Fórum témák
» Több friss téma |
Tudom régi a felajánlás de megköszönöm ha beszkenneled az EMG 4561 tipusú EKG készülék kapcsolási rajzát és a gépkönyvét.
Vettem egy EKG gépet marketplacen, azt mondták működik, de persze nem, de legalább postával együtt 10k alatt megállt.
Kb. 1994-es innomed heart copy, amerikai gyártmány. Se kép, se hang bekapcsolva. Szétszedtem, az üvegbizti ki van benne égve, illetve az utánna jövő talán zavarszűrő kondi is gyanúsan néz ki. Nem mertem patkolni a biztit, gondoltam előbb rákérdezek itt hogy merjem-e? Ha kiforrasztom és kap egy másik biztit próba erejéig megfelelhet? Semmit nem tudok előéletéről, szerintetek ez még lehet használható, pontos esetleg? Vagy kár a gőzért? Soros porttal pc-re is köthető lenne innobase szoftverrel, de sem kábel sem szoftver nincs hozzá. A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2022
Ez így kevés lesz. Valószínűleg ez nem egy olyan készülék, hogy a többség a fejéhez kap és mondja a megoldást.
A biztosíték túlnyomórészt nem mennek maguktól ki, ott az értékénél nagyobb áram folyt. Az meg általában zárlatot jelent. Mégis megtennéd, hogy ha már szétszedted és láttad a biztosítékot, raknál fel pár jó képet arról a részről? 230V-ról megy, tehát benne van a hálózati táp? Vagy adapteres? Kapcsoló üzemű tápja van, vagy sima trafós? Mekkora értékű az a biztosíték? Megfeketedett belülről?
Eleve lettek volna képek de lemaradt.
Nincs külső táp, egyenesen bemegy a 230V-os kábel. Kisípoltam, az folytonos, a biztosítékokig jó. 250V, 315mA a biztosíték. Sőt a kondi két lába is sípol, tehát majdnem zárlatot mutat, nem 0 hanem 50-es értékkel de sípol a multi.
Biztosan 230V-ról megy? Az USA-ban 110V van ha jóltudom.
Tuti 230V, magyar forgalmazó által adott, sőt most nézem, csak a licenc az USA alapján, hogy hol és ki gyártotta az nem derül ki.
De a net se dob ki rá semmit, nem egy gyakori típus szerintem. Magyar forgalmazó által adott tehát az tuti stimmel, meg a dugvilla is szabvány magyar. Na majd mindjárt kiforrasztom azt a kondit, patkolom a biztit, aztán ha úgy is hallott akkor én úgysem fogom tudni megjavítani.
Magyar gyártmány, ők készítették: https://www.innomed.hu/
Morgolódás ON: Kértél segítséget egy magad által is bevallottan fehér holló ritkaságú készülékhez. Nem raktál fel képeket, ezt is bevallod, hogy lemaradt, de továbbra sem mutatod meg nekünk azt a panelt... És, mintha ez így akkor rendben is lenne, patkolod a biztosítékot és hadd szóljon?!
A kondenzátor az mégis hol van? Az 230VAC betápon a biztosíték után? Ha zárlatos, akkor lehetett az oka. Ha kiveszed és megszűnt a zárlat, akkor ő volt a bűnös. Zavarszűrő lehet, de ugye nem láthatunk semmit.. A biztosítékot minden készüléknél cserélni illik, nem hogy egy orvosinál!!! A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2022
Képeket perceken belül pótoltam az eredeti hozzászólásban!
Jobban szétszedjem azt a részt? Nyilván magamra kell, nem idegenekre és nem ipari használatra és csak ideiglenes lenne a patkolás.
Ha az a kondenzátor zárlatos és a biztosíték után van, okozhatta annak kiégését.
Én is arra gondolok hogy az állandóan áram alatt van, a gép főkapcsolója utánna van. Elég gáz megoldás, turmixgépem is gyulladt ki kikapcsolt de bedugott állapotban. Zavarszűrő kondi ott is mindig áram alatt volt.
Lehet állandóan dugvavolt és kivitte egy villám vagy túlfesz vagy csak a 30 év mégiscsak sok. De zenert nem látok annak ellenére hogy mégiscsak rádtapasztják a másik felét. Bár 30 éves készülék... A biztosíték a legelső ahogy beér a tápkábel, még a kapcsolónál is előbb van. A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2022
A nagy fekete lemez alatt toroid transzformátor. Ha jól látom.
Igen, az, az meg csak nem lesz csak úgy zárlatos nem?
Nem szokása. Könnyen lehet, mivel orvostechnikai gépről van szó, a szokásos szigetelés (primer és szekunder között) duplázva van.
Szerintem szereld le a fekete lemezt a tápegység fölül és fényképezd le mi van alatta. Mivel a primer oldalon ment ki a biztosíték tápegység hibára gondolnék.
Na, azt nem láttam...bocs. Az a kondenzátor okozhatta, szétrepedt és közben zárlatot okozhatott.
Biztosítékot továbbra sem patkolunk, az a védvonal kiiktatását jelenti. Csak megér annyit amibe az üvegbiztosíték kerül. Természetesen ugyanolyan értékű! A zéneres rész zavaros, ez nem így működik. Nyugodj meg egy ilyen gyári készülékben gondoltak az ilyesmire. Persze ehhez ragaszkodni kell az eredeti állapothoz. A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2022
Sziasztok!
Itt is megéri egy izzón keresztül próbálni első körben patkolás helyett. Bizti helyére egy izzó... Üdv: Gábor A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2022
Vettem bele biztosítékot és kondit is.
Kicseréltem a kondit ami szét volt repedve meg púpos volt, tehát az tuti rossz volt, az okozhatta a biztosíték kiégését is. Mostmár ha bekapcsolom akkor sípol a multi tehát a tápig végig ép az áramkör. De se kép se hang áram alá helyezve, a biztit se égeti ki. Elvileg egy öntesztnek kellene lefutnia ledek villogásával és sípolással bekapcsoláskor. Merre tovább? Elem esetleg? Attól félek hogy a flash memóriák vannak benne elfelejtődve. Fuse 250mA/250V feliratú kondiszerűség viszont egyik irányba szakadt a multi szerint, R44 van aláírva a panelen. A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2022
Az egy 250mA-es beforrasztható biztosíték, de nem lehet, hogy az egyik irányba vezet csak, olyat ez nem tud. Vagy jó és rövidzár, vagy nem jó és kiégett mindkét irányba.
Szia!
Ha jobban megnézed a panelt láthatod, hogy a programmemória EPROM. Azok nem szoktak felejteni. A tápegység kimeneti oldalán kellene inkább feszültségeket mérni. Akár az EPROM táplábain is, hogy megvan-e az 5V feszültség. A panelen van-e feliratozott mérőpont amit érdemes megnézni, ellenőrizni ténylegesen jó-e az érték. Üdv: Gábor
Az egyik irányba nem vezet.
Beforrasztok a helyére egy ugyanolyan értékű üvegbiztit akkor. Olyan furcsa fehér mintha poros lerakódás volt rajta, de csak azon. Le kellett törölni hogy lássam az értékét. De az ilyen nemszokott csak úgy véletlen kimenni, pláne ha fixre is van forrasztva. Tehát gyanús hogy nem ez lesz a hiba? Vagy ha 10 éve nem volt bekapcsolva lehet akkora löket a kondik által hogy kiégeti? Amúgy szinte semennyit nem volt használva, gombok se kopottak, meg ugye EKG eleve rövid üzem.
Ott valami a panelen zavar be téged. Olyan olvadóbiztosíték nincs, ami csak egyik irányba vezet. Sípolós állásban nézed? A biztosíték 2 lába között? Áramtalanított készülék mellett?
Az üvegbiztosíték leginkább soros tag, átfolyik rajta a készülék árama, ha meghaladja egy adott értékkel/időtartamban a névleges értékét, akkor kiold. Igen, a biztosítékok rendszerint nem szoktak csakúgy kimenni, általában oka van. Viszont egy ekkora zárlati esemény, mint amit a zavarszűrő okozott, lehetséges bármi egy érzékenyebb készülékben. Ha kivetted azt a forrasztós biztosítékot, mérhetsz ellenállást kikapcsolt állapotban a test és a biztosíték elmenő lába között. Na ott nem szabadna zárlatnak lennie. Békebeli készülék, jól telepakolva. Érdemes lenne azt az elemet (akkut?) is megmérni majd. Okozhat az is meglepetést, pl. ilyet, hogy nem indul tőle a készülék.
Találkoztunk már a gyártó készülékeivel, de erről pontosabb, komplett képet jó lenne látni, hogy milyen a kijelzője, kezelőszervei.
Akkupack-hol van? Minden EKG készülékben van akkumulátor, hogy hálózattól függetlenül is tudjon működni, aztán majd bedugják tölteni az akkut. A panelen van "FUSE" nevű, 250mA-es fekete, hengeres nyák-biztosíték, mérve jó? A memória-elem jó? - Mivel primer köri zárlat lehetett a kondenzátor miatt, az cserélendő és nyilván a biztosíték is. Ezek hibája nem szól bele a szekunder oldali működésbe. - Az összes tantál-csepp kondenzátort ki kell mérni zárlatra, ha valamelyik gyanús, azt kivéve ismét mérni és cserélni. Ha majd mutatna valami életjelet, akkor a gyártóval is föl lehetne venni a kapcsolatot a további élesztéshez, javításhoz. De ez "öreg" készüléknek számít, meggondolandó a költekezés. Üdv!
Csak nyomógomb meg led van, nincs kijelző. Teszek majd fel képet.
A panelen van "FUSE" nevű, 250mA-es fekete, hengeres nyák-biztosíték, mérve jó? Az jó. A memória-elem jó? Nem hinném, 30 évvel ezelőtti. Költekezés? Nem orvos vagyok, nem is prof felhasználásra kell, tehát csak pár kondi árát éri meg. Pláne úgy hogy maga a tappancsok is kb 15 ezer hozzá... és még azt sem tudom hogy a pácienskábel jó-e. Akkupack nincs, ez nem megy áram nélkül! Pici gombelem van ráforrasztva a panelra, idő megőrzése céljából. Ha nincs konnektor akkor nincs EKG. Gyártót megkerestem, nem kecsegtetett semmi jóval, okkal dobta ki a doki akinél elromlott: Tisztelt Címzett! Sajnos ennek a készüléknek a szerviz támogatottsága megszűnt. Szoftver és alkatrész ellátottság nem lehetséges. Egy esetleges hibafeltárás és javítás után sem garantálható a készülék megbízható működése. Átvizsgálása lehetséges, ennek költsége 11 800 Ft + áfa. Szoftverben sajnos nem tudunk segíteni. Üdvözlettel,
Lefotóztam az előlapot is. Összeraktam, mert elemet is cserélni kellene, meg oka lehet annak a bizti kiégésének is.
Sőt a hordtáska törött, gyanús hogy elég nagy ütést is kapott, lehet kukába vágták majd onnan lomizták. Közel laksz, ha elviszem (nem ingyen) megtudod nekem nézni?
Szia!
Ezek a beforrasztható biztik szivatósak! Katasztrófavédelmi szirénák CPU paneljében használtunk ilyeneket. Volt, hogy leejtettem egyet a földre -igazából a puha szivacsos cipőmre-, és már tönkre is ment. Ennyire érzékenyek... Könynen lehet, hogy érte valami kisebb ütés a gépet és megszakadt a bizti. Minden esetre tegyél bele újat, de csak óvatosan forraszd, mert arra is nagyon érzékeny, hősokkra is képes szakadni.
Jobban megnézve látszik hogy ott valami el van robbanva, rá van fröccsenve a kondira. meg az egyik burkolattartó elem is törött belül. De nem látni égést.
Tehát már előttem próbálkoztak. Lehetséges hogy előbb romlott el maga a gép és javíthatatlannak bizonyult, és utánna pukkant el a zavarszűrő kondi mikor már a lomisok próbálkoztak vele. Mert ugye ilyet orvos nem dob ki, pláne ha 100 évente egyszer használta. Szóval laikusként ( bizti és zavarszűrő kondi) cseréje után többet én nem tudok tenni. A kérdés hogy lehet-e ezzel kezdeni valamit, pláne ha már előttem is próbálkoztak, vagy esélytelennek látszik?
Ha sikerülne föléleszteni, akkor valamelyik LED világít az előlapon, a funkciók kapcsolhatók, nyomtatás elindítható, ha van benne papír és az jól van beletöltve!
Gyakran előfordul, hogy a papírt nem jól helyezik be és akkor jön a műszerész, aki majd megoldja. Páciens kábelt ki lehet mérni, ha van, akkor a 15-pólusú csatlakozó ellendarabját teljesen összeforrasztva, kicsengethetők egyenként a végtagi elektródák, vagy multiméterrel mérhetők zárlatra, de nem biztos, hogy minden páciens kábel egy-az-egyben van, többnyire van bennük soros 10-20kOhm körüli ellenállás, azért, hogy Defibrillátorral is lehessen használni az EKG-készüléket. Tehát, méréskor ezt vedd figyelembe. A print mód azonnali nyomtatás. Az anal mód analizíst csinál és utána nyomtat, az auto mindezt automatikusan végzi. A filter a hálózati zavarok kiszűrésére való, van 50Hz-es és 35Hz-es is. A sens az érzékenység, általában 10-es érték a Speed pedig 25-ös érték a jellemzően használt. A Lead pedig az elektródákat kapcsolja, mikor melyiket akarod látni, általában hármat mutat egyszerre, ha minden jó. Ha nem megy a fölélesztése, ne kísérletezz tovább vele, add el, vagy cseréld el más működő cuccra. Üdv!
Cegléden lakom.
Ne fűzz hozzá nagy reményt, hogy működni fog, de bármi lehetséges. Üdv! |
Bejelentkezés
Hirdetés |