Fórum témák
» Több friss téma |
Legyen igazad én nem rosszindulatból írtam..Boldog karácsonyt! Egy admin törölhetné ezeket a nem topictémához tartozó kommenteket..Elnézést.
A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2023
Pufferen keresztül megy, vagy pufferba akkor tölti ha a ház már nem kéri...
Úgy látom kinek a pap, kinek a paplan Csatolok majd egy képet, nekem hogy oldották meg. Mindenesetre már tudom a választ a kérdésemre. Mivel az 1000literbe nincs benne a használati melegvíz, így felesleges előbb felfűtenem a tartályt, és majd a házba nyomni. Nálam a kazantol jövő előremenő megy a tartály tetejébe, ott van egy T eloszto idom, és onnan megy a ház fűtésbe is. Tehát lényegében a kazán egyenesen a házba nyomja a meleget, és ami úgymond megmarad, megy a tartályba.
Sziasztok.
Korábban már jártam többször is itt, sok segítséget kaptam. Most ismét kérnék A cirkó még mindig ugyanaz, Saunier Duval Renova Star F24E BT. 2 dolog is van. 1. A tágulási tartály kuka, fent a szelepnél szerintem trutyis víz volt. Illetve elmegy belőle a levegő is, de ez már kb mindegy is. 2. A kijelző hibásan jelzi a nyomást, sokkal kevesebbet mutat a valósnál. Onnan tudom, hogy a biztonsági szelep már nyit, nem tudom tovább tölteni a rendszert, pedig a kijelző szerint a 3 bár még sehol sincsen. És mivel a rendszer a hibás értéket veszi alapul, leáll a kazán alacsony nyomás miatt. Szóval. Az első... tágulási tartály. A mostani ugye a kazán hátuljában van, lapos, 5 literes, 0.5 bar előnyomással. Vennék külsőt, aztán a belső csatlakozásra kötném (ahová a gyári is volt kötve) flexibilis csővel. 5 literest találtam ugyan, az előnyomása 1.5 bar. Használhatnám azzal az előnyomással is, vagy engedjem le (leengedhetem?) 0.5 bar-ig? Gondolom a flexit nem kell túlgondolni. Bármelyik tud 10 bar-t és 90 fokot... Második... korábban VIM-mel is beszéltem már róla, hogy ki kellene kapni a nyomás jeladót és megpucolni. Melyik is az? KATT KATT Az egyik egy piros kupakos cucc, a másik meg egy fekete akármi. Kizárásos alapon a kettő közül lesz valamelyik a nyomás jeladó. Ebben kérném a segítségeteket. Esetleg egy normális (mechanikus, órás) nyomásmérőt is felszerelnék a tágulási elé, hogy tudjam, mi az ábra. A kazánon csak kijelzős van. Melyiket, honnan? Köszönöm szépen! A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2023
Ne engedd le, elmegy az magától is, lassanként.
A gyári előnyomás érték szerintem teljesen jó. Az a lényeg, hogy ne ugorjon fel (nagyon), ha elkezd fűteni, valamit ne annyira (valamennyi természtes, és elvárt), hogy a biztonsági szelep lefújjon.
A piros lesz az. Az öt literesnél nagyobbat tegyél, hogy kevesebb víz legyen benne a tartály felületén.
Akkor a pirosat kikapom majd és meglesem. Akkor elvileg meg lehet pucolni?
A tartály amúgy lehetne nagyobb, de a lakás kicsi, nincs külön hely a gépészetnek, a konyhában van a kazán. A fal és a kazán között elfér az 5 literes, de egy nagyobbat már talán máshová kellene rakni. Talán a 8 literes még megoldható. De milyen előnye lenne amúgy a nagyobbnak? A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2023
Lányok nagyon ritkán értékelik steampunk dolgokat a konyhában és hálóban.
Ritkán hallottam olyat, hogy: Idézet: „De gyönyörű ez a piros kibuggyanó tágulási tartály, azzal a nagy kerek nyomásmérővel.”
Akkor majd lesz szép zöld én legalábbis ezt találtam
KATT Amúgy olyan helyen van, hogy nem vészes.. részben a konyha felső szekrény takarásában lesz. KATT ha nagyon akarnám, még le is tudnám azt a részt zárni egy bútorlappal. Meg hát van gyári 50-ért, vagy külső 10-ért. Szerintem nagy érv. Itthon a wc tartály is sima, külső tartály... szép? Nem, de leviszi a sz@rt Le van ez már vajazva asszonnyal, pont nem érdekli ez a sztori. Nem is lány már az egyetlen lány a 3.5 éves lányunk, de őt talán nem fogom erről győzködni Amúgy értem amit mondani akarsz, a nők kevésbé gyakorlatiasak. A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2023
Idézet: Egyenletesebb lenne a nyomás a rendszerben. A nagyobb tágulásiba több víz fér anélkül, hogy nagyon megemelkedne a nyomás. „De milyen előnye lenne amúgy a nagyobbnak?”
33m2 a lakás. 4 radiátor van. A gyári méret elég lesz szerintem. Ha lenne hely, tőlem 25 literes is lehetne de ide azt hiszem be kell érjem a gyári mérettel. Ha az elmúlt 17 évben működött, akkor jó lesz az!
Nyomás mérő órából van ajánlott, vagy mindegy melyiket veszem?
Lehet, hogy egy ilyen lapos, mint amit én tettem fel a kilyukadt gyári helyére, nálad is jól elférne.
Szia! Nekem ez most így lett megoldva ideiglenesen de jövőre fentebb fogom tenni és redesen SK szalaggal szorítom a sarokba és kap egy leeresztőt is, hogy ne kelljen a rendszer vizéből leereszteni csak amennyi a tágulásiban van éppen.
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Baxi Eco5 Blue kazánunk van. E03 hibát jelzett és a kazán leállt. A hőcserélő sűrített levegős kifúvatása után a hiba nem jelentkezett kb. 3 hétig. Majd újra E03. Vettem gázkazán tisztító spray-t, mechanikusan letisztítottam a hőcserélőt, utána befújtam a spray-vel. A kazán újraindítása egyszer sikerült, majd ezt követően E01 hiba jött. Szikra van, gáz nincs. A gázszelep 5 pines csatlakozója el volt ázva ettől a spray-től, azt kifúvattam, hajszárítóval "megszárítottam". Semmi. A vezérlőpanelen nem látok semmilyen hibát, persze attól még lehet, nem vagyok elektromos szaki. A gázszelep típusa VK4105M 5199 4. A tekercsek ellenállásai V1 2,8 kOhm, V2 1,33 kOhm. Ezek jó értékek? (VK4106G-hez találtam 2,8 és 1,6 kOhm értékeket). Mi lehet a baj? Van ötletetek? ( Szerelőt kérdeztem, ő tanácsolta a gázszelep csati hajszárítózást. Egyéb ötlete nem volt. Gondolom gázszelep csere, aztán panel csere a megoldása.) Előre is köszönöm a válaszokat.
Látom nálad is kinyúvadt a tartály. Ha már a kazánon belül ki van kötve, felül ki lehet emelni? Máshogy eléggé nehéz lenne hozzáférni.... ugye az egész mindenség mögött van. A gyári tartálynak milyen méretű a bekötése? 1/2? 3/4?
Nem vennék rá mérget, hogy VIM fórumtársunknak is pont Renova Star F24E készüléke van.
De amit számtalanszor leírt már a zárt kiegyenlítő tartály feltöltésével kapcsolatban, az szerintem tipusfüggetlenül igaz. Amúgy nekem is pont ilyen készülékem van, szerintem tök jó, csak nincsen már (márkaszervizt is beleértve) aki úgy tudna "kiszállni", hogy van gyári, vagy utángyártott alkatrésze. De ha neked van ilyen kapcsolatod, akkor osszad meg. Bár ha lenne, akkor nem a fórumon kérdezősködnél (mint ahogyan én sem).
Szia! Resetelni megpróbáltad? A védelmek közül nincs leolva egyik sem? (füst/biztonsági).
Szia VIM! Persze, sajnos nem oldotta meg a reset sem. Van egy NTC(rápattintós, a hőcserélő kijövő csövéhez érintkezik), annak jó az ellenállása. A füst klixon(?)-t nem tudom hogy kell kimérni, ha lehet.(Ez fent van a kazán tetején, jobb oldalon ahol a levegőt szívja be az égéstermék, ahogy áramlik a kémény felé.) Ezen kívül lehet még valahol védelem?
Egyébként a hőcserélő tisztítás után lett az, hogy E01, és nincs gáz.-> Nem tud begyújtani, ezért letilt 3 próbálkozás után. A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2023
Szerintem az amit használtál sprét az nem használt a készüléknek. A tisztítást nem ezzel a megoldássl kellene megejteni hanem kivenni a hőserélőt és lemosni vízzel majd kifújni megszárítani sűrített levegővel. A spré égése okozhatott maradványt a lángérzékelőn is de ettől eltekintve a gázszelep tiltását a védelmek kiodása okozhatja. A füst termosztát az ott ent van a deflektoron és ha van rajta egy piros gomb azt kell megnyomni, hogy alaphelyzetbe álljon vissza ha kioldott volna a tűztér tisztításakor avagy annak újragyújtásakor. A biztonsági klixon az a fűtési előremenőn van közel a hőcserélőhöz de az ha kiold a visszahűléskor újra zárni fog és engedi a főégő begyújtását. Mindkettőt folytonosságra lehet ellenőrizni ha le van róla az egyik csatlakozó vezetéke húzva és áramtalanítva a készülék. Az is lehet, hogy a reset gomb nem tud törölni ill. érinkezni megelelően. Itt a használatija.
Fázishelyesen lett csatlakoztatva a tisztogatás után?
Igen, megpróbáltam fordítva is bedugni. Ugyanazt produkálta. Beszéltem egy szervízvezetővel, holnap jön egy szerelő és megnézi. A fejleményekről majd beszámolok.
Egy Viessmann kazánhoz két kezelő (Vitotrol 100-OT) csatlakozik, amik külön helyeken vannak.
Az egyik áramkimaradás után elfelejti a dátum/idő beállításokat, és kéri az újra beállítást. Az egyéb fűtés beállításokat nem felejti el. A másik kezelővel nincs probléma. A hibás kezelőt levéve Backup kondenzátoron (0,33 F) a 4,2V feszültség tartósan megvan. A fali alaplemezen a kazántól jövő kábelen 25V DC (levett kezelő), illetve 6,5V DC (kezelő a helyén) mérhető, de a polaritás fordítva van a két kezelőn. Amúgy a kazán és a kezelők rendben működnek. Van valami ötletetek, hogy mi lehet a hiba oka?
Az NTC tud lenni becsapós ám..Méred jó aztán menet közben meg néha nem..Én jártam így a vadonatúj Ariston Genius One kazánommal..Egyszerűen az NTC mi a kis capton szalaggal le van ragasztva megpattant és javarészt érintkezett,de néha rossz értéket adott mikor melegített..
Vannak érdekes dolgok... Köszi, hogy mondod.
Egyébként a tisztítás előtt működött a kazánunk... Azt hiszem a spray valahova befolyt és az okoz galibát. Remélem holnap a szerelő megoldja a problémát.
Nálam ez a tartály 3/8"-os mert a menet külső átmérője 16.662mm. Bővebben: Link
Sziasztok, Van egy zárt rendszerű turbó gázkazánom (Ariston GENUS24FF).
104-es hibakóddal többször leállt. (reset után ismét működik) Azt tudom, hogy valami keringetési hiba lesz, de mit nézzek a kazánon? Segítségeteket előre is köszönöm.
Szia! Futtas le egy légtelenítő funkciót és nézd meg a szivattyú tesztet mit mutat meg a hibatárolóban nincs e valamilyen utalás a keringési problémára.
Szia, légtelenítés megvolt. (az "ESC" gomb 10 másodperces nyomásával) A szivattyú tesztet hogy tudom megnézni?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |