Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Nah én meg félévkor kettes voltam fizikából. Évvégén meg hármas. Gondolkoztam viszek valami megmutatok mit építettem de nem vittem. Majd jövőre.
Kicsit én is meglepődtem a topic címén, de hát nyár van
szamóca: biztos az ausztrál tengerparton bícsel
A jókedvvel én is egyetértek, semmi kifogásom ellene! Csak meglepődtem...
Ezekután mindíg egy aktuális "plusz téma" lesz a topik neve után?
Majd ha megjön akkor kiderül. Biztos lesz élménybeszámoló.
Néztem a képeket, és a másik cső nem a szívócsonkba megy sőt, meg sem közelíti. Szóval az olaj a karbiba megy. A másik csőről elsőre a hajtóműház túlfolyó csöve jutott eszembe, nade az magasabban van a beöntőnyílásnál. Második ötletem az lett volna, hogy az AC pumpa kompressziós csöve (mondjuk yamaha-nál ez is a karbiba ment), de gondolom pumpa nincs benne, mivel a tartály fent van, szimplán szabadfolyású.
A cső végén lévő bilincs arra enged következtetni, hogy nagynyomású cső. Nade hova mehet?! A cső töréséből pedig arra lehet következtetni, hogy felfele állt, megkerülve a porlasztó légbeömlőjét. Az igazat megvallva gőzöm sincs, hogy mi lehet.
ha eligazgatom a másik csövet ami hátul van akkor az lefelé néz mint valami tulfolyo vagy mint mikor az autoknál a kartergázt lefelé vezetik el.a végáttétel házához van csatlakoztatva.lehet valamiféle szellöztetés.
majd valamikor bekötömn a karbiba az olajcsövet és kiprobálgatopm.a másikat egyenlöre hagyom.
Ámberek? Az OFFTopic mióta Tengerpart Topik?
Ki volt ez? Télen meg szánkós-topik lesz? Vagy hócsatás? Vagy netán megint kalapálják a HE-t? (fel törték?)
Olvass vissza és mindent megtudsz
Olvastam, csak nem nagyon értem.
Láttam hogy Norberto beszúrt egy tengerparti képet. Onnan indult?
Szerintem igen bár én se voltam itt amikor indult
Érdekes mert húú... kb egy órája voltam itt uccsó' és akkor még nem volt elhomokosodva a topik.
De nem rossz...
Mi az az [quote]uccsó'?
Csak azért is folytatom, nehogy már csak a "nagyok" kesereghessenek.
Az én tapasztalatom: igazából a diák érzi, látja a legjobban, hogy mivel lehetne javítani az oktatást. Csak sajnos nem elég érett ahhoz, hogy szélsőségektől mentesen meg tudja fogalmazni mondanivalóját (Mármint, hogy ne essék át a ló túlsó oldalára), ill. joga sincs beleszólni. Mire azonban oda jut, hogy elég higgadtan és kellő rálátással tudjon cselekedni, ill. pozícióba kerül, addigra az előtte lévő generáció megvariálja az oktatást ezáltal a saját tapasztalatai már nem érvényesek, de attól függetlenül a múlt élményei maradnak a meghatározóak, aszerint cselekszik, azt a hibát javítja ami sokszor már nem is létezik. Gyakorlatilag nincs visszacsatolás, vagy csak hatalmas fáziskéséssel. Mielőtt bárki a DÖK-kel meg hasonlókkal jönne, elárulom: egész egyszerűen nem működik, több okból (pedig nagyon kéne valami szorosabb kapcsolat a tanított anyag és a tanulók között): - az első, amivel a hsz.-t kezdtem - nincs a szavuknak súlya, mert gyerekek; de facto hülyének vannak nézve; vagy féltik valakik a hatalmukat (apropó: nem lehetne hatalom kérdése az oktatás mikéntje; sok tanárt azért nem tisztelnek, mert nem is tiszteletet várnak, hanem hatalmat, ami a gyerek rögtön kiszimatol - tisztelet a kivételnek! Az efféle oktató egyébként hajlamos olyanra is, amit tényleg nehéz ép ésszel felérni, kibírni – utána pedig nem általánosítani) - rendszerint a sikeresebb diákok kerülnek bele, akik minden jóindulatuk mellett sem ismerik a gyengébbek problémáit (ők talán még jobban rászorulnak a támogatásra) - mindenki mindenhez nagyon ért, és csak az ő véleménye az igaz, vita nincs, vagy erősen fékezett habzással -esm. (estéig sorolhatnám) A tantárgyak súlyozásával is baj van, valóban egyrészt a diák nem tud még dönteni, hogy mi az, ami tényleg lényeges neki, de ezt ugyanúgy nem tudhatja senki (főleg egy tanár nem), tehát róka fogta csuka. Az nem megoldás, hogy akkor mindent 10000%-ra... A tanárok képzése is hibádzik, az előbb emlegetett fáziskésés ott is érződik, gyakorlatilag van a diák, a tanár és a vezetés, és mindegyik más elképzeléssel... A tetejében rettentő mennyiségű nem tanárnak való tanár van. Egy pedagógusnak kiváló kommunikátornak, területe iránt elhivatottnak, logikusnak, empatikusnak kell lennie, annyira, hogy feltűnjön neki, hogy nem csak ő és tantárgya van a világon. És ott van a társadalom: az a jó tanuló, aki mindenből hatos. Az nem is megy emberszámba, akinek kettese (hármasa) van, az már csak rossz, retardált alak lehet, meg nem elég szorgalmas, stb. (van olyan, akinek abból van a legrosszabb jegye, amiből a legjobb) Még nagyon sok minden van a begyemben, de nem akarok fölöslegesen senkit se terhelni, így is elég sok lett. Meg persze a diják sem ártatlan, mert - talán - nem is akarja megtalálni a kiutat, hanem kesereg egy sort , meg az egészet egy hozzászólásban akarja elmondani, amikor egy év sem lenne elég. És mi az eredmény? Pl. az, hogy 18 évesen (tojáshéjjal a fenekemen) felvettek ugyan egyetemre, abba amelyikre óvodás korom óta vágytam, de körülbelül 0 a kedvem az egészhez, de nem tudok jobbat.
Sok ismeretlenes(?) egyenlet ez.
Nagyon sok igazság van abban, amiket írsz. Sajnos, megoldást nem tudok. Ez az egész magyar oktatás Q-vul el szépen lassan. A mai pedagógusokat nem tanítják meg tanítani a főiskolán. Ráadásul egy csomó olyan alak is jelentkezik pedagógiai pályára, akiben nincs hivatástudat. Pedig ez nem szakma, ez hivatás! Milyen eredményeket fognak ezek elérni? Ezért teszek különbséget TANÁR és pedagógus között... Sajnos, az előbbiekből egyre kevesebb van... Komolyan, mintha szándékosan építenék valakik lefelé az oktatásunk színvonalát, hogy pl. lehessen egy könnyen irányítható, befolyásolható birkafalkát csinálni az országunkból. Vagy csak üldözési mániám van?
Idézet: „Komolyan, mintha szándékosan építenék valakik lefelé az oktatásunk színvonalát, hogy pl. lehessen egy könnyen irányítható, befolyásolható birkafalkát csinálni az országunkból.” Talán azért tűnik így, met kezd a pénzről szólni, csak még nem arra fordítjuk amire kell. Ezer cég versenyzik, hogy 250000Ft-os interaktiv táblákat adjon el olyan általános iskoláknak, ahol nincs a télen fűtés (persze más forrásból megy), egy sz*ar vasrácsot a múltkor 100ezerért heggesztettek meg. Ha meg hazamégy felhív egy cég és megkérdezi nincs-e kedved Linuxot tanulni, nem baj majd a suli kifizeti továbbképzés címén! De hát valahol az is a mi pénzünk, mért nem veszik észre? Inkább megfizetnék a jó tanárt, az még lehet, hogy használni is tudná az interaktiv táblát, vagy anélkül is... Bocs. Na elmentem a Hévizi utcazenefesztiválra zenélni
Nem csak pénzproblémát érzek itt, bár az is van benne....
Velejéig rohadt ez az egész és félek, hogy egy tudatos rombolás van mögötte. De nem kívánok politizálni, mert megint felizgatom magam és az árt a szépségemnek...
Jók a megérzéseid gyerek67!
Idézet: tipikus esete van kis hazánk irányító szervezetében.„Ha a tudatlan butaság, tenniakarással párosul” És ezt hagyják. Idézet: „hogy pl. lehessen egy könnyen irányítható, befolyásolható birkafalkát csinálni az országunkból.” Teljes mertekben egyetertek.De ez nem csak MO.ra ervenyes. Ezek mogott kulonbozo erdekek vannak.
Egyetértek.. pár milliárdért, amit már nem is tudnak felhasználni, mindent "eljátszanak", szétrombolnak - ennyit tudnak ...
Kár, hogy nem olvassák el az alábbi sorokat sem, csak a pénzüket.
Ajjaj, ezek szerint nem csak nekem járnak ilyen gondolatok a fejemben? Pedig ezek a dolgok nem sok jóval kecsegtetnek! :no:
Ajánlom figyelmetekbe a Corporation című filmet és könyvet. El kell vonatkoztatni attól, hogy azoknak készült akik eddig istenként tisztelték a társaságokat és nem tudják, hogy mi az a nyaggatási faktor például. A lényeg benne van, ha amolyan amerikásan is megfogalmazva, de a könyv pl magyar eseményekre van aktualizálva.
Szóval a lényeg, hogy valóban sokminden szól a pénzről és a hatalomról. Párom apja iskolaigazgató abból a régi fajtából akinek ez hivatás és nehezen tud tenni bármit is. Havi 2milliós gázszámla csak azért mert kötelezték a gázra mikor simán meg lehet oldani más módon is. Általános gyakorlat: Megnyer az iskola egy pályázatot, az önkormányzat lenyúlja a pénzt majd ünnepségeken elmagyarázza a választóknak, hogy az önkormányzat nyert egy pályázatot az iskolának. A gyerek semmit nem kap belőle pedig a pénzt NEKI nyerték meg. Amúgy ott is ezen vannak kibukva a tanárok, hogy nincs pénz fűtésre, de digitális táblák vannak.......... Kakóbiztos billentyűzet, digitális táblák mi jöhet még? Pedig okos nemzet voltunk nemde? Idézet: „nincs pénz fűtésre” Ha meg van akkor az ablakon megy ki... Ahova általánosba iskolába jártam nem szabályozták a fűtést normálisan, csináltak télen 25 fokot aztán utána meg kiengedtük az ablakon. Idézet: „Pedig ezek a dolgok nem sok jóval kecsegtetnek!” Tudsz ellenük érdembe tenni valamit? Fiatalabb koromban próbáltam a magam módján.... Be is "tört" a fejem. Ma is betörne,csak a körités lenne másabb,kifinomultabb.
Uraim!
Igaz, hogy ez az OFF Topic, de azért a politikai irányvonal felé ne menjünk el, ez mégiscsak egy szakmai jellegű fórum! Köszönöm.
A digitális tábláknál azért kíváncsi lennék olyanok véleményére akik láttak már ilyet.
Hogy mire jó az? És miért kerül 900.000 Ft-ba darabja? (Minden politika nélkül érdekel). Én anno arra gondoltam, hogy a padokba lehetne amolyan 100$-os laptopokat beépíteni, de akár csak egy mezei terminált is egy szerverrel. Valami bivaly üveggel amit nem tudnak betörni. Ha 30.000-be kerülne akkor egy osztály kb 900.000-ből megúszná . A digittáblákra azt mondták, hogy megkönnyíti a tanítást meg multimédia meg kuty....-ja. |
Bejelentkezés
Hirdetés |