Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Ki milyen megoldást alkalmazna a következő problémára? Több fajta csövet akarok gyors alkatrész cserés módszerrel tesztelni. A cső foglalat minden lábára kötnék egy vezetéket a végén krokodil csipesszel. Az alkatrészeket eddig erre terveztem felforrasztani. A csipesz miatt a lábazat bármikor módosítható.
Most összedugdostam én is egy SX1308 step-up konvertert 2 NiMh cellával, nekem gond nélkül indul. Mondjuk ez saját építés, lehet ez az oka.
Sziasztok .
Amatör vagyok , evvel kezdem .Szeretnék kérni rajzot egy egyszerü kapcsolásról .Van egy HC-SR501 PIR szenzor modul /Hestore/ ezt kötném össze egy ledes fényfüzérrel , ennek a tápját / ~max 12V 1 A / kéne kapcsolgatni valamilyen tranyós megoldással . Köszi , hogy szántatok rám időt ! István
Köszönöm, mindkét helyet kedvelem, de eddig elkerülte a figyelmemet. Amiket említesz azok Lítium alapú elemek, vagy a hagyományos alkáli?
Amióta barátságba kerültem a Li-Ion cellákkal, azóta ahol csak lehet megpróbálom kiváltani a hagyományos elemeket lítium alapúakra. Ez az USB-ről tölthető 9V-os hatalmas ötlet, ilyet mindenképpen fogok szerezni legalább egyet, már csak az újdonsága miatt is. A hasonló 1,5V-os annyira nem izgatott fel, mert ritka az olyan készülék amiben csak egy AA, vagy AAA elem kell.
Ezzel a kapcsolással megoldható. (Már ha a DC 12V-os ágat akarod kapcsolni)
A kapcsoláson nincs rajta a pir szenzor tápja de azt is értelemszerüen GND negativ , a + power meg a +12V .
Nem kell mindig FET. Hestore: BD137 52 ft (IRLZ 410 ft). 1 A áramnál elvileg 0,5 W-ot disszipál (kapcsoló üzem). Ha mégis melegedne egy kis alu lemezt rácsavarozol a tranzisztorra.
Hello! Nem lesz elég. A BD137 bétája 1A mellett 50. Az érzékelő, csak 3V-ot ad ki, a bázisáram így 3V-0,6V/1k=2,4 50-es bétával ez 120mA és nem 1A..
Az ellenállás értékek tájékoztató jellegűek. (egy ilyen egyszerű kapcsolásnál ezeket könnyű beállítani) (és ki tudja a meglévő tranzisztor Béta-ját ? (gondolom egy olcsó multiméter csak van ha már valamit szerel az ember) )
A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2022
himző azt irta
Idézet: „Amatör vagyok” tehát neki nem könnyű beállitani. én is ezért részleteztem a kapcsolást
Bővebben: megépíted a kapcsolást. bekapcsolod. Mikor ég az izzósor a testhez képest multiméterrel feszültséget mérsz a tranzisztor és az izzósor találkozási pontján. Ha ez a feszültség nagyobb mint 0,7 volt csökkented az egy kiloohmos ellenállást.
A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2022
Kiegészítés: a BD137 csak egy példa, bármilyen NPN tranzisztorral megépíthető ami legalább 1,5 A-es Ice árammal rendelkezik
(ilyenkor hasznos lehet a fiókok feltúrása)
NiMH akkuk. A régebben (2015-2016-ban) vásároltak még 200 mAh kapacitásúak, a mostaniak 250 mAh.
A régiekből eddig 2 db-ot selejteztem le, mert már nagyon rövid ideig volt használható. De részben újra lettek hasznosítva, az elsőt csak kíváncsiságból szedtem szét, megnézni, milyen cellák vannak benne. Egy cella 10,5 mm átmérőjű, és 15 mm hosszú. A 7 cellából 3 db azóta is működik digitális kapcsoló órákban, a bennük lévő tönkrement NiCd stby akkuk helyett.
Köszönöm. NiMh akkuim csak IKEA LADDA AA, meg AAA van pár darab.
Ezek alacsony önkisülésű példányok, abból nincs 9V-os blokk úgy tudom.
Köszönöm, ráhefteltem egy graetz hidat a tirisztor tetejére, így most rendben működik, van két sorbakötött diódányi tartalék. Nem túl szép, de megy. Annyi szépséghiba van hogy a szekunder feszültség még képes ívet húzni, de az elosztó + gyertya légrésével nem hiszem hogy bír. Viszont ha kap esetleg normális nyákot szerintem mosfetet fogok használni. Most sajnos nincs nagyobb feszültségű zener diódám a gate és a drain közé, elvileg van a gyári végfokban is de az fekete doboz, jobb ha van egy második az utólagos kapcsolóelemhez méretezve. Bár az is lehet hogy felesleges, de jobb a békesség.
Idézet: „...abból nincs 9V-os blokk úgy tudom.” Mint fentebb már írtam, ebből is van. 2015-ben vettem az elsőt (azért tudom, mert mindegyikre ráírtam a vásárlás napját), most is kapható. Az igaz, hogy nem 9 V-os, csak 8,4 V de ez a méret. De kapható 9,6 V-os változatban is. A legutóbbi akciós.
Én az IKEA LADDA sorozatára értettem, hogy abban nem láttam 9V-os akkut.
De amiket linkeltél azok is jók, az Aldi meg kifejezetten jutányos volt. Igazából én legközelebb, ha 9V-os blokkot veszek, akkor valamilyen Lítiumost szeretnék kipróbálni. Elemet, vagy akkut, vagy USB-ről tölthető akkut, még nem tudom.
Sziasztok.
Segítségre lenne szükségem, egy bontott lcd kijelzőt szeretnék hobbi célra használni (esetleg ESP32-vel) de nem találtam információt a lábkiosztásáról. YQLC700H50-D Ezek az 50 pólusú kijelzők szabványos vagy egyedi lábkiosztásuak.
Szerintem esp32 ide kevés leszz. És videó vezérlő is kéne.
Se I2C-N se SPI-N nem fog menni de ha mégis arra én is kiváncsi vagyok
Valójában bármilyen felhasználása érdekel hamár van, kidobni nem szeretném.
Sziasztok!
Kézi beültetés esetén hogy szoktátok beforrasztani az olyan SOP8-EP csipeket, amelyeknek a hasa is forrasztandó? Eddig nem volt ilyenekhez szerencsém, de most egy XL7005A DC/DC konverter lesz az alany. Szabályozható hőlégfúvóm (még) nincs. Anélkül is megoldható azért? Kösz, üdv
Van rá egy költséges ötletem. Fogsz egy valmi hasonló videóvezérlőt amin van hdmi meg egy tápot a monitorhoz meg egy raspberry pi-t és azzal már lehet hogy beindul.
Talán egy lukacska a nyákon 2 - 2,5 mm átmérövel a SOP8-EP alatt és
már lehet is PÁKÁVAL forrasztani a nyák TÚLOLDALÁRÓL. (Még nem csinálltam ilyet, ez csak egy ötlet...)
Először ráforrasztasz az aljára egy vékony réz vagy ónozott lemezt, hogy kilógjon a két végén.
(ez is csak egy ötlet) A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2022
Internet azt mondja, hogy ha a nyák:
- már készen van, akkor forrólevegős állomással lmeg lehet csinálni kézzel. Az első néhány darab lehet nem fog sikerülni. - még most tervezed, akkor tegyél alá egy VIA-t, és akkor hagyományos pákával is meg tudod forrasztani. Ha az első eset áll fent, akkor van: - biztos megoldás, azaz mondjuk elviszed valakihez (például a Déli PU mellé ), akinek van felszerelése meg gyakorlata spéci forrasztáshoz. - olcsó és szórakoztató megoldás, azaz átviszem a forrólevegősömet, és megforrasztod magadnak. Akkor el is tudod dönteni, hogy kell-e neked ilyen a jövőre vonatkozóan. Én meg jót szórakozok, ahogyan bénázol vele. A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2022
Ez sem rossz, de nincs semennyi felesleges hely
Amit többen is írtak, VIA-t kell alá tenni, de nem feltétlenül 1 nagy lyukat, hanem sok aprót, azon is átfolyik az ón a másik oldalra.
Még nincs kész, úgyhogy via lesz, de vagy több, vagy egy nagyobb. A felajánlást köszi, de a kezem és szemem állapota miatt magamnak esélyem se lenne, sajnos...
A Déli pu. mellett pedig már voltam kétszer, de te ezt honnan tudod?
Pont ugyanezt a chipet terveztem be egy áramkörbe a minap. Én úgy oldom meg, hogy a chip alatt a lehető legnagyobb helyet kitöltöttem fóliával, majd hővezető pasztát teszek a chip alsó fém felületére, és úgy forrasztom be utána a lábait. Lötstop nincs, így közvetlenül a réz, meg alatta az üvegszálas réteg veszi át a hőt. Via nálam nem játszik, mert egyoldalas a fólia, de valami hűtést azért jelent. És nem lesz annyira terhelve, hogy komolyabb hűtő felületet igényeljen. De ez majd kiderül a jövő héten.
Ha kevésnek bizonyulna, és nagyon melegedne, akkor a vékony réz fólia zászlóként kihajtva a chip alól lesz a következő, de remélem arra nem lesz szükség. De ha valamiért még ez is kevésnek bizonyulna, akkor csőszegecs, azon keresztül ón átfolyatva, és erre az oldalra réz hűtőzászló forrasztva.
Sziasztok!
Nekem egy hasonló tápegységre volna szükségem, mint a Nixie-csöveké, de nem egyen-, hanem váltófeszültségre. Tehát kb. 170-180V kimenő feszültség kellene, maximum 40-50 mA árammal. De van egy olyan gond, hogy a frekvencia sem mindegy (interferencia miatt). Lehetőleg több kHz-es kellene és valami "tört" érték, például 23 kHz. Nem tudom, a triakok mennyire "szeretik" a négyszög, vagy háromszög feszültséget kapcsolgatni, de ha jó azzal is, akkor nem kell szinuszos kimenő feszültség. |
Bejelentkezés
Hirdetés |