Fórum témák
» Több friss téma |
Húha, azt hiszem van mit tanulnom és átnéznem! De ez a szép benne.
Mit gondolsz/gondoltok, ez a típusú robot milyen motorokkal van megáldva?
Senki semmit? :S
dc mikromotort hol és mennyiért lehet kapni? (sacc/kb kéne csak az ár) am nekem 7w os kéne
Szerintem egyszerűbbmegoldani léptetőmotorral a dolgot, mármint ha pic el akarod vezérelni.
Léptetőmotort meg gyakorlatillag bármelyik mátrix nyomtató fej mozgató mechanikájáról lehet bányászni.
Sziasztok!
Nem vagyok túl profi a témában de csináltam egy kapcs rajzot NI Multisimben egy H-hidat bipoláris tranyóval. Azt szeretném kérdezni tőletek ,hogy ez így működőképes lehet-e a valóságban. A kapcsolás és egykét szimulált diagram a PWM és a motor fesz-e a mellékletben. Csak kisebb dc motort szeretnék majd vezérelni vele egy robotban. Jobb oldalt egy 555ös pwm generátor van de az nem kell mert PICről jön majd a PWM. Várom az észrevételeket a kapcsolással kapcsolatban mielőtt megépíteném és kiderülne ,hogy nem jó Üdv! Balázs
szeretnék csinálni egy szabályzót két dc motorhoz, olyat amellyel balra jobbra lehet forgatni.
valami egyszerűt szeretnék amit még egy magamfajta kezdő is meg tud csinálni. a motorok 6-8 voltal üzemelnek előre is köszönöm a segítséget
Nekem hasonló a problémám:
szeretnék valami kisméretű és halk motorokat (2db) lehetőleg joystickkel, vagy potikkal vezérelni. A kívánalmak: forgásírányváltás, fokozatmentes fordulatszabályozás 0-tól a névleges fordulatig. Ez nekem egy videókamera mozgató fej vezérléséhez kellene. Néztem gyári cuccokat a biztonságtechnika terén, de alkalmatlanok. A motor vagy forog, vagy áll. Nekem úgy kellene mozgatni a kamerát, ahogy a varió(zoom) müködik. A gyári videós profi forgatók arany árban vannak. Szóba jöhet DC motor, szinronmotor, léptető motor, modell szervó motor, csak legyen vezérlése. Nem építeni akarok, megvenném az egységeket. Köszönöm, ha valaki tud tippeket adni.
sziasztok. lenne egy kérdésem:
van 1 kis 12v os trafom, és erről akarom meghajtani a kis 7.5v os kis villanymotoromat, ami egy régi akkus fúróból való. namármost a motor fúrásra lenne, egy asztalifúróhoz, amipanelfúrásra lenne alkalmatos, ha elkészül. a 12v os trafot szeretném egyenirányítani. most találtam ithon egy monitorból kiszedett (általam egyenirányítónak vélt) cuccot ez egy ts4b05g adatlapja itt található. a kérdés: ez használható e számomra? és ha igen, akkor kapok belőle egy + és - t vagy + és gnd t??? vagy ez tök mindegy? ebben segítsetek kérlek! mert ha ez megvan, akkor egy lm317 est szeretnék még berakni, hogy legen 7,5v om... előre is köszi mindent: lewi
Hello. A gaetz hid jó lesz. teszek fel egy rajzot,igy készitsd el,igy tudod változtatni a fordulatot is.
Az LM317-et mindenféleképp hűtőbordára szereld.
Nincs meg az akkus fúró többi része? Az a gomb amivel működteted a fúrót?
Mert azokban van egy PWM-es fordulatszabályzó, neked meg pont az kell, nem?
de mgvolt
egészen úgy 2 órával eze lőttig, mert akkor szétszedtem, hogy megnézzem mi van benne. de am se használtam volna szerintem, mert azt nyomni kell, és én potis szabályzásra gondoltam am meg megvan a benne levő elektronika, de azt, hogy mit hová kötnék, az esélytelen, me szétugrott... de majd megyek veszek 5k s potit, me lm 317 az van, csak 10k s poti van meg diódám sincs. majd a jöv héten megcsinálom, me ma már megyek nyaralok 1 et. köszi szépen mindent
nos megépítettem a rajzot tégszereléssel 1 eltérésel, de nem megy... van ott egy 1uf os kondi a végén a d1 nél a c4. most ilyet nem vettem, így nem volt, de találtam egy 15uf eset, azt beraktam, azzal nem ment, meg ki is vettem így sem ment..
utána leszedtem az egész elektronikát a a TSB05G ről, és a + - ágat egyből a motorra kötöttem egy dróttal, és így pörgött, mint a veszettmedár... de ez nekem túl gyorsnak tűnik, így nem is csináltam tovább, nehogy elszálljon a motor.. ezek után az egész cuccra kezdtem gyanakodni, hogy v mit elrontottam, majd átnéztem nagy pápaszemekkel, majd kipróbáltam, hogy nem kötöttem rá a motort, és a 2 pólosra, ahová a motort kéne kötni, ott mértem DC feszültséget, és itt ahogy a potit tekertem, úgy változott 0-13,nem tudom meddig, tehát az a része, jó, de a motor meg se nyekken... :'( ha ráérintegetem a kábelt a motor sarujára, akkor kicsikéket szikrázik is. esetleg van valami ötletetek??? köszi előre is
Hali
Nekem is forgásirány váltó kapcs.rajz kellene egy 12V-os DC motorra. Ha közvetlenül a vevő kimenetén lévő csatlakozóra kötném a motort,akkor nem lenne ilyen eredetű problémám. De mivel a motor áramfelvétele 12V 1A,kevés lenne a vevő által biztosított feszültség,még ha mozgásba is hozná a motort nagyon hamar lemerülne. Így külön akkuról szeretném táplálni a motort. Ja és még valami,a motor fordulatát eddig a botkar fokozatos előretolásával/visszaengedésével lehetett szabályozni,természetesen egy feszültségszabályzón keresztül. Ha relével oldom meg,aminél biztos jobb is van,akkor ez hogy lenne kivitelezhető? Gondolom sehogy.
Hello!
Még azt sem írtad le, hogy mihez kellene a "forgásirány váltó" (Nem mint ha én tudnám aztán, hogy az mi, de mások biztosan, akik modellezéssel foglalkoznak) De valószínű, hogy az eredeti motort a vezérlő PWM-el hajtotta, így egy H-hidas meghajtóra lesz szükséged. Ennek bemenetét vezérelnéd a vevő kimenetével, a híd tápfeszültségét, meg már a külön aksi táplálná. (Szerintem keress hozzá alkalmasabb topikot. H hidast, vagy modellezőst.) üdv! proli007
Sziasztok!
Van egy Német régi elektromos rokkantkocsim, aminek a motorja 24 v. ,400W-os. tehát naggyábol 17 ampert kell kapcsolgatni. Az eredeti vezérlést, fokozat váltást, nagyon egyszerűen oldották meg a németek, van bent egy huzalos ellenállás, ami a kis fokozathoz veszi le a feszkót és két nagy áramú végállás kapcsolóhoz hasonló mechanikus görgős kapcsoló, ami a motor kapcsolását végzi. Az irányváltást már meg oldottam úgynevezett ködlámpa relével ami nagyon bevált. De ezeket a reléket nem merem a motor be, ki kapcsolására alkalmazni, mert attól félek, hogy be égnek Azt szeretném kérdezni, hogy ezeket a kapcsolókat mivel lehetne kiváltani, tehát lehet e olyan relét beszerezni ami bírja a sok kapcsolást ekkora áramnál? A válaszokat előre is köszi!
Szia!
Köszönöm szépen a gyors választ és a linket, hasznosnak tűnik! Azt még had kérdezzem meg, talán tudsz rá válaszolni, hogy ezek a relék mennyire bírják a be/ki kapcsolgatást? Mivel rokkantkocsiról van szó, ezért napjába kb. 100-150 kapcsolás is lehet. Ezt a típust néztem ki: AM3-12CF. Azért választottam ezt a 80/70A-t. mert, például dombon felfelé jóval nagyobb az áram felvétel.
Igen, jó kérdés..
Ennél nagyobb áramút, Én nem találtam. Esetleg tudnál típust mondani?
Szia köbzoli!
Ez a fajta kapcsoló van bent eredetileg. Ilyent hol tudnék venni szerinted?
Szevasztok!
Sajnos csak most találtam rá erre a topicra, lehet itt kellett volna kezdenem a mondókámat mert ide érzésem szerint jobban passzolhat a problémám (nem pedig a "nagyteljesítményű dc motor vezérlés"-be..) Szóval a kérdésem: Egy 12V-os hűtőventilátort szeretnék vezérelni, (kocsi/klímahűtő) hogy a hőfok függvényében (hűtőre szerelt termisztor pl.) változtassa a venti fordulatszámát nulla és max fordulat között. Szerintetek hogyan lehetne ezt a legegyszerűbben kivitelezni? Ja és még annyi, hogy én nem nagyon vagyok jártas az elektronikában, szóval valaki akár el is vállalhatná a tervezést pl. egy rekesz sörért.
Sziasztok!
Egy 15V-os, 2,85A-es DC motort szeretnék meghajtani. Építettem is egy H hidat hozzá, de sajnos eléggé bizonytalanul működik. Elkezdtem méricskélni, s kiderült, hogy az induló áramfelvétel elérheti a 7-9A-t is, és a H híd IC 5A felett önvédelemből lekapcsol. TLE 5206-2S IC-ket használok az adatlapjában feltüntetett kapcsolás szerint. Kérdéseim: 1. hogyan lehetne a motor induló áramfelvételét úgy korlátozni, hogy ne haladja meg az 5A-t? vagy 2. Ha az IC-ből kettőt kötök páthzamosan, az segíthet elviselni a nagy indítoáramot? Köszönöm előre is a válaszokat!
Ne haragudj ha azt mondom hogy a legegyszerűbb, ha nem nyúlsz hozzá. Ugyanis a klimahűtőnek az a jó ha max. hűtést kap működéskor , a kocsi hűtő meg csak egy bizonyos hőfok átlépésekor kapcsol be. Jobb helyeken ez is kétlépcsős, van egy enyhe és egy erős fokozat.
Hali
Egy 5V-os motor vezérlése céljából vettem egy L293D IC-t. Beleraktam a próbapanelbe, beledugdostam a kábeleket, rákötöttem a motort és semmi...akárhogy próbálom, sehogy sem akar működni. Mit csináltam rosszul?
Ez az IC csak a motor meghajtását végzi. Vezérlés van? És milyen?
Csak símán 5V-ra kötöttem az enablet meg az input1-et, input 2-t meg földre.
Ha a motor az out 1, és 2 között van, akkor működnie kell. Mérj feszültségeket, a motor mindkét végén.
Most nincs itthon mérőműszer, de egy leddel megnéztem az out1 és 2-t mindenféle pozícióban, de nem világított, bár nem tudom hogy ez mennyire volt releváns. Mérjek még feszültséget?
Ó *** megvan mi a hiba, a próbapanel kontakt hibás az ic lábainál mostmár működik, azért kösz
Helló!
Sokszor látok olyat hogy egyesek fognak egy kis távirányítós járművet,kiveszik a motorját,majd a helyére tesznek mondjuk egy fúrógép,vagy egyéb akár 1000W-nál erősebb motort.Az a kérdésem hogy ez hogyan kivitelezhető?Azt vágom hogy 3-9V-al elég szolidan működik a nagy motor,fordított esetben pedig kiengedjük a füstöt az elektronikából.Teljesen amatőr vagyok az elektronika terén,eddig csak apróbb dolgokat építettem.Mindezt az átalakítást hogyan lehet elvégezni a legegyszerűbben,tehát mindenféle mikrochipes vezérlés nélkül(nem tudom hogy azzal szokták-e megoldani,az eddig látottak alapján mintha nem hsználtak volna de mint mondtam amatőr vagyok)?
Hello
Tanácsra lenne szükségem van egy elektromos tolószékem 24v 2 hajtómotor a gyári computer tönkre ment megvan joy meg minden de valahogy meg kellene oldani a vezérlést van valakinek ötlete??? |
Bejelentkezés
Hirdetés |