felületét. Van amikor az elektronika gyújtó áramkörének a soros ellenállásai ill. kondenzátora értékvesztett lehet.
Sziasztok! Segítséget szertnék kérni. Van egy westen energy 1.240 fi turbós kazánom
Azt vettem észre bekapcsolás után az elmenő és a visszatérő cső szinte egyformán meleg . A radiátorig még el se ér a melegvíz de a két cső közel egyformán meleg. Rendbenműködik így?
Szia! A visszatérőnek mindenkor kisebb hőmérsékletűnek kell lennie főleg akkor amikor még a radiátorok nem melegedtek fel. A raiátorok csapjai vagy szabályzói nyitva vannak, nincs leragadva valamelyik közelinek a szelepe? Nem akar beindulni a cirkuláció valami miatt, talán belevegősödött a rendszer.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |