Fórum témák
» Több friss téma |
Egy kis hajó világítását, esetenként villanymotor a hajó haladásához, invertert 230 Volt tea, kávé főzés, kis hűtőgép.
Hali! Ez a kötés nem világos nekem. Ha 4-et kötöttél sorba, majd ezzel a 4-essel párhuzamosan a másik négyest akkor nem jó! Nem így "szokták", meg akkor 2 balanszer áramkör kellene...
2-esével kösd párhuzamosan, majd ezeket sorba.
Az előző oldalon van egy gyári rajz a 4S 2P elrendezéséről, én abból indultam ki
Milyen cellák ezek egyáltalán? Az a nagy, tégla méretű, kék borítású, jó nehéz cellák?
3.6V 60A, ez a max. leadható áram lenne? Vagy 60Ah-s? Ja, meg a terhelés is, de ezt már fent kérdezték, ez teljesítményben mit jelent? 2kW (kávéfőző), 3kW (motor)? Ez 4S akksin, 14V-on 150A és 215A lenne. Mert ehhez kellene a BMS-ed méretezni, de ilyen áramra nem tudom, hogy találsz-e. Nagyon remélem, hogy nem valami 18650 vagy 21700 cellákkal kísérletezel, 4S2P felállásban és több kW terheléssel, mert ezek nem passzolnak össze, maximum 1 percig.
Nem tudom melyikre gondolsz... Ha a későbbi hozzászólásodban a bms melletti rajzra, akkor az jó
https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_2527557.html#2527557 2P árhuzamos majd ebből 4Soros... Te fordítva írod. 2P4S nem azonos 4S2P-vel
Elektromos autóból bontott cellák, akkor kávét kotyogóval főzők az elektromos csónak motor csak addig kell míg a vizirendőr elmegy. Ez a motor max. 15 ampert fogyaszt.
Ilyen engem is érdekelne, honnan lehet ezt szerválni?
Elektromos autó talán röno.Nekem is van 15Db napelemes rendszerhez.Az aprokat kell nézni.
Hány ilyen cellád van?
Egy centit légy szi tégy mellé, hogy legyen elképzelés a jó nagy kapacitásról... Való igaz, hogy kávé jó a kis gázmelegítőn, ott is KW-os nagyságban van a láng teljesítménye... A villanymotor "csak 15 A-t vesz fel", ez OK, csak hány volton? Mert a gép amin dolgozok, csupán 6 A-t vesz fel, CSAK 600 Volton... Nem mindegy, mert az etetőhajó is csak 8-10 At vesz fel 18 V-on, és teper rendesen a kukoricával, meg miegymással... Az Orfűi középső tavat egy 12 V 80 Aó-s akkumlátorral 1 X oda vissza,hosszában meg lehet tenni, meg még biztonsággal át lehet kelni középen keresztbe, egy horgász ladikot hajtva. Az átkelés végére már csak egy led világít a 8 ból, és az is villogni kezd a kikötéshez közeledve... Ha ketten ülnek benne, akkor már keresztbe nem megy, és végig csak közép, vagy 1/3 sebességben lehet menni. DE nem kell EVEZNI!!!
Lesz 8 cellám, talán holnap hozza a posta. Ha megjön lefényképezem.
A mérete 350 x 105 x 45 mm / cella. A villanymotorom 12 voltos 35 librás
Megjött az akku, 8 cella. Ismét meg kérdezem, hogy a mellékel BMS jó hozzá?
2 x 4 sorosan = 14,4 V 60 Ah majd a két csomag párhuzamosan 14,4 V 120 Ah 4S2P A töltésén még agyalok, gondoltam kapcsoló üzemű tápra aminek a feszültségét és az áramát lehet szabályozni helitrimmerrel. Mi a véleményetek?
Nekem is ilyen akksiaim vannak,de nem egyértelmű hogy 3x8 cellád van,vagy 3x2+2? ha hagyod a hármasba kötést az már 180A.Nekem nincs balanszer.A töltés mehet 1C vel ami akár 16,6V 120A is lehet.Én a celláknál az átkötést flexel elvágtam így tudtam sorba és párhuzamba kötni.
Milyen...miből bontva?
Pl. ez a cella a 2018-as Hyundai KONA cellája. "Olyan", de nem pontosan..
Összesen 8 cella ebből lesz 4 sorosan 2- szer. Most gyárilag 3 cella párhuzamosan 2 X + van még 1+1 cella
Nem rossz. Ha nekem ilyen nagy akksim lenne, megcsinálnám rendesen, hogy menjen róla a kávéfőző is, inverterrel.
A BMS-ed jó, de az áram 40A, ekkora (vagy inkább kisebb) biztosítékot rakj utána. 120Ah? Ezt 10A-rel töltve is 12óráig tart. Én nem biztos, hogy a képen levő dc-dc konvertert használnám, hanem inkább egy dedikált töltőt. Mert a DC-DC-hez is kell valami táp 100-200W méretben, csak ott a feszültség lesz magasabb. Akkor inkább ilyesmit nézz, mint a képen. Vagy vehetsz 20A-eset is, az legalább biztos fog tudni 10A-t minimális átalakítással lejjebb veheted az áramkorlátot, és akkor biztos lehetsz, hogy nem döglik be a tápod 2 hónap múlva. A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2022
Azért nézd meg mekora árammal tud az a BMS balanszálni... 10-15A töltőáram esetén szerintem semmit nem ér
30mA-rel fog balanszálni, már ha egyáltalán eljut odáig a BMS töltés közben. Nem foglalkoznék vele. Ha elcsúsznak egymástól a cellák, akkor az egyik cella mélykisülése akkora, hogy az cserére szorul. Alap esetben minden cellaát maximumra töltünk, majd rákötjük a BMS-t. Innentől figyelhető, hogy lesz-e elcsúszás.
Abból indulok ki, hogy a napelem általában termel és az akku nem lesz igazán igénybe véve. Ami fogyasztó lesz a hajon az a világítás, TV, laptop, esetenként a villany motor. De a hajó haladását egy 10 Le-s 4 ütemű Yamaha látja el.Tehát az akku nem lesz lemerítve. Azért kell a 120 Ah mert ha napokig nem süt a nap akkor se maradjak áram nélkül. A töltő jó lenne de nem biztos, hogy lesz inverter. Bár a laptop töltő is 230 voltos. Tavaszig még van idő agyalni.
Köszönöm a válaszokat.
Az akkuk mindig töltve lesznek a napelem által, talán nem kell 10 - 15 amperes töltő áram.
Laptophoz szerintem nem kell a 230-as inverter, energiagazdaságosabb egy stepup konverter arra 18V körüli feszre
Laptop (notebook) tápok léteznek autóakkuról működők is gyári és uni kivitelben, pl.: Bővebben: Link Akár olcsón beszerezhetők gyártmány/tíipus ismeretében.
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2022
A felsőt mindenképpen megbízhatóbbnak tartom, személy szerint.
Így elnézve...felmerülhet, hogy ennek a pakknak a feszültsége némileg(/jóval) magasabb lesz mint az autóakkuknak. Teljesen feltöltve biztosan meghaladhatja az autóakkuk max. feszültségét...vagy nem?
Nem mindegy. A felső ábra szerint helyes. Nem is láttam még alsó ábra szerinti bekötést.
Értelmét sem látom. Ha ráteszed a BMS áramkört, és az alsó bekötést választod, két áramkör kell. |
Bejelentkezés
Hirdetés |