Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Érthető, lehet a tekercs kicsi neki ami lett készítve a blokkban? Nekem "rúgásnál" analóg műszerrel mérve ilyen 160V körül jött le a Rigánál a korábban megadott tekercselési adatokkal.
Tesztelni úgy teszteltem a CDI-t hogy 2 toroidot (2x115V -2x12V) összefordítottam és a kimeneti 2x115V -nak csak az egyik ágát használtam fel, úgy elég kellemes íveket produkált , természetesen a hálózati frekivel de teszt erejéig jó volt.
Tekercs a magyar gyártmány, nem én készítettem bár lehet jobb lett volna. Hall jeladóson gondolkodom még, akkor nagyobb volna a tápfeszültség is és nincs két felesleges szikra csak egy.
Üdv!
Van egy Honda két hengeres 4T csónakmotorom, amit úgy szereztem, hogy nincs rajta gyújtótrafó. Megszakítós gyújtása van, egy megszakítóval, egy gyújtótekercsel, és külön trafója lenne. Simson trafóval indítottam, és csak egy hengert tudtam ellátni vele szikrával. Egy hengerrel szépen is jár. 2 db trafót már nem tud annyira tölteni, hogy induljon vele a motor. Azt hogy tudom megoldani, hogy mind a két hengernél legyen elegendő szikra?
Hali nem teljesen ide vág, de csak ez miatt nem akartam új témát nyitni.
Valaki tud, vagy látott már olyan gyújtáskapcsolót amit 3 állású ON OFF ON. 4 vezetékes két körös és a baloldali ON állásban 1 kört zár rövidre középen ugye OFF és a jobboldali ON állásban pedig mind a két kört? Egy elektromos motorhoz kellene, az a gondom hogy az offroad módhoz el kellett vágnom egy vezetéket hely szűkjében illetve lustaság miatt a külön kapcsoló nem akarok rárakni. Nem tudom hogy a gyártó hogy oldotta meg az elektronikát. mm ha véletlenül olyankor kapcsolnám a külön kapcsolót át amikor a motor be van kapcsolva nem menne-e tönkre tőle hamarabb vagy azonnal. ugyebár van sok minden amibe a hibát szándékosan beletervezik. És mivel sok ember szeret szabálytalankodni illetve az előírt 45km/h max az utakon életveszélyes... Ez miatt is számítok egy ilyen gyártói bakira...
Sziasztok !
Ven egy 89-es aprilia etx 125-ös motorom nagyon szép és jó eredeti állapotban,de sajna elszállt a gyújtásom egy véletlen zárlatnak köszönhetően.AMAL-SEM 4 kivezetéses fajta a gyújtótrafóval egybeöntött.Sokat kerestem már,de hiába,nagyon nehezen találni,esetleg külföldi oldalakon,de annyit nincs "kedvem" fizetni érte,mint amennyit ott kérnek.Kérdezném,hogy esetleg valakinek..............,vagy tud e valami alternatív megoldást ajánlani,esetleg tuti kapcsolást. Biztos volt ez már itt téma a fórumon,de nincs időm visszaolvasgatni. Előre is köszönöm válaszaitokat.
Üdv,esetleg 125 MZ vagy Simson gyújtáskapcsolóját nézd meg.
Szia!
A 180 fokos eltolású 2 hengeres 4 ütemű motoroknál bevett szokás egy gyújtótrafóról üzemeltetni a két hengert. Mindkettő megkapja a szikrát, de az egyik tud vele mit kezdeni, a másik meg nem. Erre léteznek két kimenetű trafók. Például egy ilyennel lehetne próbálkozni. A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2022
Hali!
Az első képen lévő gyújtás elektronokát cserélném, a második képen lévő újra. Természetesen a kivezetések, és a vezetékek nem ugyan azok, Sőt, dupla annyi vezeték jön ki belőle. Csak annyit szeretnék, hogy adjon szikrát a gyertyánál. Melyik szálat hová kössem? A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2022
Sziasztok,
után építettem ezt Bővebben: Link simsonba, nagyon meg voltam vele elégedve egészen mostanáig, mert kb 1 hónapot ha bírt és nem tudom mi baja Amikor asztalon méregetem minden stimmel, motorba berakva pedig össze vissza gyujtogat. Van egy pár alkatrészes megszakító vezérelt gyujtásom, azzal üzemel rendesen.
Közben megoldódott, a kínából rendelt igbt nem teljesen úgy működik mint az eredeti Sajnos hazai forrást nem találtam ezért maradt kína. Beraktam a helyére fetet D-S közé 200V zéner oszt csókolom.
Szia . Milyen félvezetőt raktál be? 6V vagy 12V a rendszer ? Mert az 200 zéner elég "cinó".
Szia,
IRFB4227PBF kerül a helyére, hirtelen ez volt fiókon, 6V a rendszer, de gondolkodom átalakítani 12V-ra.
Ne tedd, van megoldás. Igen az a baj , hogy eredendően 6Voltos rendszernél kicsi a feszültség a FET teljes kinyitásához (RDS(ON) typ. @ 10V 19.7 mΩ!) és esetleg egy Hall szenzor tápellátásához is. Link:2 henger, 6Volt, egy Hall szenzor ,TCI gyújtás. Köszönjük BTelectronic.
Eszembe nem jutott volna ilyen megoldás Van is fiókon boost converter, szerencsére az utólagos beépítés is egyszerű lesz a meglévő nyáktervre.
Hát nekem se Itt a fő lapja amiben látni is, hogy renget CDI gyújtást tervezet és épített meg. De valószínű ő is rájött arra, hogy induktivitásban tárolt energia (pld. TCI) elvű gyújtások alkalmasabbak a nagyobb űrtartalmú motorok működtetésére. Mert a hosszabb szikra idő alacsonyabb fordulaton jobb égést, ezáltal még érezhetően is nagyobb nyomatékot produkál.
Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy ennek az induktivitásnak mi volt az értéke? (WARTBURG 353 GYÚJTÁSALAPLAP ELEKTRONIKUS)
Szerintem ott zavarszűrési célt szolgál így nagyon nagy dolgokra nem kell gondolni.
Szia! Egy bolti fotón nézve a panelen ezt az induktivitást én barna-fekete-barnának nézem ami 100µH-nek felel meg.
Visszarajzoltam így már egyértelműbb.
Ezek szerint mehet helyette a 0 ohm..
Köszi, nálam le volt kaparva a színkód róla sajna..
Üdv. Lenne egy TLE4905-ön alapuló nyemi féle zvs dc dci gyújtás. Sajnos a sok éve általam össze épített hibátlanul működő gyújtásban tönkre ment a hall jeladó és már nem emlékezem, hogy anno hogy csináltam meg a túlfeszültség védő snubber kört.. és megnézni sem tudom mert be van öntve-ragasztva a jeladó a házba. muszály volt roncsolással eltávolítanom, hogy az újat betegyem. Esetleg tudna valaki segíteni, hogy hogyan tudnám megoldani ezt a snubber kérdést? Köszönöm.
Azon gondolkodom ezt a kapcsolást, amit most megszakító vezérel átalakítanám hall-ra. Egyébként sikerült bele szereznem eredeti fet-et, a kínából érkezőkkel csak a gond volt már alapjárati fordulaton is vagy be sem indult a motor. A simo amire raktam, teljes 12V aksis rendszert kapott, az alaplapot 3F generátorrá alakítottam ami csillagpont mentes, tekercsek külön graetz-en, majd az egyenfsz. tirisztoros töltőre megy. Az lenne a cél, hogy hall-os átalakítással picit nagyobb fordulatot érjek el vele. A megszakítós vezérlés egyik hátránya a pontatlanság. Fordulatszámban ezeknek hol van a maximuma?
Sziasztok! Van egy Polymobil Freeride 300 B- M,olyan problémám van,hogy gyújtást adok rá és nem villan fel a panel,sem az önindító,se,index se világítás !
Valaki valami ötlet? Előre is köszönöm!
Szandi ! Egy kérdést csak egy helyen szabad itt feltenni!
Rendben köszönöm! Azért tettem fel több helyen,mert elég sürgős lenne a segítő válasz
A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2023
Akkumulátor hogy érzi magát?
Biztosítékok vannak-e és ha igen jók-e? Mennyire értesz hozzá te?
Szia! Az akksi vadonat új a biztosítékokat kicseréltem, ezért nem értem
Akkor más nincs, mint végigmenni a vezetékeken, honnan nincs áram. A gyújtáskapcsoló pl. jó?
Relét találtál benne? Először a mozgó dolgokat kell végignézni, kontakthibára. Ha minden rendben, jöhetnek a félvezetők...
Ez a baj ,hogy onnan már nem kap áramot felfelé , relé jó,panel nincs kisülve
A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2023
Akkor, ha a gyújtáskapcsoló előtt még van, utána már nincs, feltenném a kérdést, hogy szerinted hol lehet a hiba? )
|
Bejelentkezés
Hirdetés |