Fórum témák
» Több friss téma |
Igen a TDA 2030(36 volt) kevesebbet bir mint a TDA2030A (44volt) EDE mindkettonek ez a plafon a max .
Én úgy emlékszem sima TDA2030-cal csináltuk, és bírja.
De azt mondtad, +/-12V-os tápról járatnád, az meg jó hozzá szerintem. Én nem szenvedtem vele sokat... A nyákot megrajzoltam kézzel, nem lett rossz Sok sikert az építéshez Üdv!
Akinek nincs egale, annak nem sokat mond ám így .
helló. építettem egy 40W-os tda2030-as +bd249+bd250-es erősítőt, de nemigen úgy működik ahogy kén neki.
itt a rajz Csatoltam egy kis videót is. csak a magas hangokat adja le, de az is csak, ,,pukkanva,,
na lesz belőle valami... kezd már hangos tiszta hang kijönni, de előbb fel kell szerelnem a hűtőbordát..
egy valami érdekeset észrevettem. ha az ujjammal összezárlatoltam a + tápot, és a bemenő jel kondenzátora utáni vezetéket, akkor tisztán recsegés nélkül szól, de nem mintha valami hangos lenne... Kb akkora teljesítményt produkált mint csak magába egy tda2030-as 14W-os erősítő. mi lehet a gond?
a mai fényképezők képesek macro üzemmódra is. ha gondolod ezt is megteszem én hibát nem találtam első, vagy második ránézésre..
Teljesen kivezérelni az erősítő pl. mp3 lejátszóról nem fogod tudni (számítógéppel inkább). eddig én is mindig szidtam a 20wattos erősítő csodákat, hogy milyen halk... közbe pedig az mp4 adott le nagyon pici jelet... esetleg módosíthasz a vcs-on, ha jónak látod.
hát igen, az örök sláger tda2030, gondoltam nekem is kell egy ilyen.
alapkapcsolását építettem meg (ami a HE-s cikkben is van) eagle-el terveztem neki nyákot, legyártottam szépen (nem ez az első panelom) egyből két darab készült. ugyanazok az alkatrészek, ugyanúgy beültetve; mégis: az egyik gyönyörűen szól, míg a másik csak brummog halkan. az ic 4. lábán a tápfesznél kb. 1-1,5V-tal mérek kevesebbet, vagyis NEM a felét, mint ahogy kellene. Az oda csatlakozó diódát (ami a tápfesz felé áll) kicseréltem, de nem lett jobb. Az egész áramkör nem fogyaszt, csak 20-50 mA-t (12V táp) zárlatnak, szakadásnak többszöri tüzetes átvizsgálás után sincs nyoma. Az IC hűtőbordán van, ez független a másik ic bordájától. A kérdésem az, hogy amennyiben beforrasztásnál a hő kinyírta az ic-met, az vajon hasonló tüneteket produkálna-e. Másra nem igazán tudok gondolni sajnos. Képet azért nem csatolok, mert totál ugyanúgy néz ki, mint a működő panel. (én is összekevertem majdnem) biztos hogy az alkatrészlábak jól vannak beforrasztva és a panel is korrekt. szívesen venném egy nálam okosabb ember segítségét a kérdés megoldásában köszi
azt hiszem, megvan a megoldás
nem tudtam, hogy a tantál kondi is polarizált... nem figyeltem fel a kis plusz jelre az oldalán. nyilván fordítva kötöttem be és zárlatos lett (most nem tudom megnézni, mert nem vagyok otthon) remélem, az ic még él
TDA 2030-as sztereo erősítőnek mekkor hűtőfelület kell? Most készítettem neki egy 16.6*7.1-es alumínium lapot. Van egy proci hűtőm is, azt is rátegyem vagy elég ez?
Hello, nekem egy 5x5 cm és 2 cm vastag borda van a sztereora és az elég, szal nem kell sztem egy olyan nagyobbfajta proci hűtőborda.
sziasztok! a segítségeteket szeretném kérni mert szeretnék építeni egy ilyen(tda2030) erősítőt, mert olcsó és egyszerű egy kezdőnek... viszont 1 kérdésem lenne ami számomra fontos, valahol azt olvastam hogy ez az erősítő megy NEMszimetrikus tápról is. Nekem ez létfontosságú lenne, mert jelenleg egy 16V-os tápegységem van ami elég erős de nem szimmetrikus. megoldható-e ez egyáltalán, illetve ha nem szimmetrikus tápról üzemelne akkor is megmaradna a hifi minősége tehát a 0.1% alatti torzítás? remélem naggyából érthetően fogalmaztam és remélem valaki tud némi útbaigazítást adni egy magamfajta lelkes kezdőnek előre is köszönöm!!
Vettem a HEStore-ból TDA2030 kitet, és a mellékelt lapon az van hogy tápfeszültség max. 24-28V.
Most akkor ez hogy van? Az adatlapban az van, hogy 36V.
Igen, ahogy írtad 36V egyenfeszültség kell. HEstore-ben nem tudom hogy van írva, de szerintem a trafó szekunderfeszültségét javasolják 24V ra, mert az ideális az IC-nek.
(ha az IC TDA2030A típusú, akkor mehet 44V egyenfeszültség is, ahhoz jó a 28V~ trafó) Idézet: „14W-os hangfrekvenciás erősítő TDA2030 Ebből a készletből egy 14W-os mono hangfrekvenciás erősítőt építhetünk. Tápfeszültésg: max. 24-28V Áramfelvétel: kb. 1A Méretek: 55x45mm” Ez a szöveg
Érdekes így a dolog. Én nem üzemeltem a TDA2030-ast max feszültségről, kb 17V-ról járt, ami 12V~ szekunder tekercs egyenírányításával katram. Olvass vissza a topikban, hátha írnak arról, ha maximum feszültség közelében van járatva az IC, hogyan bírja a feszültséget , mert bár azadatlap tényleg 36V-ról ír, de a szöveg alapján elbizonytalanodtam
szerk: a 24V~ trafón kb 35V- jelenne meg üresjáratban, ez még mindig a határon belül van, de nem tudom az IC hogy bírja ezt. Mert ahogy a szöveget kimásoltad, biztos nem véletlenül írtak 28V-ot...
Nem akarom maximumról, csak 28VDC(20VAC)-ről.
Ja, ok... Azt hittem azért kérdezed, mert annyit akarsz kihozni belőle amennyit lehet Úgy igazán nem is tudom miért hittem ezt... Fáradt vagyok már, valószínű csak ennyi az indok
a tda2030av 44V egyent bír a gyári adatlap szerint...
ez azt jelenti, hogy +/- 22V (szimmetrikus tápról)
Hali!
Építeni szeretnék tda2030 asokkal egy 7.1 es erősítőt, 3 pár (első,hátsó,oldalsó) 8 ohmos hangfalat LM1036-tal megépített előerősítővel szeretném használni, a centerhez meg keresek majd valami mono előerősítőt. A fő kérdésem hogy melyiket érdemes megépíteni? Azt a kpcsolást ami itt is fenn van vagy azt ami az adatlapban van? Aszimmetrikus vay szimmetrikus tápról érdemesebb használni? Előre is kösz
sziasztok tda2030A nál a testet tehát ( - ) az ic hűtőfelületére rá kell kapcsolni? mert mintha az adatlapján azt írná hogy a 3-as lábra, azaz a testre kell lötni.
udv,
Nem kell kulon a hutozaszlora kotni semmit. Az ICn belul van osszekotve a 3-as lab a hutofelulettel. Erre figyelni kell amikor a hutobordara szereled az erositot (szigeteles)!
szia! El kell szigetelnem? rakjak alá olyan szilikon valamit? vagy ez csak akkor kell amikor már beleteszem mondjuk egy házba ahol már a ház testje érintkezhet a bordával fémesen?
Szia! Célszerűbb már most elszigetelni pl. csillámlappal + szigetelőgyűrűt a csavar feje alá és az IC hűtőzászlója közé. Mert ha a -táp kijut a bordára, ami földelt házban van, netán a készülék közös földjén, akkor csúnyán tud égni :yes:
(De megoldás még a műanyag doboz)
igen, a műanyag doboz jó megoldás...
...amennyiben mindenféle szép elektromágneses zajokat szeretnél hallgatni :yes:
na elkészültem a 2 panellal... csk van egy kis bibi, az egyiknek alapból ilyen sercegős pattogós hangja van, mintha érintkezés hiba lenne de átforrasztottam vagy 10x az egész panelt és semmi nemtom mi lehet a baja... a másikat megcsináltam, hibátlanul szól de nagy hangerőnél a mély az torz azt kiküszöbölhetem ha az 1000µF helyett 4700µF-ot rakok?
A táp is lehet a hiba oka. Mekkoráról hajtod?
tápról zúgott nagyon, akksiról próbálgattam de ez ezen felül serceg pattog, tápra vissza se merem kötni
vagy most te arra válaszoltál, hogy a jó panelomnak a mély tartománya nagy hangerőn miért torz vagy hogy miért serceg, pattog a másik? |
Bejelentkezés
Hirdetés |