Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Beretta kondenzációs kazánunk van. Amikor használom a meleg vízet, akkor nincs gond. Azonban miután elzártam a vizet továbbra is olyan hangja van, mintha menne a fűtés. Nincs hibajelzés és nem világít a kijelző sem. Csak nem áll le, megy a szivattyú (?). Megbízható szerelőt tud valaki ajánlani? Bp. XI - XII. ker. Két éve nyári karbantartást végzett egy szerelő, pár nap múlva leállt a kazán. Visszahívtuk a szerelőt, azt mondta alaplapot kell cserélni, 100 ezer Ft. A férjem másnap újraindította a kazánt, azóta jól működött. Köszönöm a segítséget!
Sziasztok,
Egy EBMPAPST RG128/1300 ventillátort javítanék: a motornak van 4 fix "állása" amiből 2-ben nem tud elindulni. Az elektronika itt még "mikrovezérlőtlen". A 12V megvan, a fázis FET-ek jónak tűnnek. Nem találkozott már valaki hasonlóval? Bármilyen tipp érdekel merre induljak el. A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2023
Sziasztok. Van egy Saunier Duval Renova star f 24 e bt kazánom, ami a meleg víz előállításánál percekig ki-be kapcsol. Attól függően hosszabb-rövidebb ideig, milyen melegre van állítva a csap, illetve milyen a hálózatban a nyomás. A vízszűrőt ellenőriztem, tisztított. A vezérlő panelon semmi különöset nem láttam. Tudnátok segíteni, hogy merre induljak, mit lenne érdemes kimérni? Köszönöm előre is a válaszokat!
Ha nem nagy teher, fényképezd már le a szűrőt kérlek.
A multkor rászántam magam, de nem találtam meg. A probléma ismerős, én szerelőt akartam hívni éves karbantartásra és ennek keretében megnézni ezt is, de a cég aki eddig hivatalos SD szerviz volt, felszívódott...
Ez tipikusan az átfolyásmérő hibájára utal. Ha csak a melegvizet nyitod meg akkor nincs kapcsolgatás gyújtáskor?
Akkor nincs kapcsolgatás ha forróra állítom.
Akkor biztosan azzal az átfolyásmérővel lesz a baj. Vagy az érintkezője koszolódott el, vagy ha mágneses akkor a mágnes gyengült el
Van egy kis fejlemény, áramtalanítás után lehúztam az áramlás érzékelő csatlakozóját, minden rendben vele, visszadugtam, azóta egyáltalán nincs melegvíz...
Ez meg van hozzá?
Három lába van, és szerintem hall-os. Állítólag lehet kapni is. Szűrőt nehéz volt kiszedni?
Lefotóztam neked, hogy hol találod, én ma ripityára szedtem az egészet, nem egy bonyolult szerkezet.
Aha, tehát a keringető szivattyú mellett az ferde fekete izé, és akkor csak kihúzza az ember a biztosítólemezt...
Köszönöm szépen. Nekem sokat segített a perlátor és zuhanyrózsa tisztítása is, bár csak jobb lett tőle, nem tökéletes...
Szia! Miről is húztad le a csatlakozót? Ugye a vízszintesen elhelyezkedő érzékelőről, mert ami ott hátul látszik az a nyomásőr lenne ami pedig szintén hallos érzékelő. Nem villog a hibajelző lámpa? Bővebben: Link Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2023
Szia! A másik szűrő (a fűtéshez) az pedig a szivattyú hátulján alulról van betolva balról, ugyan ezzel a megoldással rögzítve.
Biztosan az áramlásérzékelőről húztam le, már ki is szereltem, holnap remélem kapok is valamelyik boltban, ha más nem akkor Kiskunlacházán a Fó-ka bt-nél van biztosan. A lámpa pedig villog pirosan. Nem is értem hogy lehet, hogy idáig működött valahogy, most hogy lehúztam végleg megadta magát... Vagy nem kell ilyenkor állítani valamit? Resetelni vagy ilyesmi. Érdekes, hogy egy jeladó így megadja magát, csak azért mert lehúznak róla egy csatlakozót...
A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2023
Itt a fórumon még ezzel a vízáramlás érzékelő meghibásodással nem találkoztam. Ellenben a nyomásérzékelő hibájával már igen de az éppen szétszedhető típus volt. Az áramlásérzékelőt is szét lehet szedni ill. ki lehet tisztítani vízkőoldóval ha vízköves lenne. Ez a készülék bitermikus hőcserélővel van szerelve ami magában hordozza annak elvízkövesedését amit a hőfokérzékelő NTC-k nem tudnak megfelelően kezelni, mert változókat "mérnének", ezt hívják gradiens hibának. Az NTC-k azok klipszes rögzítésűek a csöveken? Ha megnyitod a HMV csapot és megkocogtatod az áramlásérzékelőt akkor sem indul be a melegítés?
Az NTC elméletileg bele van tekerve a hőcserélő tetejébe, amit kisavaztam, hőmérsékletet mutatja rendesen, a hőmérséklet határoló, amit nemigazán tudom mi célt szolgál, az klipszes. Kocogtatásra se indult el. Szerintem a kis elektronikájával lehet valami, mert ahogy bekapcsolom a kazánt, szinte egyből hibát jelez és pirosan villog.
Akkor ezek szerint a HMV NTC az fehér színű és becsavarós a fűtésé az klipszes és a biztonsági határtermosztát (klixon) az kettő csavarral és kengyellel van rögzítve a hőcserélőn. Most akkor nem működik egyik funkció sem vagy csak a HMV része nem megy? Ha nem indul akkor az a ventilátor nyomáskapcsolója nem áll át és azért áll ki hibára. Ha a fűtés az beindul akkor csak a vízáramlás érzékelővel lesz probléma amit ha a vízszűrőt kiveszed és benyúlsz a "Z" idom felől és mozdítasz a lapátkeréken ami feltehetően akad a vízkőtől, akkor be fog indulni. Ha pedig kiveszed az érzékelőt és beáztatod expressz vízkőoldóba akkor az leoldja a felületéről az esetlegesen rárakódott vízkövet.
Most össze zavartál rendesen. A hőcserélőbe csak az NTC volt tekerve, klixont nem találtam. Az a furcsa nekem még mindig, hogy azután állt hibára a rendszer, hogy lehúztam, majd visszadugtam a csatit az áramlásérzékelőről.
Új fejlemény, kicseréltem az áramlásérzékelőt, most működik a kazán, viszont visszatértünk a kiinduló állapotba, hogy ki-be kapcsol Hmv-nél. Valakinek ötlet?
Próbálok segíteni de ezek szerint nem a megfelelő hőcserélőt néztem, mert ami a "sima" star-hoz való az nem jó az E BT-hez. Szokatlan, hogy a túlmelegedés elleni védelem az nem klixonos hanem NTC-s. Akkor mindhárom érzékelő NTC kivitelű amiből a határtermosztát az becsavarós a másik kettő az klipszes?
Meddig jut el a folyamat a HMV vételezéskor ill. a fűtés kapcsolásakor, ez most a kérdés. Ha HMV vételezéskor felpörög a ventilátor és azután kiáll hibára akkor a nyomáskapcsolója nem kapcsol az elégtelen huzat miatt. Bővebben: Link A nyomáskapcsoló vezetékeit kösd rövidre a próba alkalmára, hogy az e a hiba, mert a csapnyitás elindítja a folyamatot amit a vízáramlás érzékelő indít el de a további folyamatot blokkolja a léghiány.
Visszavonom az előbbit, most az esti fürdésnél úgy működött, ahogy kell. Tesztelem pár napig.
Nagyon szépen köszönöm a segítséget mindenkinek.
Sziasztok ismét. Kb 2 napig volt jó a kazán. Most olyan mintha a víznyomás is gyengébb lenne és ugyanúgy ki-be kapcsolgat a meleg víznél. Teljesen forrón nem, keverten igen. Hibát nem jelez, csak ki kapcsol majd visszakapcsol.
A készülék, mint mondtam, bitermikus .... és szerintem a hőcserélő a végnapjait éli ill. a vízkövesedés olyan szinten van jelen a belsejében, hogy az átáramlási kersztmetszet jelentősen lekorlátozódott.
Idézet: Amikor hozzákeversz hideget akkor lekorlátozódik az áramlás a hőcserélőben és túlmelegszik amit még az NTC leszabályoz de ha ez a későbbiek folyamán romlik akkor már a biztonsági termosztát fog megszólalni (persze az is lehet, hogy most is az kapcsolgat le, mivel ez a védelem nem klixonos megoldású). Ha van kedved, savaztasd ki vagy Te magad áztasd-mosasd ki express vízkőoldóval vagy citromsavval melegen. „ki-be kapcsolgat a meleg víznél. Teljesen forrón nem, keverten igen.”
30%os sósavval savaztam ki, utána kb 2 napig marha jó volt a víznyomás.
Most megnéztem, tök jól működik, jó a víznyomás, megnyitom a csapot, bekapcsol, majd egyszer kikapcsol, visszakapcsol és működik, ezzel így együtt tudnék élni. De hogy mi volt ez a tegnapi víznyomás anomália azt nem tudom.
Viszont megnéztem a szenzorokat és csak 2 db hőmérséklet szenzor van. Egy beletekerve a hőcserélőbe, fehér véggel, egy meg a hőcserélőből lejövő fűtéscsövön, ez klipszes.
Hát a sósav elég nagy hiba volt.
Rövid életű lesz az öröm...
Csak annyi, hogy a tiszta rézen kívül szinte minden fémet megmar, és után a már sokkal gyorsabban fejlődik ki a vízkő újra...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |