Fórum témák
» Több friss téma |
Valamiről megtaplalod AC-ban es mered tekercsenként a felvett áramot. Próbálhatod elspre minél magasabb AC faliadapterről végső esetben a rövid időre 400Vról
Induktivitást is lehet mérni elvileg, az veszélytelen.
Csak függ a forgórész állásától(ig mérve jellemző lehet).
Sziasztok,
A hétvégén sajna leégett egy vákum-kompresszorom motorja. kicsi 200w-os. Nemtudom mi történt, de ahogy bekapcsoltam a billenő kapcsolója megolvadt, és elfüstölt... Szétszedtem, de az állórészen nem láttam égést, szemre épnek tűnik. A forgó része pedig érdekes, ilyet még nem láttam. áthidaltam a kapcsolót, de sajna csak búg... Milyen motor ez? Se kefe, se "hagyományos" forgó rész. Lehet ezzel vmit kezdeni? Köszönöm, üdv Stavi A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2022
Szia!
Nem lehetne a forgórészről is képet?Az állórész közönséges 1f tekercselésnek tűnik, 4 pólussal. A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2022
jajj, de persze, csak lemaradt
közbe ennyit találtam a "gyártótól" (átcimkézőtől): https://service.wiltec.de/manuals/34/34202/DE/34202-doc-de.pdf
Szia! Ez egy "mezei" állandó üzemi kondenzátoros motor aminek a kondenzátorát nem mutattad meg. Annak a kapacitás értéke fontos volna a motor üzeméhez. A tekercsfejben van egy hővédelem is beépítve, annak működőképességéről is meg kellene győződni, hogy átvezet-e vagy kimelegedett azaz szakadt. Ha ez utóbbi történt akkor azt ki lehet iktatni (átkötni) csak akkor nem lesz védelme a tekercselésnek, oda kell figyelni a melegedésre. A motort először hajtás nélkül kellene próbálni feléleszteni. A hajtást is le kellene ellenőrizni, hogy nem akad-e valahol a hajtókar vagy a dugattyú, nem e félrekopott valami.
A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2022
Szia,
köszi az infót. A tekercset még nem bontottam meg, de ezt a hővédelmet megnézem. Nem üzem közben romlott el, hanem az aznapi első bekapcsoláskor. Kismegszakítót nem csapta le (asszem 6amperes körön van). Nincs is sokat használva, napi 20-30 percet kb, azt sem folyamatosan, 5-6 perces etapokkal. A motor átfordul, nem akad, szépen simán jár. Az egész cucc másfél éves, és napi fél óra használttal nem hiszem hogy ennyit kéne bírnia.. ezért nem fér a fejembe. üdv Stavi
Még annyit ehhez a vizsgálódáshoz, hogy a tekercskivezetéseken meg kellene mérni azok ellenállását (közel azonosaknak kell lenni mivel állandó üzemi kondenzátoros). Figyeld meg, hogy a kapcsolótól melyik tekercskivezetéshez kapcsolódik a betáp oldal és hol van közösítve a két tekercsek kivezetése. A kondenzátor kapacitását azt mérd meg és ha értékcsökkent akkor cseréld ki. Átmenetileg bármilyen hasonló értékkel bíró megteszi a próba idejére csak kisebb ne legyen, mert az nem lesz elegendő a beinduláshoz.
Sziasztok,
Köszi @VIM, kondi csere megoldotta Szerencsém volt üdv Stavi
Sziasztok!
A lakással örököltünk egy elég drága páraelszívót, ami az utóbbi időben meg-meg állt működés közben, majd idővel újra indult. Volt hogy teljes áramtalanítás után indult csak újra, de legutóbb végleg leállt. Kicsit szétszedtem és találtam benne egy 4 pólusú motort (az 5 vezeték alapján gondolom) és indító kondenzátor helyett egy teljes vezérlő elektronikát. A hiba alapján lehet valószínűsíteni, hogy mi romlott el benne? Hogy lehet kimérni egy ilyen motort hogy hibás-e vagy sem? Megállhat így a motor attól is elkoszolódik? Köszi előre is a tippeket!
Szia! A tápegységben lévő soros feszültségejtő kondenzátor (általában sárga szögletes) szokott kapacitásvesztett lenni.
Szia!
Ahhoz, hogy segíteni lehessen kevés információ az "elég drága páraelszívó". Biztosan van típusa, és ha már szétszedted, akkor készíthetnél képeket a motorról, elektronikáról is. (A motorban lehet akár fordulatszám visszajelzéshez érzékelő, emiatt 5 vezetékes.)
A típusa Cata Thalassa 900 XGBK/C.
A vezérléséről teszek fel képeket: - a kék-piros feketében a hálózattól jön - a kék barna fehérben a lámpákhoz megy - a fekete-kék-zöld-sárga-naracs-piros feketében a kapcsolótól jön - a piros-fekete-fehér vastag feketében és a piros-fekete-szürke-zöld-fekete+fekete-fehér vastag fekete köpenyben a motorhoz mennek A motort még nem szedtem szét jobban, de a vezetékek alapján úgy tűnik hogy nem is 5, hanem 2x5 vezetékkel kapcsolódik. Erről is csináltam pár képet.
Ez tényleg egy kicsit komolyabb felépítés, BLDC-motorral. A segédtápegység kimeneti feszültségei jók? 5V...stb.
Idézet: „- a piros-fekete-fehér vastag feketében és a piros-fekete-szürke-zöld-fekete+fekete-fehér vastag fekete köpenyben a motorhoz mennek” A FAN1 csatlakozónál van egy relé, először azt kéne ellenőrizni, igaz nem látjuk hová csatlakoznak a lábai, részemről csak feltételezés, hogy az indítaná a másik panelen lévő BLDC motor vezérlő elektronikát, a 6 db félvezető (IGBT, FET?) pedig a fordulatszám szabályzást végzi. A kijelző egyébként kap tápfeszültséget, működik, reagál az érintő gombokra? A CN1 csatlakozónál elvileg fel vannak tüntetve a tápfeszültségek, azok megvannak? A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2022
Szia! Ezt a "szösszenetet" a napokban találtam és a címe miatt néztem bele. Hasonló a vezérlő elektronika csak ebben relés végfokok vannak fokozatokhoz rendelve. Lehet, hogy csak a motorban lévő hőbiztosíték ment tönkre amiről a videó végefelé esik szó.
A relét hogy tudnám ellenőrizni? A feszültségeket holnap megnézem.
A kijelző, az érintőgombok, a lámpa stb. működik, még a motor szabályzó visszajelzője is. Egyedül csak a motor nem indul. Főzéskor egyre gyakrabban megállt a motor. Az utolsó alkalommal hol megállt pár másodpercre, hol elindult anélkül hogy bármin változtattam volna. Végül megállt és azóta nem indul. Ebben a motorban lehet valamilyen érzékelő is? Lehet valami egyre jobban elkoszolódott benne, azért volt ez a fokozatos leállás?
Félig összeraktam az elszívót, hogy tesztelhető legyen. Elindult és szépen működik is minden. A motor fordulata is növelhető.
A relé is működik és ahogy vision61 feltételezte, kapcsolja a fan1 csatlakozó lábait, melyek a másik panelen ACPW1-nél végződnek. Most járatom és várom, hogy megálljon a motor. Ha ez megtörténik mit lenne érdemes megnézni? Közben a márkaboltban megtudtam, hogy ehhez a típushoz csak egyben rendelhető a motor és a teljes vezérlő elektronika dobozzal. Az árát még kutatják, de szerintem hasonló helyzet fog előállni, mint a linkelt Bakai Lajos videóban
Én nem ismerem ezt a páraelszívót csak próbáltam segíteni azzal a videóval amibe a napokban botlottam bele. Nincs ennek az elektronikának valami a légárammal kapcsolatos érzékelője aminek hatása lehet az elektronika némítására? Esetlag az elektronikán olyan elem ami ha túlmelegedik az elégtelen légáramlás miatt és ellenállása megnövekedik és szintén leállást eredményez?
Idézet: „... és a piros-fekete-szürke-zöld-fekete+fekete-fehér vastag fekete köpenyben a motorhoz mennek” Egészen biztos, hogy van a motorban, motornál érzékelő, egyébként miért menne oda a +5 V-os táp is. Fordulatszám, és akár a VIM által említett légáramlás érzékelő is lehet.
Tegnap jó 1 órán át járattam az elszívót gond nélkül. Máskor ennyi idő után már bőven megáll, igaz akkor főzünk is alatta
Nekem is egyre erősebb a gyanúm, hogy van valami érzékelő a motorban, ami leállítja. Nem valószínű, hogy az elektronika kapná a meleg/pára hatást, mert az teljesen védve van a légáramlattól. Igyekszem majd jobban szétszedni a motort, de ez eléggé össze van rakva. A másik probléma, hogy a motorról és az elektronikáról sem található semmilyen infó a neten Addig is köszönöm mindenkinek a segítséget!
Sziasztok,
Vásároltam használtan egy hajó csörlőt (kefés motor, minn kota dh 40), amely 20-25 alkalom után elgyengült, hangja érces lett. Mit lehet tenni vele szerintetek? Menthető? Ha igen, kit ajánlanátok? Országban bárhová tudom postázni. Csatoltam egy google drive linket, ahol a hangja megnézhető: https://drive.google.com/file/d/1Nm2uEmTXw3dc6iujPNF7Ex2uwhpXSIm3/v...e_link Remélem jó helyre nyitottam a posztot..
Ezt szinte bármelyik villanymotoros témába betehetted volna.
Nem melegszik? Én a keféket, kommutátort nézném meg, de valószínűleg menetzárlat. Címet adok privátban, ha kell. A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2022
Zölfülű vagyok, kerestem villanymotoros temat, de nem találtam..
Menetzárlat javítható? Megköszönném a címet.
A keresőt is használtad?
Keresés a "villanymotor" szóra
Újratekercseléssel. Kis szerencsével csak egy résztekercs.
Csigahajtóműves motor, akár a csiga is elváshatott. Menetzárlat csak a forgórész teljes újratekercselésével javítható. Ronda hangot adhat a motor végletekig kopott szénkefével, ami hol hozzáér, hol nem és közbe hangosan "rastogva" szikrázik. Bármi a hiba, igazából szétszedve tudod megállapítani.
Szia! Ha ezt írod be a keresőbe akkor jönnek a találatok amiben van motor is szénkefe is meg robbantott rajz is meg még irányváltó relés kapcsoló kompletten is. Nekem szénkefe szikrázási hangnak tűnik de ezt okozhatja egy relé érintkező beégése is. A motort 3-4 csavar fogja a csigahajtáshoz ahonnan le lehet venni és ki lehet próbálni hajtás nélkül, hogy hogyan viselkedik. A szénkefék is jobban hozzáférhetők és cserélhetők amik bronzosak a nagy áramok miatt. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2022
Kedves Fórumozók!
Az RC helikopteremmel sajnos lezuhantam szombaton, ami után a fő motor nem működik. A hajtást meglepetésemben elfelejtettem levenni róla, így földet érés után kb. 20 másodpercig állt a rotor, miközben a motor áramot kapott. Ezek után a videókon látható tüneteket mutatja: Kézzel nehezen forgatható Indítási kísérlet Indítás esetén nagyon gyorsan melegszik. A motor új csapágyakat és új tengelyt kapott, az alkatrészek nincsenek deformálódva, a forgórész mágnesei sértetlenek és stabilan a helyükön vannak. Az állórész tekercsein alapos szemrevételezéssel sem találtam hibát, a kábelek és a csatlakozók is épnek látszanak. A szabályzóra rákötöttem egy másik motort, az szépen járt, így azt gondolom az elektronika része rendben van. Valószínűleg a javítás nem éri meg, de nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi a hiba oka. Kérlek titeket, ha van ötletetek segítsetek megfejteni! Köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |